به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 28 دی 88 [ 21:55]
    تاریخ عضویت
    1387-1-25
    نوشته ها
    313
    امتیاز
    6,373
    سطح
    52
    Points: 6,373, Level: 52
    Level completed: 12%, Points required for next Level: 177
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    105

    تشکرشده 114 در 77 پست

    Rep Power
    47
    Array

    7 عادت آرامش‌بخش

    مي‌خواهيد آرام و خونسرد و خوددار باشيد و در اين دنياي شلوغ و پراسترس کمي آرامش داشته باشيد؟ اما ذاتا هميشه مسوول امور و عهده‌دار نظم و ترتيب بوده‌ايد و احساس مي‌کنيد همه کارها بايد تحت کنترل شما باشد ولي براي يک بار هم که شده اين عادت کنترل کردن همه‌ امور را رها کنيد و بگذاريد زندگي مسير خود را بپيمايد؛ چگونه؟...


    خيلي راحت، با خواندن و عمل کردن به اين پيشنهادها:


    مسووليت‌هاي متعدد را نپذيريد: ممکن است از اينکه همواره کارهاي بسياري را با هم انجام مي‌دهيد به خود بباليد ولي به‌طور قطع در حين کار احساس نداشتن تمرکز، نگراني و خستگي مي‌کنيد. در عهده‌داري کارها هوشيار باشيد. کارها را يک به يک و به نوبت انجام دهيد. قدر لحظه‌هاي عمر خود را بدانيد و از انجام کاري که به عهده گرفته‌ايد لذت ببريد و پس از انجام آن احساس موفقيت کنيد.


    به موفقيت‌هاي خود بها دهيد: يک موفقيت، پيروزي‌هاي بعدي را به دنبال مي‌آورد و احساس خودکم‌بيني را از انسان دور مي‌کند. هر موقع مايوس شديد تنها کافي است تنها به يک چيز که موجب بالندگي شماست يا يک زمينه که در آن موفق بوده‌ايد فکر کنيد.


    به نيازهايتان اهميت دهيد: هميشه به فکر راضي و خوشحال کردن ديگران نباشيد. کمي هم به فکر نيازهاي معقول و مقبول خود باشيد. اين به معني خودخواهي نيست. به نقطه نظرات ديگران گوش دهيد ولي در عين حال انعطاف‌پذير باشيد و نسبت به احساسات و عواطف خود نيز واقع‌گرا و بي‌رودربايستي باشيد.


    از کار خود لذت ببريد: اگر هميشه براي انجام کاري تحت فشار هستيد يا از انجام کاري طفره مي‌رويد به اين معني است که از کاري که انجام مي‌دهيد لذت نمي‌بريد اما به هر حال ناچاريد. پس روي جنبه‌هاي لذت‌بخش آن تمرکز کنيد. يک ديد مثبت مي‌تواند تنش‌هاي دروني شما را بزدايد و به شما فرصت دهد که دريابيد چه تغييرات درازمدتي را مي‌توانيد ايجاد کنيد. براي مثال مي‌توانيد به تقدير و ستايش پاياني کار فکر کنيد يا به دستمزد حاصل از آن.


    انعطاف‌پذير باشيد: يک برنامه روزمره داشتن بسيار خوب و معقول است اما اجازه ندهيد که رعايت چنين برنامه‌اي سبب تنش و اضطراب شما شود. سختگيري‌هاي شديد سبب مي‌شود فرصت‌ها را از دست بدهيد پس انرژي خود را بيهوده تلف نکنيد.


    ميان کار و زندگي تعادل برقرار کنيد: تداخل و ادغام زندگي کاري و اداري با زندگي خصوصي موجب اختلالات فيزيکي و عاطفي مي‌شود. برنامه و زماني را براي توقف کار انتخاب کنيد و به آن پاي‌بند باشيد. در خانه به کار فکر نکنيد و توجه خود را به زندگي خانوادگي معطوف کنيد.


    عکس‌العمل‌هايتان را تغيير دهيد: شايد هميشه نتوانيد شرايط تنش‌زا را عوض کنيد پس سعي کنيد گاهي ديدگاه خود را نسبت به شرايط تغيير دهيد و احساسات خود را عوض کنيد.

    http://www.salamatiran.com

  2. کاربر روبرو از پست مفید fafa1360 تشکرکرده است .

    fafa1360 (سه شنبه 19 مرداد 89)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 15:48 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.