به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 7 , از مجموع 7

موضوع: كمك

  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 27 اردیبهشت 88 [ 12:54]
    تاریخ عضویت
    1387-5-28
    نوشته ها
    13
    امتیاز
    3,478
    سطح
    36
    Points: 3,478, Level: 36
    Level completed: 86%, Points required for next Level: 22
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    0
    تشکرشده 1 در 1 پست
    Rep Power
    0
    Array

    كمك

    من با همسرم يه مشكل اساسي دارم اونم حرف زدنه
    حروقت مي خوام درباره منطقي ترين موضوع حرف بزنم سريع حالت تهاجمي به خودش ميگيره
    ديگه نميدونم برا ي كوچكترين حرفام بايد چه جوري باهش بگم[/size][/color]

  2. #2
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 08 خرداد 89 [ 10:45]
    تاریخ عضویت
    1387-7-15
    نوشته ها
    350
    امتیاز
    4,905
    سطح
    44
    Points: 4,905, Level: 44
    Level completed: 78%, Points required for next Level: 45
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    119

    تشکرشده 121 در 55 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: كمك

    دوست عزيز سلام:
    هر ازدواجی لحظات خوب و بد و شیرین و تلخی دارد؛ ولی آنچه باعث خوشبختی و یا شكست یك ازدواج در طولانی مدت می‌شود، چیست؟

    در دو دهه اخیر، محققان در حال تحقیق و بررسی عواملی هستند كه باعث می‌شود یك ازدواج به خوبی و تفاهم متقابل بینجامد و در مقابل، ازدواج دیگر شكست بخورد.

    گروهی از محققان، تحقیق خود را روی زوجهایی انجام دادند كه آنها را در لابراتوارهای زوجین از نزدیك ، مطالعه و بررسی كردند، به طوری كه تمام عمل و عكس العمل های آنان مطالعه شد. (این شیوه تحقیق، بررسی یا شیوه دلیل خوانی نامیده می‌شود.)

    یكی از محققان، گروهی از زوجین عادی را از جامعه انتخاب كرد و با این شیوه، راه مطمئنی برای مطالعه درباره علل شكست یا موفقیت ازدواج ها یافت. این آزمایش ها معمولاً به صورت اندازه گیری ضربان قلب همسر و یا چگونگی نشان دادن احساسات با تغییرات چهره و این كه با چه زبانی با یكدیگر و اطرافیان صحبت می‌كنند، صورت گرفته است. در حال حاضر محققان با تقریبی بیش از 90 درصد می‌توانند تخمین بزنند كه كدام زندگی موفق ، و كدام ناموفق است. در متن زیر شما می‌توانید تعدادی از پیشنهادهایی كه براساس تحقیقات بسیار معتبر به دست آمدهبرای راهیابی به یك زندگی زناشویی موفق و محكم بخوانید:

    خیلی زود در جستجوی كمك بر آیید

    یك زوج عادی معمولاً در حالت عادی، 6 سال پس از ازدواج به فكر كمك خواستن از دیگران می‌افتند (این در حالتی است كه بیشتر طلاقها در 7 سال اول ازدواج اتفاق می‌افتد) بدین ترتیب در مدت 6 سال اول ازدواج، بیشتر زوجین با ناراحتی ها و مشكلات مكرر، به زندگی زناشویی خود ادامه می‌دهند.

    خودتان را اصلاح كنید

    بنا به توصیه محققان ، ما باید بتوانیم احساسات خود را بیان كنیم و بگوییم چه چیزی در درجه اول برای ما اهمیت دارد. زوجهای موفق و خوشبخت احساسات خود را در مواقع حساس به راحتی بیان می‌كنند.

    مواظب لحن خود در مشاجرات باشید

    بیشتر درگیری ها زمانی آغاز می‌شوند كه یكی از زوجین با لحن منتقدانه از دیگری ایراد می‌گیرد. ذهنیات خود را بیان كنید، ولی به صورتی كه شنیدنش، هم برای شما و هم برای طرف مقابلتان راحت باشد.

    تأثیر پذیر باشید

    یك ازدواج زمانی موفق است كه شوهر بتواند از همسرش تأثیر بپذیرد. تأثیرپذیری شوهر از همسرش (برخلاف زن از شوهرش) بسیار مهم است. تحقیقات نشان داده است كه زنان در حالت عادی آماده تأثیر پذیری از شوهرانشان هستند. پس ازدواجی موفق است كه هر دو طرف به یك میزان از دیگری تأثیر بگیرند.

    استانداردهای خودتان را بالا ببرید


    زوجهایی كه تازه ازدواج كرده اند و یا زوجهای خوشبخت معمولا توقع بالایی از یكدیگر دارند. خوشبخت ترین زوجها معمولاً توقع رفتارهای زننده از یكدیگر را ندارند، هر چه میزان تحمل رفتارهای زشت طرفین در اول ازدواج كمتر باشد، در طولانی مدت، زوجین در مسیر ازدواج خوشبخت ترند.

    یاد بگیرید چگونه یك مشاجره را آرام كنید و یا آن را خاتمه دهید

    زوجهای موفق می‌دانند یك مشاجره را چگونه خاتمه دهند و می‌دانند چگونه می‌توان یك مسئله پیچیده را ترمیم كرد پیش از آن كه مشاجره به طور كامل از كنترل خارج شود.

    شیوه ترمیم یك مشاجره به این شرح است:

    موضوع بحث را با یك موضوع كاملاً بی ربط عوض كنید. از طنز استفاده كنید. طرف مقابل را با یك جمله كه نشان دهنده اهمیت دادن به اوست، متوجه كنید؛ مثلا من می‌دانم این مسئله برای تو سخت است و به این ترتیب او را متوجه این نكته كنید كه هر دوی شما در این مورد وضع مشابه دارید. مثلاً بگویید این مشكل هر دوی ماست. از مشاجره عقب بكشید. در زندگی زناشویی گاهی شما باید كوتاه بیایید تا برنده شوید. اهمیت دادن و قدردانی از احساسات همسر بسیار مؤثر است؛ مثلاً من می‌خواهم از تو تشكر كنم. اگر یك مشاجره خیلی به بن بست رسید، 20 دقیقه به خود فرصت دهید و پس از این كه هر دو خونسردی خود را به دست آوردید، دوباره گفتگو كنید.

    بر نیمه روشن تمركز كنید

    در یك ازدواج موفق، زوجین معمولاً 5 بار بیشتر از دیگران از جملات مثبت استفاده می‌كنند، (مثلاً ما زیاد می‌خندیم) به جای به كار بردن جمله منفی (به ما اصلاً خوش نمی گذرد).

    نكته آخر



    یك ازدواج خوب باید شامل منبع غنی ای از موجهای مثبت باشد. در بانك احساسات خود بیشتر پس انداز كنید تا وزن نكات مثبت زندگی از منفی های آن بیشتر شود. از ازدواج باید مراقبت كرد و به آن اهمیت داد تا محكم و پر معنا بماند.
    موفق باشيد

  3. کاربر روبرو از پست مفید بال تكين تشکرکرده است .

    بال تكين (شنبه 20 آذر 89)

  4. #3
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 21 اردیبهشت 92 [ 12:37]
    تاریخ عضویت
    1387-6-17
    نوشته ها
    1,234
    امتیاز
    8,567
    سطح
    62
    Points: 8,567, Level: 62
    Level completed: 39%, Points required for next Level: 183
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    277

    تشکرشده 281 در 126 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: كمك

    سلام عزیزم. بهت توصیه می کنم کتاب رازهایی درباره مردان نوشته باربارا دی آنجلیس بخونی.
    اصولا حرف زدن با مردها سخت نیست بلکه روش خودشو می خواد. باید توی شرایط مناسب صحبت کنی. قبل از صحبت دقیقا موضوع صحبت رو مشخص کنی تا همسرت بتونه روی اون تمرکز کنه. در خیلی از موارد مردها چون نمی تونند درست روی موضوع بحث تمرکز کنند تا بتونن در موردش حرف بزنند از بحث کردن خودداری می کنند تا با داد و فریاد تمومش می کنن ( تا ضعف خودشون عریان نشه ). نباید کلماتت لحن سرزنش داشته باشه.
    این در حالت کلی بود. ولی شما بیشتر توضیح بدهید. دقیقا چه اتفاقی می افته وقتی می خواهید در مورد موضوعی باهاش صحبت کنید؟؟؟
    روی هر پله که بایستی خدا یک پله ازت بالاتره. نه به خاطر اینکه خداست. به خاطره اینکه دستتو بگیره...

    هر شب درانتهای شب نگرانیهایت را به خدا واگذار کن و آسوده بخواب. به هر حال او در تمام شب بیدار است ...

  5. #4
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 26 فروردین 88 [ 14:32]
    تاریخ عضویت
    1387-7-22
    نوشته ها
    11
    امتیاز
    3,233
    سطح
    35
    Points: 3,233, Level: 35
    Level completed: 22%, Points required for next Level: 117
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 0 در 0 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: كمك

    سلام دوست خوبم

    می دونی منم یه همچین مشکلی رو با شوهرم دارم. تا میخوام صحبت کنم فکر می کنه که الان همه چی به ضرر اون تموم می شه سریع دعوا راه می اندازه . من سعی می کنم هر وقت بیشتر آرام هست یا رفتارش مهربانتر هست باهاش صحبت کنم . اینکارم در بعضی مواقع هم نتیجه داده .

  6. #5
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 20 آبان 87 [ 19:52]
    تاریخ عضویت
    1387-5-20
    نوشته ها
    245
    امتیاز
    4,088
    سطح
    40
    Points: 4,088, Level: 40
    Level completed: 69%, Points required for next Level: 62
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    82

    تشکرشده 82 در 59 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: كمك

    1361 عزیز برخلاف تصور دوستان من فکر می کنم شما یه مرد هستید و با همسرتون مشکل دارید اگر اینطوره سعی کنید تا حدی فراموش کار بشید و پا روی حساسیتها و آلرژی های همسرتون نذارید قشنگتر بگم هر موضوع پیش پا افتاده ای رو برای خودتون یه موضوع بزرگ جلوه نکنید و سعی کیند بیشتر مواقع ندیده بگیرید و از همه اینها مهمتر زنها به یه سری مطالب بسیار هستند وقتی که با ایشون مشاجره می کنید سعی کنید از این کلمات و واژه ها استفاده نکنید خط قرمزها رو رد نکنید زنها موجوداتی هستند که اگه مطلبی در ذهنشون نفوذ کنه نمی تونید به این راحتی ها از ذهنشون پاک کنید و فکر کنم شما این کار رو به کرات انجام دادید این طور نیست؟!
    در پناه حق

  7. #6
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 11 شهریور 95 [ 04:50]
    تاریخ عضویت
    1387-7-19
    نوشته ها
    466
    امتیاز
    9,840
    سطح
    66
    Points: 9,840, Level: 66
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 210
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    880

    تشکرشده 885 در 224 پست

    Rep Power
    62
    Array

    RE: كمك

    گلی خانم بهتره صورت مساله تو عوض کنی نگو:اون حالت تهاجمی میگیره به جاش بگو :من نمی تونم باش ارتباط برقرار کنم. اینطوری راه حلت زودتر پیدا میشه.پس شما بایدبگردی دنبال یادگیری مهارت های برقراری ارتباط با شوهرت.که خیلی هم یادگیریش سخته و نگران نباش که بلد نیستی چون کمتر کسی میدونه و چیزیه که با گذشت زمان خود به خود دستت میاد ولی برای اینکه خودتم زودتر راه بیفتی چند تا نکته رو بخاطر داشته باش.1_هر مکانی جای صحبت نیست متلا وقتی رفتین خونه فامیل شوهرت و اونا کاری میکنن یا چیزی میگن که ناراحتت میکنه تا زمانی که توی اون خونه هستی جای صحبت نیست نه تنها صحبت که حتی جای اخم کردن و بقول ما ایرانی زهرمارکردن همه و خودت نیست !!!!.یا محل کارش اصلا زمان مناسبی برای گرفتن پول های برنامه ریزی نشده یا ابراز ناراحتی یا گله نیست به قول قدیمی ها هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد2.-وقتی شوهرت از جایی نگرانه یا ناراحته یا خستست موقع صحبت کردن های مهم وکمک خواستن ازش در تصمیم گیریها نیست اون دیگه تشخیصش با خودته که شوهرتو میشناسی و میتونی بفهمی سر ذوقه یا نه؟3-نق نق زدن های مداوم مردا رو خسته میکنه و عصبانی .متلا هر روز بگی من از تو خونه موندن خسته شدم یا ما چرا سفر نمیریم یا چرا حقوق تو کمه چرا بچه فلانی میره فلان مدرسه بچه من نمیره؟به قول قدیمیها چرا در گنجه بازه؟چرا........مطمین باش اون اگه بیشتر از ایینم ازش بربیاد این راهش نیست که تکونش بدی.5- و یه نکته که دیگه واقعا مهارت میخواد طریقه گفتن جملاتته به طوری که این تصور رو نباید براش ایجاد کنی که خوب الان دیگه زمان محاکمست و من میخوام محکومت کنم!!!!!باید احساس کنه که داری دوستانه باش درد دل میکنی و غرضی تو حرفات نیست این دیگه واقعا سخته و مهارت میخواد.متلا نگو مامانت چرا بم اینو گفت؟بگو من از لباس امشب مامانت خیلی خوشم اومد چقد با سلیقه بود یا چقد غذای امشبش خوشمزه بود یادم بشه ازش دستورشو بگیرم راستی منظورش از فلان حرف چی بود من متوجه نشدم؟؟؟!!!!پیش داوری هم نکن نگو منظورش فلان مساله بود من مطمینم بذار شوهرتم تو قضاوت کمکت کنه.4 -و آخرین چیزی که تو ذهنم میاد اینه که هر مردی نسبت به چیز خاصی حساسه و تا اونو بگی از کوره در میره متلا شوهر خود من به فحش حساسه تا فردا حرف بزنم عصبی نمیشه ولی فقط کافیه یه کلمه بگم بیشعور یا تو عصبانیت بش بگم احمق!یه دفعا قاطی میکنه و همه زحماتم هدر میره یا به خانوادش یا .....اینا رم خانمی خودت باید تشخیص بدی .و یه نکته کلیدی و تکراری اینه که زبون خوش مار رو از تو سوراخ درمیاره پس جرفاتو با دادوگریه و اخم نزن اگه احساس میکنی الان عصبی هستی اصلا حرف نزن بذار آروم شی بعد چون عصبانیت سریع به طرفت منتقل میشه مسیریه!!!!!!.میدونم خانمی خیلی سخته ولی غیرممکن نیست موفق و موید باشی.
    [size=medium]بهترین راه برای پیش بینی آینده خلق آنست.[/size][size=large][/size]

  8. #7
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 31 خرداد 91 [ 10:54]
    تاریخ عضویت
    1386-12-10
    نوشته ها
    1,675
    امتیاز
    16,606
    سطح
    82
    Points: 16,606, Level: 82
    Level completed: 52%, Points required for next Level: 244
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    3,060

    تشکرشده 3,145 در 958 پست

    Rep Power
    186
    Array

    RE: كمك

    f-z عزیز ممنون از پاسختون


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 20:26 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.