به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 4 1234 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 35
  1. #1
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 22 اردیبهشت 02 [ 23:36]
    تاریخ عضویت
    1393-10-26
    نوشته ها
    357
    امتیاز
    15,299
    سطح
    79
    Points: 15,299, Level: 79
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 51
    Overall activity: 91.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    526

    تشکرشده 1,129 در 328 پست

    Rep Power
    101
    Array

    خواستگارایی که چنگی به دل نمیزنند

    سلام به اعضای این سایت خوب. من چند ماهی بود که فقط به عنوان مهمان سایت رو مطالعه میکردم ولی دیگه تصمیم گرفتم عضو بشم و مشکلمو مطرح کنم.

    نمیدونم مشکلمو از کجا شروع کنم ولی سعی میکنم چیزایی که لازم هستش رو بگم تا شما هم لطف کنید و راهنماییم کنید.

    من یه دختر 26 ساله هستم.فوق لیسانس از یه دانشگاه خوب و تو یه رشته سخت دارم.شاغلم.از نظر ظاهر و اندام به گفته بقیه زیبام.وضع اقتصادی خونوادم متوسطه.خونواده خوبی دارم رابطمون با هم خوبه.

    خواستگار زیاد داشتم شاید بگم به صد تا رسیدن البته نه اینکه با هر صد نفرشون صحبت کرده باشم.نه خیلیاشونو همون پشت تلفن رد کردم.
    همه میگن سخت گیری.ولی به نظر خودم سخت گیر به کسی میگن که چیزی بالاتر از خودش بخواد ولی من آدمی میخوام که با خودم متناسب باشه.از همین جا به دخترایی که افسوس میخورن خواستگار ندارن باید بگم باور کنید کمیت خواستگار اصلا مهم نیست مهم کیفیتشه.من حاضرم فقط یه خواستگار درست و حسابی داشته باشم و با همون ازدواج کنم نه اینکه مثل الان سردرگم و تنها باشم.

    از بس خواستگارام اونی نبودن که دلم میخواسته دیگه از شنیدن اسم خواستگار آلرژی پیدا میکنم.

    از طرفی شدیدا احساس تنهایی میکنم دوس دارم یه نفرو دوست داشته باشم اونم منو دوست داشته باشه.بهش تکیه کنم و....آخه من چی کم دارم؟چرا خدا با من این جوری میکنه؟چرا دوستام باید ازدواجای خوبی داشته باشن ولی منی که شرایطم از اونا بهتره باید همچین خواستگارایی داشته باشم...

    سایت رو زیاد خوندم دیدم به دختر خانما توصیه میکنید تو اجتماع باشن،خوش لباس باشن و...تا خواستگار براشون پیدا شه.من دختر اجتماعی هستم شغلمم طوریه که با هر جور آدمی سر و کار دارم. مرد و زن،پیر و جوون،خوش تیپم،مهربون و خوش اخلاقم،خوش مشرب و شوخم، نه زیادی خشکم نه زیادی سبکم.یعنی هر توصیه ای که شما واسه پیدا کردن خواستگار تو این سایت مطرح کردین من همه رو از قبل انجام میدادم.

    دیگه نمی تونم این تنهایی رو تحمل کنم.به ظاهر سرم شلوغه به ظاهر با همه میگم میخندم ولی از درون داغونم.خسته شدم از این همه تظاهر به خوشحالی.

    همیشه دوست داشتم اول با عقلم عاشق شم و بعد ازدواج کنم.احساس میکنم کسایی که سنتی ازدواج میکنند بعدا حسرت میخورن چرا قبلش عاشق هم نبودن.بعضی از دوستام این شکلی ازدواج کردن و موفقن.بعضی وقتا به سرم میزنه بیفتم تو روابط دوستی.ولی از طرفی روحیه حساسی دارم و شکست عاطفی داغونم میکنه و از طرفی هم برای موقعیت شغلی و اجتماعیم خوب نیست مخصوصا تو شهر کوچیکی که ما زندگی میکنیم.خواستگارای سنتی هم زیاد داشتم ولی اونی نبودن که من میخواستم.

    این حس تنهایی داره منو به یه آدم بدجنس تبدیل میکنه.دیگه از شنیدن خبر ازدواج دوستام خوشحال نمیشم و برعکس بهشون حسادت میکنم.
    مشکل من نداشتن خواستگار نیست.مشکلم نداشتن خواستگار درست و درمونه.
    بعضی وقتا با خودم میگم قرار نیست که خدا واسه من از آسمون یه پسر متناسب با شرایطم بفرسته اخرش باید با یکی از همین پسرای شهرمون ازدواج کنم که اونم خوباش نصیب ما نمیشه.

    خیلی وقتا شده گفتم بذار از معیارام کوتاه بیام و اجازه دادم با طرف مقابل که شرایطش خیلی به من نمی خورد آشنا شیم ولی با شناختی که از خودم دارم متوجه شدم من نمی تونم این آدمو دوست داشته باشم و با چه زحمتی تونستم قانعش کنم که ما به درد هم نمی خوریم.


    واقعا دیگه بریدم.زندگیم شده یکنواخت و تکراری.خواهش میکنم نگین سرتو شلوغ کن برو این ور برو اون ور.من همه این راه هارو رفتم به نظرم حس تنهایی ناشی از نبود شریک زندگی با هیچ چیزی جبران نمیشه.

    دیگه آدم چقد تحمل داره.چقد آدم باید به خدا التماس کنه که به جای خواستگارای رنگ و وارنگ یه خواستگار درست و حسابی ردیف کن.سنم هم داره بالا میره.همه دوستام و دخترای فامیل ازدواج کردن.بد جوری تنها شدم.
    سر همه رو درد آوردم .خیلی دلم پر بود.خواستم درد و دل کنم

  2. 7 کاربر از پست مفید آی تک تشکرکرده اند .

    asal2013 (پنجشنبه 02 بهمن 93), Eram (سه شنبه 21 بهمن 93), khaleghezey (دوشنبه 06 بهمن 93), maedeh120 (دوشنبه 29 دی 93), maryam240 (جمعه 20 فروردین 95), parinazbanoo (پنجشنبه 02 بهمن 93), فرشته اردیبهشت (دوشنبه 29 دی 93)

  3. #2
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    جمعه 03 فروردین 03 [ 04:10]
    تاریخ عضویت
    1390-10-11
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    2,483
    امتیاز
    37,786
    سطح
    100
    Points: 37,786, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsRecommendation Second ClassVeteranOverdriveTagger Second Class
    تشکرها
    8,332

    تشکرشده 10,022 در 2,339 پست

    حالت من
    Ashegh
    Rep Power
    372
    Array
    سلام ای تک عزیز

    خوش امدی به همدردی

    میشه دقیقا برامون بگی معیارات چی هستن و دقیقا دنبال چه جور شخصیتی هستی؟

    یادت باشه که در امر ازدواج عجله کردن و التماس کردن به خدا و چرا اینجوری نمیکنی و چرا اونجوری نمیکنی اصلا صلاح نیست.چیزی رو به زور از خدا نخواه.
    صبور باش و به خدا توکل کن.
    خیلی وقتا زمان خیلی چیزا نرسیده و ما عجله داریم که اون اتفاق زودتر بیفته.

    مثل جنینی در رحم مادر که اگر تا قبل از 9 ماهگی به دنیا بیاد مشکلاتی برای خودش و اطرافیانش ایجاد میکنه..پس لازمه که اون 9 ماه به سر برسه تا اون بچه هم سالم متولد بشه.

    جریان شما هم همینه.تا وقتی زمان ازدواج شما نرسه شما خودت رو به زمین و زمان هم بکوبونی این اتفاق نمیفته.
    خیلی وقتها این فاصله افتادن ها ، نشونه هایی از رقم زدن بخشی از سرنوشت ما در جایی دیگه است.الان متوجه نمیشیم و خودمون رو با اطرافیان مقایسه میکنیم اما غافل از اینکه از ته دل اعتقاد نداریم که خدا هوامونو داره....

    کلیت حرفم اینه که عجله نکن.شما ویژگیهای مثبت خودت رو داشته باش و خودت رو به خدا بسپر و ازش بخواه انچه که خیر و صلاحت هستش رو برات پیش بیاره.بذار خدا برات تصمیم بگیره نه خودت.

    در ضمن با توجه به شرایط الان جامعه، شما سنت برای ازدواج زیاد نیست.الان خانمها اکثرا (متاسفانه) در سن 30 تا33 سالگی ازدواج میکنن .خودت رو با دیگران و زندگیشون مقایسه نکن.شرایط خودت رو بپذیر.با خودت بگو این الان شرایط منه و من هم منتظر میمونم تا ازدواجم درست بشه.

    شما از داخل و دورن زندگی کسی خبر نداری.پس فکر نکن که همه اطرافیان شما که ازدواج کردن خوشبختن و دور از جون شما بدبختر ینشون هستین.به قول یه بنده خدایی گول ویترین زندگی دیگران رو نخورید.

    یک ایه از قرآن هست که باعث گشایش در امر ازدواج میشه اگر اشتباه نکنم سوره فرقان (ایه 74)هستش. این ایه شریفه رو در قنوت و سجده و ....بگو.معجزه میکنه.

    اعوذبالله من الشیطان الرجیم

    وَالَّذِينَ يَقُولُونَ رَبَّنَا هَبْ لَنَا مِنْ أَزْوَاجِنَا وَذُرِّيَّاتِنَا قُرَّةَ أَعْيُنٍ وَاجْعَلْنَا لِلْمُتَّقِينَ إِمَامًا

    موفق باشی
    گاهی برای رشد کردن باید سختی کشید،گاهی برای فهمیدن باید شکست خورد،گاهی برای بدست آوردن باید از دست داد،چون برخی درسها در زندگی فقط از طریق رنج و محنت آموخته میشوند.


  4. 3 کاربر از پست مفید maryam123 تشکرکرده اند .

    فرشته اردیبهشت (دوشنبه 29 دی 93), واحد (شنبه 04 بهمن 93), آی تک (شنبه 06 تیر 94)

  5. #3
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 22 اردیبهشت 02 [ 23:36]
    تاریخ عضویت
    1393-10-26
    نوشته ها
    357
    امتیاز
    15,299
    سطح
    79
    Points: 15,299, Level: 79
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 51
    Overall activity: 91.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    526

    تشکرشده 1,129 در 328 پست

    Rep Power
    101
    Array
    سلام مریم عزیز.ممنون که واسم وقت گذاشتین و با دقت به حرفام گوش دادین.
    راستش من همه حرفای شمارو قبول دارم و میدونم مجرد موندن خیلی بهتر از ازدواج بد هست.

    اگه از معیارم بخوام بگم شاید خیلی مفصل بشه ولی کلی بخوام بگم اینکه دوس دارم با طرف مقابلم از بیشتر جهات تناسب داشته باشم.

    مثلا تناسب سنی که 5-10 سال از خودم بزرگتر باشه حالا یکم این ور اون ور شد مشکلی نیست.با پسر همسن یا یکی دو سال بزرگتر اصلا نمی تونم چون چند مورد اشنایی داشتم و دیدم واقعا دنیاهامون با هم متفاوته.

    تناسب از نظر اخلاق و شخصیت و همسطح بودن خونواده ها:من خونواده خوبی دارم خب مسلما همین انتظار رو از طرف مقابلم دارم.دوس دارم خصوصیاتی که خودم دارم طرف مقابل هم داشته باشه.استقلال فکری داشته باشه،مهربون باشه،به موقعش منطقی به موقعش عاطفی،بتونه خشمشو کنترل کنه،با اعتماد به نفس باشه،کم رو و خجالتی نباشه،بدونه تو اطرافش چه خبره،توی یه جمع اگه نظری در مورد بحث مطرح شده داره با اعتماد به نفس بگه خودشو نشون بده،اهل مطالعه باشه،شوخ و بامزه باشه،صادق باشه،بد دل و بد بین نباشه،خسیس نباشه،اهل نگاه های معنادار به بقیه خانم ها نباشه،از نظر اعتقادی به هم بخوریم من خیلی مذهبی نیستم،اینا چیزایی بود که فعلا به ذهنم رسید خودمم خیلی از این خصوصیات اخلاقی رو دارم.در واقع یه نفرو میخوام که با افتخار باهاش زندگی کنم همه فامیل و دوستام منتظرن که من با این همه خواستگار آخر با کی ازدواج میکنم آدم دهن بینی نیستم و نمی خوام دیگران انتخابم رو تایید کنند .همین که خودم بپسندم کافیه که متاسفانه همچین کیسی تا حالا واسم پیش نیومده.

    تحصیلاتش با من همسطح یا بالاتر باشه میدونم الان همه جبهه میگیرن نه تحصیلات که ملاک مهمی نیست.راستش منم قبول دارم مدرک واسه آدم درک نمیاره ولی اونایی که به پست من خوردن و تحصیلاتشون کمتر بوده واقعا باهاشون تفاوت دیدگاهی تو بعضی مسایل داشتم.

    آدم کاری ای باشه و موقعیت شغلی و مادیش خوب باشه راستش من خودم موقعیت شغلیم خوبه و درامد خوبی دارم.مردی که شغلش یا درامدش از من پایین تر باشه نمی تونم قبول کنم احساس میکنم نمی تونم بهش تکیه کنم و مرد ضعیفیه و خودشم اذیت میشه.

    از نظر ظاهر و تیپ و قیافه هم به دلم بشینه من خودم به گفته بقیه خوش قد و بالام و خوش قیافم ولی اصلا دنبال پسری با قیافه رویایی نیستم.ظاهر واسه من یعنی قیافه+ترکیب لباساش+نحوه حرف زدن و خندیدن و اخم کردن+نحوه راه رفتن یعنی همه اینا باید به دلم بشینه.خیلی شده که پسری بوده با قیافه معمولی ولی خوش لباس و متین و خیلی جنتلمن و خوب حرف میزده و من ازش خوشم اومده ولی دوستام گفتن نه این پسر خوش قیافه نیست ولی واسه من جذاب بوده.

    میدونم شما هم الآن میگین سخت گیرم ولی چیکار کنم اگه مردی با این خصوصیات نیاد سمتم نمی تونم ازدواج کنم.خیلی شده با یه نفر که از نظر تحصیلاتی یا موقعیت اجتماعی یا شغلی پایین تر از خودم بوده وارد رابطه شدم ولی تو دوره آشنایی دیدم اصلا نمی تونم در آینده دوسش داشته باشم.
    من خودمو میشناسم و میدونم زمانی میتونم یه زن واقعی برای همسرم باشم که اون از نظر سنی و تحصیلاتی و موقعیت اجتماعی و شغلی از خودم بالاتر باشه وگرنه ممکنه علاقم بهش کم و کمتر بشه.

    نمیدونم همین حس تنهایی یا چیز دیگه ای باعث شده که دیگه از زندگیم لذت نمی برم چیزایی که یه زمانی واسم جذاب بودن الان نسبت بهشون بی تفاوت شدم.هر روز صبح به زور از خواب پا میشم تا برم سرکار.هیچ انگیزه ای واسه بیدار شدن ندارم.البته هیچ کدوم از دوستام یا همکارام و فامیلا از حالات روحی من خبر ندارن و منو یه دختر شاد و با اعتماد به نفس میدونن ولی از درون واقعا غمگینم.فقط گاهی واسه مادرم درد دل میکنم.من خواهر ندارم و برادرامم از من بزرگترن و متاهلن.بعضی وقتا غرورمو میذازم زیر پا و این احساس تنهایی رو به مادرم میگم.

    وقتی میرم عروسی یا تولد نوزادی با خودم میگم محاله منم یه روز لباس عروس بپوشم،محاله منم ازدواج کنم و واسه همسرم عزیز باشم،محاله منم یه روز مادر بشم.از بس خواستگارای نامتناسب داشتم که دیگه امیدی به ازدواجم ندارم.همین امروز یه نفر زنگ زد به موبایلم و گفت یکی از همکارتون شمارتون رو واسه امر خیر دادن وقتی شرایط طرف رو پرسیدم دیدم واقعا به درد هم نمی خوریم.

    نمیدونم کی منم حس دوست داشتن و دوس داشته شدن رو میخوام تجربه کنم?

  6. 5 کاربر از پست مفید آی تک تشکرکرده اند .

    asal2013 (پنجشنبه 02 بهمن 93), Eram (سه شنبه 21 بهمن 93), parinazbanoo (پنجشنبه 02 بهمن 93), فرشته اردیبهشت (سه شنبه 30 دی 93), بارن (سه شنبه 30 دی 93)

  7. #4
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 22 اردیبهشت 02 [ 23:36]
    تاریخ عضویت
    1393-10-26
    نوشته ها
    357
    امتیاز
    15,299
    سطح
    79
    Points: 15,299, Level: 79
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 51
    Overall activity: 91.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    526

    تشکرشده 1,129 در 328 پست

    Rep Power
    101
    Array
    هر وقت این سایتو میخونم می بینم واسه بعضی تاپیک ها چند صفحه نظر داده شده ولی واسه امثال ما هیچی که هیچی

  8. 3 کاربر از پست مفید آی تک تشکرکرده اند .

    asal2013 (پنجشنبه 02 بهمن 93), the boy (پنجشنبه 02 بهمن 93), کیت کت (پنجشنبه 02 بهمن 93)

  9. #5
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 21 اردیبهشت 00 [ 13:36]
    تاریخ عضویت
    1393-4-16
    نوشته ها
    49
    امتیاز
    6,820
    سطح
    54
    Points: 6,820, Level: 54
    Level completed: 35%, Points required for next Level: 130
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    55

    تشکرشده 51 در 29 پست

    Rep Power
    0
    Array
    سلام به شما.
    یک مسله ای که هست اینه که هدف زندگیتون رو مشخص کنید. درسته ازدواج خوبه اما نه با هرکسی. همونطور که خودتون دارید میفرمایید خواستگار رنگ و وارنگ دارید اما کیفیت ندارن.
    خب کیفیت ینی چی؟؟
    ببخشید اینو میگم اما ظاهرا شما خودتون رو خیلی سرتر از دیگران میدونید. باید مشکلتون رو ریشه ای و توی نگاهتان به دیگران بررسی کنید. اول از همه کیفیت رو تعریف کنید. توصیه ای که اغلب میشه این هستش که یادداشت کنید خصوصیات فرد مورد علاقتون رو.البته با اولویت بندی.
    ظاهرا شما دوست دارید یک نفر بیاد و شما در نگاه اول عاشقش بشید . خوبه که این نظر رو توی خیابون دنبالش نیستید.واقعا تبریک میگم بهتون. اما ترجیحا بدارید این عشق در زندگی شکل بگیره. و این هم وقتی شکل میگیره که در ابتدا خصوصیات و رفتار شخص رو بررسی کنید و بعد یک تمایل و میل متوسط هم داشته باشید بهش.این به نظرم میتونه به عشق برسه. نمیگم خصوصیات عالی ولی از دیدنش حالت بهم بخوره. تمایل داشتن کافیه. البته در کنار خصوصی خوبی که بتونه تمایل رو در آینده به عشق برسونه.
    اما بیاید یکم نگاهتون رو به دیگران عوض کنید.
    خیلی خوبه آدم اعتماد به نفس داشته باشه و همیشه چیزای خوب بخواد داشته باشه.اما این مسله یه مسله ی نسبی هستش. باید این نسبیت رو تعریف کنید. در کنار این ها بحث بنیادی تری که وجود داره تعریف شما از ارزش و خوب هستش. این رو هم روش فکر کنید.
    بنظر من مشکلتون دیگران نیستن.در مرحله اول البته.
    و توصیه ی مهمتری که دارم به دیگران فرصت ثابت شدن بدید و از پیش قضاوت ها و پیش فرض ها جلوگیری کنید. این خصوصیاتی که میفرمایید چیزی نیست که راحت و سریع بشه فهمید. به دیگران فرصت بدید متوجه خواهید شد.
    موفق باشید.
    ویرایش توسط خوش خیال : پنجشنبه 02 بهمن 93 در ساعت 00:22

  10. 3 کاربر از پست مفید خوش خیال تشکرکرده اند .

    m.reza91 (پنجشنبه 02 بهمن 93), واحد (شنبه 04 بهمن 93), آی تک (شنبه 06 تیر 94)

  11. #6
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    شنبه 07 آبان 01 [ 21:11]
    تاریخ عضویت
    1393-1-11
    محل سکونت
    مگه فرقی داره!؟
    نوشته ها
    809
    امتیاز
    24,401
    سطح
    95
    Points: 24,401, Level: 95
    Level completed: 6%, Points required for next Level: 949
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First Class10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    3,979

    تشکرشده 3,495 در 804 پست

    حالت من
    Khoshhal
    Rep Power
    191
    Array
    http://www.hamdardi.net/thread-15050.html
    http://www.hamdardi.net/thread-36841.html
    http://www.hamdardi.net/thread-8862.html
    http://www.hamdardi.net/thread-21869.html
    http://www.hamdardi.net/thread-22099.html


    ------------------

    نقل قول نوشته اصلی توسط خوش خیال نمایش پست ها
    ببخشید اینو میگم اما ظاهرا شما خودتون رو خیلی سرتر از دیگران میدونید. باید مشکلتون رو ریشه ای و توی نگاهتان به دیگران بررسی کنید.
    آی تک دقت کنید ، مطمئنم الان می گید من آدم مغروری نیستم و اگه بگید من قبول می کنم چون شما کمالگرا هستید .
    شاید به همین خاطره که تاپیک شما کسی پست نمیذاره چون موضوع شما کارشناس می خواد. دیشب براتون یه پست نوشتم ولی دیدم فایده ای نداره. شما باید تخصصی زیر نظر روانشناس برید جلو. تاپیکای بالا هم صرفا سرنخ هستند براتون.
    البته ما کمالگراهای دیگه ایم داریم ، رد پای بعضیاشونم می بینیم اینجا!! ، ولی در مورد شما کیفیت معیاراتون برای من قابل قبول نیست و کمی غیر واقع بینانه هست با توجه به واقعیت های موجود.
    شما باید بپذیرید که هیچ کس کامل نیست تا بهتر بتونید زندگی کنید.
    چیز دیگه ای نمیدونم !

    به هر حال موفق باشید.
    من دیوانه چو زلف تو رها می‌کردم / هیچ لایق‌ترم از حلقه زنجیر نبود



    ویرایش توسط m.reza91 : پنجشنبه 02 بهمن 93 در ساعت 00:32

  12. 7 کاربر از پست مفید m.reza91 تشکرکرده اند .

    Aram_577 (پنجشنبه 02 بهمن 93), Eram (سه شنبه 21 بهمن 93), khaleghezey (دوشنبه 06 بهمن 93), parinazbanoo (پنجشنبه 02 بهمن 93), فرهنگ 27 (پنجشنبه 02 بهمن 93), فرشته اردیبهشت (پنجشنبه 02 بهمن 93), آی تک (شنبه 06 تیر 94)

  13. #7
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 21 اسفند 00 [ 13:12]
    تاریخ عضویت
    1393-5-18
    نوشته ها
    670
    امتیاز
    19,001
    سطح
    87
    Points: 19,001, Level: 87
    Level completed: 31%, Points required for next Level: 349
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    1,250

    تشکرشده 1,509 در 535 پست

    Rep Power
    142
    Array
    درود عزیزم

    اگه همه خصوصیاتی رو که گفتی میخوای همسر آیندت داشته باشه،خوب طبیعتا باید احتمال این رو که همچین آدمی پیدا نشه و ازدواج نکنی رو بدی.

    ببین میتونی با این قضیه کنار بیای؟

    بعضی دخترها همچین ایده ای دارن.یعنی یا ازدواج با یه مرد با همه خصوصیات مدنظرشون یا هیچ وقت ازدواج نکردن.

    بعید میدونم تو همچین ایده ای داشته باشی،چون اگه اینطور بود اینجا تاپیک نمیزدی.تمایل به ازدواج هم که داری.

    پس یه کم کوتاه بیا.به همین سادگی.

    کوتاه بیا و این رو برای خودت درونی کن.جوری که اگه بر فرض همسر آیندت از لحاظ کاری یا تحصیلی پایین تر از تو بود،این موضوع نه تو رو اذیت کنه نه اجازه بدی اونو

    اذیت کنه.

  14. 4 کاربر از پست مفید آنیتا123 تشکرکرده اند .

    واحد (شنبه 04 بهمن 93), آی تک (شنبه 06 تیر 94), اثر راشومون (پنجشنبه 02 بهمن 93), بانوی آفتاب (چهارشنبه 08 بهمن 93)

  15. #8
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 08 خرداد 99 [ 15:45]
    تاریخ عضویت
    1391-10-02
    نوشته ها
    399
    امتیاز
    8,219
    سطح
    61
    Points: 8,219, Level: 61
    Level completed: 23%, Points required for next Level: 231
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    14

    تشکرشده 833 در 318 پست

    Rep Power
    58
    Array
    سلام،بعضی دخترا از نظر خودشون توقعشون کمه ام وقتی پای صحبتشون میشینی میبینی که از نظر خودشون توقعشون کمه،من الان خودم دقیقا تعریف توقع کم برام مبهم شده،میشه یکی بیاد کم توقعی رو تعریف کنه؟؟؟مثلا خواسته های این دوستمون که سوال مطرح کرده واقعا کمه و میشه به ایشون گفت کم توقع؟؟

  16. 2 کاربر از پست مفید samanft تشکرکرده اند .

    واحد (شنبه 04 بهمن 93), آی تک (شنبه 06 تیر 94)

  17. #9
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 14 تیر 97 [ 22:56]
    تاریخ عضویت
    1392-12-18
    نوشته ها
    524
    امتیاز
    13,135
    سطح
    74
    Points: 13,135, Level: 74
    Level completed: 72%, Points required for next Level: 115
    Overall activity: 2.0%
    دستاوردها:
    Tagger First Class10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    2,154

    تشکرشده 1,301 در 451 پست

    Rep Power
    102
    Array
    سلام.

    به نظر بنده هم شاید بهتر باشه یه تجدید نظری در معیار هاتون داشته باشید.. شما خودتون رو از نظر خودتون خوب و کامل می دونید... من شما رو وادار به یه سوال میکنم... اون پسرهایی که شما میخواید همه ی این شرایط رو یه جا داشته باشند...قطعا اون پسر ها هم به طبع که این قدر خوب و کامل هستند میخوان دختری که می گیرند همه چی دختر از نظر اون اقایون درست باشه... ایا شما هم از نظر اون اقایون همه چی تموم هستید ؟ جوابش با خودتون.

    بعدش شما یه فیلتر های خاص گذاشتید...یه پسر 25 یا 26 ساله به نظرم شخصیتش اگه ادم عادی باشه خیلی شکل گرفته..دلیل نمیشه چون دو نفر دنیای متفاوتی داشتند شما فکر کنید همه این طوری هستند و کلا ذهنیتتون این باشه طرف 5 تا 10 سال از شما بزگتر باشه... از طرفی یه مرد 30 ساله انتظار داشته باشیم کارای یه جوان 26 ساله رو انجام بده قطعا بعیده چون هر چیزی سنی داره..مثلا شادابی های خاص یا حرکت های خاص...

    خواستم به عنوان یه دوست کوچک به شما بگم بعضی معیار هاتون تناقض داره..این که شما برای خودتون معیار دارید بسیار خوب و ارزشمند هستش... و بنده قصد نقد و یا ایراد وارد کردن نداشتم و ندارم خواستم نکته ای که به ذهنم اومد رو بهتون بگم...شاید بهتون کمکی بشه...

    به نظر من قبل این که فرصت ها رو اون قدر از دست بدید که خدایی ناکرده یه عمر مجرد بمونید..یا خدایی ناکرده چند سال دیگه اون قدر شرایط سخت بشه که به 1/10 معیار های الانتون راضی باشید ولی اون موقع همون فرد با 1/10 معیار های الانتون نباشه...یه تجدید نظری داشته باشید.... معیار های مهمتر رو مشخص کنید و هر کی اون معیار ها رو داشت بیش تر بررسی کنید.. معیار اختلاف سن رو مخصوصا این فدر بهش بها ندید...میگن تا مرد سخن نگفته باشد عیب و هنرش نهفته باشد...وقتی با طرف هم کلام شدید تشخیص بدید چند مرد حلاجه....یکی ممکنه خونواده ی شاید خیلی اون طور شما میخواید نداشته باشه ولی خودش خیلی خوب باشه ..یا برعکسش...این شما هستید باید مشخص کنید کدوم حالت رو بیش تر می پسندید...و ضمنا ازدواج خودش یه فراینده که توش طرفین پیشرفت می کنند...قطعا هر زوجی کمبود هایی و ناسازگاری هایی دارند که اگه روحیه ی اصلاح شدن داشته باشند به سمت کمال پیش میرند و روز به روز بهبود می یابند.

    راجب این حس تنهایی و ... منم باهاتون همدردی میکنم...ارزو میکنم شرایط ازدواج همه ی جوانا از نوع سالمش فراهم بشه... چون واقعا خیلی سخته... و خدا خودش صبرش رو بده.براتون ارزوی ازدواجی سالم و موفق دارم.فردی که سالم زندگی کرده و برای خودش ارزش هایی داره قطعا خدا حواسش بهش هست.

  18. 5 کاربر از پست مفید فدایی یار تشکرکرده اند .

    Eram (سه شنبه 21 بهمن 93), parinazbanoo (پنجشنبه 02 بهمن 93), واحد (شنبه 04 بهمن 93), آی تک (شنبه 06 تیر 94), اثر راشومون (پنجشنبه 02 بهمن 93)

  19. #10
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 22 مهر 94 [ 19:19]
    تاریخ عضویت
    1391-9-06
    نوشته ها
    1,013
    امتیاز
    19,589
    سطح
    88
    Points: 19,589, Level: 88
    Level completed: 48%, Points required for next Level: 261
    Overall activity: 13.0%
    دستاوردها:
    1 year registeredTagger Second ClassSocialOverdrive10000 Experience Points
    تشکرها
    5,188

    تشکرشده 3,056 در 916 پست

    Rep Power
    196
    Array
    ای تک جان به عنوان یه خواهر جدا بهت توصیه میکنم اگر واقعا قصد ازدواج داری در معیارهایت تجدید نظر کنی . مردی که همه معیارهای شما رو داشته باشه و طبق اون توصیفاتی که کردی به دلت هم بشینه وجود نداره . پس یا باید قبول کنی و تا اخر عمرت مجرد بمونی یا از خواسته ات کم کنی . ده ها دختر خوب و خوشکل و برازنده در اطراف خودم میشناسم که به دلیل همین سختگیریهای خودشون یا خانواده شون مجرد موندند و شانس ازدواج رو از دست دادند . وقتی به بقیه نگاه میکنی و فکر میکنی ازدواج خیلی خوبی کرده این فقط ظاهر قضیه ست اگر همین ادم با خصوصیات واقعیش نه ظاهری که دیگران میبینند به خواستگاری شما می اومد شما مثل بقیه خواستگاراتون رد میکردید . ولی اون دختر رد نکرده و محاسن ایشون رو دیده است .میشه شرایط خواستگاری رو که الا ن داری برامون توضیح بدی ؟

  20. 3 کاربر از پست مفید واحد تشکرکرده اند .

    Eram (سه شنبه 21 بهمن 93), آی تک (شنبه 06 تیر 94), آنیتا123 (شنبه 04 بهمن 93)


 
صفحه 1 از 4 1234 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: شنبه 18 آذر 96, 15:52
  2. دغدغه من در دوران اشنایی+چطور وابسته نشم+معیار پاکیزگی
    توسط الهه زیبایی ها در انجمن خواستگاری
    پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: سه شنبه 11 مهر 96, 01:24
  3. زندگیم داره بهم میریزه خواهش میکنم راهنمایی کنید
    توسط رها70 در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: جمعه 05 مهر 92, 11:50
  4. مردایی که می گن دختر باید ریزه میزه و کوچولو باشه ،دروغ می گن؟؟؟؟
    توسط نازنین آریایی در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 55
    آخرين نوشته: پنجشنبه 01 تیر 91, 16:44
  5. آموخته ام که برای زندگی كردن از چه چیزهایی بگذرم
    توسط Yakamuz در انجمن تجربه های فردی
    پاسخ ها: 19
    آخرين نوشته: شنبه 28 دی 87, 08:39

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 11:30 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.