به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو فعال آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 19 آبان 99 [ 21:53]
    تاریخ عضویت
    1391-3-16
    محل سکونت
    گلستان
    نوشته ها
    3,933
    امتیاز
    52,145
    سطح
    100
    Points: 52,145, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 23.0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassSocialVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    15,723

    تشکرشده 11,395 در 3,444 پست

    Rep Power
    0
    Array

    عادت های منفی افراد منفی

    بی تردید همه ما در زندگی، لحظات غمگین و دلسرد کننده داریم. اما واکنشی که نسبت به اتفاقات یا اشتباهات ناگزیر زندگی داریم فرق بین ترس و اعتماد به نفس، امید و یاس و احساس زبونی و موفقبیت را در وجود انسانها تعیین می کند
    تحقیقات روانشناسی تهیه شده در این زمینه نشان داده است که بدبینی مزمن بار سنگینی بر دوش سلامت و شادی و آرامش افراد خواهد بود. اجازه دهید بعضی از آنها را برشماریم
    ۱- خودتحقیری
    بعضی افراد اولین واکنش شان برای انجام هر کاری به سمت خرد کردن توانای و اعتماد به نفس خود می روند. جملات و ادعاهای آشنا اینها هستند: من نمی تونم. جسارتش را ندارم، می دونم که شکست می خورم، حالِ تا آخر خط رفتن رو می دونم ندارم و … جالب توجه این است که اگر در همان حین، این نوع تصویر توسط دیگران نسبت به ما گفته شود شدیدا بر علیه ادعای شان می ایستیم ولی به راحتی به خودمان اجازه تحقیر خودمان را می دهیم.
    ۲ – منفی دیدن همه چیز
    نه فقط خودمان را مایوس و شکننده و ضعیف می پنداریم بلکه فکر می کنیم همه واقعیت بیرون درب و داغان است. به غلط می پنداریم که باران و سرد بودن هوای امروز، آمدن قبض برق و حتی ترافیک خیابان نیز به خاطر وضعیت منفی است که قرار است همیشه باشد و حتما و همیشه برای « من» اتفاق بیفتد.
    ۳ – مقایسه خود با دیگرانی که به هر دلیلی موفق تر هستند
    در هر موقعیت مالی، دانش، سلامت و شهرت باشیم همواره یکی دیگر بهتر و موفق تر از ما وجود دارد. آیا فردی که زندگی را منفی می بیند و مدام خود را با آنها که به نظر وضعیت بهتری دارند مقایسه می کند چیزی جز تشویش و افسردگی، حسودی ناخواسته و بی اعتمادی نصیبش می شود؟
    ۴ – درجا زدن در گذشته
    زندگی برای هر انسانی شانس و شرایط متفاوت عرضه می کند. برای خیلی از انسان ها، دوران کودکی، شاید مصادف با بدشانسی ها و محدودیت ها بوده است. اما «گذشته» مفهوم اصلی اش این است که قبلا اتفاق افتاده است و شانس اتفاقات جدید و ماجراهای متفاوت و متنوع همیشه وجود دارد. قدم اول برای داشتن رابطه سالم با اکنون، این است که در گذشته درجا نزنیم. ما مسئول اکنون مان هستیم نه تاریخِ پشت سرما … هر قدم جدید و هر تصمیم جدید، یک دنیای جدید برای ما می تواند به ارمغان بیاورد. این شعار نیست و همه ما در زندگی با آن مواجه می شویم. کافی است به رفتارو تصمیمات بعدی دقت کنیم تا ببینیم چقدر مسیر مستقل از همه چیزی که در گذشته اتفاق افتاد را در خود دارد.
    ۵ – در جستجوی افراد بدی که زندگی ما را تباه کرده اند
    اکثرما انسانها، به اندازه کافی بدشانس بوده ایم که با افراد با نیات بد مواجه شویم. از دوست و همکارو اعضای خانواده تا رهگذران موقت در زندگی … مواردی هم هست که نقش منفی یک یا چند نفر به طور مداوم بر روی زندگی ما سایه انداخته است، طبیعتا، تمایلی در ما ایجاد می شود که فکر کنیم قربانیان همیشگی آنها باشیم. این عکس العمل به ظاهر منطقی، نتیجه ای جز احساس زبونی و تسلیمِ ندارد.
    کلید رهای از این مخمصه، این است که دست از واکنش عکس العملی نسبت به افرادی که کنترل کننده، فریبنده و تحقیر کننده ما هستند برداریم. باید تکنیک های را در عمل بیاموزیم که به ما اجازه دهد از دایره تسلط و تاثیر آنها خارج شویم. شگردهایی که در درجه اول به ما نهیب می زند ما افراد مستقل و قوی و مسلط به زندگی مان هستیم
    ۶ – جذابیتِ انداختن تقصیر به گردن دیگران
    وضع مالی بد، خانواده نامناسب، شکل و قیافه ناجور یا مریضی و مشکل جسمی از جمله بهانه های واقعی و شدیدا تاثیر گذار در موقعیت فردی ما هستند. اما اگر تسلیم ناگواریها و کمبودهای فوق شویم و مدام کم آوردن های خودمان را به آنها نسبت دهیم بیشتر از یک قربانی اوضاع نخواهیم بود. همه ما در زندگی شاهد افراد مشابه یا با اوضاع بدتر بوده ایم که این دایره بسته و محدود کننده را شکسته اند.
    عات به غر زدن و شکایت اوضاع ما را به نفرت از خود و دنیای پیرامون می کشاند. در ادامه، این عادت باعث می شود بدون انکه بفهمیم به یک یاس و تلخی پایدار نسبت به همه چیز می رسیم و به ضعفِ پنهان خودمان تن می دهیم.
    ۷- درگیری مداوم برای ممانعت از بخشیدن خودمان
    همه ما در زندگی خطا می کنیم. دروغ می گوییم. تصمیمات غلط می گیریم. نیات و افکار بد به سراغ ما می آید. اعمالی که بعضی وقت ها برای مان سنگین هم تمام می شود. خیلی از ما به این نتیجه مطمئن می رسیم که بد و متقلب هستیم و ذات مخربی داریم و تشخیص درست نداریم و …
    باید با تمام وجود بپذیریم که رفتار ما بیرون از مدار معمول انسانی نیست. برای همین حتما و حقیقتا باید خودمان را ببخشیم. بخشیدنی که برای گول زدن ما نیست. بخشیدن و مهربانی که ریشه در زندگی واقعی دارد، زندگی به انسان این امکان را می هد که خودش را تصحیح کند و اشتباهش را تکرار نکند.

    ۸ Negative Attitudes of Chronically Unhappy People – Preston Ni M.S.B.A.
    https://www.psychologytoday.com/blog...02/8-negative-
    attitudes-chronically-unhappy-people
    Image source
    7 Highly Toxic Habits of Unhappy People | HavingTime
    دوتعریف جدید و جالب ﮐﻪ خوب است به عمقش فکر کنیم:
    ﻋﺼﺒﺎﻧﯿﺖ؛ ﯾﻌﻨﯽ، ﺗﻨﺒﯿﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ!
    ﮐﯿﻨﻪ؛ ﯾﻌﻨﯽ، ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺯﻫﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺸﺘﻦ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ!
    ﻫﯿﭻ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﻧﻤﯽ ﺭﺳﺪ،
    ﻣﮕﺮ ﺁﻧﮑﻪ ﺩﻭ ﺑﺎﺭ ﺯﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ:
    ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﺍﺯ ﻣﺎﺩﺭ خویش
    ﻭ ﺑﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮ
    ﺍﺯ خویشتن ﺧﻮﯾش ،ﺗﺎ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺩﺭﻭﻧﺶ ،
    در زﺍﯾﺶ ﺩﻭﻡ، ﻫﻮﯾﺪﺍ ﺷﻮﺩ
    ﻭ ﺣﯿﺎﺕ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺍﻭ ﺁﻏﺎﺯ ﮔﺮﺩﺩ !

  2. 3 کاربر از پست مفید khaleghezey تشکرکرده اند .

    Somebody20 (یکشنبه 10 شهریور 98), یاس پاییزی (چهارشنبه 01 مهر 94), voroujak (چهارشنبه 01 مهر 94)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 05:05 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.