به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 23
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 05 بهمن 87 [ 19:18]
    تاریخ عضویت
    1387-7-16
    نوشته ها
    32
    امتیاز
    3,776
    سطح
    38
    Points: 3,776, Level: 38
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 24
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    9

    تشکرشده 11 در 7 پست

    Rep Power
    0
    Array

    چادر حجاب برتر ؟

    با سلام به تمامی دوستان و خدا قوت
    دوست دارم نظرات شما رو هم در مورد این موضوع بدونم .

    منشأ اين كه مى‏گويند چادر حجاب برتر است چيست؟

    حجاب منحصر در چادر و حتى مانتو نيست، بلكه هر لباسى كه غير از وجه و كفين (دست‏ها تا مچ) را بپوشاند و موجب تحريك و جلب توجه نامحرم نگردد كافى است ولى بايد توجه داشت كه همان طور كه بقيه واجبات داراى مراتب مختلفى مى‏باشند حجاب نيز داراى مراتب خوب، متوسط و خوب‏تر است و چادر حجاب برتر بانوان محسوب مى‏گردد.


    در اين جا چند نكته وجود دارد كه براى روشن شدن آنها بايد ديد اساساً فلسفه حجاب چيست؟ حجاب دو فلسفه اساسى دارد كه با يكديگر ارتباط تام دارند: 1) مصونيت زن در برابر طمع‏ورزى‏هاى هوس‏بازان.


    2) پيشگيرى از تحريكات شهوانى خارج از ضوابط و هنجارهاى الهى و تأمين سلامت و بهداشت معنوى جامعه.


    حجاب با چنين نقش و كاركرد مهم و اساسى پيامى قاطع و كوبنده با خود دارد، و آن اين است كه در برابر همه مردان اجنبى نوعى هشدار و اعلام «دور باش» مى‏دهد، اكنون بايد ديد چه عواملى در رساندن اين پيام و اثرگذارى آن مؤثر است: 1) حدود و ميزان پوشش: بدون شك هر اندازه بدن زن پوشيده‏تر باشد نقش نيرومندترى در دورسازى ديدگان نظاره‏گر ايفا مى‏كند. اگر نگاه‏هاى آلوده را همچنان كه در روايات آمده است «تيرهاى زهرآلود شيطان» بدانيم، پوشش زن همانند قوسى است كه تير از آن كمانه مى‏كند و منحرف مى‏شود و از اصابت و نفوذ در هدف باز مى‏ماند. بر عكس هر اندازه بدن زن برهنه‏تر باشد تيرهاى شيطانى را بيشتر متوجه خود ساخته و از آن آسيب خواهد ديد. از همين روست كه چادر را حجاب برتر شناخته‏اند، زيرا با وجود شرايط ديگر، بيشترين پوشش و مطمئن‏ترين مصونيت را فراچنگ مى‏آورد.


    2) كيفيت پوشش: ميزان ضخامت و حتى كيفيت دوخت لباس خود بخش مهمى از حجاب را تشكيل مى‏دهد بدون شك لباس‏هاى نازك و تنگ و بدن‏نما فرودگاه پيكان مسموم شيطان و موجب خيره شدن چشم‏هاى هرزه و آلوده و به فساد كشاننده جامعه است. در مقابل لباس‏هاى غيربدن‏نما، ديده‏ها را از خود دور مى‏سازد، و سلامت معنوى نفوس را تأمين مى‏كند.


    3) رنگ‏ها: ترديدى نيست كه برخى از رنگ‏ها ديده‏ها را خيره مى‏سازد، و پاره‏اى ديگر نگاه‏ها را از خود مى‏راند و دور مى‏سازد. اكنون سؤال مى‏شود كداميك از اين دو براى تأمين حجاب واقعى و مصونيت معنوى جامعه و خيره نكردن چشم‏ها و بر نيفروختن آتش شهوت مفيدتر است؟ مگر ما در جامعه‏اى زندگى نمى‏كنيم كه ميليونها جوان در اوج غريزه جنسى به سر مى‏برند و در سخت‏ترين شرايط جوانى از امكان ازدواج محرومند و كافى است با اندك جرقه‏اى شعله‏هاى غريزه در وجودشان برافروخته شود و به انواع گناهان و ناراحتى‏ها مبتلا گردند؟ پس چرا به هر وسيله ممكن- حتى با گزينش رنگ مناسب لباس در جامعه- به سلامت دينى و روحى و روانى آنان كمك نكنيم و موجب جلب توجه آنان و قرارگرفتن‏شان در دام مفاسد نشويم؟ در عين حال علماى دين نسبت به خصوص رنگ‏ها تأكيد چندانى نكرده، ولى بر اين مسأله پاى مى‏فشارند كه لباس نبايد موجب جلب توجه و عواقب سوء ناشى از آن باشد. ازاين‏رو است كه در طول تاريخ زنان مسلمان به ميل خود لباس مشكى را براى حجاب برگزيدند و اين سنت حسنه مورد تقرير و پذيرش پيامبر (ص) و امامان (ع) قرار گرفت، زيرا آنان به اين وسيله احساس امنيت و مصونيت بيشترى مى‏كردند،(1).


    4) شيوه‏هاى رفتارى: طرز صحبت و چگونگى راه رفتن و. نيز بخشى از حجاب به معناى وسيع كلمه است. حفظ وقار و متانت هم همان نقشى را دارد كه پوشش زن دارد و عدم رعايت آن نيز برآيندى چون برهنگى در پى دارد. ازاين‏رو قرآن مجيد يكى از صفات خوب زنان مؤمن را كه در رفتار دختران شعيب بيان مى‏كند همان «حيا» و وقار است.

  2. #2
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 28 اردیبهشت 88 [ 15:20]
    تاریخ عضویت
    1386-11-29
    نوشته ها
    166
    امتیاز
    4,059
    سطح
    40
    Points: 4,059, Level: 40
    Level completed: 55%, Points required for next Level: 91
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    140

    تشکرشده 143 در 53 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: چادر حجاب برتر ؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط الهه آب

    با سلام به تمامی دوستان و خدا قوت
    دوست دارم نظرات شما رو هم در مورد این موضوع بدونم .
    ...
    چادر حجاب برتر بانوان محسوب مى‏گردد.

    سلام !

    نظر ندارم ! سوال دارم !

    چرا ؟؟؟!!! چه کسی تعیین کرده که حجاب برتر چادر هست ؟؟؟!!!

  3. #3
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 05 بهمن 87 [ 19:18]
    تاریخ عضویت
    1387-7-16
    نوشته ها
    32
    امتیاز
    3,776
    سطح
    38
    Points: 3,776, Level: 38
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 24
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    9

    تشکرشده 11 در 7 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: چادر حجاب برتر ؟

    سلام به شما دوست گرامی

    مسئله حجاب
    یكى از مسایل مهمى كه هر خانمی در دوران زندگى خود باید آن را مدّ نظر قرار دهد، مسئله «حجاب» است .
    قرآن كریم كه بعنوان یكى از مهمترین سندهاى زنده الهی، در میان مردم به امانت گذاشته شده است، مسئله حجاب و حفظ دختران از دید نامحرمان را مورد تأكید قرار داده و مى ‎ فرماید :
    وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها . [1]
    (و به زنان مؤمن بگو تا چشمهاى خود را (از نامحرم) و دامن و اندامشان (از عمل زشت) محفوظ دارند و زینت خود را جز آنچه ظاهر مى ‎ شود، بر بیگانگان آشكار نسازند . )
    گروهى از زنان و دختران جوان، حجاب و پوشش اسلامى را مغایر با آزادى اجتماعى مى ‎ دانند، اما باید متوجه باشند كه حفظ خود و دورى از نامحرم، هرگز دلیل بر سلب آزادى نیست، چه اینكه با رعایت حجاب و موازین شرعی، خود را از ملعبه‌ انسانهاى فاسد و مردان پست دور نگهداشته و در كمال آسایش و راحتى به زندگى شرافتمندانه ‎ اى ادامه مى ‎ دهند .
    استاد مطهرى (ره) در كتاب ارزشمند «مسئله حجاب» به طور تفصیل به فلسفه حجاب پرداخته و به نكته فوق اشاره نموده است ایشان در قسمتى از این كتاب مى ‎ نویسد :
    در اسلام زندان كردن زنها وجود ندارد حجاب در اسلام یك وظیفه است و وظیفه را نمى ‎ توان به عنوان محدودیت و بردگى و زندانى كردن نامید .
    پوشیدگى زن تا حدّى كه اسلام تجویز كرده است موجب كرامت و احترام بیشتر اوست؛ زیرا او را از تعرض افراد فاسد و دور از اخلاق بر حذر مى ‎ دارد ..... [2]
    دختران جوان باید این حقیقت را درك كنند كه، افراد جامعه یكسان نیستند، خواه نا خواه گروهى پست و بى مایه، كه هرگز طعم خوش تربیت اسلامى را نچشیده ‎ اند و در حاشیه اجتماع قرار دارند براى رسیدن به امیال حیوانى و ارضاء خواهشهاى نفسانى خود از هیچ جنایتى دریغ نمى ‎ كنند .
    حال سؤال این است كه اگر دخترى خود را با ظاهرى آراسته و بدون حجاب در معرض دید افراد جامعه قرار داد و سرانجام در دام خفت بار بى عفتى و تجاوز سقوط كرد چه كسى را باید ملامت كند؟
    چه بسیار دخترانى كه بر اثر عدم رعایت این اصل اصولى اسلام، در جامعه حاضر شدند و زمینه سقوط و انحطاط و بدبختى خود را فراهم نمودند، تا جایى كه رسانه ‎ هاى گروهى از قبیل روزنامه ‎ ها و مجله ‎ هاى معروف، هزاران مورد آن را متذكر مى ‎ شوند و فریاد بى صدایشان به جایى نمى ‎ رسد .
    گروهى از دختران جوان فكر مى ‎ كنند كه زندانهاى موجود در جامعه ویژه پسران و مردان است؛ در حالى كه اینها سخت در اشتباهند، چه بسیار افرادى كه بر اثر بى ‎ عفتى و ترك حجاب از راه به در شدند و با وضع خفت بارى پشت میله ‎ هاى زندان جاى گرفتند .
    عواقب خطرناك بى بند و بارى و عدم رعایت پوشش اسلامى آنقدر زیاد است كه از حد گفتار و مقال گذشته است. یكى از مهمترین نتیجه ‎ هاى بى عفتى و تن ندادن به فرامین الهى در مورد مسئله حجاب، ایجاد اجتماعى فاسد و هرج و مرج اخلاقى است كه دامنگیر افراد صالح و جوانان پاكدامن مى ‎ شود .
    چه بسیار پسران جوانى كه بر اثر محیط فاسد و مسموم از جهت اخلاقى دچار وساوس شیطانى شدند كه بى حجابى زنان و دختران جامعه بعنوان سر سلسله علل آن محسوب مى ‎ شود .
    اى كاش دختران جوان جامعه ما به این نكته توجه داشتند كه اگر بخواهند با فردایى بهتر و آینده ‎ اى روشن به زندگى سعادتمند خود ادامه داده و راههاى موفقیت را یكى پس از دیگرى بپیمایند، نباید از حدّ و مرزهاى الهى و دستورات شرع سرپیچى كنند .
    هزار و چهار صد سال قبل، دخت نبى اكرم حضرت زهرا سلام الله علیها به این حقیقت اشاره نموده است كه: مصلحت زنان در این است كه مردان آنان را ندیده و آنان نیز مردان را نبینند . [3]
    امیر مؤمنان ـ علیه السّلام ـ نیز ضمن سفارشى به فرزند بزرگوارش امام حسن ـ علیه السّلام ـ مى ‎ فرماید :
    به وسیله حجاب چشمان زنانتان را بپوشانید، زیرا حجاب و پرده نشینى هر چه بیشتر باشد، آنان از تبهكارى و فساد محفوظ مى ‎ مانند . [4]
    در روایت دیگرى آمده است: مردى خدمت رسول خدا ـ صلّى الله علیه و آله ـ رسید و عرض كرد :
    مادرم از معاشرت با نامحرمان ابایى ندارد چه كنم؟
    حضرت فرمود: از خارج شدن او ممانعت كن. گفت این كار را كرده ‎ ام .
    حضرت فرمود مادرت رامحصور كن؛ زیرا هیچ احسانى براى او بهتر از این نیست كه او را از ارتكاب به حرام بازدارى . [5]
    با توجه به آنچه گذشت، دختران جوان مى ‎ توانند با رعایت حجاب و اهمیت دادن به آن، جامعه ‎ اى سالم و محیطى به دور از مفاسد اخلاقى را فراهم آورند و در كنار مصونیّت اجتماعى خود، زمینه ‎ های، شكوفایى استعدادهاى نهفته خود را ایجاد كنند .

    هر عاقلى تصدیق مى ‎ كند كه حفظ اموال و اشیاء قیمتى از دستبرد دزدهاى پست امرى است ضرورى و تحسن برانگیز. به سخن دیگر هیچ عاقلی، شخصى را كه از اموال و اشیاء‌ قیمتى خود محافظت مى ‎ كند، مورد مذمت و ملامت قرار نمى ‎ دهد. دختران جوان نیز باید همانگونه كه در حفظ زر و زیور مادى خود مى ‎ كوشند، جمال و زیبایى خدا دادى خود را نیز از معرض دستبرد افراد فاسد و پلید حفظ نموده، و با توسل به معنویات و پیمودن راههاى صحیح اسلامى در زندگى خود، امكان موفقیت خویش را دو چندان كنند .
    با مطالعه تاریخ زندگانى اهل بیت ـ علیهم السّلام ـ، مى ‎ توان به این حقیقت دست یافت كه آن بزرگواران در سیره و راه و روش زندگى خود نسبت به مسئله حجاب و دور نگه داشتن ناموس خود از دید نامحرمان بسیار حساس بودند .
    و از آنجا كه آنان بعنوان بزرگترین مربیان اخلاقى و الگوهاى تربیتى مى ‎ توانند زندگى سعادتمندى را براى تمام بشر به ارمغان آورند، بر ماست كه با پیروى و اطاعت از سیره و فرامین الهى معصومان ـ علیهم السّلام ـ خود را متخلق به اخلاق اسلامى نموده و در جمع بندگان خاص خداوند و شیفتگان آن بزرگواران قرار دهیم .


    ----------------------------------------------------------------------------
    [1] . سوره نور، آیه 31 .
    [2] . مسئله حجاب، شهید مطهری، ص 101 .
    [3] . وسایل، ج 14، س 43، حدیث 7 .
    [4] . سفینه البحار، ج 2، ص 587 .
    [5] . وسایل، ج 18، ص 414، حدیث 1 ، باب 48

  4. #4
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 13 آبان 88 [ 16:20]
    تاریخ عضویت
    1387-7-09
    نوشته ها
    106
    امتیاز
    3,906
    سطح
    39
    Points: 3,906, Level: 39
    Level completed: 71%, Points required for next Level: 44
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 4 در 2 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: چادر حجاب برتر ؟

    خیلی حرفاتون جالب بود خوبه
    ولی خیلی جالب تر اینه که کسی به این تاپیک زیاد علاقه ای نشون نداده
    من خودم به عنوانه یک دختر چادری می تونم بگم از وقتی که چادر سرم کردم احساس کردم حصاری به دورم کشیدم که هیچ حیوونه درنده ای نمی تونه به من نزدیک شه چه برسه به اسیب زدن

  5. #5
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 27 دی 88 [ 21:47]
    تاریخ عضویت
    1387-7-09
    نوشته ها
    184
    امتیاز
    3,584
    سطح
    37
    Points: 3,584, Level: 37
    Level completed: 56%, Points required for next Level: 66
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    12

    تشکرشده 12 در 12 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: چادر حجاب برتر ؟

    اگه منظورت از حیوانات درنده ، هموطن هاتنتون هستند ، ببنید ، چه عاملی باعث شده ، یک جوان به قول شما حیوان درنده بشه

  6. #6
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 24 مرداد 90 [ 22:24]
    تاریخ عضویت
    1387-6-10
    نوشته ها
    421
    امتیاز
    6,299
    سطح
    51
    Points: 6,299, Level: 51
    Level completed: 75%, Points required for next Level: 51
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    82

    تشکرشده 85 در 57 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: چادر حجاب برتر ؟

    من اعتقاد دارم چادر پوشش خوبیه اما به نظرم حجاب برتر بستگی به مکان و زمان داره . برای مثال تو یه جامعه ای که همه با بلوز شلوار میان بیرون به نظر من پوشیدن یه لباس آزاد و روسری کافیه . شاید چون فساد در جامعه ما تا حدودی زیاده چادر حجاب خوبی باشه . از نظر من نوع حجاب یا به تعبیری حجاب برتر بستگی به طرز فکر جامعه در مورد زنان و نوع نگاه به زنان داره . البته این نظر شخصی منه .
    در ضمن ، پسرا هم بنا به روحیات و تفاوت هاشون با دخترا ست که یک سری رفتارها رو نسبت به غیر همجنس شون نشون می دن و به نظر من به کار بردن لفظ حیوان درنده در مورد پسرها زیبا نیست .

  7. #7
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 28 اردیبهشت 88 [ 15:20]
    تاریخ عضویت
    1386-11-29
    نوشته ها
    166
    امتیاز
    4,059
    سطح
    40
    Points: 4,059, Level: 40
    Level completed: 55%, Points required for next Level: 91
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    140

    تشکرشده 143 در 53 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: چادر حجاب برتر ؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط الهه آب
    سلام به شما دوست گرامی

    مسئله حجاب
    یكى از مسایل مهمى كه هر خانمی در دوران زندگى خود باید آن را مدّ نظر قرار دهد، مسئله «حجاب» است .
    قرآن كریم كه بعنوان یكى از مهمترین سندهاى زنده الهی، در میان مردم به امانت گذاشته شده است، مسئله حجاب و حفظ دختران از دید نامحرمان را مورد تأكید قرار داده و مى ‎ فرماید :
    وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ یَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ یَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا یُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها . [1]
    (و به زنان مؤمن بگو تا چشمهاى خود را (از نامحرم) و دامن و اندامشان (از عمل زشت) محفوظ دارند و زینت خود را جز آنچه ظاهر مى ‎ شود، بر بیگانگان آشكار نسازند . )
    گروهى از زنان و دختران جوان، حجاب و پوشش اسلامى را مغایر با آزادى اجتماعى مى ‎ دانند، اما باید متوجه باشند كه حفظ خود و دورى از نامحرم، هرگز دلیل بر سلب آزادى نیست، چه اینكه با رعایت حجاب و موازین شرعی، خود را از ملعبه‌ انسانهاى فاسد و مردان پست دور نگهداشته و در كمال آسایش و راحتى به زندگى شرافتمندانه ‎ اى ادامه مى ‎ دهند .
    استاد مطهرى (ره) در كتاب ارزشمند «مسئله حجاب» به طور تفصیل به فلسفه حجاب پرداخته و به نكته فوق اشاره نموده است ایشان در قسمتى از این كتاب مى ‎ نویسد :
    در اسلام زندان كردن زنها وجود ندارد حجاب در اسلام یك وظیفه است و وظیفه را نمى ‎ توان به عنوان محدودیت و بردگى و زندانى كردن نامید .
    پوشیدگى زن تا حدّى كه اسلام تجویز كرده است موجب كرامت و احترام بیشتر اوست؛ زیرا او را از تعرض افراد فاسد و دور از اخلاق بر حذر مى ‎ دارد ..... [2]
    دختران جوان باید این حقیقت را درك كنند كه، افراد جامعه یكسان نیستند، خواه نا خواه گروهى پست و بى مایه، كه هرگز طعم خوش تربیت اسلامى را نچشیده ‎ اند و در حاشیه اجتماع قرار دارند براى رسیدن به امیال حیوانى و ارضاء خواهشهاى نفسانى خود از هیچ جنایتى دریغ نمى ‎ كنند .
    حال سؤال این است كه اگر دخترى خود را با ظاهرى آراسته و بدون حجاب در معرض دید افراد جامعه قرار داد و سرانجام در دام خفت بار بى عفتى و تجاوز سقوط كرد چه كسى را باید ملامت كند؟
    چه بسیار دخترانى كه بر اثر عدم رعایت این اصل اصولى اسلام، در جامعه حاضر شدند و زمینه سقوط و انحطاط و بدبختى خود را فراهم نمودند، تا جایى كه رسانه ‎ هاى گروهى از قبیل روزنامه ‎ ها و مجله ‎ هاى معروف، هزاران مورد آن را متذكر مى ‎ شوند و فریاد بى صدایشان به جایى نمى ‎ رسد .
    گروهى از دختران جوان فكر مى ‎ كنند كه زندانهاى موجود در جامعه ویژه پسران و مردان است؛ در حالى كه اینها سخت در اشتباهند، چه بسیار افرادى كه بر اثر بى ‎ عفتى و ترك حجاب از راه به در شدند و با وضع خفت بارى پشت میله ‎ هاى زندان جاى گرفتند .
    عواقب خطرناك بى بند و بارى و عدم رعایت پوشش اسلامى آنقدر زیاد است كه از حد گفتار و مقال گذشته است. یكى از مهمترین نتیجه ‎ هاى بى عفتى و تن ندادن به فرامین الهى در مورد مسئله حجاب، ایجاد اجتماعى فاسد و هرج و مرج اخلاقى است كه دامنگیر افراد صالح و جوانان پاكدامن مى ‎ شود .
    چه بسیار پسران جوانى كه بر اثر محیط فاسد و مسموم از جهت اخلاقى دچار وساوس شیطانى شدند كه بى حجابى زنان و دختران جامعه بعنوان سر سلسله علل آن محسوب مى ‎ شود .
    اى كاش دختران جوان جامعه ما به این نكته توجه داشتند كه اگر بخواهند با فردایى بهتر و آینده ‎ اى روشن به زندگى سعادتمند خود ادامه داده و راههاى موفقیت را یكى پس از دیگرى بپیمایند، نباید از حدّ و مرزهاى الهى و دستورات شرع سرپیچى كنند .
    هزار و چهار صد سال قبل، دخت نبى اكرم حضرت زهرا سلام الله علیها به این حقیقت اشاره نموده است كه: مصلحت زنان در این است كه مردان آنان را ندیده و آنان نیز مردان را نبینند . [3]
    امیر مؤمنان ـ علیه السّلام ـ نیز ضمن سفارشى به فرزند بزرگوارش امام حسن ـ علیه السّلام ـ مى ‎ فرماید :
    به وسیله حجاب چشمان زنانتان را بپوشانید، زیرا حجاب و پرده نشینى هر چه بیشتر باشد، آنان از تبهكارى و فساد محفوظ مى ‎ مانند . [4]
    در روایت دیگرى آمده است: مردى خدمت رسول خدا ـ صلّى الله علیه و آله ـ رسید و عرض كرد :
    مادرم از معاشرت با نامحرمان ابایى ندارد چه كنم؟
    حضرت فرمود: از خارج شدن او ممانعت كن. گفت این كار را كرده ‎ ام .
    حضرت فرمود مادرت رامحصور كن؛ زیرا هیچ احسانى براى او بهتر از این نیست كه او را از ارتكاب به حرام بازدارى . [5]
    با توجه به آنچه گذشت، دختران جوان مى ‎ توانند با رعایت حجاب و اهمیت دادن به آن، جامعه ‎ اى سالم و محیطى به دور از مفاسد اخلاقى را فراهم آورند و در كنار مصونیّت اجتماعى خود، زمینه ‎ های، شكوفایى استعدادهاى نهفته خود را ایجاد كنند .

    هر عاقلى تصدیق مى ‎ كند كه حفظ اموال و اشیاء قیمتى از دستبرد دزدهاى پست امرى است ضرورى و تحسن برانگیز. به سخن دیگر هیچ عاقلی، شخصى را كه از اموال و اشیاء‌ قیمتى خود محافظت مى ‎ كند، مورد مذمت و ملامت قرار نمى ‎ دهد. دختران جوان نیز باید همانگونه كه در حفظ زر و زیور مادى خود مى ‎ كوشند، جمال و زیبایى خدا دادى خود را نیز از معرض دستبرد افراد فاسد و پلید حفظ نموده، و با توسل به معنویات و پیمودن راههاى صحیح اسلامى در زندگى خود، امكان موفقیت خویش را دو چندان كنند .
    با مطالعه تاریخ زندگانى اهل بیت ـ علیهم السّلام ـ، مى ‎ توان به این حقیقت دست یافت كه آن بزرگواران در سیره و راه و روش زندگى خود نسبت به مسئله حجاب و دور نگه داشتن ناموس خود از دید نامحرمان بسیار حساس بودند .
    و از آنجا كه آنان بعنوان بزرگترین مربیان اخلاقى و الگوهاى تربیتى مى ‎ توانند زندگى سعادتمندى را براى تمام بشر به ارمغان آورند، بر ماست كه با پیروى و اطاعت از سیره و فرامین الهى معصومان ـ علیهم السّلام ـ خود را متخلق به اخلاق اسلامى نموده و در جمع بندگان خاص خداوند و شیفتگان آن بزرگواران قرار دهیم .


    ----------------------------------------------------------------------------
    [1] . سوره نور، آیه 31 .
    [2] . مسئله حجاب، شهید مطهری، ص 101 .
    [3] . وسایل، ج 14، س 43، حدیث 7 .
    [4] . سفینه البحار، ج 2، ص 587 .
    [5] . وسایل، ج 18، ص 414، حدیث 1 ، باب 48
    الهه آب !

    آیا شما این متن را در جواب سوال بنده با عنوان :

    چه کسی تعیین کرده که حجاب برتر چادر هست ؟؟؟!!!

    فرستادید ؟!

    بنده در متن ارسالی شما اثری از چادر ندیدم که تعیین کند چه کسی گفته چادر حجاب برتر است !!!!!


  8. #8
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 30 آبان 88 [ 11:45]
    تاریخ عضویت
    1386-7-10
    نوشته ها
    1,573
    امتیاز
    16,204
    سطح
    81
    Points: 16,204, Level: 81
    Level completed: 71%, Points required for next Level: 146
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    898

    تشکرشده 926 در 486 پست

    Rep Power
    174
    Array

    RE: چادر حجاب برتر ؟

    و البته ای کاش ایشان در اول سخن این تیتر را برمی گزیدند:
    چادر،حجاب برتر از نظر من

  9. #9
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 05 بهمن 87 [ 19:18]
    تاریخ عضویت
    1387-7-16
    نوشته ها
    32
    امتیاز
    3,776
    سطح
    38
    Points: 3,776, Level: 38
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 24
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    9

    تشکرشده 11 در 7 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: چادر حجاب برتر ؟

    سلام به تمام دوستان
    اما در جواب شما دوست گرامی ASRIN GOZALI خوشحال می شم جوابتون رو بخونید . همچنین تمام منابع ذکر شده تا باز هم برای شما سوالی پیش نیاید .

    حجاب کامل اسلامی برای بانوان این است که به غیر از گردی صورت و دست‏ها تا مچ، بقیه بدنشان پوشیده باشد، به طوری که نامحرمی را به خود جلب و جذب نکند؛ خواه این پوشیدگی با چادر باشد و خواه با چیز دیگر، ولی باید پوشش طوری باشد که برآمدگیهای بدن جلب توجه نکند.
    قرآن مجید خطاب به پیامبرش فرمود: "به زنان و دختران خود و زنان مؤمنان بگو که: خویشتن را با "جلباب" بپوشند که این کار برای این که به عفت شناخته میشوند و از تعرض محفوظ میمانند، برای آنان بهتر است".(1)
    بعضی از مفسّران جلباب را پوششی فراگیر معنا کرده‏اند که از بالای سر تا پایین پا را میپوشاند و چیزی در حدود اندازه چادر است.(2) البته دیدگاه دیگر جلباب را پوشش تا زانو(3) و دیدگاه سوم جلباب را مقنعه میداند.(4)
    بر اساس دیدگاه اوّل میتوان گفت: قرآن از چادر یا چیزی مانند آن که تمام بدن را بپوشاند، به عنوان حجاب برتر نام برده است.
    علاوه بر این: درباره پوشش حضرت فاطمه(ع) هنگام خروج از منزل و رفتن به مسجد برای دفاع از فدک، همین پوشش نقل شده است.
    حضرت فاطمه(ع) مقنعه خویش را بر سر و جلباب بر تن کردند؛(5) یعنی پوششی که تمام تن را از سر تا قدم فرا میگرفته است.
    علاوه بر این عقل نیز بر برتر بودن چادر حکم میکند، چون اندام بدن با چادر بهتر محفوظ میماند.
    شاید با استفاده از این موارد و احادیث دیگر فقها بزرگوار بر حجاب برتر بودن حجاب تصریح نموده‏اند.
    البته پوشش کامل با مانتو و روسری نیز میتواند مورد استفاده قرار گیرد، ولی حجاب برتر نیست، زیرا هر چند با مانتو وروسری پوشش صورت میگیرد، ولی باز حجم بدن مشخص است و با مقایسه با چادر، قطعاً چادر برتری دارد.
    آنچه مهم است، مراقبت زن از خود و حجاب و عفت خویش به جهت ایجاد جامعه سالم است. آن چه که بهتر بتواند این هدف را تأمین کند، برتر است، در عین حال در صورت لزوم باید با حفظ عفت و حجاب، زن نقش اجتماعی خود را ایفا کند.

    پی نوشت‏ها:
    1. احزاب (33) آیه 59.
    2. ر.ک: علامه طباطبایی، المیزان؛ شیخ طوسی، تفسیر تبیان.
    3. المصباح المنیر، ریشه جلب.
    4. راغب اصفهانی، مفردات، ریشه جلب.
    5. طبرسی، الاحتجاج، ج 1، ص 98.

  10. #10
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 25 مهر 87 [ 11:35]
    تاریخ عضویت
    1387-2-29
    نوشته ها
    158
    امتیاز
    4,275
    سطح
    41
    Points: 4,275, Level: 41
    Level completed: 63%, Points required for next Level: 75
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    84

    تشکرشده 88 در 53 پست

    Rep Power
    31
    Array

    RE: چادر حجاب برتر ؟

    بحث جالبی را مطرح کردید.
    حجاب برای همه انسانها ست چه زن و چه مرد.
    وحجاب زن در دین اسلام پوشش اندام می باشد و همچنین در رفتار و حرکات خویش نیز باید دقت داشته باشد.
    به نظر من ما زنها باید در اجتماع حضور داشته باشیم و خیلی راحت بتوانیم به تمام امور اجتماعی و بیرون از خانه خود رسیدگی کنیم و خیلی راحت بتوانیم در جمع آقایان رفت و آمد داشته باشیم بدون اینکه ذره ای از افکار آنها را به سمت و سویی دیگر مخدوش نماییم.
    یادم می آید در جلسه ای من و یک خانم دیگر فقط حضور داشتیم بقیه آقایان بودند. این خانم وقتی وارد جلسه شد بسیار جلب توجه می کرد بلافاصله چادرش را برداشت و کناری گذاشت با مانتو و شلواری چسبان و آرایشی کامل بر روی صندلی نشست. در ضمن طریقه نگاه کردن و صحبت کردن ایشان هم متانت خاص یک زن را دارا نبود. نمی دانید چقدر در آن جلسه به من سخت گذشت.


 
صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 02:25 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.