به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

Hybrid View

  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 19 اردیبهشت 95 [ 09:23]
    تاریخ عضویت
    1394-12-08
    نوشته ها
    6
    امتیاز
    217
    سطح
    4
    Points: 217, Level: 4
    Level completed: 34%, Points required for next Level: 33
    Overall activity: 5.0%
    دستاوردها:
    31 days registeredTagger Second Class100 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 3 در 3 پست

    Rep Power
    0
    Array

    از خود آگاهی تا پیش بینی ازدواج

    قسمت اول
    خود آگاهی توانایی شناخت و آگاهی از خصوصیات , نقاط ضعف و قوت , خواسته ها , ترس و انزجار است . به طوریکه خودآگاهی به فرد کمک می کند تا شرایط فعلی خود را در یابد . مثلا بداند هم اکنون تحت فشار یا استرس قرار دارد یا نه . خود آگاهی پیش شرط ضروری روابط اجتماعی بین فردی و همدلانه است . تعریف دیگری که از خود آگاهی می توان ارائه کرد این است که شخص چه برداشتی از خود داشته و بر اساس این برداشت چه احساسی پیدا می کند . بطور مثال آیا آمادگی او برای ازدواج فشار غریزه جنسی است یا نه !
    خودآگاهی , پیش بینی کننده احساس رضایت ما از خودمان و زندگی با دیگران است و احساس راضی نبودن از خود نشانه ای است که به ما هشدار می دهد که نیازمند تغییر هستیم اما ممکن است این ذهنیت پیش آید که ما بعد از عمری زندگی با خود و دیگران , خود را شناخته ایم . اما عده قلیلی از مردم بر اعمال و رفتار خود شناخت دارند و به ندرت می توانند ارزشها , علایق و رفتارهای خود را تجزیه و تحلیل کنند . بیشتر مردم می خواهند همان کارهایی را که تا دیروز انجام داده اند امروز نیز کم و بیش انجام دهند و از هرگونه تغییر دوری می جویند .
    عکس العمل و برداشت فردی که هر یک از ما درزندگی خود نشان می دهیم , ریشه در زندگی خانوادگی و تعاملات ما با والدین و در مجموع حوادثی که در دوران کودکی خود احساس کرده ایم دارد . توجه به گذشته خود و تاثیر آن بر شکل گیری شخصیت ما و خواسته هایمان در زندگی , از نخستین گامهای آمادگی برای ازدواج است . معمولا زندگی والدین ما سرمشق زندگی ما می شود و اگر از این سرمشق خوشمان بیاید ؛ کم و بیش می دانیم که شریک زندگیمان باید چه خصوصیاتی داشته باشد . اما اگر همانطور که بزرگترمی شویم از رابطه پدر و مادرمان خوشمان نیاید , آن را با الگوهای خوب عوض کنیم .به دقت به روابط افرادیکه شما یا همسر آینده تان در کنار آنها بزرگ شده اید توجه کنید ویژگی هایی را که موجب ایجاد روابطی استوار و شاد شده و آنهایی که سبب تلخی زندگی گشته اند به یاد بیاورید . مشخص کنید چه نگرش ها و رفتاری روابط این افراد را تیره و تار می کرد . از اشتباهات و موفقیت های آنان بیاموزید اما توجه داشته باشید که خودتان را با آنها مقایسه نکنید . تصمیم بگیرید تا تجربیات مثبت را به کار ببندید و در ضمن از رفتارهای منفی دوری کنید . از زندگی درس بگیرید و با استفاده از آنها زندگی استوار و پر مهری تشکیل دهید .
    اگر از موهبت داشتن پدر و مادر خوشبخت برخوردار هستید این شانس را دارید که بفهمید ازدواج موفق به چه عواملی نیاز دارد . اما اگر شاهد جدایی پدر و مادرتان بوده اید یا اینکه شاهد مشکلات زیاد در زندگی زناشویی آنها بوده اید به این معنی نیست که نمی توانید زندگی خوبی را تجربه کنید . شما می توانید علل عدم موفقیت زندگی مشترک پدر و مادرتان را بررسی و با اجتناب از آن رفتارها, شانس موفقیت خود را در زندگی زناشویی افزایش دهید.
    تنها افرادی که ژن خود را به شما داده اند پدر و مادرتان محسوب نمی شوند , کسانیکه شما را به فرزندی پذیرفته اند , ناپدری و نامادری , افرادیکه شما را بزرگ کرده اند و اشخاصی که بیشترین تاثیر را در پرورش شما داشته اند نیز می توانند والدین شما محسوب شوند .
    مطالعات نشان داده اند حتی زمانی که جنین در رحم قرار دارد می تواند بیاموزد و وقتی نوزاد پا به صحنه زندگی می گذارد واکنش هایی در جهت بقای خود انجام می دهد .
    برای مثال نوزاد طبیعی با والدین کر ولال خیلی زود می فهمد با ایجاد سر و صدا به خواسته خود دست نمی یابد بنابراین او در گریه کردن بیشتر از حرکات بدن به شکل پانتومیم استفاده می کند تاایجاد سر و صدا .یعنی ممکن است شیشه شیر خود را تکان داده و یا دست و پای خود را در هوا بچرخاند اما هرگز صدایی از خودش ایجاد نکند و یا بعدها ممکن است بیاموزد هنگام خشم و ناراحتی پایکوبی کند تا والدینش بتوانند از ارتعاش ایجاد شده متوجه او شوند .دانشمندان در پژوهش هایی که بر روی کودکان نوپا انجام داده اند به این نتیجه رسیده اند که توانایی آموزش خواندن همراه با درک مطلب , نوشتن و ... برای یک کودک نوپا وجود دارد . از همین جاست که ما نقش فعالی در آفرینش شخصیت خود بر عهده می گیریم و این دقیقا همان کلری است که در بدو تولد خود انجام داده ایم کوشش و خطا کردیم و به حافظه سپردیم , نقشه زندگی خود را پدید آوردیم , این طرح به سبک زندگی منحصر به فرد ما تبدیل شده است .
    منبع:روانشناسی راه فردا

  2. کاربر روبرو از پست مفید razihz تشکرکرده است .

    شیدا. (سه شنبه 07 اردیبهشت 95)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. درخواست طلاق دادم ولی مادر شوهرم پیش همه دروغ میگه وآبرومو پیش همه میبره چکار کنم؟
    توسط یاصاحب زمان ادرکنی در انجمن اختلاف و دعوا با خانواده همسر
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: پنجشنبه 11 آذر 95, 11:16
  2. پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: یکشنبه 19 بهمن 93, 00:46
  3. قبول کردن پیشنهاد خوابیدن پیش هم در دوران نامزدی بدون هیچ محرمیتی !!!
    توسط tanhaei در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 24
    آخرين نوشته: یکشنبه 31 شهریور 92, 06:04
  4. پیامدهای روابط افراطی دختر و پسر پیش از ازدواج؟
    توسط keyvan در انجمن ارتباط دختر و پسر(عشق)
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: چهارشنبه 23 بهمن 87, 19:02

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 23:27 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.