به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 4 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 36
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 11 شهریور 94 [ 00:46]
    تاریخ عضویت
    1393-12-11
    نوشته ها
    15
    امتیاز
    642
    سطح
    12
    Points: 642, Level: 12
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 8
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    29

    تشکرشده 18 در 9 پست

    Rep Power
    0
    Array

    Unhappy ابراز علاقه به یک پسر، درست یا غلط ؟

    سلام . توی دانشگاه از رفتار و شخصیت آقایی خوشم اومد و احساس کردم که به خصوصیات و معیارهام نزدیکه . سعی کردم علاقم رو غیر مستقیم به ایشون نشون بدم ایشون هم برخوردش طوری نبود که احساس کنم بهم علاقه نداره و جواب محبت ها مو میداد ولی خب هیچ تلاشی هم برای نزدیک شدن و آشنایی بیشتر انجام نمیداد. از اونجایی که یه کم احساس میکردم ارتباط با خانوم ها براش مشکله سعی کردم خودم بیشتر بهش نزدیک بشم و در نشون دادن علاقم بیشتر تلاش کردم. سال آخر دانشگاه بود که جزوه ای رو برای کپی ازم گرفت و شماره تلفنش رو توی یک از برگه هاش نوشت بدون هیچ توضیحی موقع دادن جزوه هم یکم دستپاچه بود. راستش من اون موقع اصلا متوجه اون شماره نشده بودم و الان که دوسال از فارغ التحصیلی من میگذره تازه برای کاری به جزوم مراجعه کردم و اون شماره رو دیدم. یادمه که بعد از این رد و بدل جزوه هم زیاد متوجه من بود ولی من که از چیزی خبر نداشتم عکس العملی نشون ندادم. فقط یه بار که با بچه ها اردو رفته بودیم احساس میکردم خیلی در مقابلم معذبه و سعی میکنی زیاد تو دید نباشه داره.
    من واقعا بهش علاقه داشتم و نمیخوام فک کنه اون همه ابراز علاقه یه رفتار معمولی من با هر پسر دیگه ای هست. من تا به حال با کسی دوست نبودم و هیچوقت هم به این دوستی ها اعتقادی نداشتم. تمام این دوسال در تلاش بودم که ایشون رو فراموش کنم چون تقریبا مطمئن شده بودم که چون هیچ حرکتی انجام نداده پس علاقه ای به ایجاد ارتباط با من نداشت. تقریبا هم موفق بودم تا اینکه این شماره رو دیدم و یاد انتظاری که بعد از دادن شماره از خودش نشون میداد افتادم و همه چیز دوباره خراب شد.

    1- با این اوصاف اگرچه میدونم ایشون مطمئنا به اندازه من علاقه شدیدی نداره ولی سوالم از شما اینه آیا ایشون واقعا مایل به آشنایی بودن یا به خاطر اصرار بیش از حد من در ابراز علاقه توی رو دربایستی افتادن که مثلا غرورم رو زمین نزنه و ... شماره دادن؟

    2- اگر تمایل و علاقه ای در کار بوده به نظر شما یه پسر حاضره به راحتی کنار بکشه ( حالا به هر دلیلی مثلا اینکه شرایط ازدواج رو نداشت و خجالتی بود و ...) ؟

    3- چون واقعا فکرم مشغوله و نمیتونم تکلیفم رو مشخص کنم میخواستم به این شماره پیامک بدم که مثلا "شما خانم فلانی هستی؟ من شمارت از گوشیم پاک شده بود یادم افتاد تو جزوم نوشتم. خودم رو معرفی کنم و بگم که میخوام کتابایی که ازش گرفته بودم رو بهش پس بدم." ببینم چه عکس العملی نشون میده به نظر شما این کار خوبه ؟. چون میگن نباید به یک مرد مستقیما درخواست آشنایی و ازدواج داد و ممکنه در موردت اشتباه برداشت کنه.

    ممکنه شما نظرتون این باشه که ایشون علاقه ای ندارن. ولی اگه میشه یه راهی بگید که مستقیما بتونم نظرشون رو متوجه بشم تا از این همه فکر راحت شم . مثلا اگه جواب پیامک فقط " نه" بود میفهمم که مطمئنا نمیخوان ارتباطی شکل بگیره.
    ببخشید طولانی شد. با سپاس فراوان از شما.
    ویرایش توسط مسافر زمان : دوشنبه 11 اسفند 93 در ساعت 21:21 دلیل: تغییر عنوان

  2. 2 کاربر از پست مفید mahya_mo تشکرکرده اند .

    فدایی یار (دوشنبه 11 اسفند 93), بانوی آفتاب (سه شنبه 12 اسفند 93)

  3. #2
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    دوشنبه 19 آبان 99 [ 21:53]
    تاریخ عضویت
    1391-3-16
    محل سکونت
    گلستان
    نوشته ها
    3,933
    امتیاز
    52,145
    سطح
    100
    Points: 52,145, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 23.0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassSocialVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    15,723

    تشکرشده 11,395 در 3,444 پست

    Rep Power
    0
    Array
    لطفا عنوان را بر اساس مشکلي که داريد تغيير بديد.

    دوستان تا وقتي عنوان گوياي مشکل کاربر نيست از گذاشتن نظرات خود داري کنيد


    اينکار سه تا حسن داره يکي اينکه مديران و مشاورين سايت به تاپيک شما سر ميزنن
    دوم اينکه شما با فکر کردن و متمرکز کردن افکار خودتان دليل اصلي مشکل خود را بيان ميکنيد اينجوري متوجه مي شويد واقعا مشکل شما چيست و خودش خيلي به شما در حل جواب کمک ميکند
    و دليل سوم با مشخص شدن دقيق مشکل کاربران سايت بهتر مي توانند شما را راهنمايي کنند
    دوتعریف جدید و جالب ﮐﻪ خوب است به عمقش فکر کنیم:
    ﻋﺼﺒﺎﻧﯿﺖ؛ ﯾﻌﻨﯽ، ﺗﻨﺒﯿﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ!
    ﮐﯿﻨﻪ؛ ﯾﻌﻨﯽ، ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺯﻫﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺸﺘﻦ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ!
    ﻫﯿﭻ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﻧﻤﯽ ﺭﺳﺪ،
    ﻣﮕﺮ ﺁﻧﮑﻪ ﺩﻭ ﺑﺎﺭ ﺯﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ:
    ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﺍﺯ ﻣﺎﺩﺭ خویش
    ﻭ ﺑﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮ
    ﺍﺯ خویشتن ﺧﻮﯾش ،ﺗﺎ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺩﺭﻭﻧﺶ ،
    در زﺍﯾﺶ ﺩﻭﻡ، ﻫﻮﯾﺪﺍ ﺷﻮﺩ
    ﻭ ﺣﯿﺎﺕ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺍﻭ ﺁﻏﺎﺯ ﮔﺮﺩﺩ !

  4. 3 کاربر از پست مفید khaleghezey تشکرکرده اند .

    (آسمانی آبی) (سه شنبه 12 اسفند 93), هم آوا (دوشنبه 11 اسفند 93), شیدا. (دوشنبه 11 اسفند 93)

  5. #3
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    دوشنبه 19 آبان 99 [ 21:53]
    تاریخ عضویت
    1391-3-16
    محل سکونت
    گلستان
    نوشته ها
    3,933
    امتیاز
    52,145
    سطح
    100
    Points: 52,145, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 23.0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassSocialVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    15,723

    تشکرشده 11,395 در 3,444 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سپاس از اینکه عنوانتان را تغییر دادید.

    بنده یک مرد هستم و متاهل برطبق شناختی که از بانوان دارم چه از سایت همدردی و چه با همصحبتی با همسرم و استفاده از مقالات همدردی اینو خوب متوجه شدم دیدگاه بانوان با ما آقایون بسیار متفاوت هستش در مورد مسئله دوستی و آشنایی.برای درک بهتر این موضوع از مقاله جناب مدیر استفاده می کنم


    متاسفانه دید نابالغانه به نحوه ارتباط دختر و پسر غالبا منجر به درگیریهای عاطفی ,شکست های ارتباطی و تبعات منفی آن می شود . گاهی این رابطه ها به احساس گناه بدبینی,رنجش ,خشم ,تنفر ,فرار ازازدواج یا نگرانی های فزاینده دختران و پسران می شود .
    آگاهی از نحوه مدیریت کردن اینگونه رابطه ها منجر به کاهش عوارض آن می شود .
    رابطه دختر و پسری می توانددر 3سطح وجودداشته باشد ,البته مرزهای این سطوح کاملا مشخص نیست و اینها همپوشانی دارند .لیکن با شناخت این 3 سطح مدیریت و کنترل رابطه بهتر می شود .

    1- سطح اجتماعی(social) :
    این سطح عقلانی ارتباط دختر و پسر است.دراین سطح ارتباطی ,دختران و پسران در محیط کار,محل تحصیل و محیطهای اجتماعی با هم تعامل دارند ,این ارتباط همانند ارتباط با هم جنس است . دراین سطح ابراز احساسات , عاطفه و هیجانات وجود ندارد و مسائل جنسی وجود ندارد .
    این سطح از ارتباط معقولانه است ,لذا پنهان کاری درآن راه ندارد , قرارهای خصوصی و ابراز تمایلات احساسی منتفی است .تلفن های غیر کاری و طولانی ,sms های عاشقانه دراین جا تعریف نمی شود . از این که خانواده ها در جریان محتوای صحبت ها ی ما قرار بگیرند نگران نیستیم . عشوه گری ,دلبری, و ابراز تمایل ها دراین سطح نمی گنجد .وهمه ی ارتباط دراین سطح کاملا آشکار و بی استرس است . حتی دراین سطح در چارچوب قراردادهای اجتماعی خواستگاری ها اتفاق می افتد و شناخت های قبل از ازدواج شکل می گیرد .

    2- سطح عاطفی و هیجانی (Emotional)
    دراین سطح زن و مرد به تبادل احساسات و هیجانات می پردازند , احساس تعلق و محبت به هم دارند و ابراز می کنند , رابطه انحصاری بین زن و مرد بوجود می آید . حرف های محرمانه و خصوصی و عشوه و عشق ورزی ها مربوط به این سطح عاطفی و هیجانی می شود . قرارها ,کوه رفتن ها , پارک رفتن ها ,نامه ها , اس ام اس ها و..... دراین جا صورت می گیرد .بازی جزوه دادن و گرفتن و....، آغاز این مرحله است که باید دقت شود .
    نکته مهم :
    اما باید این قانون طلایی را دختران و پسران بدانند که رابطه احساسی در این سطح عمیق است و صرفا در چارچوب ازدواج و پس از عقد و تعهد زناشویی، عقلانی و درست هست. و قبل از عقد آفت رابطه و شناخت و عامل شکست می باشد.

    یعنی وقتی عقد انجام می گیرد آن وقت انحصار رابطه از طریق قانون و شرع به قطعیت رسیده و از نظر عرف , اجتماع , فرهنگ , شرع و قوانین رابطه به رسمیت یافته است .چون دراین صورت دختر و پسر نگران نیستند که دچار مشکل شوند . نگران نیستند خانواده مانع آنها شود . نگران نیستند که طرفشون آ نها را ترک کند یا با کس دیگری ازدواج کند . در این حریم امن است که انحصاری بودن معنا می دهد .
    اگر بدون عقد در دوران قبل از ازدواج ، به این سطح رابطه یعنی سطح احساسی و هیجانی وارد شدید باید منتظر عواقب آن باشید . بعضی این خطرات , از این قبیل اند .
    1- وابسته شدن و سپس ترک شدن .
    2- ممانعت خانواده از ازدواج در حالی که از نظر هیجانی وابسته اید .
    3- نگرانی از آشکار شدن ارتباط و برخورد خانواده ها .
    4- به هنگام ازدواج، از رابطه های قبلی نگران و هراسان هستید .
    5- عدم تعهد و عدم منع قانونی برای ازدواج با دیگری .
    6- تغییر دیدگاه طرف مقابل و منصرف شدن از ازدواج .
    7- وعده های دروغین و سوء استفاده از احساسات .
    8- تحریف شناخت نسبت یکدیگر
    9- متضرر اصلی در این سطح دختران هستند.
    10- عدم مسئولیت پذیری در رابطه كه به خاطر عدم قرار داد قانونی و شرعی كاملا محسوس است.

    خلاصه :
    تا زمانی که عقد قانونی صورت نگرفته است، ابراز هیجانات و احساسات و عواطف ممنوع است .

    3- سطح سوم :سطح جنسی (sexual)
    این سطح از ارتباط نیزمانند سطح دوم صرفا پس از ازدواج منطقی و صحیح است . و مرز آن از سطح عاطفی عبارت است از : لمس کردن ,اشاره به مسائل زناشویی, جک های سکسی , سوال های جنسی ,فیلم و خاطره جنسی , بهانه برای قرار در حریم های خصوصی, محیط های خلوت . همچنین بهانه های مختلف مثل این که : اگر هم دیگر را دوست داریم می توانیم ارتباط را عمیق کنیم .باید هم دیگر را آزمایش کنیم ,یا این که ما متعلق به هم هستیم پس می توانیم هر طور خواستیم عمل کنیم .و...
    تمام 10 تهدید برشمرده در سطح دوم (عاطفی و هیجانی )این جا هم با شدت بیشتر وجوددارد .
    علاوه بر آن خطرات ذیل هم وجود دارد .
    1- سوءاستفاده های جنسی از دختران .
    2- از بین رفتن بکارت و تبعات آن , آبروریزی ,خود کشی,فرار ,افسردگی ، ترس از ازدواج کردن , اضطراب .
    3- تهدیدات وابسته به فرهنگ ,قتل ها ی ناموسی.
    4- بدبینی های پس از ازدواج و محدودیت ها .

    در واقع اگر هنجارهای اجتماعی و شرعی نتواند دختر و پسر را از ارتباط جنسی غیر قانونی قبل از ازدواج باز دارد , این مسئله در پس از ازدواج هم هست که پس از ازدواج هم مانعی پیش روی خود در کسب لذت نبینند.
    درواقع وجود مرزی بازدارنده در روابط سطح 2و3 (ارتباط احساسی و ارتباط جنسی ) تضمین کننده یک ارتباط قوی هست . این باز دارندگی این اطمینان رابه طرفین می دهد که پس از ازدواج نیز فرد مذکور از این بازدارندگی در جهت حفظ کیان خانواده استفاده کرده و روابط احساسی و جنسی خارج از خانواده نداشته باشد .

    نتیجه گیری :
    ارتباط دختر و پسر صرفا در محیط اجتماعی و در سطح اجتماعی به شرطی آسیب رسان نیست که وارد سطح دوم (سطح احساسی)و سطح سوم (سطح جنسی) نشود .و اگر مسئله ازدواج در میان بود , باید در همان سطح اجتماعی و به صورت آشکار, صریح و قانونی فرایند خواستگاری و شناخت طی گردد.و پس از ازدواج سطح احساس و جنسی صحیح می باشد .و اگر دختر و پسر قبل از ازدواج وارد سطح احساسی یا سطح جنسی شدند باید عواقب و خطرات آن را بپذیرند و بابت این اشتباه تاوان آن را بپردازند .
    الزاما چون ایشون شماره تلفنشان را در جزوه نوشتند دلیلی نمیشه که تصور کنیم قصد ازدواج داشتند!

    بنظرم بهتره روی خواستگارهایی که دارید متمرکز بشید و اهدافی که برای خودتان ترسیم کردید.البته میشه از همان روشی که نوشتید یعنی پیامک دادن به اشتباه استفاده کرد ولی میگم اینکه هدف ایشون چی بوده بعنوان یک مرد توصیه میکنم دنبال نکنید بهتره
    دوتعریف جدید و جالب ﮐﻪ خوب است به عمقش فکر کنیم:
    ﻋﺼﺒﺎﻧﯿﺖ؛ ﯾﻌﻨﯽ، ﺗﻨﺒﯿﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ!
    ﮐﯿﻨﻪ؛ ﯾﻌﻨﯽ، ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺯﻫﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺸﺘﻦ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ!
    ﻫﯿﭻ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﻧﻤﯽ ﺭﺳﺪ،
    ﻣﮕﺮ ﺁﻧﮑﻪ ﺩﻭ ﺑﺎﺭ ﺯﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ:
    ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﺍﺯ ﻣﺎﺩﺭ خویش
    ﻭ ﺑﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮ
    ﺍﺯ خویشتن ﺧﻮﯾش ،ﺗﺎ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺩﺭﻭﻧﺶ ،
    در زﺍﯾﺶ ﺩﻭﻡ، ﻫﻮﯾﺪﺍ ﺷﻮﺩ
    ﻭ ﺣﯿﺎﺕ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺍﻭ ﺁﻏﺎﺯ ﮔﺮﺩﺩ !

  6. 2 کاربر از پست مفید khaleghezey تشکرکرده اند .

    mahya_mo (سه شنبه 12 اسفند 93), بانوی آفتاب (سه شنبه 12 اسفند 93)

  7. #4
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    سه شنبه 28 فروردین 03 [ 01:56]
    تاریخ عضویت
    1390-10-11
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,483
    امتیاز
    37,786
    سطح
    100
    Points: 37,786, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsRecommendation Second ClassVeteranOverdriveTagger Second Class
    تشکرها
    8,332

    تشکرشده 10,022 در 2,339 پست

    حالت من
    Ashegh
    Rep Power
    372
    Array
    سلام

    ابراز علاقه به یک پسر، درست یا غلط ؟

    کاملا غلط
    گاهی برای رشد کردن باید سختی کشید،گاهی برای فهمیدن باید شکست خورد،گاهی برای بدست آوردن باید از دست داد،چون برخی درسها در زندگی فقط از طریق رنج و محنت آموخته میشوند.


  8. 10 کاربر از پست مفید maryam123 تشکرکرده اند .

    (آسمانی آبی) (سه شنبه 12 اسفند 93), bkaf38 (شنبه 16 اسفند 93), khaleghezey (سه شنبه 12 اسفند 93), mahya_mo (سه شنبه 12 اسفند 93), SABA68 (پنجشنبه 14 اسفند 93), فرهنگ 27 (سه شنبه 12 اسفند 93), نادیا-7777 (سه شنبه 12 اسفند 93), آزرم (سه شنبه 12 اسفند 93), بانوی آفتاب (سه شنبه 12 اسفند 93), شیدا. (سه شنبه 12 اسفند 93)

  9. #5
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 22 مهر 94 [ 19:19]
    تاریخ عضویت
    1391-9-06
    نوشته ها
    1,013
    امتیاز
    19,589
    سطح
    88
    Points: 19,589, Level: 88
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 261
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    1 year registeredTagger Second ClassSocialOverdrive10000 Experience Points
    تشکرها
    5,188

    تشکرشده 3,056 در 916 پست

    Rep Power
    196
    Array
    ابراز علاقه یا شروع و ادامه دوستی اصلا صحیح نیست . ولی میتونید پیامکی به این مضمون که شماره شما رو امروز به طور اتفاقی توی جزوه ام پیدا کردم . و یه سوالی مثلا در مورد درستون بپرسید . اگر ایشون به شما علاقه داشته باشه و قصدش ازدواج باشه طبیعتا خودش باید پیگیری کنه .

  10. 8 کاربر از پست مفید واحد تشکرکرده اند .

    (آسمانی آبی) (سه شنبه 12 اسفند 93), khaleghezey (سه شنبه 12 اسفند 93), mahya_mo (یکشنبه 17 اسفند 93), SHahr-Zad (پنجشنبه 14 اسفند 93), فرهنگ 27 (سه شنبه 12 اسفند 93), کامران (پنجشنبه 14 اسفند 93), آزرم (سه شنبه 12 اسفند 93), اثر راشومون (سه شنبه 12 اسفند 93)

  11. #6
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 11 شهریور 94 [ 00:46]
    تاریخ عضویت
    1393-12-11
    نوشته ها
    15
    امتیاز
    642
    سطح
    12
    Points: 642, Level: 12
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 8
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    29

    تشکرشده 18 در 9 پست

    Rep Power
    0
    Array
    در پاسخ khaleghezey محترم

    خیلی ممنونم از پاسختون. میدونم که قصد ایشون از شماره دادن ازدواج نیست! این اولین باری نیست که کسی بهم شماره میده و منظور و هدف هر کسی تا حدودی از شخصیتش قابل تشخیصه اما اینجا فرقش اینه که من خودم باعث شدم که متوجه علاقه من بشه و قبلش اصلا کاری به کارم نداشت البته ابراز علاقه من طوری نبود که در موردم فکر بدی داشته باشه و من صرفا برای اینکه متوجه این علاقه بشه اینکارو کردم و همه ی این کارا هم بعد از وقتی بود که من از یکی از دوستام که همشهری ایشون بودن و ارتباط نزدیکی با خانوادش داشتن غیر مسقیم در مورد خانوادش پرسیدم و فکر میکنم خود ایشون هم اهل دوستی نیستن و این شماره رو هم سال آخر دانشگاه دادن. وگرنه بدون هیچ شناختی نسبت به خانوادش هیچوقت اینکارو نمیکردم. فرض کنید خودتون جای ایشون بودید و دختری به شما ابراز علاقه میکرد شما هم اهل دوستی نباشیدو حتی دلیل ابراز علاقه رو هم ندونید و بگید شاید مثلا دختر قصد خاصی هم نداشته باشه و شهری هم که اون دختر زندگی میکرد با شهر شما متفاوت بود آیا هیچوقت بدون مقدمه و شناخت کافی به خواستگاری او دختر میرفتین؟ من فک میکنم اگر دادن شماره قصدی داشته باشه فعلا فقط مطلع شدن از قصد اصلی من و اگر شد قصد آشنایی بیشتر برای ازدواجه ( اگر مشکلی نبود) نه خود ازدواج ولی با شناختی که از خودش و خانوادش دارم تا حدودی میدونم قصدی غیر از این ( صرفا دوستی و ....) نداره . البته که من هم با دوستی و اس ام اس بازی و رد و بدل پیام های عاشقانه قبل از ازدواج کاملا مخالفم.من هم الان 24 سالمه علاقم از روی دوست داشته نه عشق و عاشقی که بدون منطق و شناخت و احساسی باشه و اگه بخوام و اراده کنم و بفهمم برای هم مناسب نیستیم کاملا فراموشش میکنم همون کاری که تو این دوسال داشتم انجام میدادم. ولی میگم شاید مثلا وقتی دید زنگ نزدم با خودش گفت که ممکنه خودش اشتباه برداشت کرده باشه و از اون برخوردا قصد خاصی نداشتم.
    من خودم دوستی رو قبول ندارم ولی اگر انتظار داشته باشم مثلا اگر باهاش تماس گرفتم بعدش بیاد خواستگاریم معقوله ؟ با توجه به اینکه ما تو یه شهر هم نیستیم .خودم هم سردرگمم.

  12. #7
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 29 اردیبهشت 98 [ 09:11]
    تاریخ عضویت
    1391-2-29
    نوشته ها
    939
    امتیاز
    15,687
    سطح
    80
    Points: 15,687, Level: 80
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 163
    Overall activity: 5.0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    6,262

    تشکرشده 5,821 در 1,048 پست

    حالت من
    Ashegh
    Rep Power
    139
    Array
    مهیا عزیز
    من یه چیزی بهت میگم دختر خوب،خوووووب گوش کن

    "
    فرض کنید خودتون جای ایشون بودید و دختری به شما ابراز علاقه میکرد شما هم اهل دوستی نباشیدو حتی دلیل ابراز علاقه رو هم ندونید و بگید شاید مثلا دختر قصد خاصی هم نداشته باشه و شهری هم که اون دختر زندگی میکرد با شهر شما متفاوت بود آیا هیچوقت بدون مقدمه و شناخت کافی به خواستگاری او دختر میرفتین؟"

    این فرضیات همش توی همون دنیای خیالی و فرضی ممکنه جواب بده
    توی دنیای واقعی جور دیگه ای هست
    توی دنیای واقعی:
    اگر پسری دختری رو بخواد " مخصوصا برای ازدواج"
    سریع اقدام میکنه و خیلی جدی نظر شما رو میخواد
    اگر پسری دختری رو بخواد خودش راهشو پیدا میکنه که چجوری به اون دختر برسه
    منتظر نمیمونه دختره راهی برای رسیدن پیدا کنه

    نه اینکه شماره تلفنش رو توی جزوه بنویسه که آیا شما ببینی آیا نبینی

    این نحوه شماره دادن مخصوصا با دیدن اینکه شما از قبل هم "حالا به هر شکلی" بهش ابراز علاقه کردی، یعنی گفته یه تیری میندازم، یا میگیره یا نمیگیره دیگه...فوقش یا دوست میشیم یا نمیشیم دیگه..یا شماررو میبینه یا نمیبینه دیگه

    یعنی اونقدر هم شما رو نمیخواستن که جدی دربارتون فکر کنن و تصمیم بگیرن

    شما هم بهتره بیخیال شید و انقدر ذهنتون رو درگیر یه چیزی که اصلا دربارش مطمئن نیستید نکنید
    با توجه به اینکه کلی از موضوع میگذره و ایشون اصلا یه شهر دیگه هست

    اگر بخواد خودش دوباره سروکلش پیدا میشه

    یاحق
    زندگی زیباست

  13. 8 کاربر از پست مفید نادیا-7777 تشکرکرده اند .

    anisa (دوشنبه 18 اسفند 93), khaleghezey (سه شنبه 12 اسفند 93), mahya_mo (سه شنبه 12 اسفند 93), meysamm (جمعه 15 اسفند 93), کامران (پنجشنبه 14 اسفند 93), آزرم (سه شنبه 12 اسفند 93), بانوی آفتاب (سه شنبه 12 اسفند 93), شیدا. (جمعه 15 اسفند 93)

  14. #8
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    دوشنبه 19 آبان 99 [ 21:53]
    تاریخ عضویت
    1391-3-16
    محل سکونت
    گلستان
    نوشته ها
    3,933
    امتیاز
    52,145
    سطح
    100
    Points: 52,145, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 23.0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassSocialVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    15,723

    تشکرشده 11,395 در 3,444 پست

    Rep Power
    0
    Array
    خوب مسئله اصلی اینه که برطبق نوشته بانو نادیا گرامی که بشخصه هم فکر میکنم کاملا درسته اگر پسری واقعا قصدش خیر باشه جلو میاد و قصدش را بیان و اقدام عملی میکنه.بازم میگم شما بهتره به خواستگارهایی که احیانا دارید فکر کنید و به اهدافی که در پی دنبال کردنشان هستید بپردازید.وقتی میشه روی طرف مقابل حساب باز کرد که اقدام عملی انجام بده اینکه خانوادش چجور خانواده ای هستند دلیلی نمیشه که فرزند هم بدینگونه باشه.اینکه قصد ایشون خیر بوده یا دوستی الله و اعلم ولی ایشون میتوانستند بصورت رسمی و از طریق خانواده ها اقدام بکنند.


    آيا بهش بگم دوستش دارم؟! از طرف دختر خانوم

    شما بايد اول هدف خود را مشخص کنيد. و در مورد احساست و رابطه اي را که در ذهن داري صحبت کني.
    يک رابطه و احساس ورزي ( حالا چه يک طرفه و يا دو طرفه ) ، حسابش از ساختار انتخاب همسر متفاوت است.


    بهتر است که احساست را نزد خودت نگه داريد
    ( البته نه به دليلي که شما دختر هستيد و ايشون پسر هستند،
    من حتي به پسرها هم مي گويم که احساسات خود را قبل از ازدواج بروز ندهند- گفتم بروز ندهند نه اينکه نداشته باشند.
    چون تحت تاثير فشار احساسي،يک رابطه تحريف مي شود.
    و واقعيت و شخصيت طرفين در ذهن هم با يک شخص خيالي و ذهني جابجا مي شود. ).


    اما اگر شما منظورتون از احساس ورزي به او مسئله ازدواج است ( نه يک رابطه دوست دختر و دوست پسري)،
    بايد بدانيد اکثر افراد به دنبال همسري هستند که در قالب همسري با او عشق ورزي و احساس ورزي کند.
    نه در خارج از اين رابطه و قبل از ازدواج ( اگرچه شايد بعضي خودشان اين امر را رعايت نکنند).
    يعني اينکه احساس ورزي ها قبل از ازدواج هم امر را بر خود شما مشتبه مي کند
    و هم فرد مقابل را نسبت به شما بدبين مي کند.






    جواب شما بطور کلي مثبت است يعني اشکالي نداره.
    اما نکات ظريفي دارد که نبايد از چشم دور بماند.
    - خواستگاري با ايجاد ارتباط عاطفي فرق دارد.
    در فرهنگ ما خواستگاري يعني به صورت رسمي خواستن خود را نسبت به همسر آينده چنان اعلام کنيد
    که در پي آن هر دو طرف در صورت مثبت بودن نظرشان ، مراسم ازدواج صورت گيرد.
    ( پس اينکه يک طرفه به يکي اعلام دوست داشتن بکنيم ، خواستگاري يا ازدواج نيست و صرفا اطلاع رساني است)
    - از آنجا که معمولا روحيه آقايون چنين است که در صورت تمايل به فردي به او يا خانواده او اعلام کرده
    و پيگيري جهت ازدواج مي کنند، بايد اگر قصد داريد مثل آقايون خواستگاري کنيد اين مطالب را بدونيد
    الف) احتمالا آن آقا به شما ميلي نداشته که آنقدر بي خيال بوده تا شما پا پيش بگذاريد.
    ب) بايد مثل آقايون تحمل نه شنيدن را داشته باشيد و از اين بابت با آن کنار بياييد و فکر نکنيد شکسته شده ايد.
    ج) تصميم شما پس از شناخت انجام پذيرفته باشد نه بعد از احساسي که رنگ شناخت به خود گرفته باشد.
    د) اگر بتوانيد از طريق رابطي نظر او را جويا شويد مثل خواهر، دوست يا ....، که ايشان اصلا چه نظري به شما دارد، بهتر است.
    هـ ) به هر حال اگر کاري متفاوت از ديگران انجام مي دهيد
    بايد شناختي متمايز از ديگران داشته باشيد و قدرت تحمل احتمالي با بعضي مسائل را داشته باشي.
    و) طرف مقابل بسيار مهم است.
    اينکه چه افکار، چه شخصيتي، چه احساسي و ... ، دارد. در غير اين صورت ممکن است اقدام شما نتيجه عکس دهد.

    در مورد دادن پیامک و تفکراتی که در سر دارید توصیه میکنم نوشته جناب مدیر را مطالعه کنید
    دوتعریف جدید و جالب ﮐﻪ خوب است به عمقش فکر کنیم:
    ﻋﺼﺒﺎﻧﯿﺖ؛ ﯾﻌﻨﯽ، ﺗﻨﺒﯿﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ!
    ﮐﯿﻨﻪ؛ ﯾﻌﻨﯽ، ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺯﻫﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺸﺘﻦ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ!
    ﻫﯿﭻ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﻧﻤﯽ ﺭﺳﺪ،
    ﻣﮕﺮ ﺁﻧﮑﻪ ﺩﻭ ﺑﺎﺭ ﺯﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ:
    ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﺍﺯ ﻣﺎﺩﺭ خویش
    ﻭ ﺑﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮ
    ﺍﺯ خویشتن ﺧﻮﯾش ،ﺗﺎ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺩﺭﻭﻧﺶ ،
    در زﺍﯾﺶ ﺩﻭﻡ، ﻫﻮﯾﺪﺍ ﺷﻮﺩ
    ﻭ ﺣﯿﺎﺕ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺍﻭ ﺁﻏﺎﺯ ﮔﺮﺩﺩ !

  15. 4 کاربر از پست مفید khaleghezey تشکرکرده اند .

    کامران (پنجشنبه 14 اسفند 93), واحد (شنبه 16 اسفند 93), نادیا-7777 (سه شنبه 12 اسفند 93), بانوی آفتاب (سه شنبه 12 اسفند 93)

  16. #9
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 11 شهریور 94 [ 00:46]
    تاریخ عضویت
    1393-12-11
    نوشته ها
    15
    امتیاز
    642
    سطح
    12
    Points: 642, Level: 12
    Level completed: 84%, Points required for next Level: 8
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    29

    تشکرشده 18 در 9 پست

    Rep Power
    0
    Array
    khaleghezey
    نوشته جناب مدیر منظورتون همینی هست که گذاشتین؟

  17. #10
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    دوشنبه 19 آبان 99 [ 21:53]
    تاریخ عضویت
    1391-3-16
    محل سکونت
    گلستان
    نوشته ها
    3,933
    امتیاز
    52,145
    سطح
    100
    Points: 52,145, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 23.0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger First ClassSocialVeteran50000 Experience Points
    تشکرها
    15,723

    تشکرشده 11,395 در 3,444 پست

    Rep Power
    0
    Array
    بلی همینه
    دوتعریف جدید و جالب ﮐﻪ خوب است به عمقش فکر کنیم:
    ﻋﺼﺒﺎﻧﯿﺖ؛ ﯾﻌﻨﯽ، ﺗﻨﺒﯿﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﺧﺎﻃﺮ ﺍﺷﺘﺒﺎﻩ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ!
    ﮐﯿﻨﻪ؛ ﯾﻌﻨﯽ، ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺯﻫﺮ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﺸﺘﻦ ﺩﯾﮕﺮﺍﻥ!
    ﻫﯿﭻ ﺍﻧﺴﺎﻧﯽ ﺑﻪ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﻧﻤﯽ ﺭﺳﺪ،
    ﻣﮕﺮ ﺁﻧﮑﻪ ﺩﻭ ﺑﺎﺭ ﺯﺍﺩﻩ ﺷﻮﺩ:
    ﯾﮏ ﺑﺎﺭ ﺍﺯ ﻣﺎﺩﺭ خویش
    ﻭ ﺑﺎﺭ ﺩﯾﮕﺮ
    ﺍﺯ خویشتن ﺧﻮﯾش ،ﺗﺎ ﺣﻘﯿﻘﺖ ﺩﺭﻭﻧﺶ ،
    در زﺍﯾﺶ ﺩﻭﻡ، ﻫﻮﯾﺪﺍ ﺷﻮﺩ
    ﻭ ﺣﯿﺎﺕ ﻭﺍﻗﻌﯽ ﺍﻭ ﺁﻏﺎﺯ ﮔﺮﺩﺩ !

  18. کاربر روبرو از پست مفید khaleghezey تشکرکرده است .

    mahya_mo (سه شنبه 12 اسفند 93)


 
صفحه 1 از 4 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: دوشنبه 27 شهریور 96, 17:01
  2. پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: سه شنبه 28 خرداد 92, 09:21
  3. پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: شنبه 20 خرداد 91, 14:03
  4. پسری که دنبال تصاویر جنسی تو نت هست ممکنه مشکل درست کنه برای اطرافیانش؟
    توسط بهار.زندگی در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: جمعه 12 اسفند 90, 15:20
  5. چگونه تمام کردن یک ارتباط دختر و پسر(چه درست چه نادرست) ؟؟
    توسط setare_tk در انجمن ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: سه شنبه 17 اردیبهشت 87, 11:52

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 05:44 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.