به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 4 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 35
  1. #1
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 05 تیر 97 [ 14:07]
    تاریخ عضویت
    1392-5-19
    نوشته ها
    312
    امتیاز
    8,869
    سطح
    63
    Points: 8,869, Level: 63
    Level completed: 40%, Points required for next Level: 181
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class5000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    480

    تشکرشده 882 در 242 پست

    Rep Power
    60
    Array

    زن بودن - آموزشی مداوم ...

    سلام - این مطلب برگرفته از سایت "همسر من کیست" می باشد که با استفاده از کتاب "زن بودن" نوشته تونی گرنت تکمیل می گردد.

    این مطلب به مرور تکمیل خواهد شد.

    لطفا فعلا از قرار دادن پست در این تاپیک جلوگیری کنید.

    سلام دوستان خوبم. به امید خدا میخوام همراه با شما کتاب «زن بودن» رو دوره بکنیم. این دوره بر مبنای مطالب اصلی کتاب نوشته میشه. ولی من تا جایی که بتونم، مطالب دیگه ای رو هم به مطالب کتاب اضافه میکنم تا هم حق کپی رایت نویسنده و مترجم کتاب حفظ بشه و هم اینکه با همدیگه درسهای جدیدتری یاد بگیریم.

    همه ما با یک هدف مشترک به این وبلاگ رسیدیم. با همون هدفی که نویسنده عزیز اینجا رو تاسیس کرده. ما همه به دنبال یک ازدواج ایده آل و ساخت زندگی مشترک عالی در کنار فردی عالی هستیم. بیشتر ما دختران موفقی هستیم با موقعیت تحصیلی و اجتماعی و شغلی عالی. اما هنوز همسر ایده ال خودمون رو پیدا نکردیم.چرا ما دیده نمی شیم؟ چرا دوستان و اطرافیان ما با تحصیلات کمتر ازدواجهای خیلی عالی با مردانی فوق العاده داشتن، ولی مردانی که از ما خواستگاری میکنن، شخصیت قوی ندارن؟ چرا؟؟؟ این سوالات ممکنه در ذهن خیلی از ما پرسه بزنن و در راه رسیدن به هدفمون ما رو ناامید و دلخسته کنن ...دوستان من این مساله دلایل زیادی داره که بطور کلی به دلایل درونی و بیرونی میشه تقسیم کرد. من اینجا از دلایل بیرونی اسم نمی برم. چون با بحث ما ارتباطی نداره. اما اونچه که ازش با عنوان دلایل درونی یاد می کنیم، مربوط به دنیای درون ما و طرز برخورد و رفتار و شخصیت ما هست. اگر ٪70 به خاطر شرایط جامعه و بالا رفتن سطح توقع مردان جامعه باشه (این عدد فقط یک مثال بود)، ٪30 هم به خاطر رفتار خود ما دخترهاست. گاهی اوقات مردها از ما می ترسن. از عنوان شغلی یا تحصیلیمون، از زیرکی و کارآمدیمون و ... .باید این بار ذره بین رو برداریم و خودمون رو با دقت بیشتری بررسی کنیم. موقعی که خودمون رو زیر ذره بین قرار میدیم، باید همه کتابهایی که قبلا خوندیم رو فراموش کنیم و این بار خودمون رو فقط و فقط به عنوان یک زن بررسی کنیم. باید ببینیم چه رفتارهایی در شخصیت ما هست که با شخصیت یک زن جذاب همخوانی نداره. وقتی مشکل رو شناختیم، با روشهای مختلف سعی می کنیم تا اون رفتارها رو کمرنگتر کنیم تا یک دختر زیبا و تحصیل کرده جذاب «با رفتارهای زنانه» باشیم.
    خب، سفر ما به دنیای شگفت انگیز و زیبای زنانگی از همین امروز شروع شد. برای همه سفری عالی و با تجربه های فوق العاده آرزو میکنم.


    - - - Updated - - -

    برای شروع یه توضیح کوتاه در مورد کتاب «زن بودن» می نویسم و بعد میریم سر اصل مطلب.این کتاب به قلم خانم «تونی گرنت» و بر اساس مقاله ای از خانم «تونی ولف» نوشته شده. خانم ولف در مقاله خودش «اشکال ساختاری روان زنانه» با مطالعه شخصیت صدها زن، در نهایت چهار نمونه اصلی و اولیه هویت زنانه رو مشخص میکنه و اونها رو به ترتیب زیر نامگذاری میکنه:
    - آمازون

    - مادر

    - مدیال (یا مادونا)
    - هتایرا (یا معشوقه)

    برای توسعه جنبه های زنانه وجودمون، باید این چهار بخش شخصیتمون رو خوب بشناسیم. بعد از اون هست که می تونیم یک بخش رو در وجودمون کمرنگ یا پررنگ بکنیم. اینو همیشه یادمون باشه که برای اینکه یک زن کامل باشیم، باید هر چهار جنبه رو در وجودمون پرورش بدیم.

    زنانی موفق هستن که در موقعیتهای مختلف زندگی، می تونن از یک نقش به نقشی دیگه دربیان. و البته چنین زنانی خیلی هم کمیاب هستن.

    چون معمولن هر زنی بیشتر با دو تا از این جنبه ها در تماس هست و دو تا نقش دیگه یه جورایی جزء سایه های شخصیتش محسوب میشن. و متاسفانه بیشتر ما از جنبه های زنانه مون دور افتادیم و از نشون دادن زنانگی های روح زیبامون هراس داریم. ما به دلایل مختلف فراموش کردیم که زن هستیم و از اون بدتر، در اعماق وجودمون از زن بودن خودمون خجالت می کشیم. ما نمی خوایم ضعیف به نظر برسیم. نمیخوایم نیاز خودمون رو توی بعضی جاهای زندگی به مردها نشون بدیم. مهربونی هامون رو پنهون می کنیم و نمیزاریم اطرافیان عطر دل انگیز روح لطیفمون رو حس کنن. ما همه گلهای زیبایی هستیم. اما خودمون رو پشت برگهای گیاهان دیگه پنهون کردیم. برای همین دیده نمی شیم. باید باور کنیم که زیبا هستیم. دوست داشتنی هستیم. زن هستیم.

    زن تاج سر افرینش است. زن، مایه ارامش مرد هست. در مهربانی و عشق زن، در اطاعت زن از مرد و در شادابی و سرزندگی زن چنان قدرتی وجود داره که قویترین مردها رو در مقابلش به زانو درمیاره.

    فوق العاده است. مگه نه؟


    ویرایش توسط veis : یکشنبه 06 تیر 95 در ساعت 15:02

  2. 16 کاربر از پست مفید veis تشکرکرده اند .

    andrya (سه شنبه 08 تیر 95), at6372 (شنبه 06 شهریور 95), dooo (سه شنبه 08 تیر 95), golnaz66 (یکشنبه 13 تیر 95), meinoush (دوشنبه 04 مرداد 95), paiize (جمعه 12 خرداد 96), saminnaz (سه شنبه 08 تیر 95), sara1394 (سه شنبه 08 تیر 95), فکور (سه شنبه 26 مرداد 95), فرشته اردیبهشت (سه شنبه 08 تیر 95), پاپیون (شنبه 23 مرداد 95), یاصاحب زمان ادرکنی (پنجشنبه 17 تیر 95), آخیش (شنبه 12 تیر 95), سمیراه (شنبه 12 تیر 95), ستاره زیبا (یکشنبه 06 تیر 95), شیدا. (دوشنبه 07 تیر 95)

  3. #2
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 05 تیر 97 [ 14:07]
    تاریخ عضویت
    1392-5-19
    نوشته ها
    312
    امتیاز
    8,869
    سطح
    63
    Points: 8,869, Level: 63
    Level completed: 40%, Points required for next Level: 181
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class5000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    480

    تشکرشده 882 در 242 پست

    Rep Power
    60
    Array
    دوستان عزیزم، ازتون خواهش میکنم شعارهای زیبای جنبش های فمینیستی رو فراموش کنید. همه اون شعارها پوچ هستن. نویسنده کتاب هم از شعارهای فمینیستها تحت عنوان دروغهای بزرگ یاد میکنه. بیایید با هم این دروغها رو مرور کنیم:

    1- زنان باید از پس اونچه که مردان انجام میدن، بربیان. و البته هم که میتونن.
    دوستان من، طبیعت، زن و مرد رو متفاوت افریده و برای هر کدوم نقشهای متفاوتی درنظر گرفته. برای همین هر کدوم در نقشهای خودشون موفق تر هستن و به طبیعت خودشون نزدیکترن. مثلن، زنها هم میتونن راننده کامیون یا قطار بشن. اما به خاطر اینکه این نوع کارها مردونه هستن، بیشتر این زنها بعد از مدتی لطافت های وجودشون رو از دست میدن. پس خواهش میکنم به دنبال برابری نقشهاتون با مرد زندگیتون نباشین. ما وظیفه مهمتری داریم.

    2- مرد و زن اساساً مثل هم و همانند هم هستن.
    این هم دروغ هست. زن و مرد هم از نظر بیولوژیک و هم از نظر فکری و توانایی های روحی و جسمی با هم متفاوتن.

    3- جذابیت یک زن در نظر مردان به همراه موفقیت‌هاش زیادتر میشه. هرچی زن موفقتر، به همون نسبت هم جذابتر.
    دوستان عزیزم، جذابیت یک زن هیچ ربطی به مدرک تحصیلی یا شغلش نداره. هر مرد نرمالی یک زن متواضع، خوشرو و مهربون با مدرک دیپلم و سطح متوسط خانوادگی رو به یک خانم دکتر پولدار ولی مغرور یا بداخلاق ترجیح میده. برای مرد مهم هست که شغل و مدرک تحصیلی بالا داشته باشه. چون مسئول تامین رفاه خانواده است. اما زن برای خوشبختی به چیزهای دیگه ای نیاز داره. زن مسئول حفظ آرامش و تعادل در خانواده است. برای همین خواهش میکنم توی جلسات خواستگاری و موقع صحبت با خواستگارهاتون روی مدارک تحصیلی و موفقیتهای تحصیلی و شغلی خودتون خیلی زوم نکنید. اون چیزی که باعث میشه شما به عنوان یک زن، برای مرد زندگیتون خواستنی باشین، ویژگیهای زنانه تون هست.

    4- همه زنان از استعداد و توان فوق العاده‌ای برخوردار هستن که باید اونها رو به فعل دربیارن.
    اصلن اینطور نیست. بیشتر ما زنها درست مثل مردها هستیم. ادمهای معمولی. خیلی معمولی. هر کسی استعدادهای منحصر به فردی داره. ولی در نهایت، همه ما مجموعه ای ضعفها و ویژگیهای خوب هستیم.

    5- زن میتونه ازدواج و بارداری رو به تأخیر بندازه.
    این موضوع برای مردها صدق میکنه. اما واقعیت اینه که دوره باروری در زن محدود هست. البته یک زن 80 ساله هم میتونه ازدواج کنه. حتمن هم میتونه. اما دیگه نمیتونه مادر بشه.

    6- مونث بودن مساوی ضعیف بودن هست، رفتارهای زنانه، ملایمت، ظرافت، مهربانى، …. در نظر مردها مسخره هستن.
    این دروغ شاخداری هست که از کودکی به خیلی از ما القا کردن. در حالیکه برعکس، اونچه که باعث میشه مرد به حمایت از همسرش تشویق بشه، همین رفتارهای زنانه، همین ظرافت و مهربانی و ضعف زن هست. مردها از زنی که خیلی مستقل و محکم باشه می ترسن و معمولن به این زنها نزدیک نمیشن. چون در کنارشون احساس مردانگی و قدرت نمیکنن.

    7- انجام دادن بهتر از بودن هست. رفتارهای سنتی زنانه که سرشار ازپذیرش منفعلانه و سکوت هست باعث میشه که زن بی ارزش بشه.
    انجام دادن و همیشه مشغول بودن، ویژگی مردانه است. زن میتونه فقط «باشه» و از بودن خودش لذت ببره. حتمن لازم نیست کاری انجام بدیم تا احساس مفید بودن بکنیم. گاهی لازمه که هیچ کاری انجام ندیم و فقط «باشیم». گوش بدیم و پذیرا باشیم. زندگی میدان جنگ نیست. گاهی لازمه زن یک جاهایی سکوت کنه و بپذیره. با این کار رضایت و شادی رو به مرد زندگیش هدیه می کنه.

    8- زن باید مستقل و خودکفا باشه. شعار معروف فمنیسم: «زن همان قدر به مرد نیاز دارد که ماهی به دوچرخه»
    زن و مرد به هم نیاز دارن. زن در کنار مرد میتونه خودش رو کشف کنه و ظرافتهای وجودیش رو نشون بده. مرد هم همینطوره. نظام خلقت، این دو موجود رو طوری افریده که مجذوب همدیگه میشن و در نهایت، در کنار هم به ارامش و شادابی میرسن.

    9- زنان از زنانه شدن مردان لذت می‌برن.

    البته که هیچ زن نرمالی از مردهای زنانه خوشش نمیاد. پسرهایی که شبیه دخترها حرف میزنن یا رفتارهای دخترانه دارن، بیشتر مورد نفرت دخترها هستن.
    خب، بعد از این مقدمه نسبتا طولانی، توی پست بعدی میخوام براتون یه قصه جذاب تعریف کنم. بیایین تا اون موقع، هر روز چند بار خدا رو بابت افرینشمون شکر کنیم:


    خدایا شکرت، شکرت، شکرت که من رو از جنس زن افریدی.خدایا شکرت، شکرت، شکرت که لباس زیبای دلربایی رو به من هدیه کردی.

  4. 16 کاربر از پست مفید veis تشکرکرده اند .

    andrya (چهارشنبه 23 تیر 95), at6372 (شنبه 06 شهریور 95), dooo (سه شنبه 08 تیر 95), golnaz66 (یکشنبه 13 تیر 95), meinoush (دوشنبه 04 مرداد 95), paiize (جمعه 12 خرداد 96), saminnaz (سه شنبه 08 تیر 95), sara1394 (سه شنبه 08 تیر 95), فکور (سه شنبه 26 مرداد 95), فرشته مهربان (دوشنبه 15 خرداد 96), فرشته اردیبهشت (سه شنبه 08 تیر 95), پاپیون (شنبه 23 مرداد 95), یاصاحب زمان ادرکنی (پنجشنبه 17 تیر 95), آخیش (شنبه 12 تیر 95), بارن (سه شنبه 08 تیر 95), سمیراه (شنبه 12 تیر 95)

  5. #3
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 05 تیر 97 [ 14:07]
    تاریخ عضویت
    1392-5-19
    نوشته ها
    312
    امتیاز
    8,869
    سطح
    63
    Points: 8,869, Level: 63
    Level completed: 40%, Points required for next Level: 181
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class5000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    480

    تشکرشده 882 در 242 پست

    Rep Power
    60
    Array
    دوستان لطفا صبور باشید.
    بعد از این داستان شروع می کنیم در مورد 4 نوع شخصیت های شناسایی شده زن ها صحبت می کنیم. پس با صبوری این داستان زیبا رو بخونید تا از پست های بعدی بحث اصلی رو شروع کنیم.

    خب، گفتیم که بطور کلی زنها رو از نظر شخصیت میشه به 4 دسته اصلی تقسیم کرد.
    از زن
    آمازون شروع می کنیم.

    اما قبل از صحبت کردن از آمازون، میخوام براتون یه قصه قشنگ
    تعریف کنم. قصه زنی به نام
    «هیپولیتا «

    روزی روزگاری ملکه ای به نام هیپولیتا زندگی میکرد. هیپولیتا ملکه زنان آمازون بود. زنان آمازون، زنانی وحشی و سرکش بودن که در جزیره آمازون زندگی میکردن. در جامعه آمازون نیازی به مرد احساس نمیشد و زنهای این منطقه افسانه ای، مردها رو به جزیره خودشون راه نمیدادن و فقط برای باروری از اونها استفاده میکردن. اونها مرد رو تحقیر میکردن و برایوجود و تواناییهای مردان ارزشی قائل نبودن. فکر میکردن نیازی به مرد ندارن. مردها براشون فقط بردگانی بودن که تنها فایده شون فرزندآوری و ادامه نسل زنان امازون بود. زنهای امازون خودشون زور بازو داشتن، خودشون به تنهایی از پس زندگیشون برمیومدن، تمام مسئولیتها روبه دوش می کشیدن و در یک کلام: مردانی بودند در کالبد زنانه. این زنان جنگجویانی توانا وقهار بودن که «مردانه» می جنگیدن. خلاصه اینکه شهر در دست زنان بود. تا اینکه ...

    یک روز تسوس، پادشاه آتن، بطور اتفاقی وارد سرزمین آمازونها میشه و در مقابل خودش زنانی رو می بینه در نهایت قدرت و توانایی، چالاک، قوی و بی باک که با زنان ظریف آتن فرق خیلی زیادی دارن. زنانی جنگجو و خوش اندام، با مهارت بالا در سوارکاری وشمشیرزنی. کسی که بیشتر از همه نظر تسوس رو به خودش جلب میکنه، «هیپولیتا» هست:ملکه زنان آمازون: زیبا، مغرور و رام نشدنی. این زن برای تسوس پر از تضاد بود: «رب النوع ماه، جان ستان ولی معصوم، آرام ولی درنده خو مثل شیر». تسوس میخوادکه صاحب این زن بشه و میخواد که برای به دست آوردنش مبارزه کنه. اما ... مردی در اون جزیره برای نبرد نیست. تسوس می فهمه که باید با خود هیپولیتا مبارزه کنه. چه کار مشکلی ...

    تسوس، سرشار از عشق و تمنا، با هیپولیتا روبرو میشه و میگه برای صلح به اونجا اومده. اماهیپولیتا سرتا پا خشم و عصبانیت هست. چون تسوس «رقص باستانی» زنان آمازون رو دیده. مجازات این گناه نابخشودنی، مرگ هست. چون تماشای این رقص برای مردان ممنوعه. وبرایهمین هیپولیتا از تسوس و مردانش میخواد که با اون و زنان قبیله اش مبارزه کنن. تسوسازهیپولیتا درخواست جنگ تن به تن میکنه. و با زیرکی یک شرط اضافه میکنه: «هیپولیتا! اگه من در جنگ پیروز شدم و تو زنده موندی، باید من رو پادشاه خودت بدونی و از من اطاعت کنی». هیپولیتا موافقت میکنه.
    جنگی سخت و بی امان بین اون دو شروع میشه. در یک لحظه طلایی، تسوس هیپولیتا رو بهزمین میزنه و ازش میخواد شکست خودش رو بپذیره و به شرط عمل کنه. هیپولیتا که هنوز ازشکست خودش متحیر و گیج هست، قبول میکنه. و پادشاه آتن، ملکه آمازون رو بلند میکنه و ازمیدان نبرد بیرون میره.
    هیپولیتا بابت اینکه تسلیم تسوس شده، قلباً ناراحته. کاری که انجام داده، خلاف قوانین جامعه آمازون هست. اما هیپولیتا به تسوس قول داده که مطیعش باشه و از اونجایی که زن شرافتمندیهست، به قولش وفادار می مونه. کمی بعد، وقتی شب چادر سیاهش رو روی شهر میندازه، «ماه دوشیزگان آمازون» خودشون رو به هیپولیتا میرسونن و بهش خنجری میدن که موقع رقص «آیین سرّی» ازش استفاده میکردن. قرار میشه هیپولیتا همون شب تسوس رو با خنجر ازبین ببره ...
    هیپولیتا به سمت تسوس میره که ظاهراً به خوابی عمیق رفته، اما کاملاً هشیار و بیدار منتظراقدام هیپولیتاست. هیپولیتا می بینه توان کشتن این مرد رو نداره. ملکه ای که بارها در جنگهایمختلف ضربات مرگبار بر پیکر دشمنانش وارد کرده، اینبار ساکت و اشک ریزان بر بالین تسوس ایستاده. این اشکها نماد احساسات زنانه هیپولیتاست. نمادی از عشق و سرفرود آوردندربرابر مردی قوی، بااراده و مستقل. چیکار میکنی هیپولیتا! مراقب باش! این احساسات درسرزمین آمازون پسندیده نیستن ...
    ناگهان هیپولیتا تصمیم می گیره خنجر رو به قلب خودش بزنه. خنجر رو بالا می بره، چشمانشرو می بنده و آماده میشه تا با یک ضربه کاری خودش رو از این سردرگمی نجات بده. تسوس بلافاصله با نهایت چابکی از تختش بیرون می پره. دست هیپولیتا رو می گیره و هیپولیتا رو به گوشه ای از چادر پرت میکنه. و جمله ای برای تسلای قلب این ملکه غمگین میگه:

    «خیلی وقتها انسان برای چیزهای کوچیک، زندگیش رو به خطر میندازه. پس چرا به خاطرچیزهای بزرگ زندگیش رو به خطر نیندازه؟»
    هیپولیتا سکوت میکنه. هنوز متوجه نیست چه تصمیم مهمی گرفته و در آینده، زندگیش تا چه حدتغییر خواهد کرد. از بیرون صدای بارش قطرات باران به گوش میرسه. هیپولیتا سرش روروی شانه های تسوس میزاره و نوای گریه رو سر میده.


    تسوس چیزی رو به یاد میاره:
    «عشق نیز برای ما چون تولد رخ داد. عشق موعد خود را بهتر از آنهایی که انتظارش رامیکشند، می شناسد. هرچند هیپولیتا کمتر از همه دوشیزگانی که به سخنان زنان گوش داده بودند، می دانست؛ ولی تنها با شناخت من بیشتر از دیگران می فهمید. زندگی مرا رها کرد تا در کنار هیپولیتا به حیات ادامه دهم. در کنار تمام زنان پیشین تنها بودم».



    کم کم هیپولیتا در درون خودش عشق عمیقی نسبت به تسوس احساس میکنه. اما در وجودشاحساس غریبی جوانه میزنه. حسی آزاردهنده: هیپولیتا با قبول شکست در برابر تسوس، حس میکنه از درون خالی شده و به حال خودش رها شده. به یاد میاره که زمانی زره امازون روبرتن میکرد و نیزه بر دست، سوار بر اسب چالاکش در نبردهای خونین شرکت میکرد. حالا، بامحروم شدن از زره امازونیش، خلأ وحشتناکی در وجودش احساس میکنه و فکر میکنه:



    «من هیچم»
    ویرایش توسط veis : سه شنبه 08 تیر 95 در ساعت 11:31

  6. 12 کاربر از پست مفید veis تشکرکرده اند .

    andrya (چهارشنبه 23 تیر 95), at6372 (شنبه 06 شهریور 95), dooo (سه شنبه 08 تیر 95), golnaz66 (یکشنبه 13 تیر 95), meinoush (دوشنبه 04 مرداد 95), paiize (جمعه 12 خرداد 96), sara1394 (سه شنبه 08 تیر 95), فکور (سه شنبه 26 مرداد 95), فرشته اردیبهشت (سه شنبه 08 تیر 95), آخیش (شنبه 12 تیر 95), سمیراه (شنبه 12 تیر 95), شیدا. (دوشنبه 14 تیر 95)

  7. #4
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 05 تیر 97 [ 14:07]
    تاریخ عضویت
    1392-5-19
    نوشته ها
    312
    امتیاز
    8,869
    سطح
    63
    Points: 8,869, Level: 63
    Level completed: 40%, Points required for next Level: 181
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class5000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    480

    تشکرشده 882 در 242 پست

    Rep Power
    60
    Array
    زن آمازون



    . وقتی ما توی رابطه با مرد زندگیمون سعی میکنیم باهاش رقابت بکنیم، درست مثل هیپولیتای نیزه به دست میشیم. ولی این روزها تعداد تسوس های شجاعی که بخوان برای رسیدن به هیپولیتا جنگ بکنن، خیلی کم هست. پس از اسب پیاده بشین، زره جنگیتون رو دربیارین و اسلحه تون رو به زمین بندازین.


    خب تو پست قبلی، از هیپولیتا گفتیم و خصوصیات آمازون رو بطور کلی بررسی کردیم. حالا وقتشه که از لابلای این قصه قشنگ و عشقولانه، با جزئیات بیشتری از شخصیت زنان آمازون آشنا بشیم. جزئیاتی که کمک میکنه تا در پشت نقاب وحشیِ آمازونه خانم، بتونیم جنبه های مثبت و دوست داشتنیش رو هم ببینیم و ... درنهایت عاشق زن آمازون درونمون بشیم که درصورتی که مهار بشه، میتونه هم در جای خودش قدرتمند باشه و هم در وقت مناسب عقب نشینی کنه و مثل ملکه هیپولیتا تسلیم و مطیع مرد زندگیش بشه.
    بیشتر دخترها تو رویاهاشون منتظر شاهزاده سوار بر اسب سفید هستن که بیاد و اونها رو به سمت خوشبختی ببره. اما زن آمازون چنین آرزویی نداره. اگه گفتین چرا؟
    چون خودش اسب سفید داره!
    زن امازون سوار بر اسب، نیزه بر دست و زره بر تن، همیشه آماده نبرده. این زن نیازی به شاهزاده قوی هیکل نداره. خودش انقدر قوی هست که میتونه خیلی راحت با دیوها بجنگه و سر همه شون رو روی سینه شون بزاره. پس چرا باید در مقابل یک مرد تسلیم بشه؟؟!


    زن امازون همیشه در اوج هست. بالای قلّه رو نگاه کنید. چه کسی رو می بینید؟ بله! درست می بینید! آمازونه خانم مثل همیشه فاتح و سربلند، درحالیکه رقیبش رو شکست داده و نیزه اش رو به دست گرفته، اون بالا ایستاده و داره عکس یادگاری می گیره. لبخند پیروزی هم بر لبانش نقش بسته. ممکنه در اوج بودنِ این زن توی زندگی مشترکش باشه، یعنی توی زندگی حرف اول و آخر رو بزنه و به قول معروف، خودش یه پا شوهر باشه. ممکنه قهرمان اتومبیلرانی یا نماینده انجمن فمینیستها باشه، یا قهرمان کوهنوردی که موفق به فتح بلندترین قله های جهان شده، یا مدیر یک شرکت معتبر و ... .


    زن آمازون هر جایی که باشه، معمولاً تاثیرگذار هست. این زن طبیعتی جنگجو داره و هرچقدر انرژی امازون در وجودش قویتر باشه، به همون نسبت تمایل بیشتری به کسب قدرت و رسیدن به اوج و پیروزی در جنگی که شروع کرده، داره. این زن همیشه خودش رو در میدان نبرد می بینه. نیزه و زره جنگیش همیشه آماده و دم دستش هست (حتی خیلیها موقع استراحت هم زره و نیزه شون رو از خودشون دور نمیکنن). از اونجایی که دنیا براش مثل میدون نبرد می مونه، بشدت کنترلگر هست و همیشه حواسش هست اطرافش چی میگذره. نگاه این زن نافذه، لحن و تن صداش قاطع و پر از تکبر و غروره، و دید تحقیرآمیزی به مردان داره. زن آمازون قوانین مردونه رو می پذیره و اونها رو علیه مردها بکار می بره!

    نهایت شادی و لذت این زن اینه که بتونه در مبارزاتش با مردان، اونها رو شکست بده و برتری خودش رو بهشون اثبات کنه. شعار خیلی از این زنها این جمله است:
    «من این کار رو بهتر از مردها انجامش میدم». این زن به تنهایی میتونه از خودش دفاع کنه، حاضرجواب هست و توی بحث اصلن کم نمیاره. از خانمهای ضعیف و توسری خور خیلی بدش میاد و با الفاظ تحقیرآمیز ازشون حرف میزنه. امان از طعنه های خانم آمازون! طعنه و کنایه زدن جزئی از طبیعت آمازون اصیل هست و حتی زنان غیر آمازون هم از زخم طعنه های این زن که مثل نیزه ای محکم بر پیکر روحشون وارد میشه، در امان نیستن!


    زن آمازون زندگی فعالی داره، در تمامی موقعیتها جلوتر از بقیه حرکت میکنه. ممکنه شاگرد اول کلاس باشه یا نفر اول المپیک، یا نفر اول مسابقه طراحی لباس یا هنرپیشه محبوب یا مدل خیلی موفق و مشهور. این زن در مقابل هیچ کسی از خودش ضعف نشون نمیده، مطیع و تسلیم کسی نمیشه و همیشه خودش به تنهایی مشکلاتش رو حل میکنه. ممکنه در جزیره شخصی خودش بشینه (یا حتی توی آشپزخونه امن و راحتش مشغول آشپزی باشه) و تمام مردانی که بهش ابراز عشق میکنن رو بی رحمانه مورد هدف قرار بده.

    خیلی از زنهای آمازون به خاطر موقعیت تحصیلی یا شغلیشون ازدواج نمیکنن یا بچه دار نمیشن. دستاوردهای این زن در دنیای کار و تحصیل به قدری براش ارزشمنده که میترسه با ازدواج و تشکیل زندگی مشترک و یا با بچه دار شدن، این دستاوردها رو از دست بده و کاملاً خلع سلاح بشه و در نهایت، به احساس پوچی و بی ارزشی برسه. برای این زن، بودنش به عنوان یک زن ارزشمند نیست؛ بلکه انجام دادن براش مهم محسوب میشه. بدون شغل (که زره آمازون هست و اون رو حفاظت میکنه)، احساس بی ارزشی میکنه. این زن احساسات خودش رو در زیر نقابی از بی تفاوتی پنهان میکنه:

    «ابراز احساسات نشانه ضعف هست»
    .
    پنهان کردن احساسات محبت آمیز و زنانه برای این زن خیلی گرون تموم میشه.


    متاسفانه، زن آمازون در اغلب موارد نمیتونه زندگی عاطفی شاد و موفقی داشته باشه، مخصوصاً در زندگی مشترک، این زنها کمتر به خوشبختی میرسن (مگر اینکه معشوقه قوی داشته باشه). همسرانشون هم از زندگیشون ناراضی هستن. چون بجای یک زندگی آروم، دائماً باید مشغول جنگیدن و کل کل کردن با زن زندگیشون باشن و بجای رفیق، در زندگی با یک رقیب قدرتمند روبرو میشن که این موضوع باعث میشه احساس کنن مردانگیشون زیر سوال رفته. خیلی از این زنها هم مثل زنان قبیله آمازون، مردان رو فقط برای باروری میخوان. اما بعد از اون، کم کم از پدر بچه شون متنفر و رویگردان میشن. چون این مرد به هرحال، توی یک زمینه ضعیفتر از زن آمازون هست و به همین دلیل هم لایق توجه و احترام این زن نیست.


    فیلم «ورود آقایان ممنوع» رو دیدین؟ مدیر اون مدرسه دخترونه، که نقشش رو خانم آسایش بازی کرده بود، یک آمازون به تمام معناست. همیشه مسلح و آماده نبرده، با مردها رقابت میکنه، حاضر نیست در مقابل هیچ مردی کوتاه بیاد، از همه مردها متنفره، انعطاف ناپذیره و بیش از اندازه لازم هم قانونمنده. یک فمینیست دوآتیشه است که سعی میکنه همه جا برابری و حتی برتری زنها رو به مردها ثابت کنه. طفلکی معلمها و مخصوصاً اون آقای معلم شیمی چقدر ازش حساب می برن. و این یک واقعیته که زنان امازون افراطی معمولاً محبوبیت چندانی در بین همکارانشون ندارن. ممکنه برای مردان مجرد اطرافشون همکار خوبی به شمار بیان، اما اونها هیچ وقت به این زنها به عنوان کاندیداهای احتمالی ازدواجشون نگاه نخواهند کرد.


    اگه آمازون بطور مثبت در زنی خیلی پررنگ باشه، معمولاً به مشاغل خاصی مثل خدمت در ارتش و پلیس رو میاره. اگه آمازون به شکل منفی همراه با بی اخلاقی در زن بروز کنه، ممکنه حتی به عضویت یا ریاست گروههای تبهکاری دربیاد. خیلی از زنان ورزشکار هم آمازون قوی دارن که لازمه ورزش قهرمانی هست. در صورتیکه آمازون این زنها خیلی پررنگ باشه، ورزشهایی مثل کاراته و بوکس و ... رو انجام میدن.

    در پست بعدی ویژگی های مثبت زن آمازون رو براتون میگم....

  8. 12 کاربر از پست مفید veis تشکرکرده اند .

    andrya (چهارشنبه 23 تیر 95), at6372 (شنبه 06 شهریور 95), dooo (چهارشنبه 09 تیر 95), golnaz66 (یکشنبه 13 تیر 95), meinoush (دوشنبه 04 مرداد 95), sara1394 (شنبه 12 تیر 95), فکور (سه شنبه 26 مرداد 95), فرشته اردیبهشت (سه شنبه 08 تیر 95), نیلوفر:-) (چهارشنبه 19 آبان 95), آخیش (شنبه 12 تیر 95), سمیراه (شنبه 12 تیر 95), شیدا. (دوشنبه 14 تیر 95)

  9. #5
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 05 تیر 97 [ 14:07]
    تاریخ عضویت
    1392-5-19
    نوشته ها
    312
    امتیاز
    8,869
    سطح
    63
    Points: 8,869, Level: 63
    Level completed: 40%, Points required for next Level: 181
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class5000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    480

    تشکرشده 882 در 242 پست

    Rep Power
    60
    Array
    فکر کنم خیلی از خانم آمازون بد گفتیم. داره چپ چپ نگاهمون میکنه. بیشتر از این ممکنه نیزه اش رو به سمت ما پرت کنه و یه وقت خدای نکرده، کار دستمون بده! فکر میکنم حالا وقتشه با چند تا از خصوصیات مثبت و سازنده آمازون خانم هم آشنا بشیم

    خوشبختانه شخصیت آمازون در وجود بیشتر زنها خیلی قدرتمند نیست؛
    اما وجود این بخش در روح هر زنی لازم و واجبه. زن آمازونِ ایده ال، مسئولیت پذیره و اگه وظیفه ای بهش محول بشه، به بهترین شکل ممکن از عهده انجامش برمیاد. این زن هرجا مشغول کار بشه، برای کارفرما و رئیس خودش یک موهبت بزرگ به حساب میاد و در محیط کارش، یک مهره کلیدی هست. معمولاً وقت شناس و خوش قول هست. زندگی منظمی داره. دقیق و هدفمنده. زندگیش معمولاً جهت داره و برای رسیدن به هدفش تلاش میکنه. ممکنه این هدف، قبولی در کنکور ارشد و بدست آوردن رتبه دورقمی دانشگاه باشه، ممکنه هدفش قهرمانی در مسابقات تنیس بانوان جهان باشه، یا قبولی در امتحان آرایشگری. در زندگی مشترک، این زن انقدر توانا هست که وقتی همسرش توی ماموریته و فرسنگها از خانواده ش دوره، در شرایط بحرانی و مثلاً ‌در صورت بیماری یکی از فرزندانش، خیلی عالی میتونه این موقعیت رو مدیریت کنه.
    ب
    رای همین وجود یک زن آمازون با رفتارهای سازنده، مایه قوت قلب و آرامش فکری هر مردی هست.

    تصور کنید زنی فاقد این خصوصیات باشه. در اینصورت تبدیل میشه به موجودی ترسو و دست و پاچلفتی که خودش رو خیلی سریع با همه جور آدم و موقعیتی وفق میده و البته حتی ممکنه دیگران در حق این زن اجحاف هم بکنن، حقش رو بخورن و تحقیرش کنن و اون طفلکی هم صداش درنیاد. زنی که بشدت وابسته به همسرش هست، تمام زندگی این زن، در همسرش خلاصه خواهد شد و حتی ممکنه مرد زندگیش از بابت اینکه فضای کافی در زندگی مشترک نداره، آزرده و خسته بشه. و همینطور بیشتر بار و مسئولیت زندگی بر دوش همسرش خواهد بود. برای همین ویژگیهای آمازون مثبت باید در وجود هر زنی پرورش داده بشن.

    وضعیت ایده آل زن آمازون زمانی هست که ضمن حفظ و پرورش صفات سازنده آمازونی خودش، بتونه بر نفرتش از مردان غلبه کنه و شخصیت خودش رو رشد بده، تا جایی که از دشمن و رقیب مرد به یار و غمخوارش تبدیل بشه. اگه زنی بتونه آمازون خودش رو تعدیل کنه و خصوصیات مدیال (یا مادونا) و هتایرا ( یا معشوقه) رو هم در خودش پرورش بده، ایده آل هر مردی خواهد بود.


    حالا میخوایم ببینیم چطوری میشه جنبه آمازون وجودمون رو تحت کنترل خودمون دربیاریم.

    1- شنیدین که میگن «خواستن، توانستن است»؟ اولین کاری که باید بکنیم، اینه که عزم خودمون رو جزم کنیم. باید قبل از هر چیز بخوایم که متفاوت از همیشه رفتار کنیم و جلوه گری آمازون رو که بخش مردانه شخصیتمون هست، محدود به وقتهایی بکنیم که واقعا به وجودش نیاز داریم. وقتی با عزم راسخ چیزی رو بخوایم، یعنی نصف راه رو رفتیم.

    2- قبول کنید که زن هستید! خیلی از زنان آمازون در اعماق وجودشون هنوز با جنسیتشون کنار نیومدن. و «زن بودن» براشون به معنای ضعیف بودن هست. ترسی که در وجودشون هست، اینه که مبادا کسی جنبه های لطیف و زنانه اونها رو ببینه. خودتون رو رهاکنید. قبول کنید که موجودی شگفت انگیز و سرشار از زیبایی هستید.

    3- سومین کاری که انجام میدیم، تغییر نگاهمون به مردهاست. و در نهایت اینکه تغییر از درون شروع میشه. وقتی افکارمون رو تغییر بدیم، کم کم اعمالمون هم تغییر میکنن. بیشتر زنهای آمازونی، در عمق وجودشون احساس نفرت از مردها دارن یا مردها رو تحقیر میکنن و یا در بهترین حالت، در رقابتی دائمی با مردها زندگی میکنن. باید بپذیریم و ایمان بیاریم که مردها موجوداتی هستن قابل احترام و دوست داشتنی. بله قبول دارم که مردان بد وجود دارن. ولی این نباید مانع از دیدن مردان خوب و فهمیده زیادی بشه که در اطراف خودمون می بینیم. سعی کنید همیشه پشت نقاب هر مردی، اون پسربچه دوست داشتنی و بازیگوش رو ببینید. و حتمن و حتمن به غرور مردان احترام بزارید. اجازه بدین که حس کنن از شما بالاتر هستن. باهاشون کَل کَل نکنید. این کارها مخصوصا توی روابط احساسی با مردان خیلی مهم هستن. وقتی ما توی رابطه با مرد زندگیمون سعی میکنیم باهاش رقابت بکنیم، درست مثل هیپولیتای نیزه به دست میشیم. ولی این روزها تعداد تسوس های شجاعی که بخوان برای رسیدن به هیپولیتا جنگ بکنن، خیلی کم هست. پس از اسب پیاده بشین، زره جنگیتون رو دربیارین و اسلحه تون رو به زمین بندازین.

    4- نیاز خودتون رو به مردان نشون بدین. اگه وسیله سنگینی دارین، خواهش کنین در حمل و انتقالش بهتون کمک کنن. توی خونه از پدر و برادرتون برای انجام کارهای مردانه کمک بخواین. حتی برای باز کردن در قوطی کنسرو هم از مرد زندگیتون درخواست کمک کنین. بزارین بدونن شما بهشون نیاز دارین. اینطوری احساس مردانگی و مهم بودن خواهند کرد.

    5-از بکار بردن اصطلاحات مردونه جداً پرهیز کنید. این یک توصیه جدی هست. حتمن همه تون سریالی که از تلویزیون پخش میشه و شخصیت اصلیش دختری به نام «باران» هست، رو نگاه میکنین. شاید صحبت کردن این خانم، طرز رفتارش و کلماتی که بکار میبره برای خیلیها جذاب باشه. اما لطفاً تحت هیچ شرایطی اونجوری صحبت نکنید و اون رفتارها رو تکرار نکنید. زن باید زنانه حرف بزنه و نرم و زنانه رفتار کنه. همونطوری که رفتار زنانه در مرد برای ما نفرت انگیزه، رفتار مردانه در ما هم برای پسرها جذابیتی نداره. اگه میخواید مردی رو جذب کنید که در نهایت مردانگی باشه، باید شما زنی با نهایت ملاحت و زنانگی باشید.

    6- زنانه لباس بپوشید. تا جایی که میتونید، لباسهای اسپرت رو کنار بزارید. اگه توی محیط خوابگاه هستید، همیشه دامن بپوشید. اگه توی خونه و کنار خانواده تون هستید، باید کمی مراعات کنید. مخصوصاً اگه برادر دارید. ولی با کمی تغییرات هم باز میتونید ظریفتر به نظر بیایید. کفشهای کتونی و مدل پسرونه رو بزارید کنار. ساعتهای صفحه بزرگ رو از دستتون باز کنید و به جاش یه ساعت ظریف به مچ دستتون ببندید. دستبندهای ظریف به دستون ببندید. کوله پشتی رو بزارید زمین و در عوض یه کیف زنونه قشنگ به دستتون بگیرید. روی دفترتون برچسبهای دخترونه بچسبونید و ...

    7- از تماشای زیاد مسابقات ورزشی که روحیه رقابت جویی رو در شما زنده میکنن، یا انجام بازیهای جنگی یا تماشای فیلمهای جنگی و اکشن خودداری کنید. این برنامه ها باعث میشن آمازون درون شما همیشه هشیار و بیدار آماده نبرد باشه.

    8- مواظب باشین اسیر شعارهای فمینیستی نشین. این روزها همه جا از برابری زن و مرد صحبت میکنن. برابری در نقشها بدترین بلایی هست که میشه سر زن آورد. زن بنا بر طبیعت زنانه اش باید نقشی در جامعه قبول کنه که به روح لطیفش آسیب نزنه. بله، زن میتونه راننده تریلی بشه و سلطان جاده ها باشه. اما احتمالش خیلی زیاده که این شغل، بخش مردانه وجودش رو فعالتر بکنه.

    9- احساسات خودتون رو سرکوب نکنین. اجازه بدین احساسات و عواطفتون در روابطتون نمود پیدا کنه. به کودک درونتون اجازه بدین خودش رو نشون بده. شیطونی بکنه. اونوقت از خیلی تنش ها راحت میشین و دیگران هم میتونن زن زیبا و مهربونی که در کنارشون کار و زندگی میکنه رو ببینن و بهش علاقمند بشن.

    10- به خودتون اجازه اشتباه کردن بدین. سعی کنین به اتفاقات روزمره زندگیتون با دید دیگه ای نگاه کنین. مثلن اگه فنجون محبوب و قشنگتون شکست، بجای اینکه بشینید و غصه بخورید، بخندید و موضوع رو به شوخی و خنده برگزار کنید. سخت نگیرید. زندگی انقدرها هم که ما فکر میکنیم، جدی نیست.


    11- به دختران لوس و عشوه گری که اطرافتون می بینید، با دید دیگه ای نگاه کنید. به رفتارهاشون دقیق بشید. ببینید چه چیزهایی میتونید ازشون یاد بگیرید.

    12- موقع راه رفتن سرعت قدمهاتون رو کنترل کنید. آروم و با طمانینه راه برید. سرتون رو بالا بگیرید. همیشه سعی کنید لبخند محوی روی صورتتون باشه. اخم نکنید. اخم کردن باعث میشه ادمهای اطرافمون از ما دور بشن و در ارتباط با ما گارد دفاعی بگیرن. همیشه خوشرو باشید

    .
    13- اگر می بینید که بدست اوردن بعضی موقعیتهای خوب به قیمت «از دست دادن زنانگیتون» تموم میشه، از اون موقعیتها صرفنظر کنید. مهمترین حقیقتی که وجود داره، اینه که شما «از جنس زن هستید». پس تمام زندگیتون باید در راستای این مطلب باشه

    .
    14- بدونید هر کسی هستید و در هم مکانی که قرار دارید، ارزشمند و دوست داشتنی هستید. برای جذابتر شدن نیازی به مدرک تحصیلی بالاتر، شغل پردرآمدتر یا ماشین شیکتر ندارید. حتی اگر شغل یا تحصیلاتی هم ندارید، باز ارزشمند و گرانبها هستید. همین که «هستید» و «وجود دارید»، عالی هست.

    15- همیشه سعی کنید حداقل در طول هفته زمانی رو صرف انجام کارهای هنری کاملاً زنانه کنید. خطاطی کنید. گلسازی کنید یا اخر هفته ها شیرینی خونگی درست کنید. گلدوزی و بافتنی انجام بدین. کارهایی که باید با ارامش و حوصله انجام بشن (مثل گلدوزی، بافتنی، خیاطی، نقاشی و ...) باعث میشن روحیه تون صبورتر بشه. و صبوری لازمه زنانگی هست.

    این توصیه ها برای کمرنگ کردن و عقب روندن آمازون هست. اگه کسی هست که حس میکنه آمازون کمرنگ و ضعیفی داره، برعکس این توصیه ها رو عمل کنه. کم کم جنبه امازونش قوی میشه.

    در نهایت، یادتون باشه که وجود امازون برای ما ضروری و واجب هست. ما برای امنیت و آسایش خودمون به امازون نیاز داریم. خانمی رو میشناسم که در کارش پیشرفت کرده، ازدواج کرده و 3 تا هم بچه داره. اما آمازون ضعیفی داره. خودش تعریف میکرد که چون نمیتونه از خودش دفاع کنه، در مقابل ناملایمات فقط گریه میکنه. همین موضوع باعث شده لکنت زبون داشته باشه و دچار مشکل افتادگی دریچه میترال قلب بشه. اگر آمازون در وجود این زن کمی قویتر بود، به هیچ کسی اجازه نمیداد که حقش رو پایمال کنه و دچار لکنت و مشکل قلبی هم نمیشد.

    پس به جنبه امازون وجودتون احترام بزارید. زیاده روی نکنید و مهارش کنید. اما اگه جایی احساس کردید کسی میخواد حقی از شما ضایع کنه، یا اگه متوجه شدید فردی قصد مزاحمت و آزار شما رو داره، از خودتون دفاع کنید. در عین حال، در رابطه احساسی با مرد زندگیتون تا حد ممکن آمازون رو کمرنگ کنید و تا جایی که میتونید، جنبه های زنانه تون رو بکار ببرید تا با این کار، خودتون هم از زندگی لذت بیشتری ببرید.

    راهکارهایی که اینجا گفته شد، علاوه بر کمرنگ کردن امازون، مادونا و معشوقه رو هم در وجودمون بیدار میکنه

    خب، بحث آمازون اینجا تموم شد. در پست بعدی، با یکی دیگه از جنبه های شخصیتمون آشنا خواهیم شد

    ویرایش توسط veis : چهارشنبه 09 تیر 95 در ساعت 13:18

  10. 10 کاربر از پست مفید veis تشکرکرده اند .

    andrya (چهارشنبه 23 تیر 95), dooo (چهارشنبه 09 تیر 95), golnaz66 (یکشنبه 13 تیر 95), meinoush (دوشنبه 04 مرداد 95), sara1394 (شنبه 12 تیر 95), فکور (سه شنبه 26 مرداد 95), مهرسا مامان (شنبه 13 شهریور 95), آخیش (شنبه 12 تیر 95), سمیراه (شنبه 12 تیر 95), شیدا. (دوشنبه 14 تیر 95)

  11. #6
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 05 تیر 97 [ 14:07]
    تاریخ عضویت
    1392-5-19
    نوشته ها
    312
    امتیاز
    8,869
    سطح
    63
    Points: 8,869, Level: 63
    Level completed: 40%, Points required for next Level: 181
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class5000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    480

    تشکرشده 882 در 242 پست

    Rep Power
    60
    Array
    مادر
    اگه یکی از ویژگیهای آمازون خودخواهی و خودپرستی باشه، از این نظر مادر در نقطه مقابلش قرار داره: مادر میتونه عشق بورزه، دوست داشته باشه، بی قید و شرط محبت کنه، ببخشه، بپذیره، مراقبت کنه و دعای خیرش بدرقه راه عزیزانش باشه.

    نقش مادری به قدری در وجود زن نهادینه شده که دختربچه ها از همون ابتدای کودکی میل به ابراز این نقش و مراقبت از یه موجود کوچیکتر و ضعیفتر از خودشون دارن. هر دختری از کودکی در بازیهاش از عروسک کوچیکش مواظبت می کنه. بهش غذا میده، می خوابونتش و تربیتش میکنه.

    جالب اینجاست که بر خلاف آمازون و معشوقه در طول تاریخ جنبه مادری زن همیشه مورد تحسین و ستایش انسانها قرار گرفته. برای همین ما از نشون دادن این بخش از وجودمون واهمه ای نداریم.

    مرد با وجود ظاهر پرهیبت و جثه قوی که داره، بشدت نیازمند محبت زن هست.


    مردی که هر روز برای تامین رفاه خانواده در محیط کار با تنشهای زیادی دست و پنجه نرم میکنه، در پایان روز برای تجدید قوای روحیش به آغوش پرمهر زن پناه می بره تا بهشت رو روی زمین حس کنه.

    چنین مردی اگه مدیر بزرگترین شرکت جهان یا قویترین پهلوان دنیا هم باشه، باز هم به حمایت و عشق و محبت بی شائبه ی یک زن در کنارش نیازمنده. پس هر زنی باید در رابطه با مردش این نیاز رو درک کنه و بهش پاسخ بده.

    اما در عین حال باید خیلی مواظب باشه تا مرد رو با مادری کردن زیاد خفه نکنه! یعنی چی؟
    بیایید به نقش مادر توی زندگی برگردیم. مادر به بچه ش محبت میکنه، ازش حمایت میکنه، تربیتش میکنه. ولی وقتی خطایی از بچه سر میزنه، مادر ازش رویگردان میشه، فرزندش رو سرزنش میکنه و به باد انتقاد می گیره. به عبارت دیگه، فرزندش رو تنبیه میکنه و انتظار داره تا از این طریق بتونه بچه رو تحت کنترل خودش قرار بده و رفتارهای نادرستش رو اصلاح بکنه. یا دائماً نصیحتش میکنه تا بتونه از این طریق رفتارهای نادرست و عیوب فرزندش رو اصلاح کنه. همین اتفاق بارها و بارها در رابطه زن و مرد پیش میاد و جنبه مادری، با تمام قدرت، اقتدار و تاثیر خودش رو به رخ مرد می کشه.

    افسانه آشیل رو شنیدین؟ مادر آشیل نوزادش رو در آب مقدس غسل داده بود تا رویین تن بشه. اما از اونجایی که مادرش موقع غسل دادن آشیل اون رو از پاشنه ش گرفته بود، پاشنه ی پای آشیل آسیب پذیر شد و در نهایت هم از همین ناحیه ضربه خورد.

    «افسانه آشیل نماد این حقیقت هست که پیوند مرد با مادرش همون چیزیه که اون رو تا ابد آسیب پذیر و محتاج زن میکنه. اگرچه زن هم به حمایت مرد نیاز داره، ولی نیاز مرد به زن خیلی بیشتره».


    هر مردی یک پاشنه آشیل داره که از اون نقطه بشدت آسیب پذیره و یک زن زیرک باید بتونه این موضوع رو درک بکنه. ممکنه مردی موهای سرش ریخته باشه و نسبت به این تاسی سرش حساس باشه، یا نقطه ضعف مرد دیگه ای ممکنه شرایط مالی یا تحصیلاتش باشه یا قد و بالاش و ...

    زن همونطور که میتونه مرد رو پرورش بده، تشویق و حمایتش بکنه و بهش انگیزه پیشرفت بده، همونطور هم میتونه هر موقع نقص و ایرادی در مرد مشاهده کرد، اون رو سر جاش بنشونه و مانع تجلی مردانگی مرد بشه.

    زنهایی که با ناسازگاری و ترشرویی با همسرشون برخورد میکنن یا مدام عیبجویی میکنن و نق میزنن و از همه چی ایراد می گیرن، مرد رو دائم نصیحت میکنن یا توی ذوق مردشون میزنن، شخصیت مرد رو با نهایت بیرحمی می کوبن و اجازه نمیدن که مرد استعدادها و ظرفیتهای مردانه ش رو نشون بده.
    اینجا باز برمیگردیم به آمازون! وقتی آمازون زن قوی باشه، اونوقت زن تمایل داره نیزه اش رو برداره و دقیقاً به همون نقطه حساس ضربه بزنه و اون نقطه ضعف رو به رخ مرد بکشه و با این کار مرد رو از پا دربیاره و وادار به تسلیم بکنه. این کار باعث میشه مرد فکر کنه مردانگیش در خطر هست و بشدت سرخورده بشه یا در مقابل زن گارد بگیره و اون هم بنای ناسازگاری رو بزاره یا حتی در دراز مدت زن رو ترک کنه.
    اما زنی که با جنبه مادریش در ارتباط باشه، به مرد قوت قلب میده و عیبهاش رو به روش نمیاره و بالاتر از اون، از مرد در برابر کمبودها و ضعفهاش حمایت میکنه ...

    در ادامه بازهم در مورد شخصیت مادر صحبت خواهیم کرد...
    ویرایش توسط veis : چهارشنبه 09 تیر 95 در ساعت 15:06

  12. 9 کاربر از پست مفید veis تشکرکرده اند .

    andrya (چهارشنبه 23 تیر 95), dooo (شنبه 12 تیر 95), golnaz66 (یکشنبه 13 تیر 95), meinoush (دوشنبه 04 مرداد 95), sara1394 (شنبه 12 تیر 95), فکور (سه شنبه 26 مرداد 95), آخیش (شنبه 12 تیر 95), سمیراه (شنبه 12 تیر 95), شیدا. (دوشنبه 14 تیر 95)

  13. #7
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 05 تیر 97 [ 14:07]
    تاریخ عضویت
    1392-5-19
    نوشته ها
    312
    امتیاز
    8,869
    سطح
    63
    Points: 8,869, Level: 63
    Level completed: 40%, Points required for next Level: 181
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class5000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    480

    تشکرشده 882 در 242 پست

    Rep Power
    60
    Array
    «تناقض دردناک در زندگی یک زن این است که وقتی مرد به سویش میرود، غالباً در پی آن است تا صفات ساده انسانیش را دوباره بازیابد و یا در بهترین حالت، رفع خستگی کند. بنابراین بسیاری از اوقات زن ناچار است از وجه دلخواه و ایده آل مردش صرفنظر کند. او با پذیرفتن این نکته که جنبه ایده آل مرد شایعه ای بیش نیست، ناگزیر است بُعد ضعیفتر مردانه او را ـ به عنوان تجربه مانوس و همیشگی خویش ـ بپذیرد... . هرچند در آرزوی دیدن عظمت او میسوزد، ولی بالاجبار با نامانوس ترین جنبه او مواجه میشود ...»



    «فلوریدا اسکات» / «زنان و گاهی مردان»


    خب، گفتیم که زن وقتی ترشرویی میکنه و از مردش انتقاد میکنه، با این کارش از جنبه منفی مادریش عمل میکنه و مرد رو برای همیشه مثل یک پسربچه ترسو و بدون اعتماد به نفس نگه میداره.


    زمانیکه جنبه مادری در زن بطور افراطی ابراز بشه، مرد حس میکنه که زن اون رو از پا انداخته و تماماً مصرف کرده. فرق بین مادونا و مادر همینه. جنبه مادونای زن، نیازهای مرد به پرورش رو درک میکنه و جنبه مادری این نیازها رو براورده میکنه.
    اگه جنبه مادری بیش از اندازه مستقل از آمازون و مادونا فعال باشه، اونوقت زن در مادری کردن افراط میکنه.
    امر و نهی کردن و دستور دادن به مرد، نصیحت کردن مرد، انتقاد از رفتار یا شخصیتش، پیگیری و کنترل مرد، دلسوزی زیاده از حد براش و توجه زیادی بهش همه و همه نشانه افراط در مادری هستن.


    در عین حال، نقش مادری نباید انکار بشه. زن باید نیاز مرد به مادری رو درک کنه و این نیاز رو براورده بکنه. مردها به خاطر تلاشی که در جامعه برای تامین رفاه خانواده انجام میدن، بیشتر وقتها خسته به نزد همسرشون برمیگردن. خشن ترین مرد هم نیاز به جایی داره که دنج و گرم و نرم باشه. پناهگاه تمام مردان، خونه شون و در کنار همسرشون هست. بنابراین زنی که از ایفای نقش مادری عاجز باشه، به ندرت میتونه رابطه عاشقانه پایداری رو با مرد مورد علاقه ش حفظ کنه.


    خب، پس چه جوری برای مرد مادری کنیم؟؟


    مادری کردن باید بیشتر وقتها غیرمستقیم باشه. طوریکه به احساس قدرت و عزت مرد ضربه ای وارد نشه و برعکس، شعله مهر و محبت رو در قلب مرد همیشه گرم نگه داره. میشه انتقاد نکرد و با روشی ملایمتر، مرد رو به یک سمت دیگه هدایت کرد. درست مثل خورشید که با تغییر زاویه تابش خودش، ما رو وادار میکنه لباس زمستونی رو از تنمون دربیاریم تا خنک بشیم یا کاپشن و کلاهمون رو محکم ببندیم تا گرم بشیم.


    نویسنده کتاب مثال جالبی از رفتار مادرانه غیرمستقیم با مردی که باهاش اشنا شده بود، بیان میکنه. این خانم میگه که شبی همراه این اقا به رستوران رفته بودن و اونجا متوجه عادات غذایی ناسالم این اقا میشه. می بینه که مرد هرچی غذای چرب و روغنی توی منوی رستوران بوده، سفارش داده. خانم فکر میکنه اگه بخواد بطور مستقیم به این رفتار ناسالم غذایی مرد اعتراض کنه، با به میدان اوردن جنبه آمازونش یه جورایی مرد رو در حالت دفاعی قرار میده و یا در بهترین حالت، اونو شرمنده میکنه. برای همین تصمیم میگیره بطور غیرمستقیم از جنبه مادریش استفاده کنه. با زیرکی سعی میکنه مرد رو در غذای خودش شریک کنه. به سالاد سبزیجات ناخنک میزنه و از طعمش تعریف میکنه. اقای همراهش وسوسه میشه که این سالاد رو امتحان کنه. خانم بلافاصله کمی سالاد توی ظرف غذای مرد میریزه. همین کار رو موقع سرو بقیه غذاها هم انجام میده و اینطوری بدون اینکه به کالری بالای غذا مرد همراهش اشاره کنه، با مهربونی اون رو در غذای خودش شریک میکنه.


    یه چیز جالب اینکه گاهی وقتها میشه در مادری کردن و مهربونی برای مرد افراط کرد!

    مثلا یکی موقعیتهایی که زن میتونه جنبه مادریش رو حسابی بکار ببره، زمانی هست که مرد مریض میشه. توی این موقعیت، زن میتونه با نهایت مهربونی و دلسوزی رفتار کنه، بدون اینکه نگران افراط در مادری باشه. ادمها وقتی دچار بیماری میشن، مثل بچه ها رفتار میکنن و نیاز به محبت بی قید و شرط دارن. بنابراین، وقتی کسی ازشون پرستاری میکنه، پر از حس قدرشناسی و محبت نسبت به اون فرد میشن. مرد هم وقتی مریض و بدحال بشه، نیاز به محبت بینهایت زن داره. ممکنه دلش بخواد توی این موقعیت غذای مورد علاقه ش رو بخوره، تلویزیون نگاه کنه، کتاب بخونه، بشینه و با زن صحبت کنه، یا حتی بخواد که تنها و توی دنیای خودش باشه. حتی ممکنه بهونه گیر و نق نقو و لوس بشه!


    حالا میرسیم به یک سوال: خیلی وقتها ما از مرد توقع داریم باهامون مهربون باشه، وقتی از همه چی شکایت می کنیم، بیاد و نازمون رو بکشه. ولی اگه خیلی هنر کنه، اینجور موقعها با یه ژست فیلسوفانه میاد می شینه کنارمون و ما رو نصیحت بارون میکنه! پس مهربونی مرد چی میشه؟ مگه فقط زنها باید مادری بکنن و همش محبت نشون بدن؟ این که نشد انصاف. دههه !


    ما زنها هم به محبت و مراقبت و توجه نیاز داریم. ولی از اونجایی که زن هستیم، میتونیم بخشی از این نیاز رو از طریق دوستان و خویشاوندان زن خودمون برآورده کنیم. متاسفانه امروزه خیلی زنها تحت تاثیر آمازون توسعه یافته شون از مردها توقع دارن براشون مادری کنن. این کار اشتباه بزرگی هست که هر زنی میتونه مرتکب بشه. توقع مادری از مرد داشتن، توقع بیجایی هست. زن از مرد باید توقع حمایت داشته باشه. و حمایت با مادری کردن خیلی فرق داره. مادری کردن موضوعیه که با زنانگی در ارتباط هست و حمایت و پشتیبانی مستقیماً با مردانگی مرتبطه.

    اگه دقت کنین، می بینید مردانی که دارای روحیه حساس و مهربونی زیاد هستن (مثل شاعران و هنرمندان)، بخاطر این خصلتشون خیلی مورد توجه خانمها قرار می گیرن. اما این مردها اغلب در نشون دادن ویژگیهای مردانه شون مثل خشم و حمایت مشکل دارن و حق خودشون رو نمیتونن بگیرن. از طرفی، مردی که رفتار مردانه پررنگی داره و سرشار از اراده است، بخاطر ویژگیهای مردانه ش در ابراز محبت و مهربونی کردن مشکل داره. برای همین نیاز زیادی به رسیدگی مادرانه و محبت صادقانه از طرف زن زندگیش داره.

    بطور کلی مادری کردن برای مرد یک فرمول ثابت نداره. بعضی مردها به هر دلیلی در کودکی از محبت مادرشون محروم بودن. این مردها نیاز به محبت بیشتری دارن. ممکنه بعضی مردها از محبت مادر سیراب باشن. این مردها کمتر نیاز به مادری دارن. به هر حال، تشخیص این موضوع به عهده زن هست.

    معمولاً هرچقدر مرد ظاهر سخت تری داشته باشه، به همون نسبت از نظر شخصیتی نرمتر هست و هرچقدر رفتارهای مردانه بیشتری داشته باشه (مثل حمایت، مسئولیت پذیری، قدرت) به همون میزان بیشتر به محبت و عواطف مادرانه زن نیاز داره.


    پس هر زنی باید هوشمندانه بفهمه و تشخیص بده تا چه میزان باید برای مردش مادری بکنه.برای همین بهترین روش برای ابراز غریزه مادری، اینه که این جنبه رو با مادونا همراه کنیم. مادونا کمک میکنه که زن بفهمه کجا باید ابراز محبت کنه و کجا بی تفاوت باشه. کجا به جلو بره و کجا عقب نشینی کنه. کجا در کنار مرد قرار بگیره و کجا نیاز مرد به تنهایی رو درک کنه و غیب بشه و دور از دسترس مردش قرار بگیره. این تلفیق ماهرانه دو جنبه شخصیتی زن، جاذبه ای روحانی در زن به وجود میاره و پیوندی عمیق و استوار بین زن و مرد برقرار میکنه.
    بخش مادر همینجا تموم میشه. در پستهای بعدی به بررسی دو جنبه دیگه شخصیت زن می پردازیم.


    (دوستان گلم ، نه اینکه بخوام بگم به تشکر نیاز دارم ، واقعا نه !! اما من هیچ نشونه ای مبنی بر اینکه این مطالب خونده میشه یا مورد توجه تون قرار می گیره نمی بینم) پست یکی مونده به آخر اصلا انگار خونده نشده!

    ویرایش توسط veis : شنبه 12 تیر 95 در ساعت 11:27

  14. 11 کاربر از پست مفید veis تشکرکرده اند .

    andrya (یکشنبه 27 تیر 95), dooo (شنبه 12 تیر 95), golnaz66 (یکشنبه 13 تیر 95), meinoush (دوشنبه 04 مرداد 95), sara1394 (شنبه 12 تیر 95), فکور (سه شنبه 26 مرداد 95), نیم پز (شنبه 12 تیر 95), مهرسا مامان (شنبه 13 شهریور 95), آخیش (شنبه 12 تیر 95), سمیراه (شنبه 12 تیر 95), شیدا. (دوشنبه 14 تیر 95)

  15. #8
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 05 تیر 97 [ 14:07]
    تاریخ عضویت
    1392-5-19
    نوشته ها
    312
    امتیاز
    8,869
    سطح
    63
    Points: 8,869, Level: 63
    Level completed: 40%, Points required for next Level: 181
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class5000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    480

    تشکرشده 882 در 242 پست

    Rep Power
    60
    Array
    مادونا


    «عشق شکیبایی است»



    تا اینجا دو جنبه از شخصیت زن رو بررسی کردیم: آمازون و مادر.
    ولی هنوز وارد موضوع زن بودن نشدیم!
    چون زن بودنِ یک زن و جوهر اصلی وجودش تحت تاثیر دو جنبه اصلی شخصیتش، یعنی مادونا و معشوقه تجلی پیدا میکنه.
    پس باید تمام تلاشمون رو بکار ببریم تا این دو بخش رو در وجودمون بیدار کنیم.


    مادونا تجلی محسنات کامل زنانه است: سکوت، صبر و بردباری و وفای به عهد از ویژگیهای بارز مادوناست.

    این زن در مقابل مردش سر تسلیم فرود میاره و ابداً به دنبال کسب عظمت و بزرگی برای خودش نیست؛ بلکه مرد زندگیش رو حمایت میکنه و مثل آینه ای شفاف، با نشون دادن تواناییها و ویژگیهای مثبت و سازنده مرد، اونو به سمت عظمت میکشونه و با تمام وجودش بدون هیچ هیچ قید و شرطی از تلاش مرد در راه کسب موفقیت حمایت میکنه. این همون زنی هست که همیشه مورد ستایش مردان قرار گرفته:
    «فرشته ای آسمانی در کالبد انسان».


    متاسفانه در سالهای اخیر و همزمان با رشد جنبه های مردانه زنها، مادونا کمرنگ شده و کم کم در سایه شخصیت زن قرار گرفته. ولی اگه زن بتونه این جنبه رو در خودش فعال بکنه، به سرچشمه زنانگی واقعی دست پیدا خواهد کرد. آب حیات ما زنها همینجاست. در وجود خودمون. برای رسیدن بهش باید قدم به قدم جلو بریم و صبور باشیم تا بتونیم به اصل خودمون برگردیم.


    مادونا جنبه روحانی و عرفانی وجود زن هست که با نجابت زن و متانت رفتارش، و آرامش و صبرش در جهان اطرافش جلوه گر میشه. این متانت و آرامش اول باید در درون زن جاری بشه.

    وقتی این چشمه شادی و آرامش از قلب زن جوشید و روح تشنه اش رو سیراب کرد، اونوقت میتونه جاری بشه و به همه زندگی ببخشه. یوگا و مدیتیشن دو راه خیلی خوب برای کمک به ایجاد این حس هستن. اما از اونها بهتر و موثرتر، روی اوردن به مذهب هست. بنا به اعتقاد «کارل یونگ» روی آوردن به مذهب روشی عالی برای شروع روان درمانی در افراد هست. همه ما اون احساس فوق العاده عالی ناشی از سبکی و آرامش رو بعد از حضور در مکانهای مذهبی و زیارتگاهها تجربه کردیم. عبادت، ذکر گفتن، حضور در اماکن مقدس و مشارکت در کارهای خیریه تاثیر بینظیری روی زن بجا میزارن و به رشد مادونا کمک میکنن. پس زن بعنوان حلقه ارتباط دهنده نسلها و انسانها به هم باید این ارتباط رو با خالق هستی و با جهان اطرافش حفظ کنه. اینطوری زن دیگه فقط مال خودش نیست؛ بلکه متعلق به تمام کسانی هست که به نوعی باهاش در ارتباط هستن.

    دیدین چطور مادربزرگهامون هم با دونه دونه نوه ها و عروس و دامادها زبون مشترکی پیدا میکنن و هم همیشه مرد خونه رو راضی نگه میدارن؟ قدرت نرمی که مادربزرگهامون دارن و تدبیر اونها در حل و رفع مشکلات ریز و درشت زندگی همیشه کارسازه. اگه دقت کرده باشین، همه حتی آقای خونه هم همیشه به حرفشون گوش میکنن.

    واقعیت اینه که جنبه مادونای زن از طریق زندگی در بین همسر و فرزندان و سایر اطرافیانش تجلی پیدا میکنه. ممکنه چنین زنی مدرسه هم نرفته باشه و هیچ وقت از روستای محل زندگیش بیرون نیومده باشه. هیچ وقت توی هیچ کلاس خودشناسی شرکت نکرده باشه و خودش رو نشناسه. نیازی هم به این کار نداره. نقشی که این زن در زندگی ایفا میکنه، به اندازه کافی بهش احساس رضایتمندی میده و قبل از هر چیزی تمام خلاهای روحیش رو پر میکنه.


    فیلم ازدواج به سبک ایرانی رو یادتون هست؟ توی فیلم، اکرم همسر حاج آقا نمونه زنی با شخصیت مادوناست. این زن بخوبی میدونه و میتونه شوهر تندخوی خودش رو آروم کنه و بدون هیچ اعمال فشاری رفتارها و خشونت و تعصب مردش رو تعدیل کنه. اکرم نه به سبک زنان امازون با شوهرش بحث و جدل میکنه و نه ضعف نشون میده. بلکه با شیرین زبونی و با حرف زدن بجا و بموقع نظر خودش رو پیش می بره و حتی یه جاهایی شرم و حیای زنانه اش رو نشون میده. البته ناگفته نماند که اکرم خانم معشوقه قوی هم داره. هر زنی که بتونه جنبه های مادونا و مشعوقه رو در خودش تلفیق کنه، موفقیتش در ارتباط با مرد زندگیش تضمین شده است. چنین زنی هیچ وقت اسیر خیانت مردش نمیشه. و برعکس، همیشه در قلب مرد زندگیش جا داره.


    اما رجوع به مادونا آسون نیست. حداقل برای زن آمازون امروزی سخته. چون لازمه این کار صبر و شکیبایی در زندگی و ایمان قوی در کنار سکوت و آرامش هست. فرق بین امازون و مادونا همینه. آمازون ذهنی متمرکز داره و همیشه در حال «انجام دادن» هست. درحالیکه مادونا «وجود داره». امازون باید همیشه سرعت عمل داشته باشه، چون در محیط کار و جامعه وقت محدودی برای انجام کارهاش داره. اما مادونا در خانه اجباری برای انجام دادن نداره. اون میتونه گلدوزی دستمال آشپزخونه رو بزاره برای هفته آینده که سر فرصت و با آرامش انجامش بده. آمازون به سرعت پیش میره و فقط به نتیجه کار نگاه میکنه و انقدر غرق در نتیجه کار هست که متوجه جریان کارش نمیشه. اما مادونا همونطور که آروم آروم داره جوراب پاره آقای خونه رو وصله میزنه، از این کار لذت می بره و آرزوها و حسرتها و غمها و شادیهای خودش رو لابلای این وصله ها و کوکها به جوراب میدوزه.


    طبیعت صبوره، آرومه. ماهها طول میکشه تا دانه میوه تبدیل به درخت بشه و به بار بشینه. اما این فرایند از همون ابتدا زیبا و هیجان انگیزه. صبر و شکیبایی هدیه طبیعت به زن هست. زن مادونا هم صبری به وسعت دریا داره. میدونه که هر کاری باید در زمان خودش انجام بگیره. این صبر و ایمان به زن فرصت میده از بودن در هر لحظه زندگیش لذت ببره...

    در ادامه باز هم در مورد مادونا صحبت خواهیم کرد...




  16. 9 کاربر از پست مفید veis تشکرکرده اند .

    andrya (یکشنبه 27 تیر 95), dooo (شنبه 12 تیر 95), meinoush (دوشنبه 04 مرداد 95), Raham20 (جمعه 12 خرداد 96), sara1394 (شنبه 12 تیر 95), فکور (سه شنبه 26 مرداد 95), الیزابت (یکشنبه 13 تیر 95), سمیراه (شنبه 12 تیر 95), شیدا. (دوشنبه 14 تیر 95)

  17. #9
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 18 آذر 98 [ 12:00]
    تاریخ عضویت
    1394-4-21
    نوشته ها
    108
    امتیاز
    5,584
    سطح
    48
    Points: 5,584, Level: 48
    Level completed: 17%, Points required for next Level: 166
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    128

    تشکرشده 199 در 73 پست

    Rep Power
    29
    Array
    من خیلی خوشم اومد با داستانهایی که گفتید خیلی ابهامات تو ذهنم حل شد
    خیلی ممنون لطفا ادامه بدید

  18. کاربر روبرو از پست مفید سمیراه تشکرکرده است .

    veis (یکشنبه 13 تیر 95)

  19. #10
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 05 تیر 97 [ 14:07]
    تاریخ عضویت
    1392-5-19
    نوشته ها
    312
    امتیاز
    8,869
    سطح
    63
    Points: 8,869, Level: 63
    Level completed: 40%, Points required for next Level: 181
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class5000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    480

    تشکرشده 882 در 242 پست

    Rep Power
    60
    Array
    ادامه مادونا

    «زنی که به حرکت درآید، مانند آبنمایی ناارام است: گل آلود و مشوش و عاری از زیبایی است. و تا مادامی که چنین است، هیچ کس هرقدر هم تشنه و مشتاق باشد، التفاتی نمیکند تا قطره ای از آن را بیاشامد یا مزه مزه کند».


    زن امازون نمیتونه اروم باشه. چون یاد گرفته دائما در تلاش و تکاپو باشه. سر و صدای زن آمازون باعث میشه مرد عقب بکشه و تمایلی به بودن کنار زن نداشته باشه. زن امازون بخاطر تقلای زیادش نمیتونه با عمق روحش ارتباط برقرار کنه و «الفاظ اضافیش بجای اینکه بین اون و عشقش پل بزنه، دیواری بلند و قطور بین اون دو نفر میکشه». اما مادونا اینطور نیست...


    مادونا مثل شب می مونه. پر از راز و رمز، پر از آرامش، پر از سکوت آرامبخش.

    شاید برای همینه که خداوند در قرآن از زن در کنار شب یاد میکنند و میفرمایند:
    «شب و زن رو برای آرامش شما ٰآفریدم».

    شب سحرآمیز، شب تاریک، شب آروم. زن مادونا هم آرومه مثل شب. آروم حرف میزنه و صداش مثل نجوای دل انگیز شبانه به دل مرد میشینه و بهش آرامشی بی نهایت میده.


    بخش زیادی از جنبه مادونا در زن، همین سکوت و آرامش و سکون زن هست. خیلی مردها هستن که زن ساکت رو ترجیح میدن. البته زن سالم و ساکت. سکوت برخی ادمها از افسردگی اونهاست. زن افسرده مورد توجه هیچ کسی نیست. اما سکوت مادونا در آرامش درونش ریشه داره و سحرانگیزه. درست مثل شب. وقتی زن سکوت میکنه، مرد میتونه براحتی با روح زنانه زن ارتباط برقرار کنه، لطافت فکر و احساس زن رو حس کنه و از تفاوت بین خودش و زن سرشار از شادی و شعف بشه.

    «عمیق ترین ارتباط میان زن و مرد اغلب در سکوت اتفاق میفته. چون در سکوت، زن آماده ی پذیرفتن مرد، افکار و احساسات و نیازهای مرد میشه».
    «سکوت باصلابت ترین شکل صمیمیت هست»


    پس بهتره که زن در ارتباطش با مرد گاهی سکوت کنه. اگه زن جنبه آمازون وجودش قوی باشه و اغلب عادت به حرف زدن و ابراز وجود داشته باشه، سکوت کردن براش کار مشکلیه. اما باید این هنر رو در وجودش پرورش بده. چون سکوت زن سرشار از انرژی و قدرته و هاله ای سحرآمیز در اطرافش ایجاد میکنه و بهش کمک میکنه که «فقط وجود داشته باشه». بعد نرم نرمک مرد ترغیب میشه مثل یه سوپرمن وارد صحنه بشه و برای پر کردن اوقات تنهایی زن کاری انجام بده.


    در کنار سکوت، صدای نرم و لطیف و زنانه هم به جذابیت زن کمک زیادی میکنه. صدای آمازون بلنده: مثل جنگجوها فریاد میزنه و شمشیرش رو بالای سرش تکون میده! همیشه در وضعیت جنگیه. صدای جنگجو هم باید انقدر بلند باشه تا وسط اون همه طبل و چکاچک شمشیرها و فریاد دلاوران صحنه نبرد به گوش برسه. ولی واقعیت اینه که مردها از زن عنان گسیخته میترسن. میترسن مبادا این زن مردانگیشون رو ازشون بگیره. وقتی مردانگی مرد مورد حمله قرار می گیره، ناخودآگاه گارد می گیره تا از خودش و حیثیتش دفاع کنه یا میدان نبرد رو ترک کنه.


    اما مادونا متین و باوقاره. تن صداش آروم و زیره. گاهی به زحمت صداش رو میشه شنید. مادونا با صدای گرم و زنانه ش این حس رو به مرد القا میکنه که نیاز به دستان قویش داره. برای همین هر مردی در مواجهه با این زن کنجکاو میشه تا این موجود دوست داشتنی رو بشناسه و اون رو زیر پر و بالش بگیره.

    ناگفته پیداست که مادونا از بکار بردن کلمات زشت خودداری میکنه و همیشه خانمانه صحبت میکنه. میخنده، لبخند میزنه، ولی مثل مردان مست بلند قهقهه نمیزنه. ظریف و شمرده و بامتانت صحبت میکنه. با قلدری و جاهلانه حرف زدن معمولن مختص مردهاست. از بلبل خوش الحان صدایی بجز چهچه شنیده نمیشه.


    صبر و بردباری هم از ویژگیهای زن هست. ضرب المثل قدیمی «با لباس عروس رفتن و با کفن بیرون اومدن» حکایت از صبر زیاد زن مادونا داشته که در خوشی و ناخوشی همواره در کنار مردش حضور داشته و صبورانه منبع الهام مرد در پیچ و خمهای زندگی بوده. همین ویژگی در کنار وفای به عهد زن مقامش رو در نظر مرد تا حد یک قدیسه بالا برده و ستایش مردها رو برانگیخته.


    سخته بچه ها. زنی که مادونا رو در وجودش نداشته و حالا میخواد در خودش پرورش بده، کار خیلی سختی داره. باید پوست بندازه. باید بشینه و روحش رو تراش بده تا پیچ و تابهای مادونا از میان چهره زمخت امازون زده و مردونه اش نمایان بشه و بدرخشه. اما درنهایت، پاداشی که از این تلاش سخت نصیبش میشه، به تمام سختیها و رنجهاش می ارزه.

    آروم باش. نفس عمیق بکش. مهربون باش و زیاد خودت رو اسیر جهان قدرت و موفقیت نکن.

    یه نکته خیلی خیلی مهم:
    وجود مادونا برای زن لازم و حیاتیه. اما زنی که فقط مادونای خودش رو تقویت کنه و از جنبه معشوقه ش غافل بشه، تبدیل به قدیسه میشه: زنی خوب و مهربون، باوقار و متین، سنگ صبور و پناهگاه مرد؛ ولی... یخ و بی نمک! زنانگی باید علاوه بر روح، در جسم هم تجلی پیدا کنه. پس باید جایی برای تجلی معشوقه باقی گذاشت.


    دوستان عزیزم بحث در مورد مادونا ادامه خواهد داشت. داریم به جاهای خوب می رسیم.

  20. 10 کاربر از پست مفید veis تشکرکرده اند .

    andrya (یکشنبه 27 تیر 95), meinoush (دوشنبه 04 مرداد 95), Raham20 (جمعه 12 خرداد 96), sara1394 (دوشنبه 14 تیر 95), فکور (سه شنبه 26 مرداد 95), مهرسا مامان (دوشنبه 15 شهریور 95), آنیتا123 (یکشنبه 13 تیر 95), آخیش (یکشنبه 13 تیر 95), الیزابت (یکشنبه 13 تیر 95), شیدا. (دوشنبه 14 تیر 95)


 
صفحه 1 از 4 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. کارگاه آموزشی - رفتار جرات مندانه
    توسط baby در انجمن کارگاههای آموزشی
    پاسخ ها: 109
    آخرين نوشته: دوشنبه 17 فروردین 94, 17:06
  2. بیاموزازهرآنچه میبینی.....
    توسط ویدا@ در انجمن اعتقادی،‌اخلاقی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: شنبه 18 شهریور 91, 19:00
  3. آموزش رانندگی
    توسط رایحه عشق در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: دوشنبه 10 بهمن 90, 11:23
  4. آموزش هاي برنو گرونينگ
    توسط raha در انجمن علمی و آموزشی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: دوشنبه 09 آبان 90, 01:37
  5. مشكل آموزش درست گرفتن مداد به نوآموزان پيش دبستاني
    توسط SEPEHR82 در انجمن طــــرح مشکلات کودکان: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: چهارشنبه 24 مهر 87, 12:48

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 13:24 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.