به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 7 , از مجموع 7
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 12 دی 95 [ 12:11]
    تاریخ عضویت
    1394-7-06
    نوشته ها
    68
    امتیاز
    1,852
    سطح
    25
    Points: 1,852, Level: 25
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 48
    Overall activity: 7.0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    63

    تشکرشده 32 در 20 پست

    Rep Power
    0
    Array

    کودک 2ساله ام فقط با وسایل خطرناک بازی میکند

    سلام کم وبیش با من و مشکلاتم اشنا هستید دختر 2ساله و نیمه ام سه مشکل اساسی چند وقته برام درست کرده اول یه بیو کوچیک از خودم بدم تا دوباره به زحمت نیو افتید برید تایپیکای قبلیمو بخونید خوب من شاغلمو تا ساعت 2 دخترمو نمیبینم و زود عصبانی میشم و کم طاقت دخترم پیش خالش میمونه قبلا فقط به من خیلی وابسته بود و لجبازی میکرد اما الان یم بازی کردنش با وسایلی مثل قیچی چاقو سیخ سوزن لیوان و بشقابهای شکستنی نه اینکه جلو دستش باشه یه دفعه میاد گیرمیده باید به ن قیچی بدی یا و سایل دیگرو اگر نسبت به بی اهمیت باشم خوب ممکنه بزنه خودشو ناکار کنه اگر دادو بیداد کنم خوب لج میکنه تکلیف من چیه ؟سوال دومم جدید خیلی با الت تناسلیش بازی میکنه واقعا تو اونطور مواقع میخوام داغونش کنم نمیدونم چیکار کنم مثل مورد قبلی کم اهمیت بشم ادامه میده به کارش و فکر میکنه اشکال نداره دعواش کنم لج میکنه منو صدا میکنه و جلو چشمم کارشو شروع میکنه کمک کنید اما مشکل سومم به هیچ صراطی مستقیم نمیشه که ببرمش دستشویی و پوشکشو عوض کنم نه با بازی نه با دعوا نه با التماس نه با هیچی کمک کنید چیکار کنم

  2. #2
    Banned
    آخرین بازدید
    سه شنبه 05 مرداد 95 [ 15:56]
    تاریخ عضویت
    1394-11-14
    نوشته ها
    29
    امتیاز
    652
    سطح
    13
    Points: 652, Level: 13
    Level completed: 4%, Points required for next Level: 48
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    9

    تشکرشده 19 در 15 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام.
    به نظرم بهتره دخترتون رو پیش یک متخصص روانپزشکی اطفال ببرید.

  3. #3
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 01 اردیبهشت 97 [ 02:14]
    تاریخ عضویت
    1390-1-11
    نوشته ها
    1,700
    امتیاز
    16,289
    سطح
    81
    Points: 16,289, Level: 81
    Level completed: 88%, Points required for next Level: 61
    Overall activity: 16.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassSocialVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    4,578

    تشکرشده 5,967 در 1,568 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    201
    Array
    به نطرم دخترتون داره از شما با این کارها نوازش منفی دریافت می کنه. سعی کنید به اندازه کافی اون رو مورد مهر و محبت و نوازش مثبت قرار بدید تا کم کم دست از این کارها برداره. در کنار محبت زیاد، حواس بچه رو در این مواقع به سمت مسائلی که براش جذابه پرت کنید. سوم اینکه در قالب داستان و یا عروسک بازی کارهایی که فکر می کنید درسته و یا مسائل دیگر رو (مثل بازی با وسائل خطرناک و یا دستشویی رفتن) به طور غیر مستقیم به فرزندتون آموزش بدید.

    برای از پوشک گرفتن هم کلید اصلی حوصله و صبر مادر هست. به طور کمکی هم کتابهای کودکانه جذاب که در موردپوشک نپوشیدن و دستشویی رفتن هست تهیه کنید و براش توی دستشویی یا قبل دستشویی رفتن بحونید.
    هر آنچه را برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند
    و هر آنچه را برای خود نمی پسندی برای دیگران هم نپسند

  4. 3 کاربر از پست مفید deljoo_deltang تشکرکرده اند .

    aminfatemi (چهارشنبه 12 اسفند 94), mercedes62 (چهارشنبه 12 اسفند 94), شیدا1392 (چهارشنبه 12 اسفند 94)

  5. #4
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 12 دی 95 [ 12:11]
    تاریخ عضویت
    1394-7-06
    نوشته ها
    68
    امتیاز
    1,852
    سطح
    25
    Points: 1,852, Level: 25
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 48
    Overall activity: 7.0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    63

    تشکرشده 32 در 20 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام
    مددجوی عزیز فکر نکنم بخاطر شیطنت بیش از حد یه بچه 2ساله که اونم از کم تجربی مادرش نیاز به روانپزشک داشته باشه بچه من روابط نیمه متوسطی با اطرافیانش برقرار میکنه فقط نمیدونم چرا علاقه شدید به وسایل بزرگسالان داره پوشک تعویض کردن براش عذاب

  6. #5
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    سه شنبه 21 فروردین 03 [ 14:14]
    تاریخ عضویت
    1392-4-02
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    1,963
    امتیاز
    33,192
    سطح
    100
    Points: 33,192, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 40.0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    4,385

    تشکرشده 6,356 در 1,788 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام.

    در مورد بخشی از سوال شما من یه مطلب کپی شده برات اینجا ارسال میکنم احتمالا جوابتو بگیری ...البته بازی با آلت تناسلی در کودکان از پنج شش ماهگی شروع میشه وتوی هرسنی خودشو به شکلی نشون میده.در مورد کودک دوساله مواردش به شکل زیره.اگه راهکارها رو انجام بدی احتمالا کل مساله ای که گفتی حل بشه

    کودک در سن دو سالگی ممکن است دستگاه تناسلی خود را به طور مکرر به دسته ی میز یا صندلی و یا به لبه ی دیوار بمالد.
    هنگامیکه کودک چنین عملی را انجام می دهد صورت او برافروخته و قرمز رنگ می شود و عرق سردی به پیشانی او می نشیند و به یک نقطه خیره می شود. بعضی از مواقع صورت کودک پریده و بی رنگ می شود و به عمل خود ادامه می دهد.
    کودک این عمل را ابتدا بدون پروا به راحتی جلوی پدر و مادر و حتی دیگران انجام می دهد ولی اگر آنان او را سرزنش کردند ، کودک به محل خلوتی می رود و در گوشه ای دور از چشم دیگران چنین عملی را انجام می دهد.
    چرا کودک چنین کاری را انجام می دهد؟


    1- شایع ترین علت ، تحریک موضعی دستگاه تناسلی کودک دختر در نتیجه ابتلا به انگل کرمک می باشد. بدین ترتیب که وجود این انگل در دستگاه تناسلی کودک سبب تورم و خارش و تحریک موضع میشود و در نتیجه کودک چنین کاری را انجام می دهد.

    2- محکم بستن پوشک به اعضای تناسلی کودک و پیچیدن پلاستیک روی آن و پیدایش قرمزی و تورم در موضع که سبب سوزش و خارش می شود و کودک شروع به مالش دادن اعضای تناسلی خود می کند.
    3- در بعضی از مواقع دست زدن مکرر و زیاد از حدِّ مادر به دستگاه تناسلی کودک و یا شستشوهای متعدد ، سبب می شود که کودک یاد بگیرد که به دستگاه تناسلی خود دست بزند و یا آن را مالش دهد و یا از کودکان دیگر تقلید کند.

    4- اگر زندگی روزمره ی کودک یکنواخت و خسته کننده باشد و کودک سرگرمی و دلخوشی نداشته باشد و رابطه ی او هم با کودکان و افراد دیگر خانواده مطابق میل و دلخواه نباشد ، کودک خسته و بی حوصله و دلتنگ می گردد و به این عمل متوسل می شود تا به خود آرامش و تسلی دهد.

    5- بعضی از مواقع کودک به طور اتفاقی یک مرتبه به دستگاه تناسلی خود دست می زند و مادر او را از این عمل منع می کند و کودک برای جلب توجه مادر و دیگران به این کار ادامه می دهد.
    پدر و مادر مخصوصا مادر با دیدن کودک که چنین عملی را در گوشه ای انجام می دهد ، ابتدا وحشت زده می شوند و نگرانی عمیق به او دست می دهد و تصور می کند که کودک ، عمل جنسی غیرمعقول انجام می دهد و دچار انحراف جنسی شده است و از این می ترسد که این عمل تا هنگام بلوغ و دوران زناشویی او نیز ادامه یابد .
    بنابراین بعضی از مادران در همان موقع مانع از انجام دادن این عمل کودک می شوند و او را کتک می زنند و یا تهدید به بیرون کردن از خانه می کنند. بعضی از مادران به کودک می گویند : (( اگر این کار را انجام دهی آلت تناسلی ات قطع میشه)).
    بعضی از مادران در کمین کودک می نشینند و موقعی که او در گوشه ای مشغول چنین عملی می شود یقه اش را می گیرند و او را سرزنش می کنند . بعضی دیگر این عمل کودک را در جلو کودک به افراد فامیل و یا همسایگان یا همسالانش می گویند و تصور میکنند که کودک خجالت زده خواهد شد و دیگر این عمل را انجام نخواهد داد.
    اکثر این واکنش های پدر و مادر صحیح و منطقی نبوده و اشتباه است. پدر و مادر اگر متوجه شدند که کودکشان چنین عملی را انجام می دهد نباید نگران شوند زیرا کودک دچار انحراف جنسی نیست یا از نظر جنسی کمبود و نقصانی ندارد و یا دچار بیماری های عصبی نیست این عمل کوک به نظر بعضی از متخصصین شبیه مکیدن شست و انگشت است و کودک برای ارضاء آرامش خود چنین عملی را انجام میدهد.
    این عمل کودک موقتی است و ادامه نخواهد یافت ولی رفتار غیر صحیح پدر و مادر ممکن است سبب شود که عمل کودک ادامه یابد. موقعی که پدر و مادر می بیند که کودک این عمل را انجام میدهد باید به آن اهمیت ندهند و توجهی نکنند و هیچ واکنش غیرمعمولی نیز از خود نشان ندهند.


    پدر و مادر نباید کودک را سرزنش یا تهدید کنند و نباید حتی کلمه ای درباره ی آن به او بگویند زیرا کودک معصوم نمیداند که این عمل او از نظر اجتماعی و فرهنگی پسندیده نبوده و زشت است ولی کودک اگر درک کرد که عمل او مورد توجه پدر و مادر است به عمل خود ادامه خواهد داد.
    اگر علتی از قبیل تورم و خارش در ناحیه ی دستگاه تناسلی کودک وجود دارد و یا کودک دچار انگل کرمک می باشد باید به وسیله ی پزشک معاینه شود و درمان گردد. پدر و مادر باید سعی کنند محیط کودک محیطی گرم و توأم با مهر و محبت بوده و کودک کاملا سرگرم باشد.
    پدر و مادر باید سعی کنند زمانی را که کودک به این عمل مبادرت میکند (( حداقل آن زمان )) زمانی دلخواه کودک بوده و کودک در آن زمان کاملا سرگرم باشد زیرا اگر کودک تنها شد و کاری نداشت که انجام دهد شروع به این عمل خواهد کرد. بعضی از کودکان این عمل را قبل از خوابیدن انجام میدهند یعنی موقعی که کودک از مادر جدا شده و تشویش و هیجان حدا شدن به او دست می دهد وچنین عملی را انجام می دهد.



    در چنین مواردی مادر میتواند هنگام خوابیدن کودک مدتی نزد او بنشیند و دست های او را در دست خود بگیرد تا کودک به خواب برود. اگر نوزاد دیگری مدتی است به خانواده اضافه شده است و همه ی محبت ها و توجه ها که قبلا از آن ِ این کودک بوده قطع شده و مادر تمام وقتش را به پرستاری و تغذیه ی کودک دیگر اختصاص داده است باید مهر و محبت و توجهش را به وی برگرداند تا کوک احساس اعتماد و آرامش قبلی خود را دو مرتبه به دست آورد و این عمل را که برای تسلی بخشیدن خود انجام می دهد متوقف و فراموش کند.
    منبع : کتاب رفتار من با کودک من
    ای بامن وپنهان چودل ،از دل سلامت میکنم.
    ویرایش توسط ammin : چهارشنبه 12 اسفند 94 در ساعت 18:44

  7. 5 کاربر از پست مفید ammin تشکرکرده اند .

    aminfatemi (چهارشنبه 12 اسفند 94), sara 65 (شنبه 15 اسفند 94), سها** (شنبه 15 اسفند 94), ستاره زیبا (جمعه 14 اسفند 94), شیدا1392 (پنجشنبه 13 اسفند 94)

  8. #6
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 12 دی 95 [ 12:11]
    تاریخ عضویت
    1394-7-06
    نوشته ها
    68
    امتیاز
    1,852
    سطح
    25
    Points: 1,852, Level: 25
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 48
    Overall activity: 7.0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    63

    تشکرشده 32 در 20 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام
    amminعزیز خیلی ممنون بابت راهنمایی که کردی دقیقا راهکارارو بکار بردم و در این 2روز کمی تاحدودوی موفق امیز بود مخصوصا بازی گرفتن از عروسک برای تعویض پوشک هروقت میخواد پوشکشو عوض کنه میاد میگه عروسکم پی پی کرده عوضش کن

  9. #7
    مدیران انجمن

    آخرین بازدید
    سه شنبه 21 فروردین 03 [ 14:14]
    تاریخ عضویت
    1392-4-02
    محل سکونت
    ایران
    نوشته ها
    1,963
    امتیاز
    33,192
    سطح
    100
    Points: 33,192, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 40.0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassSocialVeteran25000 Experience Points
    تشکرها
    4,385

    تشکرشده 6,356 در 1,788 پست

    Rep Power
    0
    Array
    یه کتابهای مفیدی هست که تا سن هفت یا دوازده سالگی مشکلات شایع که برای کودک ممکنه پیش بیاد رو توی هر مرحله توضیح میده وراهکارهاش هم میگه.اگه یه کتاب مفید بگیری خیلی بهتره چون در اینده معمولا
    مشکلات جدید پیش میاد وراهکارهای جدید مثلا ناخن جوییدن دروغگویی..بازیگوشی زیاد یا انزوا

    کتاب چگونه با کودکم رفتار کنم به ۱۲۰۰ مشکل تا سن دوازده سالگی اشاره میکنه هر سنی مشکلات خودش وراهکاراش هم توی هر مرحله میگه

    این کتاب اثر گاربر و سه مترجم ترجمه ش کردن مثل آقای تبریزی .کتاب مفید وعملیه
    ای بامن وپنهان چودل ،از دل سلامت میکنم.


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 28
    آخرين نوشته: دوشنبه 25 آبان 94, 19:38
  2. لجبازی دختر دوساله من طبیعی؟
    توسط شیدا1392 در انجمن طــــرح مشکلات کودکان: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: سه شنبه 05 آبان 94, 10:12
  3. دیگه نمیخوام داروسازی بخونم فقط میخوام آرامش ورضایتمو اززندگیم بالا ببرم
    توسط مامان فربد در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: جمعه 03 مرداد 93, 15:25
  4. +هوسبازی درمان دارد یا نه ؟
    توسط خاطره 5 در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: شنبه 17 اسفند 87, 11:39

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 20:47 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.