در نگاه اول این عکس شاید یک عکس ۳D به نظر برسد که به کمک جلوه‌های نرم‌افزاری ساخته شده است، اما این عکس یک عکس صناعی نیست:



این عکس کهکشان راه شیری به همراه سیاره مشتری را نشان می دهد. مکان گرفته شدن این عکس صحرای یوتای آمریکا است.

عکس کهکشان مارپیچی ما را که با چشم غیرمسلح به سختی دیده می‌شود، به یاری یک دوربین ۲۵ میلیمتری یا لنز ۵۰ میلیمتری و زمان نوردهی ۳۰ ثانیه، گرفته شده است.


عکاس، «والی پاچولکا» Pacholka، یک آرشتیکت ۵۹ ساله اهل «لانگ بیچ» کالیفرنیاست. او که علاوه بر این عکس، عکس‌های بسیار زیبای دیگری هم از آسمان شب گرفته است، برای پیدا کردن محل مناسب گرفتن عکس، او هر باز صدها مایل مسافرت می‌کند، این عکس را هم او در شب در شرایطی گرفت که برای پیدا کردن مکان مناسب در غار ۲ مایل جابجا شده بود و حتی نزدیک بود گم بشود.


در این عکس زیبا کهکشان راه شیری که ۱۰۰ هزار سال نوری قطر و یک هزار سال نوری عمق دارد به همراه مشتری (در سمت چپ و بالا) نمایان است، مشتری بزرگ‌ترین سیاره منظومه شمسی است و قطر آن ۱۱ برابر زمین است.

با اینکه مشتری ۳۹۰ میلیون مایل از زمین فاصله دارد، ولی بعد از زهره درخشان‌ترین سیاره منظومه شمسی به حساب می‌آید.

غاری که این عکس در آن گرفته شده در جنوب شرقی سالت لیک سیتی قرار دارد و تخمین زده می‌شود که ۳۰۰ میلیون سال قدمت داشته باشد. قبایل بومی سرخ‌پوستان در همین جا هزاران سال اقامات کرده‌اند و به کمک این غار دمایی نزدیک به ۵۰ درجه را تاب آورده‌اند.

البته هنگامی که آقای پاچولکا این عکس را در ساعت ۹ بعد از ظهر ۳ آگوست گرفت، دمای هوا ۱۸ درجه سانتیگراد بود.

تصور می‌رود که سنگ مدوری که در دهانه غار قرار دارد، در مراسم سنتی بومیان آمریکا از ۹۰۰ سال قبل از میلاد مسیح مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

آقای پاچولکا به مدت ۳۰ سال است که عکس‌هایی از آسمان زیبای شب می‌گیرد، در این عکس‌ها در کنار زیبایی آسمان و ستارگان، مناظر طبیعی آمریکا هم نمایان است و بر زیبایی عکس‌های می‌افزاید. عکس‌های او به وسیله ناسا منتشر می‌شوند.

در سایت آقای پاچولکا می توانید عکس‌های بسیار زیبای دیگری هم بیابید.


ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ـ منبع : 1pezeshk ـــــــــــــــــــــــــ ـــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــــــ