به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 26
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 27 مهر 87 [ 01:37]
    تاریخ عضویت
    1387-6-17
    نوشته ها
    47
    امتیاز
    3,763
    سطح
    38
    Points: 3,763, Level: 38
    Level completed: 76%, Points required for next Level: 37
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    5

    تشکرشده 5 در 5 پست

    Rep Power
    0
    Array

    شرايط مناسب براي ازدواج موقت (نظر سنجي دوستانه)


    اين تايپيك رو براي اين باز كردم كه نظر همه رو براي جواب اين سوالها بدونم كه چه شرايطي مناسبه، براي اينكه دو نفر باهم ازدواج موفت كنن هم از نظر شرعي و هم از نظر عرفي ؟
    ازدواج موفت چه مزايايي ميتونه داشته باشه ؟
    آيا به قول بعضي از دوستاني كه در اين سايت فعاليت دارند ، ازدواج موفت يعني(زناي شرعي). يا اين عمل بخاطر فوايد ديگه هم به وجود آمده؟
    مد نظر داشته باشين كه خلاصه بهترين جواب رو در يك تايپيك ديگه اعلام خواهم كرد
    پس لطفا عادلانه ترين جواب رو بدين


  2. کاربر روبرو از پست مفید هستي زماني تشکرکرده است .

    هستي زماني (چهارشنبه 31 فروردین 90)

  3. #2
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    جمعه 15 آذر 87 [ 02:58]
    تاریخ عضویت
    1387-7-04
    نوشته ها
    17
    امتیاز
    3,252
    سطح
    35
    Points: 3,252, Level: 35
    Level completed: 35%, Points required for next Level: 98
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    3

    تشکرشده 5 در 4 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: شرايط مناسب براي ازدواج موقت (نظر سنجي دوستانه)

    خانم هستی زمانی.
    ممنون از باز کردن این تاپیک. واقعا کار بجایی بود.
    سعی میکنم در اسرع وقت پاسخ خودمُ ارسال کنم.

    باز هم سپاسگزارم.

  4. #3
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 01 آذر 89 [ 18:47]
    تاریخ عضویت
    1386-12-20
    نوشته ها
    114
    امتیاز
    4,323
    سطح
    41
    Points: 4,323, Level: 41
    Level completed: 87%, Points required for next Level: 27
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    26

    تشکرشده 28 در 18 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: شرايط مناسب براي ازدواج موقت (نظر سنجي دوستانه)

    ممنون از موضوع خوبتون
    آيا به قول بعضي از دوستاني كه در اين سايت فعاليت دارند ، ازدواج موفت يعني(زناي شرعي). يا اين عمل بخاطر فوايد ديگه هم به وجود آمده؟
    چرا چنین نام ناشایستی رو باید به کاری داد که از نظر اسلام پسندیده هست .(مواظب باشیم درمورد دستورات دینی از پیامبر جلونزنیم) ازدواج موقت در مواقعی بسیار مفید است مثلا وقتی دو نفر تصمیم به ازدواج دارند وپس از مراسم ها و گفتگوهای مرسوم بین خودشان و خانواده هایشان با توافق طرفین و خانواده ها اقدام به ازدواج موقت میکنند جهت شناخت بیشتر و پشت سر گزاردن مشکلات احتمالی وپس از آن هم ازدواج دائم البته این یکی از فواید ازدواج موقت است

  5. کاربر روبرو از پست مفید narges تشکرکرده است .

    narges (شنبه 13 آذر 89)

  6. #4
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 04 آذر 90 [ 02:02]
    تاریخ عضویت
    1387-3-24
    نوشته ها
    354
    امتیاز
    5,029
    سطح
    45
    Points: 5,029, Level: 45
    Level completed: 40%, Points required for next Level: 121
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    325

    تشکرشده 334 در 122 پست

    Rep Power
    51
    Array

    RE: شرايط مناسب براي ازدواج موقت (نظر سنجي دوستانه)

    سلام . من این جواب رو برای یک موضوع دیگر ( می خواهم ازدواج موقت کنم چطور با خانواده مطرح کنم) نوشتم اما دیدم که تا حد زیادی می تواند پاسخ مناسبی برای پرسش شما هم باشد به همین دلیل آن را اینجا هم پست می کنم:

    لازمه که اشاره کنم من برای طرفداری یا ضدیت با ازدواج موقت بحث نمی کنم و جانب هیچ گروهی را نمی گیرم. می خواهم به واقع به طور منطقی از چند و چون و فلسفه ی وجودی این حکم سر در بیاورم. زیرا همانطور که همه می دانیم احکام خداوند خالی از حکمت و دلیل نمی باشد. اگر ما در مورد واجبات و مستحبات دینی در این قسمت بحث نمی کنیم به این دلیل نیست که به آنها معتقد نبوده یا پایبند به اجرای آن ها نبوده ایم. چرا که اصولاً بحث در مورد صیغه وقتی مطرح است که شخص دغدغه ی تخطی نکردن از حدود شرعی و الهی را دارد و در پی پاسخ به مسئله ی خویش در چارچوب دین است.

    اگر شخص کلاً به دنبال وجه شرعی رفتارهایش در زندگی نباشد و همانطور که اشاره کردید نماز های یومیه را هم به جا نمی آورد و چه لزومی دارد که به حکمی دینی برای کارش نیازمند باشد. او نیازش را در هر بعدی از زندگی بدون در نظر گرفتن راهکار دینی رفع خواهد کرد.
    بحث من این بود که دلیل وجود متعه یا ازدواج موقت در شریعت چیست و اگر هیج نیازی به این حکم در اجتماع نیست پس آیا خداوند کار عبث و بیهوده و اشتباه انجام داده است؟ آیا پیامبر معصوم به دروغ و یا از روی هوا و هوس شخصی احکام را به طور دلبخواه در شریعت اسلام می گنجانده اند؟ این ها و دهها سئوال دیگر است که باعث ایجاد شک می شود اگرکه صیغه را حکمی غلظ و شهوت مدارانه و غیر ضروری بدانیم.

    لطفاً بعد از این مغلطه نفرمایید که چرا این جای دین را گرفته ای و بقیه را ول کرده ای. بقیه را ول نکرده ایم اما بحث اینجا احکام دیگر دینی نیست چرا که فعلاً شکی در فلسفه ی وجودی آنها از سوی کسی در این انجمن در مورد آنها مطرح نشده که احتیاج به مباحثه باشد. فرض بر التزام و پایندی مردان به احکام دیگر ، چرا برخی از دوستان صیغه را زنای شرعی می نامند؟
    فرض کنیم که فردی در بیابان ایست و بسیار تشنه. آب خنک و گوارا که برای همیشه او را سیراب سازد کیلومتر ها از او دور است و او دیگر رمق و جانی برایش باقی نمانده که همچنان این مسیر طولانی را به سوی چشمه ی همیشه جوشان و گوارای آب حیاتبخش طی کند. اما برای اینکه کمی رمق و جان بگیرد تا مسیر اصلی را طی کند احتیاج دارد از چاله های میان راه کمی آب بنوشد تا از پا نیفتد. اگر چه آب چاله ها آنچنان که باید گوارا و خنک نیست اما او را چاره ای جز نوشیدن نیست تا به چشمه ی اصلی و همیشگی برسد. آیا بهتر است به دلیل مطبوع نبودن آب چاله آن را ننوشد و از پای بیفتد یا اینکه به آب چاله به دید راه حلی موقت برای طی مسیر اصلی بنگرد؟

    ممکن است در مثال بالا ایراداتی هم وارد باشد اما در مثل مناقشه نیست و به نظر بنده می تواند شمه ای کلی از ضرورت مطرح شدن ازدواج موقت در دین به دست بدهد. اسلام ازدواج موقت را همانند آب میان راه میبیند که اگر چه سیراب کننده ی دائمی نمی باشد اما لا اقل از عطش فلج کننده ی نیروی جنسی که تمام فعالیت های انسان را تحت الشعاع قرار می دهد و در صورت رفع نشدن مثل خوره به ذهن و جان فرد می افتد، می کاهد.

    از نظر من ازدواج موقت برای مرد متاهل چیزی نیست جز توجیهی برای شهوت رانی و تنوع طلبی بیشتر چرا که شخصی که همسر دائم در اختیار دارد نباید دم از عدم رفع نیاز بزند و سعی در توجیه زیاده طلبی خویش به خاطر عدم ارضای نیازهایش بزند و فرضاً اگر واقعاً از سوی همسرش هیج توجهی به نیاز های عطفی و جنسی اش نشود باید جدا شود و هیچ دلیلی بر اختیار کردن همسر چه دائمی چه غیر دائم در صورت متاهل بودن وجود ندارد.
    این را مطرح کردم که بدانید هدف من در تبیین فلسفه ی این حکم توجیه برخی از شهوترانی ها نیست .بلکه گمان میکنم که هدف اسلام جلوگیری از تخریب روحی بر خی از انسانهاست که فشار نیازها آنها را مستأصل کرده و هیچ راهی در کوتاه مدت، برای اطفای این نیاز ندارند.
    برخی از دوستان وجود دارند که پایه ی ذهنی آنها بر پلیدی و گناه بودن میل جنسی است و حتی دید خوشایندی به روابط زناشویی با همسر دائم خویش نداشته و از انجام آن در درون خود احساس شرم و گناه دارند. رو سخن من در این پست ها با این عزیزان نیست چرا که شخصی که از مبنا بر وجود چیزی مشکل دارد هیچ گونه استدلالی را بر نمی تابد. روی سخن اینجا با کسانیست که این میل و نیاز را طبیعی و غریزی دانسته و همچون رفع تشگی و گرسنگی رفع این نیاز را منطقی و ضروری می دانند.
    پرسش اصلی من اینجاست که چه موقعیتی واقعا باید پیش بیاید تا مجال برای اجرای ازدواج موقت پیدا شود؟ اگر این حکم غلط است چرا در اسلام است؟ اگر اجرای احکام اسلامی منوط به نفع و ضرر شخصی افراد است پس به طور مثال مردان باید از دادن نفقه امتناع ورزند و زنان هم تمکین از همسر و نگهداری از فرزندان را بر خود فرض نشمارند.پس بیایید با نگاهی از بیرون به مسئله متعه و صیغه نگاه کنیم و موقعیت فردیمان را درنظر دادن در مورد آن دخیل نکنیم زیرا خود بنده نه قصد دارم ازدواج موقت کنم و نه این که از رد یا پذیرش این حکم سودی می برم. دلیل مهم این است که واقعیات جامعه را می بینم و چشمم را بر روی این همه روابط که عملاً وجود دارد و همه گونه عملی در آن انجام می شود نمی بندم و فقط به خود می گویم که چرا یک جوان باید با دروغ و کلک دختر معصومی را اغفال کند و چرا باید از صحبت در مورد امکانی که دین برای رفع نیازش فراهم کرده واهمه داشته باشد. چرا جوانی که از 14 سالگی تا زمان استقلال کامل تحصیلی و طی مدارج علمی که حدود 10 تا 15 سال طول می کشد باید زیر فشاز نیازها دچار مشکل شده و هیچ گاه بر روی درس و کارش تمرکز نداشته باشد و ذهنش مشغول شاختن فانتزی های ذهنی باشد و و حتی ( جسارتاً) به مادر و خواهر و اقوام خویش به دیده ی پر از شهوت بنگرد.
    این ها سئوالاتیست که من در ذهن خود دارم و مطمئناً سئوال خیلی هاست. جواب به این سوالات مستلزم راهکار عملی است و با شلوغ کردن و متهم کردن و جنجال به جواب نخواهیم رسید پس خواهشمندم در صورتیکه نظری دارید آن را مستدل و دارای برهان منطقی بیان کنید. با تشکر

  7. کاربر روبرو از پست مفید wintersun77 تشکرکرده است .

    wintersun77 (شنبه 13 آذر 89)

  8. #5
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 27 مهر 87 [ 01:37]
    تاریخ عضویت
    1387-6-17
    نوشته ها
    47
    امتیاز
    3,763
    سطح
    38
    Points: 3,763, Level: 38
    Level completed: 76%, Points required for next Level: 37
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    5

    تشکرشده 5 در 5 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: شرايط مناسب براي ازدواج موقت (نظر سنجي دوستانه)

    دوست عزيز wintersun77 من از نكته سنجي شما كمال تشكر را دارم .
    اما در رابطه با اينكه شما ازدواج را راه حلي براي رفع تشنگي انسان ميدانيد، ميخواهم اين رو بگم كه اين درسته كه خدا گفته هر مردي كه احساس ميشه در حال انحرافه بايد سريع ازدواج كنه تا به گناه نيفته و اين را ميدانم كه هر مردي ميتونه به راهتي ازدواج كنه به هر دليلي اما اينو رو هم ميخوام بگم ايا در اين روزها ميشه كسي در سن كم ازدواج كته با اين همه مشكلات سخت در زندگي و اين همه هزينه هاي زياد.ايا ميشه ادم بخاطر اينكه خودش رو از تشنگي رها كنه بايد يك نفر ديگه رو به دردسر بيندازه .فرض كنيد كه يك نغر ميخواد خودشرو سيراب كنه و به قول شما دنبال يك چاله ميگرده .ايا اون چاله اي كه شما دارين ازش حرف ميزنين يك ادم نيست كه ميخواد مثل بقيه ادمازندگي كنه و مثل بقيه ادمها نيازهاشو برظرف كنه آيا اون چاله رو فقط به چشم يك چاله بايد ديد.
    دين هم اصول داره آيا بايد براي اينكه از يك جنگ فرار كنيم قران سر نيزه بزنيم ؟.اگه قراره كسي به يك موضوع در دين عمل كنه بايد كامل عمل كنه اگر در دين امده كه ميتونيم به هر دليلي ازدواج كنيم اينم آمده كه بايد بخاطر همون ازدواج يك سري تعحدات رو بديم كه بايد مو به مو انجام بشه نه اينكه فقط به اين فكر كنيم كه اگه با يك نفر ازدواج كرديم فقط به يكجاش كار داشته باشيم بقيه هم به ما مربوط نيست.
    (اگه قراره كاري انجام بديم بايد كامل انجام بديم)

  9. کاربر روبرو از پست مفید هستي زماني تشکرکرده است .

    هستي زماني (شنبه 13 آذر 89)

  10. #6
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 04 آذر 90 [ 02:02]
    تاریخ عضویت
    1387-3-24
    نوشته ها
    354
    امتیاز
    5,029
    سطح
    45
    Points: 5,029, Level: 45
    Level completed: 40%, Points required for next Level: 121
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    325

    تشکرشده 334 در 122 پست

    Rep Power
    51
    Array

    RE: شرايط مناسب براي ازدواج موقت (نظر سنجي دوستانه)

    هستی جان من اصلاً هیچ ایراد و نکته ای از حرف شما الان نمی خواهم بگیرم.تمام حرف های شما دربست قبول. راه حل ارائه کنید لطفاً. حتماً باید راهی برای در تنگنا قرار نگرفتن انسان از لحاظ جنسی و عاطفی باشد در صورت عدم توانایی ازدواج دائم. راهکار چیست. من از دوستان خواهشمندم اگر هر گونه انتقادی هم که دارند در کنار آن راه حل نیز ارائه کنند. متشکرم.

  11. #7
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 27 مهر 87 [ 01:37]
    تاریخ عضویت
    1387-6-17
    نوشته ها
    47
    امتیاز
    3,763
    سطح
    38
    Points: 3,763, Level: 38
    Level completed: 76%, Points required for next Level: 37
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    5

    تشکرشده 5 در 5 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: شرايط مناسب براي ازدواج موقت (نظر سنجي دوستانه)

    من از دوستان عزيزم (فوادي-wintersun77 - narges ) به خاطر شركت در اين نظر سنجي كمال تشكر رو دارم من هنوز هم پيگير جواب هاي شما هستم.
    آيا در بين تمام كساني كه در اين سايت فعالند هيچكسه ديگه اي نيست كه نظر خاصي در مورد ازدواج هاي به اين سبك داشته باشه .
    لطفا همكاري كنيد شايد جواب شما پاسخ خيلي از بازديد كنندگان اين سايت باشه كه دارن براي سوالات خودشون دنبال جواب ميگردن.

  12. #8
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 20 آبان 87 [ 19:52]
    تاریخ عضویت
    1387-5-20
    نوشته ها
    245
    امتیاز
    4,088
    سطح
    40
    Points: 4,088, Level: 40
    Level completed: 69%, Points required for next Level: 62
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    82

    تشکرشده 82 در 59 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: شرايط مناسب براي ازدواج موقت (نظر سنجي دوستانه)

    من با این تیپ ازدواج ها مخالفم
    متاسفانه مشکل ما در اینکه همش به گذشته و حال نگاه می کنم ولی باید به آینده هم نگاه کرد کوچکترین مشکلی که می تونه پیش بیاد اینکه خانم باردار بشه مرد یا زن فرقی نمی کنه هر دو در قبال این بچه مسئولند ولی آیا اونهایی می تونن این مسئولیت رو بپذیرند؟؟؟؟؟
    یه مشکل دیگه حریم و قداست خانواده هست با این نحوه ازدواج با این قداست زیر سئوال رفته و حریم پاره شده خانواده چه کنیم؟؟؟؟؟
    من با wintersun77 موافقم البته از نگاه خودم
    رابطه های پنهانی که با هزار جور ترس شروع میشه این وضعیت جامعه هست وای به روزی که ترس از خدا و خانواده برای نوجوانان و جوانان ما نباشه چه شود مملکت گل و بلبل ما!!!!!!
    در پناه حق

  13. کاربر روبرو از پست مفید noghte sare khat تشکرکرده است .

    noghte sare khat (چهارشنبه 06 آبان 88)

  14. #9
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 26 فروردین 88 [ 10:41]
    تاریخ عضویت
    1387-8-02
    نوشته ها
    318
    امتیاز
    4,441
    سطح
    42
    Points: 4,441, Level: 42
    Level completed: 46%, Points required for next Level: 109
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    28

    تشکرشده 33 در 29 پست

    Rep Power
    47
    Array

    RE: شرايط مناسب براي ازدواج موقت (نظر سنجي دوستانه)

    نقل قول نوشته اصلی توسط noghte sare khat
    من با این تیپ ازدواج ها مخالفم
    متاسفانه مشکل ما در اینکه همش به گذشته و حال نگاه می کنم ولی باید به آینده هم نگاه کرد کوچکترین مشکلی که می تونه پیش بیاد اینکه خانم باردار بشه مرد یا زن فرقی نمی کنه هر دو در قبال این بچه مسئولند ولی آیا اونهایی می تونن این مسئولیت رو بپذیرند؟؟؟؟؟
    یه مشکل دیگه حریم و قداست خانواده هست با این نحوه ازدواج با این قداست زیر سئوال رفته و حریم پاره شده خانواده چه کنیم؟؟؟؟؟
    من با wintersun77 موافقم البته از نگاه خودم
    رابطه های پنهانی که با هزار جور ترس شروع میشه این وضعیت جامعه هست وای به روزی که ترس از خدا و خانواده برای نوجوانان و جوانان ما نباشه چه شود مملکت گل و بلبل ما!!!!!!
    در پناه حق
    شما مخالف باش. همون حقي كه مي فرماييد در پناه حق اين قضيه رو شرعي دونسته و توصيه كرده به اون در مواردي كه نمي شه ازدواج و عقد دائمي بشه. حريم خونواده كجا بود بابا!!! ايران شده عينهو اروپا. خانوم همسرش رو باهاش حال نمي كنه. مي ره منزل پدر! ولمون كن بابا دلت خوشه.

  15. کاربر روبرو از پست مفید santatian تشکرکرده است .

    santatian (شنبه 13 آذر 89)

  16. #10
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    دوشنبه 24 خرداد 00 [ 00:30]
    تاریخ عضویت
    1387-6-17
    محل سکونت
    سنندج
    نوشته ها
    2,798
    امتیاز
    71,961
    سطح
    100
    Points: 71,961, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran50000 Experience PointsSocialTagger First Class
    تشکرها
    9,001

    تشکرشده 10,163 در 2,191 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: شرايط مناسب براي ازدواج موقت (نظر سنجي دوستانه)

    ممنون از دوست گرامی wintersun77 برای متن جالبی که قرار دادن واز هستی زمانی وnoghte sare khatبه خاطر نظرات جالب وقانع کننندشون تشکر میکنم .حرف حساب جواب نداره.
    بهترین راه به عقیده ی من پاکدامنی .و خیلی هم دوست دارم که راهکار بهتر تری ارائه بدین..
    سکوت سرشار از ناگفته‌هاست
    _____________________________

    مجله علم ورزش


 
صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: شنبه 07 بهمن 96, 00:37
  2. پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: سه شنبه 04 فروردین 94, 19:00
  3. چرا همه دوستام باهام قهر میکنند؟
    توسط کیت کت در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 16
    آخرين نوشته: شنبه 16 اسفند 93, 19:33
  4. دوستان کمک یه مشاور میخوام برا دوستام معتاد به استمناء (جلق) شدن
    توسط infodltube در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: سه شنبه 10 اردیبهشت 92, 00:07
  5. من و دوستام
    توسط بالهای صداقت در انجمن داستان و حکایت آموزنده
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: پنجشنبه 06 آبان 89, 12:39

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 13:37 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.