چندین ماه است با شخصی آشنا شده ام. ابتدا با واسطه و از طریق اینترنت سپس دیدار حضوری و گفت و گوی تلفنی آشنا شدیم.
من دختری 25 ساله و ایشون فردی 32 ساله هستند. از دو شهر دور هستیم.
هر دو خانواده هایی به شدت سنتی و مذهبی داریم. اما معیار ها و ملاک های ما متفاوته. شاید دلیلی که ریسک کردیم و خودمون به این طریق اشنا شدیم این بود.
مثلا پدرم همیشه از من میخواستن که با پسری ازدواج کنم که دکمه های پیرهنش تا آخر بسته باشه و لاغیر...
ایشون شغل مناسب وضعیت مالی مناسب...از نظر خانوادگی بسیار شبیهیم...
تحقیقات کاملی انجام دادم از این شخص.
از همه نظر هم نیتشون ازدواجه...چرا که خانوادشون تماس گرفتن منزل ما و گفتن که واسطه ای دختر شما رو به ما معرفی کردن. تا اینجای مطلب هیچ مشکلی نیست.
مشکل جاییه که من برادر سی ساله ای دارم که مجرده و هر چی باش صحبت میکنیم حاضر به ازدواج نیست و خانواده ی من مایلن اول اون ازدواج کنه و هی به من میگن تو بچه ای...عجلت چیه برای ازدواج....چرا به این آدم دل بستی...یک جورایی تمسخر و تحقیر.
ایشون سبزست....مادرم مرتب میگه که ایشون زشته...من نوه ی زیبا میخوام...فلان خواستگارت خوشکل تر بود چرا به اون جواب رد دادی و امثال این حرفا.
از طرفی خواستگار هنوز پاشو به منزل ما نگذاشته پدرم میگن که از کجا معلوم دزد نباشه...دروغ نگفته باشه تمام این شرایط خوبشو...اصلا غریبن نه و....
من دختر گرمیم و تا اینجاشم خیلی به گناه افتادم. هم آمادگی ازدواج رو دارم هم دلم میخواد....آیا چون دخترم حق ندارم بخوام ازدواج کنم؟
آیا حتما باید صبر کنم؟
یک دختر هم میتونه بی طاقت بشه...بی طاقتی من بخاطر وابستگی به ایشون نیست...چون قبل از آشنایی با ایشونم گرم بودم و این مشکلو داشتم...
طوری که هر بار میدیدم دختر و پسری دست همو گرفتن...تمام وجودم حسرت میخورد و دلش میخواست.
من نه مشکلی با سبزه بودنشون دارم...نه راه دورشون...
هیچ مشکلی با هم نداریم و مطمئنم اگر خانوادم لجبازی هاشونو کنار بذارن و حاضر بشن بشناسنشون اون ها هم ازشون خوششون خواهد اومد....
راهنماییم کنید چکار کنم؟ از طرفی نمیتونم لو بدم که حتما این ادم رو میخوام و عاشقشم...چون خیلی سنتی هستیم و این چیزا پذیرفته شده نیست بین ما و از طرفی نمیدونم چطور باید به خانوادم بقبولونم که منم به عنوان یک دختر نیازهایی دارم و الآن بیشتر از هر وقتی نیاز دارم به ازدواج.
هر شب دارم گریه میکنم... راهنمایم کنید.