به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3

موضوع: درمانده

  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 08 آبان 87 [ 14:33]
    تاریخ عضویت
    1387-7-29
    نوشته ها
    3
    امتیاز
    3,219
    سطح
    35
    Points: 3,219, Level: 35
    Level completed: 13%, Points required for next Level: 131
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 0 در 0 پست

    Rep Power
    0
    Array

    درمانده

    به نام خدا
    با سلام .اینجانب ع.م .فارغ التحصیل مهندسی آب بوده وخدمت سربازیم رانیزانجام داده ام. اما ازرشته ام اصلا راضی نبوده وفقط درآن قبول شده بودم. وهیچ انگیزه ورغبتی برای کارکردن درآن احساس نمی کنم اما ازآنجا که صرفا دارای شخصیتی تک بعدی نیستم وبه رشته هایی چون(جامعه شناسی وارتباطات وسینما وگرافیک وکامپیوتر وشیمی ) علاقه مندم وتاحدی اطلاعاتی نسبت به این رشته ها پیدا کردم ولی نمی دانم آیا درست است که پس ازگذشت این شرایط تغییر رشته بدهم چون حال وهوای فکریم بیشتر درمقوله ی علوم انسانی وهنر می چرخد ونمی توانم ازآنها دور شوم ودرواقع مطالعات جنبی رادراین رشته ها ترجیح نمی دهم ودوست دارم جدی تروارد این مقولات گردم.اما ازطرفی دررشته ای درس خوانده ام که نه جذابیتی درموضوعات ونه درکاربرایم ندارد. ازطرفی دیگراحتیاج به کارداشته وخانواده ام نیز تمایل دارند که اینجانب ازدواج نموده وخود من نیز درعین حال علاقه مندم که به نظرشان احترام بگذارم ودرصورت امکان آن را اجرایی نمایم درضمن نگران ازاینکه من باتوجه به آنچه گفته شد نمی توتنم به آن رشته ها فکر نکنم واگردررشته خودم (تازه اگربتوانم) کاری پیدا کنم به خاطر آشنایی که با آن دارم عملا امکان پرداختن به موضوعات دیگر را برایم غیرممکن می کند ومن دوست دارم درزمینه علوم انسانی وهنر ادامه تحصیل داده ودراین زمینه مشغول کار شوم ودرکل ازرشته مهندسی آب جدا شوم .با این احوال ازآینده کاری رشته های انسانی وهنر هراسانم که بعد ازپرس وجو گاهی جوابها متضاد است ومن به یک جمع بندی درست نمی رسم( حتی درانتخاب رشته ها) وتازه اگرقبول هم نشوم دوباره درپله اول ایستاده ام.(اما کامپیوتروشیمی ازاستثناهایی است درعلوم فنی وپایه که از نظر علاقه من بعدازرشته های مذکور قرار میگیرد که تازه باید ازصفر یعنی لیسانس دوباره خوانده شودچرا که قبولی درارشد انها بدون پایه لازم ممکن نیست وبعداز فارغ التحصیلی مسئله شرایط سنی کارپیش میاید اما دررشته های جامعه شناسی وارتباطات وسینما وگرافیک امکان ادامه تحصیل به طور مستقیم درمقطع ارشدبا توجه به ماهیت شان فراهم تراست.با توجه به آنچه دراین سطور نوشته ام مرا راهنمایی . کنید.باتشکر

  2. #2
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 31 خرداد 91 [ 10:54]
    تاریخ عضویت
    1386-12-10
    نوشته ها
    1,675
    امتیاز
    16,606
    سطح
    82
    Points: 16,606, Level: 82
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 244
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    3,060

    تشکرشده 3,145 در 958 پست

    Rep Power
    186
    Array

    RE: درمانده

    دوست عزیز شما دو راه دارید که البته هر کدوم سختی ها و مزیت های خودش رو داره،
    راه اول و ساده تر اینه که در همین رشته ای که خوندین ادامه تحصیل بدین و کاری در زمینه رشته خود پیدا کرده، ازدواج کنید و پیشرفت کنید، که البته طبق فرمایشات شما، از کار خود لذتی نخواهید برد و همیشه در آرزوهای خود می مانید!
    راه دوم و سخت تر این است که تغییر رشته دهید و با انگیزه و علاقه، رشته مورد پسند خویش را انتخاب کنید و برای مدتی به ازدواج فکر نکنید تا وقتی که مهارت کافی رو به دست بیارید و به جستجوی شغل مناسب باشید و بعد از اون به ازدواج فکر کنید. البته می تونید در طول تحصیل نیز دنبال کسب درآمد باشید و اگه کیس خاصی رو برای ازدواج در نظر داشتین می تونید با همراهی خانواده، با ایشون صحبت کنید و شرایطتون رو براشون شرح بدین. البته در راه دوم آسایش بیشتری دارید چرا که در راستای علائق و اهدافتون قدم بر می دارید...
    در رابطه با فرصت های شغلی برای گروه های انسانی و هنر هم بستگی داره که در چه رشته ای ادامه تحصیل بدین و مخصوصا در مورد هنر خلاقیت و زیرکی بسیار بسیار مهم است.

    امیدوارم موفق باشید.

  3. #3
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 01 آذر 89 [ 18:47]
    تاریخ عضویت
    1386-12-20
    نوشته ها
    114
    امتیاز
    4,323
    سطح
    41
    Points: 4,323, Level: 41
    Level completed: 87%, Points required for next Level: 27
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    26

    تشکرشده 28 در 18 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: درمانده

    با سلام
    من در این زمینه به خاطر دغدغه خودم زیاد فکر کرده ام . شما جوان هستید و در اوج قدرت جوانی دررشته ای که درس خوانده ایدد کار کنید اما حتما در رشته ای که علاقه دارید تحصیل کنید حتی اگر مجبور شوید از صفر شروع کنید. هم زمان جوانی را در اختیار دارید هم شور وقدرت آن را.فقط ممکن است هم درس خواندن هم کار کردن و احتمالا ازدواج کمی به شما فشار آورد اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد . انسان یک بار بیشتر به این دنیا نمی آید. همیشه برای استراحت و تفریح وقت است اما برای رسیدن به اهداف بزرگ همیشه وقت نیست. بهترین انتخاب معمولا پر زحمت است.با وجود دانشگاههای پیام نور و ... امکان درس خواندن و کار کردن(و چون پسر هستید امکان ازدواج نیز) برای شما وجود دارد . البته تاکید می کنم که پر زحمت است اما به شما اطمینان می دهم که ارزشش را دارد.
    موفق و کوشا باشید


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 09:49 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.