به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 35

Threaded View

  1. #1
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 05 تیر 97 [ 14:07]
    تاریخ عضویت
    1392-5-19
    نوشته ها
    312
    امتیاز
    8,869
    سطح
    63
    Points: 8,869, Level: 63
    Level completed: 40%, Points required for next Level: 181
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class5000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    480

    تشکرشده 882 در 242 پست

    Rep Power
    60
    Array

    زن بودن - آموزشی مداوم ...

    سلام - این مطلب برگرفته از سایت "همسر من کیست" می باشد که با استفاده از کتاب "زن بودن" نوشته تونی گرنت تکمیل می گردد.

    این مطلب به مرور تکمیل خواهد شد.

    لطفا فعلا از قرار دادن پست در این تاپیک جلوگیری کنید.

    سلام دوستان خوبم. به امید خدا میخوام همراه با شما کتاب «زن بودن» رو دوره بکنیم. این دوره بر مبنای مطالب اصلی کتاب نوشته میشه. ولی من تا جایی که بتونم، مطالب دیگه ای رو هم به مطالب کتاب اضافه میکنم تا هم حق کپی رایت نویسنده و مترجم کتاب حفظ بشه و هم اینکه با همدیگه درسهای جدیدتری یاد بگیریم.

    همه ما با یک هدف مشترک به این وبلاگ رسیدیم. با همون هدفی که نویسنده عزیز اینجا رو تاسیس کرده. ما همه به دنبال یک ازدواج ایده آل و ساخت زندگی مشترک عالی در کنار فردی عالی هستیم. بیشتر ما دختران موفقی هستیم با موقعیت تحصیلی و اجتماعی و شغلی عالی. اما هنوز همسر ایده ال خودمون رو پیدا نکردیم.چرا ما دیده نمی شیم؟ چرا دوستان و اطرافیان ما با تحصیلات کمتر ازدواجهای خیلی عالی با مردانی فوق العاده داشتن، ولی مردانی که از ما خواستگاری میکنن، شخصیت قوی ندارن؟ چرا؟؟؟ این سوالات ممکنه در ذهن خیلی از ما پرسه بزنن و در راه رسیدن به هدفمون ما رو ناامید و دلخسته کنن ...دوستان من این مساله دلایل زیادی داره که بطور کلی به دلایل درونی و بیرونی میشه تقسیم کرد. من اینجا از دلایل بیرونی اسم نمی برم. چون با بحث ما ارتباطی نداره. اما اونچه که ازش با عنوان دلایل درونی یاد می کنیم، مربوط به دنیای درون ما و طرز برخورد و رفتار و شخصیت ما هست. اگر ٪70 به خاطر شرایط جامعه و بالا رفتن سطح توقع مردان جامعه باشه (این عدد فقط یک مثال بود)، ٪30 هم به خاطر رفتار خود ما دخترهاست. گاهی اوقات مردها از ما می ترسن. از عنوان شغلی یا تحصیلیمون، از زیرکی و کارآمدیمون و ... .باید این بار ذره بین رو برداریم و خودمون رو با دقت بیشتری بررسی کنیم. موقعی که خودمون رو زیر ذره بین قرار میدیم، باید همه کتابهایی که قبلا خوندیم رو فراموش کنیم و این بار خودمون رو فقط و فقط به عنوان یک زن بررسی کنیم. باید ببینیم چه رفتارهایی در شخصیت ما هست که با شخصیت یک زن جذاب همخوانی نداره. وقتی مشکل رو شناختیم، با روشهای مختلف سعی می کنیم تا اون رفتارها رو کمرنگتر کنیم تا یک دختر زیبا و تحصیل کرده جذاب «با رفتارهای زنانه» باشیم.
    خب، سفر ما به دنیای شگفت انگیز و زیبای زنانگی از همین امروز شروع شد. برای همه سفری عالی و با تجربه های فوق العاده آرزو میکنم.


    - - - Updated - - -

    برای شروع یه توضیح کوتاه در مورد کتاب «زن بودن» می نویسم و بعد میریم سر اصل مطلب.این کتاب به قلم خانم «تونی گرنت» و بر اساس مقاله ای از خانم «تونی ولف» نوشته شده. خانم ولف در مقاله خودش «اشکال ساختاری روان زنانه» با مطالعه شخصیت صدها زن، در نهایت چهار نمونه اصلی و اولیه هویت زنانه رو مشخص میکنه و اونها رو به ترتیب زیر نامگذاری میکنه:
    - آمازون

    - مادر

    - مدیال (یا مادونا)
    - هتایرا (یا معشوقه)

    برای توسعه جنبه های زنانه وجودمون، باید این چهار بخش شخصیتمون رو خوب بشناسیم. بعد از اون هست که می تونیم یک بخش رو در وجودمون کمرنگ یا پررنگ بکنیم. اینو همیشه یادمون باشه که برای اینکه یک زن کامل باشیم، باید هر چهار جنبه رو در وجودمون پرورش بدیم.

    زنانی موفق هستن که در موقعیتهای مختلف زندگی، می تونن از یک نقش به نقشی دیگه دربیان. و البته چنین زنانی خیلی هم کمیاب هستن.

    چون معمولن هر زنی بیشتر با دو تا از این جنبه ها در تماس هست و دو تا نقش دیگه یه جورایی جزء سایه های شخصیتش محسوب میشن. و متاسفانه بیشتر ما از جنبه های زنانه مون دور افتادیم و از نشون دادن زنانگی های روح زیبامون هراس داریم. ما به دلایل مختلف فراموش کردیم که زن هستیم و از اون بدتر، در اعماق وجودمون از زن بودن خودمون خجالت می کشیم. ما نمی خوایم ضعیف به نظر برسیم. نمیخوایم نیاز خودمون رو توی بعضی جاهای زندگی به مردها نشون بدیم. مهربونی هامون رو پنهون می کنیم و نمیزاریم اطرافیان عطر دل انگیز روح لطیفمون رو حس کنن. ما همه گلهای زیبایی هستیم. اما خودمون رو پشت برگهای گیاهان دیگه پنهون کردیم. برای همین دیده نمی شیم. باید باور کنیم که زیبا هستیم. دوست داشتنی هستیم. زن هستیم.

    زن تاج سر افرینش است. زن، مایه ارامش مرد هست. در مهربانی و عشق زن، در اطاعت زن از مرد و در شادابی و سرزندگی زن چنان قدرتی وجود داره که قویترین مردها رو در مقابلش به زانو درمیاره.

    فوق العاده است. مگه نه؟


    ویرایش توسط veis : یکشنبه 06 تیر 95 در ساعت 15:02

  2. 16 کاربر از پست مفید veis تشکرکرده اند .

    andrya (سه شنبه 08 تیر 95), at6372 (شنبه 06 شهریور 95), dooo (سه شنبه 08 تیر 95), golnaz66 (یکشنبه 13 تیر 95), meinoush (دوشنبه 04 مرداد 95), paiize (جمعه 12 خرداد 96), saminnaz (سه شنبه 08 تیر 95), sara1394 (سه شنبه 08 تیر 95), فکور (سه شنبه 26 مرداد 95), فرشته اردیبهشت (سه شنبه 08 تیر 95), پاپیون (شنبه 23 مرداد 95), یاصاحب زمان ادرکنی (پنجشنبه 17 تیر 95), آخیش (شنبه 12 تیر 95), سمیراه (شنبه 12 تیر 95), ستاره زیبا (یکشنبه 06 تیر 95), شیدا. (دوشنبه 07 تیر 95)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. کارگاه آموزشی - رفتار جرات مندانه
    توسط baby در انجمن کارگاههای آموزشی
    پاسخ ها: 109
    آخرين نوشته: دوشنبه 17 فروردین 94, 17:06
  2. بیاموزازهرآنچه میبینی.....
    توسط ویدا@ در انجمن اعتقادی،‌اخلاقی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: شنبه 18 شهریور 91, 19:00
  3. آموزش رانندگی
    توسط رایحه عشق در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: دوشنبه 10 بهمن 90, 11:23
  4. آموزش هاي برنو گرونينگ
    توسط raha در انجمن علمی و آموزشی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: دوشنبه 09 آبان 90, 01:37
  5. مشكل آموزش درست گرفتن مداد به نوآموزان پيش دبستاني
    توسط SEPEHR82 در انجمن طــــرح مشکلات کودکان: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: چهارشنبه 24 مهر 87, 12:48

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 22:18 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.