سلام به همه دوستان عزیز
من مدتهاست از طریق دوستم با این تالار آشنا شدم وچون خودم ثبت نامم با مشکل روبرو شد مشکلمو با اسم کاربری دوستم مطرح کردم.امیدوارم لطف کنید و کمکم کنید سپاسگزارم

25سالمه و کارشناسی مهندسی دارم نزدیک دو سالی میشه که از شهر خودمون به تهران اومدیم چند وقت پیش از طریق یکی از آشناها خواستگاری واسه بنده معرفی شد که بعد از آشنایی و تحقیقات اولیه به مرحله نامزدی رسیدیم. ایشون 28 ساله و کارشناس ارشد هستن.

ما از نظر فرهنگی،مذهبی،خونوادگی،اقت صادی،تحصیلات و ظاهر هم کفویم، فرهنگ و شیوه تربیتی تو خونواده هامون تا حد زیادی شبیه به همه،توی چند جلسه خواستگاری با صحبتایی که با ایشون داشتم متوجه شدم فردی آروم،متین،خیلی اهل کار و تلاش،مستقل (هم مالی و هم شخصیتی) و منطقی هستن. خسیس و شکاکم نیستن و درمورد حجاب و ارتباطات فامیلی هم خودشون و هم خونوادشون کاملا شبیه به ما هستن.
درارتباط با معیارهای شخصی خودم بادرس و کار بنده مخالفتی ندارن طوری که من سر انتخاب رشته ارشد چندبار واسه امتحان ایشون گفتم نمیرم اما خودشون با اصرار واسم انتخاب رشته کردن.حتی من اصلا قصد انتخاب شبانه نداشتم اما ایشون شبانه هاروهم انتخاب کردن برام.
نتیجه تحقیقاتم این بود که به هیچ وجه اهل سیگار،مشروب و رفیق بازی نیستن دوستای صمیمیشون هم از آشناهاشونن که ازدواج کردن.خونواده بسیار آبرو دار ومحترمی هم هستن.
خیلی نسبت به سنشون پخته ترن به طوری که حتی سوالایی که ایشون از من میپرسیدن کاملا دقیق و حساب شده بود.

نکات منفیشون تا الان فقط یکم زود جوش بودن، ممکنه تو جمع های غریبه هم کمرو بشن و اینکه گاهی تو انجام کارای شخصیشون تنبلی میکنن البته این مواردو خودشون بیان کردن.

ازنظر تیپ شخصیتی من تا حدودی مهر طلبم و باتوجه به شناختی که تا الان داشتم ایشون بیشتر به وظیفه شناس نزدیکن.

مشکلی که الان وجود داره اینه که ما تو دوره نامزدی هستیم و باید شناخت پیدا کنیم اما متاسفانه شهرامون دوره با حدود 10 ساعت فاصله یعنی عملا دیدار ما به صفر میرسه چون ایشونم سرکار هستن نمیتونن رفت و آمد کنن،از طرفی خونواده من به شدت سختگیرن طوری که حتی رو ارتباط تلفنی حساسن یعنی اگه ما بیش از ده دقیقه تلفنی صحبت کنیم حتما یه دعوا درست میشه. یا اگه به عنوان مسافرت ما بریم محاله اجازه بدن تا قبل عقد با هم مثلا بیرون بریم.

من خیلی تو این تالار مقاله ها رو خوندم و سمینارهای دکتر فرهنگ رو کامل گوش کردم و سوالاتمو پرسیدم الان از راه دور واقعا سوالی برام نمونده و نیاز به ارتباط حضوری دارم واز طرفی جدا از دوری حتی اگه نزدیک بودیم خونواده من تا قبل از عقد اجازه ارتباط نمیدادن. اینم بگم بنا به یه سری دلایل خاص متاسفانه امکان مراجعه به مشاورم وجود نداره این بود که به پیشنهاد دوستم مشکلمو اینجا مطرح کردم امیدوارم دوستان و مشاورای عزیز کمکم کنن ممنونم!