به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو فعال آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 19 آبان 99 [ 21:53]
    تاریخ عضویت
    1391-3-16
    محل سکونت
    گلستان
    نوشته ها
    3,933
    امتیاز
    52,145
    سطح
    100
    Points: 52,145, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 23.0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassSocialVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    15,723

    تشکرشده 11,395 در 3,444 پست

    Rep Power
    0
    Array

    حمايت، گذشت و پذيرش ضعف ها

    گروه خانواده و مشاوره- هر زن و مردي بعد از ازدواج، دوست دارند بيشترين رضايت از زندگي مشترک را تجربه کنند. وقتي رابطه زن و شوهري در زندگي مشترک، محکم و اصولي باشد، شانس آنها براي موفقيت در ديگر عرصه هاي زندگي هم بيشتر خواهد شد؛ براي مثال، مردي که همسري همدل داشته باشد به احتمال زياد، در کارش موفق خواهد بود و زني که شوهري مناسب داشته باشد با خيال راحت تري به زندگي اش خواهد رسيد. به گزارش تبيان، همان طور که مي دانيد براي محکم تر کردن پيوند زندگي مشترک و داشتن رابطه اي انگيزه بخش، پويا و شاد بين زن و شوهر، راه هاي زيادي وجود دارد که ما در ادامه اين مطلب، به برجسته ترين و مهم ترين آنها اشاره مي کنيم.


    همديگر را براي رشد تشويق کنيد
    در يک رابطه خوب، هر دو طرف براي رشد و تغيير تشويق مي شوند. اگر مي خواهيد کارتان را رها کنيد و درس تان را ادامه دهيد، همسرتان بايد از شما حمايت کند. اگر مي خواهيد کار جديدي را امتحان کنيد يا به کاري که در گذشته مي کرديد برگرديد، او بايد پشتيبان شما باشد. شما هم بايد او را از همين حمايت ها بهره مند کنيد. همسرتان را تشويق کنيد کارهاي جديدي را امتحان کند، چيزهاي تازه بياموزد و با دوستان جديد آشنا شود. اگر بخواهيد همسرتان هيچ تغييري نکند و همان طور بماند که هست، زندگي تان فوق العاده خسته کننده خواهد شد.


    کوتاه آمدن به معني ضعف نيست
    کوتاه آمدن به معني تسليم شدن نيست. به اين معني نيست که جنگ را باخته ايد! بلکه دقيقا برعکس آن است. آيا مي دانيد که گاهي کوتاه آمدن چه کار سختي است؟ دوست داريد حرف شما به کرسي بنشيند، چون فکر مي کنيد درست است و حرف هاي همسرتان معنايي برايتان ندارد. يک قدم به عقب برداريد و کمي سياستمدارانه تر، به اين مشاجره نگاه کنيد. نتيجه منطقي آن چيست؟ اگر حق با همسرتان است از اين که آن را بپذيريد، نترسيد. حرف او را قبول کنيد يا هر دو، تا اندازه اي کوتاه بياييد و نظرتان را کمي تغيير دهيد تا حس رضايت به تساوي تقسيم شود. نکته مهم اين است که نخواهيد حتما حرف خودتان را به کرسي بنشانيد. بي ترديد، کوتاه آمدن و صلح کردن به رشد رابطه تان کمک مي کند.


    ضعف هايتان را بپذيريد
    همسرتان از شما انتظار ندارد فوق العاده باشيد و احتمالاً شما هم يک چنين انتظاري از او نداريد. همه ما انسان هستيم و ممکن است ضعف هايي داشته باشيم. در واقع براي اين که رابطه اي ماندگار و جدي داشته باشيد، بايد اجازه دهيد همسرتان از ضعف هاي شما آگاه شود. اين باعث مي شود نسبت به چيزهايي که آزارتان مي دهد حساس تر شود و به شما کمک کند تا خودتان را در آن زمينه ها تقويت کنيد.


    زود و از ته دل ببخشيد
    هر زمان که با هم دعوا کرديد، نگران اين که کدام يک از شما مي برد و کدام يک مي بازد، نباشيد. از مشاجره ها و حرف هايي که زده مي شود درس بگيريد و در پي يافتن راه حلي براي مشکل تان باشيد. وقتي از دعوايي درس مي گيريد، مي توانيد آن درس را در رابطه تان پياده کنيد تا از بروز دوباره آن مشکل در آينده جلوگيري کنيد. همه اين ها خيلي خوب است، اما کارتان تمام نشده است! همسرتان را ببخشيد! خودتان را هم همين طور! دعوا تمام شده است، حالا ديگر بايد از آن بگذريد. سعي کنيد هيچ گاه از همسرتان کينه اي به دل نگيريد زيرا گاهي اين خشم و کينه تا جايي ادامه پيدا مي کند که ديگر دوست نخواهيد داشت رابطه تان را با او ادامه دهيد.


    به ديگران اجازه دخالت ندهيد
    ازدواج يک مرز مي خواهد که نفوذپذيري آن نسبي باشد، طوري که به تمام دوستان و اعضاي خانواده اجازه ارتباط دهد ولي در امور شخصي و برنامه هاي شما خللي وارد نشود. البته اين موضوع در مورد خويشاوندان درجه اول، کمي پيچيده مي شود. اين که به طور مثال در برنامه ريزي تعطيلات نوروز، وقت تان را در خانه خانواده خود خواهيد گذراند يا خانواده همسرتان؟ يا شايد براي اولين بار در خانه خودتان خواهيد ماند؟ يا اين که چه مقدار پشت تلفن و حضوري با خانواده تان حرف مي زنيد و درباره جزئيات زندگي تان اطلاعات مي دهيد از مواردي است که با وجود مرزهاي سالم، راحت تر تعيين مي شود. البته فراموش نکنيد که والدين خود را کنار نگذاريد. شما تا آخر به عشق و حمايت آنها نياز داريد، اما مرزي بين محدوده رابطه خود با همسر و رابطه با والدين در نظر بگيريد.


    استفاده افراطي از وسايل ارتباطي را کنار بگذاريد
    استفاده افراطي از تلفن همراه و شبکه هاي اجتماعي، مي تواند خوشحالي را از خانه شما دور کند و حامل تنش باشد. هر چه بيشتر تماس و پيام دريافت کنيم، پريشان تر مي شويم. فناوري مرز بين خانه و محيط کار را از بين برده است. البته اين موضوع به خودي خود بد نيست و انعطاف بيشتري به انسان مي دهد اما قرار نيست رئيس شما وقتي با شما تماس مي گيرد، خبر خوبي به شما بدهد و تشويق تان کند و بگويد کاري که روي پروژه انجام دادي، بي نظير بود. اين تماس ممکن است آغاز يک بحران باشد پس با ايجاد محدوديت، اين تنش ها را کم کنيد. به طور مثال پست الکترونيکي خود را فقط يک بار و آن هم در اول شب چک کنيد. اگر تماسي مهم نيست، پاسخ دادن به آن را به فردا صبح موکول کنيد. همچنين هر شب در ساعت خاصي تلفن و رايانه خود را خاموش کنيد.

    منبع: روزنامه خراسان

    حمايت، گذشت و پذيرش ضعف ها
    دوتعریف جدید و جالب ﮐﻪ خوب است به عمقش فکر کنیم:
    ﻋﺼﺒﺎﻧﯿﺖ؛ ﯾﻌﻨﯽ، ﺗﻨﺒﯿﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ!
    ﮐﯿﻨﻪ؛ ﯾﻌﻨﯽ، ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺯﻫﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺸﺘﻦ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ!
    ﻫﯿﭻ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﻧﻤﯽ ﺭﺳﺪ،
    ﻣﮕﺮ ﺁﻧﮑﻪ ﺩﻭ ﺑﺎﺭ ﺯﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ:
    ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﺍﺯ ﻣﺎﺩﺭ خویش
    ﻭ ﺑﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮ
    ﺍﺯ خویشتن ﺧﻮﯾش ،ﺗﺎ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺩﺭﻭﻧﺶ ،
    در زﺍﯾﺶ ﺩﻭﻡ، ﻫﻮﯾﺪﺍ ﺷﻮﺩ
    ﻭ ﺣﯿﺎﺕ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺍﻭ ﺁﻏﺎﺯ ﮔﺮﺩﺩ !

  2. کاربر روبرو از پست مفید khaleghezey تشکرکرده است .

    دختر بیخیال (شنبه 21 شهریور 94)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. من و مشكلات اخلاقيم ( عصبانيت، شك و بدبيني _ منفي بافي)
    توسط niyaz-62 در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 33
    آخرين نوشته: جمعه 08 مهر 90, 18:58

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 17:52 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.