به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 01 تیر 95 [ 11:29]
    تاریخ عضویت
    1395-2-21
    نوشته ها
    22
    امتیاز
    371
    سطح
    7
    Points: 371, Level: 7
    Level completed: 43%, Points required for next Level: 29
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class250 Experience Points31 days registered
    تشکرها
    0

    تشکرشده 13 در 7 پست

    Rep Power
    0
    Array

    Gadid این واژه ها را هرگز در رزومه خود ننویسید!


    این واژه ها را هرگز در رزومه خود ننویسید!


    یک رزومه که خوب نوشته شده باشد می تواند به گرفتن یک شغل عالی بینجامد. کارجویان با اجتناب از اصطلاحات زائد و منسوخ می‌توانند پیام‌شان را برسانند و از صف جماعت کارجویان خارج شوند و شغل بگیرند. در این‌جا فهرستی از واژگانی آمده است که باید در رزومه‌ ها از آنها اجتناب شود.

    وب‌سایت بازده: یک رزومه که خوب نوشته شده باشد می تواند به گرفتن یک شغل عالی بینجامد. کارجویان با اجتناب از اصطلاحات زائد و منسوخ می‌توانند پیام‌شان را برسانند و از صف جماعت کارجویان خارج شوند و شغل بگیرند. در این‌جا فهرستی از واژگانی آمده است که باید در رزومه‌ ها از آنها اجتناب شود.







    با این‌که بسیاری از شرکت‌های بزرگ از نرم‌افزار رزومه‌نویسی خودکار برای اجتناب از دریافت انبوه درخواست‌های شغلی استفاده می‌کنند، ولی بارگذاری رزومه با واژه‌های منسوخ و زائد راه هوشمندانه‌ای برای جلب توجه کارفرمایان و گرفتن شغل نیست.


    پال مک دانلد، عضو اجرایی هیات مدیره‌‌ی موسسه‌ی کاریابی رابرت هاف می‌گوید: “تقریباً همه به خاطر استفاده از واژه‌های منسوخ در رزومه‌ی خود مرتکب اشتباه می‌شوند، ولی آدم‌های حرفه‌ای مدام توانایی مکاتبات و تهیه‌ی رزومه‌ی خود را ارزیابی می‌کنند و آن را ارتقاء می‌دهند.”
    به نظر ماری لورنز، مدیر ارتباطات و اطلاع رسانی شرکت کریر بیلدر، یکی از مشکلات عمده‌ی استفاده از اصطلاحات و واژگان منسوخ و زائد این است که آن‌قدر استفاده شده‌اند که معنی خودشان را کلاً از دست داده‌اند.

    وی توضیح می‌دهد، “مسئله‌ی دیگر این است که بسیاری از این واژگان کارجو را از داوطلبان دیگر متمایز نمی‌کند چون بسیار کلی، عمومی و کلیشه‌ای هستند.” و ادامه می دهد: “کارجویان به جای آن باید از هنرها، تخصص‌ها، موفقیت‌ها و دست‌آوردهای خود حرف بزنند، باید خودشان را نشان بدهند نه این‌که بگویند.” مک دانلد می‌گوید: “کارجویان با اجتناب از اصطلاحات زائد و منسوخ می‌توانند پیام‌شان را برسانند و از صف جماعت کارجویان خارج شوند و شغل بگیرند.”


    در این‌جا فهرستی از واژگانی آمده است که باید در رزومه ها از آنها اجتناب شود:


    ۱.”پرکار
    وقتی شرکت کریر بیلدر سال گذشته از ۲۲۰۰ مدیر کارگزینی نظرسنجی کرد دریافت که واژه‌ی “پرکار” رنج‌آورترین اصطلاح است که در رزومه‌ها دیده می‌شود. لورنز می‌گوید “هر آدمی می‌تواند بگوید “پرکار”، “بهترین اولاد”، یا “خلاق” است. کارفرمایان می‌خواهند بدانند چه چیزی یک کارجو را منحصر به فرد و متمایز می‌کند و چگونه می‌تواند برای سازمانی مشخص که به آن درخواست کار داده است ارزش‌افزایی کند.”


    ۲. “تلفن
    الی امدور مربی کارآموزی می‌گوید هیچ دلیلی ندارد که شما واژه‌ی “تلفن” را در جلوی شماره تلفن واقعی بگذارید. وی می‌گوید: “بسیار بچه‌گانه است. چون آنها می‌دانند که شماره تلفن شما است.” همین قاعده در مورد رایانامه (ایمیل) نیز صادق است.


    ۳. “نتیجه‌‌گرا
    لوز تر می‌گوید: “به جای این‌که فقط بگویید شما نتیجه‌گرا هستید، بنویسید چه کار کرده‌‌اید که واقعاً به نتیجه رسیده است” – و این نتایج چه بوده‌اند.”


    ۴. “مسئولِ
    آلیسا گلبارد، موسس و رئیس هیأت مدیره‌ی شرکت رزومه‌استراتجیز می‌گوید واژه‌های زائد مثل “مسئولِ”، “ناظرِ”، یا “سرپرستِ” غیرضروری و پیچیده هستند و تجربه ی شما را پنهان می کنند. وی توصیه می‌کند: “رو راست باشید، خلاصه بنویسید، و از واژگانی استفاده کنید که توانمندی‌ها و تجارب و سوابق واقعی شما را توصیف کنند.” و می‌گوید به جای نوشتن “مسئول آموزش انترن‌ها یا کارآموزان” بنویسید” کارآموزان یا انتزها را….. آموزش داده‌ام.”






    ۵
    . “بسیار واجد شرایط
    مک دانلد می‌گوید استفاده از اصطلاحاتی مثل “بسیار واجد شرایط” یا “بسیار با تجربه” یا “بسیار حرفه‌ای” شما را برای یک شغل مناسب‌تر جلوه نمی‌دهد – در حقیقت، ممکن است اثر منفی و معکوسی داشته باشد. او می‌گوید “به جای آن بر مهارت‌‌ها، دست‌آوردها، و سوابق، و گواهی‌ها و مدارکی که نقش و توانمندی شما را تعریف می‌کنند تمرکز کنید.”



    ۶. “همه‌کاره
    ریتا فریدمن می‌گوید “نه تنها این واژه تداعی می‌کند که دارید برای سیب زمینی سرخ کرده (کار) له له می زنید و التماس می‌کنید، بلکه به عنوان واژه‌ی رمزگشایی‌شده‌ی بسیار بسیار کهنه شناخته می‌شود.”


    ۷. “مدارک و منابع در صورت لزوم و درخواست ارسال می‌شود
    گلبارد می‌گوید “این عبارت از مد افتاده به صورت غیر ضروری شما را سالخورده و فرتوت نشان می‌دهد. اگر شما به مصاحبه دعوت شوید از شما مدارک شغلی و تحصیلی شخصی و حرفه‌ای را خواهند خواست، پس ضرورتی ندارد این جمله‌ی کلیشه‌ای را بیاورید.”


    منبع : سایت راه خوب

  2. 2 کاربر از پست مفید rahekhoob تشکرکرده اند .

    sara 65 (دوشنبه 27 اردیبهشت 95), سمیراه (دوشنبه 27 اردیبهشت 95)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. یک آیه از قرآن بنویسید (2)
    توسط hamed65 در انجمن اعتقادی،‌اخلاقی
    پاسخ ها: 275
    آخرين نوشته: جمعه 17 فروردین 97, 22:45
  2. یک سخن ازبزرگان بنویسید:
    توسط mahi91 در انجمن سخنان نغز و جملات قصار بزرگان
    پاسخ ها: 197
    آخرين نوشته: دوشنبه 16 شهریور 94, 18:32
  3. یک آیه از قرآن بنویسید
    توسط hamed65 در انجمن اعتقادی،‌اخلاقی
    پاسخ ها: 248
    آخرين نوشته: چهارشنبه 04 اردیبهشت 92, 20:07
  4. پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: جمعه 26 آبان 91, 20:45
  5. یک شعر برای نفر قبل بنویسید
    توسط baran.68 در انجمن سرگرمی و تفریح
    پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: پنجشنبه 06 بهمن 90, 11:11

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 02:30 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.