به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 , از مجموع 6
  1. #1
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 17 بهمن 91 [ 11:56]
    تاریخ عضویت
    1387-3-23
    نوشته ها
    390
    امتیاز
    6,183
    سطح
    51
    Points: 6,183, Level: 51
    Level completed: 17%, Points required for next Level: 167
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    202

    تشکرشده 210 در 101 پست

    Rep Power
    55
    Array

    شيوه هاي اعجاب انگيز براي از ميان بردن حالات بد

    سلام به همه دوستهای همدرد خوبم
    این مطلب رو خودم خوندم گفتم برای شما هم بزارم!
    فرصت کردید یه وقتی روش بزارید و بخونیدش!
    آيا شما احساس بدي داريد و يا ناراحت هستيد؟ ديگر نگران نباشيد. راههاي بسيار ساده اي وجود دارند که با استفاده از آن ها مي توانيد بر عادات نامناسب و اخلاق تند خود فائق آييد. خوش اخلاقي و سرحالي جزئي از خصوصيات ذاتي افراد به شمار نميرود و نمي توان گفت که آنها همانطوري به دنيا مي آيند؛ هيچ کس هم محکوم نيست که تا آخر عمر خود ناراحت و بدحال باقي بماند. ميزان خوشحالي، يک مسئله کاملاً اکتسابي است و ياد گرفتن آن هم کار دشواري نيست. هر کس به راحتي مي تواند با عادت هاي بد خود مبارزه کرده و خوش بيني را به زندگي خود راه دهد.

    در تحقيقاتي که من پيرامون خوشحالي و خوش بيني براي کتابم: "خوش بيني خودجوش: استراتژي هاي تثبيت شده براي کاميابي و خوشحالي" انجام داده ام، توانستم از بسياري از الگو ها و تکنيک ها پرده برداري کنم. شما هم مي توانيد اين استراتژي ها را تمرين کنيد تا خوشحالتر، سرحال تر، و خوش بين تر شويد.

    1- از خون آشام هاي احساسي پرهيز کنيد

    آيا جذب افرادي مي شويد که شما را از نظر احساسي تخليه کرده و خودشان جزء بازنده ها حساب مي شوند؟ آيا مانند يک آهن ربا، افراد بازنده را به خود جذب ميکنيد؟

    مي توان گفت که اينگونه افراد خود به خود باتري شما را خالي مي کنند، روند زندگي را کند کرده و طرف مقابل را عصباني و ناراحت ميکنند. براي اينکه بتوانيد خوشحال، خوش بين و پرانرژي باقي بمانيد بايد تا آنجايي که امکان دارد از اين قبيل افراد دوري کنيد. افراد ناراضي و بدبين به راحتي اجازه مي دهند تا اين خون آشام ها به جانشان بيفتند و احساسات مثبتشان را مستقيماً از مغزشان بمکند. از جمله افراد خون آشام احساسي مي توان به افرادي که مرتباً در حال مسخره، انتقاد، تخريب و سرکوب کردن هستند اشاره کرد.

    يک ليست از افرادي که در موقعيت هاي مختلف با آنها برخورد مي کنيد تهيه کنيد و سپس سعي کنيد ارتباط خود را با افرادي که در بالا به آنها اشاره کرديم به کمترين ميزان برسانيد و در يا در صورت امکان ارتباط خود را به طور کلي با آنها قطع کنيد. توجه: افراد خوشحال و خوش بين خودشان پيام آور صلح و دوستي هستند و افراد ناراحت و بدبين خودشان به عنوان نوعي خون آشام احساسي تلقي مي شوند.

    2- ذهن خود را پاکسازي کنيد

    آيا مي توان همانطور که جسم را در بيمارستانها زهرزدايي مي کنند، با ذهن نيز همين کار را انجام داد؟ براي اينکه افکار منفي و مخرب را به ذهن خود راه ندهيد هميشه بايد اين "قانون شادکامي" را در ذهن داشته باشيد: شما در آن واحد تنها مي توانيد به يک مسئله فکر کنيد. به اين معنا که يا مي توانيد بر روي يک مسئله ناراحت کننده/بد بينانه تمرکز کيند و يا بر روي يک موضوع خوشحال کننده/ خوش بينانه. حق انتخاب با شماست. افراد بدبين معمولاً هميشه در اين فکر هستند که چگونه ممکن است شکست بخورند و ديگر نتوانند از جايشان بلند شوند. آنها هميشه انتظار وقوع بدترين اتفاق ها را دارند. از سوي ديگر افراد خوش بين هميشه منتظر بهترين ها هستند. بهتر است ذهن خود را خانه تکاني کنيد. زمانيکه به يک مشکل برخورد مي کنيد سريع به فکر يافتن راه چاره اي براي فائق آمدن و حل آن باشيد. افراد بدبين و ناراحت در اين شرايط فقط به دنبال گله و شکايت هستند و افراد خوش بين و موفق در پي يافتن راه حل.

    3- خوش بيني و خوشحالي با اعداد

    آيا به طور وسواسي به سمت افکار منفي کشيده مي شويد و حالات بدي به شما دست مي دهد؟ يک راه ساده اين است که خودتان مسير حرکت فرديتان را به سمت افکار مثبت تغيير دهيد. به راحتي مي توانيد در تغيير افکار منفي به مثبت يک متخصص شويد. تنها کاري که بايد انجام دهيد اين است که بر روي شمارش و تغيير ايده هاي منفي به مثبت تمرکز کنيد. هر بار که يک فکر منفي به ذهنتان خطور کرد، به سرعت آن را به يک فکر مثبت تغيير دهيد. هر بار که اين کار را انجام داديد، يک تيک بر روي يک صفحه کاغذ بزنيد. هدف شما بايد اين باشد که تعداد دفعاتي را که نياز به انجام يک چنين کاري پيدا مي کنيد، به صفر برسانيد. به عنوان مثال شايد در ابتدا نياز باشد که به طور روزانه 50 تيک در کاغذ بزنيد. به مرور زمان اين عدد به 30 و 20 و به 10 ميرسد. اگر شما به شدت منفي گرا باشيد با انجام اين تکنيک تبديل به يک فرد به شدت مثبت انديش مي شويد.

    4- وضعيت قرار گرفتن بدن خود را تغيير دهيد

    افراد پر انرژي و خوشحال، گام هاي بلند تري بر مي دارند، تند تر راه مي روند، و صاف مي ايستند و به نظر مي رسد که از منبع پايان ناپذير انرژي تغذيه مي شوند. از طرف ديگر افراد بدبين و عبوس گام هاي کوتاه بر ميدارند، پاهايشان را روي زمين مي کشند و آرام و قوز کرده حرکت مي کنند. به نظر مي رسد که باتري آنها شارژ خالي کرده. مراقب وضعيت قرار گرفتن بدن خود باشيد. سعي کنيد بيشتر از ژست افراد خوش بين در راه رفتن و ايستادن خود استفاده کنيد. استفاده از اين تکنيک ها به شما کمک ميکند تا روحيه اي شاد و پر انرژي پيدا کنيد. انجام اين کار ساده بوده و همچنين ميتواند تاثير مثبتي بر روي اطرافيانتان نيز داشته باشد.

    5- مراقب حرف زدنتان باشيد – هيچ گاه از کلمه هايي نظير "سعي" استفاده نکنيد

    براي اينکه تبديل به يک فرد خوش بين و سر حال بشويد، ابتدا بايد ياد بگيريد که اين افراد چه کارهايي انجام مي دهند. افراد خوش بين براي خود شيوه عملکر و صحبت کردن منحصر بفردي دارند و از کلمات ويژه اي استفاده مي کنند. همانطور که قبلاً هم گفته شد، لغاتي که در صحبت کردن خود از آنها استفاده مي کنيد، بر روي حالات دروني و ميزان انرژي بدنتان تاثير ميگذارند. عوض کردن لغاتي که مورد استفاده قرار مي دهيد، مي توانند نگرش و افکار تان را تغيير دهند. به جاي استفاده از لغات "ناراحت کننده" از کلمات "شادي زا" استفاده کنيد. به عنوان مثال به جاي استفاده از عبارت: "من احساس مي کنم دست پاچه شده ام" مي توانيد از عبارت مثبت: "من احساس مي کنم به چالش واداشته شده ام اما مطمئنم که از عهده اش بر مي آيم" استفاده کنيد.

    تفاوت عمده اي که ميان اين دو گروه شاد و غمگين وجود دارد اين است که گروه اول به ندرت و بهتر است بگوييم که هيچ گاه از لغاتي نظير "سعي" و "اما" استفاده نمي کنند. اين کلمات به نوعي نشان مي دهند که شما هيچ گونه کنترلي بر روي زندگي خود نداريد؛ افراد خوش بين هميشه اميدوار هستند و مسئوليت همه کارهايي را که انجام مي دهند را به عهده مي گيرند. استفاده از کلمات اين چنيني صرفاً بهانه آوردن و شانه خالي کردن از زير بار مسئوليت هاست.

    6- به چيزهايي که مي خواهيد فکر کنيد نه به چيزهايي که نمي خواهيد

    نگراني، اولين فاکتور تخريب خوشحالي و خوش بيني است. سريع ترين راه براي اينکه بتوانيد خود را از انرژي و خوشي سرشار کنيد، کنار گذاشتن نگراني هاست. چگونه مي توانيد اين کار را انجام دهيد؟ هر بار که يک فکر منفي به ذهنتان خطور کرد سريعاً آن را به يک فکر مثبت تبديل کنيد (مانند يافتن راه حل براي مشکلات) افرادي که بيشتر بر روي راه حل ها تمرکز مي کنند تا خود مشکل، خوش بين، خوشحال، و پر انرژي هستند.

    7- به دنبال کاري که به آن علاقه داريد برويد، اين امر شما را سرزنده مي کند

    بهترين راهي که مي تواند شما را با خوشحالي تمام از جا بلند کند، دنبال کردن چيزي است که به آن علاقه داريد. ببينيد چه چيزي شما را خوشحال مي کند، آنوقت ميبينيد که صبح ها با چه انرژي از خواب بلند مي شويد. افرادي که صبح ها تمايلي به بيدار شدن از رختخواب ندارند، روح زندگي را از دست داده اند. آنها هيچ دليلي براي بيدار شدن از خواب و کار و تلاش ندارند. علايق خود را پيدا کنيد و به دنبال آن برويد تا آتش زندگيتان برافروخته شود.

    همه افراد مي توانند باعث ايجاد سرزندگي و خوشحالي در زندگي خود شوند. زمانيکه افراد مختلف از استراتژي هايي که در اين مقاله به شما معرفي کرديم بهره مي گيرند، خودشان اذعان مي کنند که بار سنگيني از روي دوششان برداشته شده. آنها مثبت، و سر زنده شده و اعتماد به نفسشان افزايش پيدا مي کند. شما براي به کار گرفتن اين تکنيک ها فقط چند دقيقه وقت لازم داريد. اين موارد مي توانند به شما کمک کنند تا زندگي خود را در کليه زمينه ها بهبود بخشيد: سلامتي، ثروت، موفقيت شغلي.

    توجه: خوش بيني کليد پنهان موفقيت است. خوش بيني سبب ايجاد هيجان در زندگي شده و شما را تبديل به يک فرد مسئوليت پذير مي کند. در مقابل افراد بدبين هيچ گونه تصوير ذهني روشني از يک زندگي موفق نداشته و فقط در حال گله و شکايت، سرزنش و بهانه جويي هستند. خوب حالا شما کدام گروه را انتخاب مي کنيد----- شاد و خوش بين يا ناراحت و بدبين؟ حق انتخاب با شماست؛
    http://sakhi54.parsiblog.com/-625343.htm

  2. #2
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 21 آبان 91 [ 17:29]
    تاریخ عضویت
    1386-7-17
    نوشته ها
    1,333
    امتیاز
    16,003
    سطح
    81
    Points: 16,003, Level: 81
    Level completed: 31%, Points required for next Level: 347
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    484

    تشکرشده 498 در 242 پست

    Rep Power
    150
    Array

    RE: شيوه هاي اعجاب انگيز براي از ميان بردن حالات بد

    ممنون شیلا جان
    خیلی آموزنده بود
    درد من حصار برکه نیست درد من زیستن با ماهیانی است که فکر دریا به ذهنشان خطور

    نکرده است\"


  3. #3
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 31 خرداد 91 [ 10:54]
    تاریخ عضویت
    1386-12-10
    نوشته ها
    1,675
    امتیاز
    16,606
    سطح
    82
    Points: 16,606, Level: 82
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 244
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    3,060

    تشکرشده 3,145 در 958 پست

    Rep Power
    186
    Array

    RE: شيوه هاي اعجاب انگيز براي از ميان بردن حالات بد

    ممنون ..

  4. #4
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    دوشنبه 24 خرداد 00 [ 00:30]
    تاریخ عضویت
    1387-6-17
    محل سکونت
    سنندج
    نوشته ها
    2,798
    امتیاز
    71,961
    سطح
    100
    Points: 71,961, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran50000 Experience PointsSocialTagger First Class
    تشکرها
    9,001

    تشکرشده 10,163 در 2,191 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: شيوه هاي اعجاب انگيز براي از ميان بردن حالات بد

    تشکر از مطالب آموزندتون
    سکوت سرشار از ناگفته‌هاست
    _____________________________

    مجله علم ورزش

  5. #5
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    جمعه 28 فروردین 94 [ 21:07]
    تاریخ عضویت
    1386-12-09
    نوشته ها
    2,496
    امتیاز
    42,303
    سطح
    100
    Points: 42,303, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 5.0%
    دستاوردها:
    Veteran25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    8,459

    تشکرشده 9,108 در 2,116 پست

    Rep Power
    267
    Array

    RE: شيوه هاي اعجاب انگيز براي از ميان بردن حالات بد

    ییشتر توضیح دهید عالی بود

  6. #6
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 17 اردیبهشت 88 [ 08:54]
    تاریخ عضویت
    1387-7-06
    نوشته ها
    26
    امتیاز
    3,572
    سطح
    37
    Points: 3,572, Level: 37
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 78
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    2

    تشکرشده 2 در 2 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: شيوه هاي اعجاب انگيز براي از ميان بردن حالات بد

    با تشکر از مطالب خوب و آموزنده تون.


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. خودش رو با همه چيز موافق نشون ميده
    توسط Tina64_000 در انجمن دو دلی در انتخاب همسر
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: سه شنبه 12 دی 91, 17:22
  2. **هــمه چيز در مورد ازدواج**
    توسط آرمان 26 در انجمن انتخاب و خواستگاری
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: سه شنبه 12 دی 91, 01:23
  3. مي گفت عاشق منه ولي يهو پشت پا به همه چيز زد. چرا؟
    توسط hamnafas در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: شنبه 13 اسفند 90, 11:22
  4. جاهای بد برای چيز های خوب
    توسط parnian1 در انجمن علمی و آموزشی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: چهارشنبه 18 فروردین 89, 14:42
  5. شيوه هاي خودبهسازي ياشيوه هاي افزايش عزت نفس 1
    توسط hossein.tajalla در انجمن اعتماد به نفس
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: چهارشنبه 22 آبان 87, 22:26

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 07:44 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.