به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    ((( مشاور خانواده ))) آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 03 اردیبهشت 03 [ 12:22]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,420
    امتیاز
    287,130
    سطح
    100
    Points: 287,130, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,580

    تشکرشده 37,080 در 7,002 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    مهارتهای کاربردی مفید برای خانمها در ارتباط با شوهرانشان

    فقط خانم ها بخوانند


    خانم راحله فروغی از چهره های سرشناس در علم روان شناسی می گوید: عشق واكنشی آموختنی و احساسی فراگرفتنی است. یعنی هر آدمی عشق را با توجه به آموخته ها، باورها و محدودیت هایش می شناسد و تجربه می كند. همگی انسان ها با عشق یكسان برخورد نمی كنند اما همه بر این باورند كه اگر دوست داشتن شدت یابد به مرحله عشق می رسند.
    «اگر آدمی واقعاً و صمیمانه كسی را دوست داشته باشد حتماً همه مردم دنیا و زندگی را دوست می دارد. اگر من بتوانم به كسی بگویم « تو را دوست دارم» باید توانایی این را هم داشته باشم كه بگویم من در وجود تو، همه كس را دوست دارم، با تو همه دنیا را دوست دارم، در وجود تو حتی خودم را دوست دارم.» (اریك فروم)
    برای این كه روح زن را شاداب و با نشاط سازید باید بخشی از اوقات فراغت خود را فقط به او اختصاص دهید. یك زن نیاز به توجه و نیاز به احساس امنیت دارد. از یاد نبریم زن ها از طریق محبت و عشق ورزی بهتر و راحت تر با ما كنار می آیند تا با اهدای قطعه ای جواهر.

    این فكر كه كسی در این دنیا تو را دوست ندارد، باعث می شود از خودت بدت بیاید. ولی وقتی عاشق شدی و معشوق با تو همراه شد آن وقت اعتماد به نفست بیشتر می شود. در نتیجه خود را هم بیشتر دوست خواهی داشت، زیرا دریافته ای آنقدر خوب هستی كه كسی عاشقت شود.
    «عشق یك نعمت بزرگ است كه به انسان هدیه شده» (پترارك )
    در این نوشته روی صحبت با آن دسته از خانم هایی است كه میل دارند به قلب شوهرشان راه یابند، اما شیوه اش را به درستی نمی دانند. راه های ساده و عملی زیر به ظاهر پیش پا افتاده و بی اهمیت اند، اما تجربه حاكی از آن است كه بیشترین اختلاف های خانواده ها در همین نكات به ظاهر جزئی ریشه دارد :




    1- با شوهری كه از سر كار می آید چه رفتاری دارید؟

    الف - چه باید كرد؟

    1- سلام و احوالپرسی معمول، منتها با خوشرویی و گفتن «خسته نباشید».

    2 - گرفتن كیف، كت و بسته های خریداری شده

    3 - دادن خبرهای خوش

    4 - آرام كردن فرزندان و هر یك را به كاری مشغول كردن.

    5 - سریع آماده كردن میز غذا یا چیدن سفره .

    6 - پرس و جو از اوضاع كاری روز و فرصت دادن به مرد تا حرفهایش را بزند.

    و خلاصه به هر طریق می توانید احساس خوب خود را از ورود شوهر به منزل ابراز كنید.

    «تبسم خرجی ندارد ولی سود بسیاری دارد.» ( دیل كارنگی)






    ب- و اما چه نباید كرد؟

    1 - بی اعتنایی و سرد رفتار كردن.

    2 - درخواست انجام كاری پیش از غذا خوردن.

    3 - گله و شكایت از بچه ها یا شكوه و شكایت از كارهای روزانه.
    4 - درخواست پول یا بیان سایر توقعاتی كه احتمالاً برای مرد مشكل آفرین است.
    شاید بگویید این موارد پیش پا افتاده است، اما صادقانه پاسخ دهید: آیا با وجود آگاهی از این موارد جزئی، به آنها عمل می كنید یا فقط گاهی یكی- دو تایی را اجرا می كنید؟







    2 - اگر شوهر شما دیر به منزل بیاید با او چه رفتاری دارید؟

    یكی از عمده ترین اختلاف های زوجین، دیر آمدن مرد به خانه است. طبیعی است هیچ مردی حق ندارد بدون دلیل موجه دیر به خانه برود. اما خانم ها هم نباید در صورت دیر آمدن مرد به منزل، جنجال به پا كنند. خانم ابتدا باید علت واقعی را پیدا كند تا از روی حدسیات و افكار منفی خود واكنشی نشان ندهد كه رابطه را پر از خشونت و مشاجره كند.

    زنان گاهی فقط نیاز به گوش شنوا دارند. با گفتن و گله كردن و گاهی از چیزی شكایت كردن روحشان را سبك می كنند. مرد خوب همواره این فرصت را به همسرش می دهد. پس به حرف های او گوش بدهید و او را تأیید كنید. این عمل را نه به صورت مكانیكی بلكه از روی رغبت و با تمام وجود و به خاطر دل او انجام دهید.


    زن باید علت دیر آمدن را سؤال كند وگرنه مرد فكر می كند این موضوع برای زن بی اهمیت است، اما زن باید سؤال خود را با لحنی آرام مطرح كند، آن هم پس از این كه شوهر شام خورد و كمی استراحت كرد. زن باید او را متوجه كند به خاطر نگران بودن چنین پرسشی كرده است. با این برخورد، شوهر مجبور می شود با حوصله و به نرمی دلیل دیر آمدنش را توضیح دهد.

    اما اگر زن لحن تند و غیردوستانه ای داشته باشد مرد احساس می كند مورد بازخواست قرار گرفته است، از طرفی هم خسته و گرسنه است بنابراین ممكن است حتی با لحن زننده ای بگوید "به تو مربوط نیست" یا سكوت كند.

    مردی می گفت «شغلم طوری است كه اكثراً نمی توانم سر ساعت به منزل برسم، هر چند همسرم از این وضعیت با خبر است اما تا می رسم غرولند می كند. من هم دیگر به این رفتارش عادت كرده ام و دیگر تلاشی برای سر وقت رسیدن نمی كنم. از این كه فكر می كنم او به من ظنین است عصبانیتم دو برابر می شود.»

    البته بهتر است مرد در این صورت تلفنی به خانم خبر دهد، اما به او حق بدهید كه شاید گاهی تلفن دم دست او نیست. برخی از مردها هم می گویند اگر هر بار به او تلفن كنیم عادت می كند، آن وقت اگر یك بار نتوانیم زنگ بزنیم بیشتر نگران می شود.

    اما از اینها گذشته، كمی هم باید مسئله را از دید خانم ها بررسی كنیم. بیشتر زنان مایلند ساعت دقیق آمدن همسرشان را بدانند. منظور آنها بازخواست یا كنجكاوی نیست بلكه می خواهند ناهار یا شام را طوری آماده كنند كه به محض ورود او غذا را بكشند. حالا شما خود را به جای همسری بگذارید كه نمی داند كی پلو را دم كند تا نسوزد، كی خورش را بار بگذارد كه به موقع حاضر شود، به بچه ها غذا بدهد یا نه و خلاصه ده ها مورد دیگر كه به سلیقه شخصی زنان مربوط می شود. اگر شوهر دیر كند تمام نقشه های همسرش را به هم می ریزد. در حالی كه وقت شناسی حداقل احترامی است كه می توانیم به زحمت های روزانه شان بگذاریم. از یاد نبریم نهایت آرزوی هر زن فراهم كردن شرایط آسایش و راحتی برای شوهرش است. قبول كنیم كه یكی دوساعت را در نگرانی و اضطراب به سر برده و نمی تواند خوشامدگوی خوبی به هنگام ورود شوهرش باشد.

    در اینجا باید به زنان دوستدار شوهر توصیه ای کرد:. شما كه دوست ندارید به تنهایی غذا بخورید و حتماً باید شوهرتان كنارتان باشد لازم است به نكته ای ظریف توجه كنید. اگر مایلید او هر چه زودتر وضع مالی اش را بهبود بخشد و خواسته هایتان را برآورده سازد، باید خود را برای این گونه دیر آمدن ها آماده كنید. زیرا همیشه چنین فرصت كاری خوبی برای همسرتان مهیا نیست. در چنین مواقعی باید برای خود سرگرمی سالمی پیدا كنید تا هم شوهرتان آسوده خاطر به كارهایش برسد و هم شما هنری بیاموزید، یا تخصصی پیدا كنید. زنان موقعیت شناس، شغل شوهر را دست كم نمی گیرند، زیرا موفقیت مرد بازده اقتصادی خوبی خواهد داشت و رفاه خانواده بیشتر می شود. در ثانی رضایت خاطری كه از این بابت به مرد دست می دهد تأثیر مطلوبی بر روابط زناشویی می گذارد. مردی كه از كارش راضی است به نسبت مردان دیگر در خانه خوش اخلاق تر است و در برابر ناملایمات صبوری بیشتری نشان می دهد. البته زنان در صورتی باید چنین فرصتی به شوهر خود بدهند كه مدت آن كوتاه باشد وگرنه شوهر باید در برنامه كاری خود تجدید نظر كند، زیرا زندگی فقط كار و مادیات نیست .



    3 - با سكوت شوهر خود چه برخوردی داشته باشید ؟

    بیشتر خانم ها از سكوت شوهر در خانه سراسیمه و نگران می شوند، نشاط خود را از دست می دهند و این سكوت را به خود نسبت می دهند و پیش خود فكر می كنند دوباره از چه دلخور است كه حرف نمی زند. آیا ممكن است دیگر مرا دوست نداشته باشد؟

    این حق خانم هاست كه از مسائل شوهر خود مطلع باشند. یك زن دوست دارد شوهرش تمام اسرارش را با همسر در میان بگذارد، تا هم احساس غریبه بودن نكند و هم این كه دوست دارد سنگ صبور شوهر خود باشد تا شاید بتواند كمكی كند. اما باید به این مورد هم توجه كنند كه بیشتر شوهرها مایل نیستند مشغله های فكری شان را با همسر خود در میان بگذارند چون می ترسند او را دچار نگرانی و اضطراب كنند. به علاوه چون مطمئن هستند از عهده حل مشكل برمی آیند فكر می كنند تا آن وقت نباید به همسرشان چیزی بگویند. گرچه نمی شود این رفتار را صددرصد تأیید كرد اما آنها با حسن نیت چنین می كنند. همسرتان فقط می خواهد شما ناراحت نشوید. مردی كه تمام مشكلات كاری خود را با همسرش در میان بگذارد در واقع بخشی از بار آن را به دوش او منتقل می كند. به جای این كه از شوهرتان انتظار داشته باشید تمامی افكار و اسرارش را با شما در میان بگذارد به او فرصت دهید تا تنها بماند. در ضمن شرایط آرامش او را مهیا كنید و تا می توانید مهربانی كنید. این رفتار باعث می شود شوهرتان در كمال آسایش به مشكلش بیندیشد و برای حل آن اقدام كند. در چنین خانه ای است كه مرد می تواند تمام غصه هایش را فراموش كند.

    «هر وقت وارد منزل می شوم تمامی غصه ها و ملالت های خود را فراموش می كنم.» (بورك)
    اگر در مجالس كسی به شوخی شوهرتان را دست انداخت، از شوهر خود حمایت كنید. در مهمانی ها مراقب شیطنت های اطرافیان باشید. معمولاً بی غرض نیستند. زندگی سعادت بار، ناشی از مراقبت های زوجین است. مردان هر ضعفی داشته باشند مایلند مورد محبت و احترام همسرشان واقع شوند. مواظب باشید به دام آدم های حسود و دو به هم زن نیافتید كه رهایی از شر آنها آسان نیست. اگر همسرتان عیبی دارد مواظب باشید آن را در هیچ شرایطی با دیگران در میان نگذارید.






    4 - مواظب حسادت های شوهرتان باشید .

    برای حسن تفاهم با شوهرتان باید بدانید كه او چه روحیه ای دارد. انتظار دارید از همكار مردتان تمجید كنید و شوهرتان آشفته نشود؟ اگر می خواهید همیشه در قلب شوهرتان جای داشته باشید

    هیچگاه بیش از حد از مردی نزد او تعریف نكنید.

    هیچوقت چیزهایی را كه از دیگران یاد می گیرید با آب و تاب پیش او بازگو نكنید. از كجا می دانید به غرور شوهرتان برنخورده است؟ بعضی از مردها گاهی حسادت خود را پنهان می كنند و قدرت ابراز آن را ندارند، آنوقت دچار دردی درونی می شوند كه پیامدهای آن خوشایند نیست. شما باید متوجه این خصیصه مردها باشید. از سوی دیگر شوهرتان با حسادت خود به طور غیرمستقیم به شما نشان داده است چقدر دوست تان دارد.





    5 - غرغر كردن چاره كار نیست

    در بیشتر مواقع حرف هایی كه شما خانم ها می زنید درست و منطقی است، اما زمان و نحوه بیان مطلب، درست نیست. اگر نتیجه كاری خوب بود می توان تكرارش كرد، اما اگر حاصل منفی بود باید شیوه دیگری در پیش گرفت. با سرزنش، غرولند، بداخلاقی و رنجور نمایی فقط مرد را فراری می دهید. خانه محل آسایش و آرامش همسر شماست. اگر دائم خطاهای او یا مشكلات خود را به رخش بكشید عاقبت می گریزد و به جایی پناه می برد كه از این مزاحمت به دور باشد. (البته این مطلب به معنی تأیید این رفتار مرد نیست). رگ خواب شوهرتان را به دست آورید آنوقت همه چیز درست می شود.



    با گوشه و كنایه حرف زدن و زخم زبان را از صحبت های خود حذف كنید.

    به مردان عاشق نیز توصیه ای می كنیم : برای این كه روح زن را شاداب و با نشاط سازید باید بخشی از اوقات فراغت خود را فقط به او اختصاص دهید. یك زن نیاز به توجه و نیاز به احساس امنیت دارد. از یاد نبریم زن ها از طریق محبت و عشق ورزی بهتر و راحت تر با ما كنار می آیند تا با اهدای قطعه جواهر. بیایید به همسرتان اجازه دهید گاهی خودش را برای شما لوس كند. مگر مردان گاهی خود را لوس نمی كنند و متوقع نیستند نازشان را بكشند؟!

    گاهی پیش آمده كه زن با رنجور نمایی یا نق زدن می كوشد محبت شوهرش را جلب كند. در چنین موقعیتی شوهر آگاه و دانا، زن را درك می كند و هرگز او را مجبور به اعتراف نمی كند كه هدفش چیز دیگری است.

    «گاهی دست نوازش کشیدن، كنار او نشستن و صحبتی صمیمانه، معجزه می كند.»

    افسوس كه ما خودخواهانه به ندرت چنین می كنیم. زنان گاهی فقط نیاز به گوش شنوا دارند. با گفتن و گله كردن و گاهی از چیزی شكایت كردن روحشان را سبك می كنند. مرد خوب همواره این فرصت را به همسرش می دهد. پس به حرف های او گوش بدهید و او را تأیید كنید. این عمل را نه به صورت مكانیكی بلكه از روی رغبت و با تمام وجود و به خاطر دل او انجام دهید.

    «در این جهان نیاز به دوست داشتن و ستایش شدن، بیش از نیاز به نان است.»







    6 - وقتی زن رنجیده می شود چه می كند؟

    - به شوهرش بی احترامی می كند و دانسته یا ندانسته او را نزد دیگران تحقیر می كند.

    - هیچ یك از كارهای اشتباه خویش را نمی بیند و منطق و انصافش را نسبت به شوهر از دست می دهد.

    - به خواسته های شوهر ترتیب اثر نمی دهد و ناخودآگاه سعی می كند او را عصبانی كند.
    - به حسودان و معاندان میدان می دهد تا از شوهرش انتقاد كنند.
    - با كوچكترین چیزی جنجال به پا می كند، خانه را به خوبی اداره نمی كند، با مهمان ها بدرفتاری می كند و...
    و با این شرایط روحی زن، فضای خانه متشنج و زندگی در آن برای همگان سخت می شود.







    اما راه چاره چیست؟

    حتی زوج هایی كه عاشق یكدیگر هستند گاهی در برخورد با یكدیگر دچار رنجش می شوند، زیرا به طور طبیعی وقتی كسی را دوست داریم از او توقعاتی داریم و گاهی از او بیش از دیگران توقع داریم، هنگامی كه انتظاراتمان برآورده نمی شود می رنجیم. البته رنجش امری طبیعی است اما باید مراقب باشیم هرگز و تحت هیچ شرایطی رنجش خود را از همسر پوشیده نداریم، زیرا:

    «رنجش های كوچك همچون طاعون، عشق را نابود می كند.» (لئو بوسكالیا)

    رنجش های كوچك در روحمان انباشته می شود و سرانجام به آستانه انفجار می رسیم. در این مرحله است كه جرقه ای می تواند آتش خشم بی پایان ما را شعله ور كند. داد و فریاد راه می اندازیم، بد و بیراه می گوییم، ناله و شیون سر می دهیم و ارتباط را خراب می كنیم.

    در اینجا شما را با دو فن مهم آشنا می كنیم:

    1 - فن گفت وگو:

    اوایل ازدواج همه كوتاه می آیند، اغماض می كنند، از یاد می برند، می بخشند و زود آشتی می كنند. اما پس از مدتی هیچ یك كوتاه نمی آیند، اغماض نمی كنند، از یاد نمی برند و نمی بخشند. همه چیز از زیر ذره بین رد می شود، زود می رنجند و می رنجانند. بعد هم می گویند چرا من برای آشتی پیشقدم شوم. متأسفانه این روند به مرحله ای می رسد كه زوج نتیجه می گیرند حرف زدن فایده ای ندارد. «او كه اصلاً به حرفم گوش نمی دهد، تا حالا چند بار امتحان كرده ام، او خودخواه است و حرف، حرف خودش است.»ممكن است شما با هم صحبت نكنید اما زندگی مشترك همچنان ادامه دارد. ناگزیر برای شناخت طرف مقابل و خواسته های او به حدس و گمان متوسل می شوید و مشخص است كه این شناخت نمی تواند درونی و عمیق باشد.

    همسر رنجیده می كوشد حقانیتش را ثابت كند. معتقد است رفتاری به دور از عدالت با او شده. اگر طرفین قدمی برای رفع رنجش خود برندارند مدام بر میزان آن افزوده می شود و كار به قهر می كشد. در تمامی مراحل فوق هم صحبت شدن می توانست درهای آشتی را بگشاید. گاه خجالت باعث می شود برای رفع دلخوری قدم پیش نگذاریم. گاه از واقعیت فرار می كنیم و مشكل را رها می سازیم، گاهی هم مایلیم دیگران را شبیه خود كنیم.

    اما باید دست از خودخواهی برداریم. باید بپذیریم یك رابطه مورد پسند بر حس احترام به عقیده و گفتار طرف مقابل استوار است.

    «پیش از ازدواج چشم ها را خوب باز كنید و بعد از آن كمی آنها را روی هم بگذارید.» ( فرانكلین )

    باید همسرمان را همان طور كه هست قبول كنیم. برای این كه به خواسته های منطقی مان توجه كند باید به خواسته اش احترام بگذاریم. باید به شیوه پسندیده ای با او حرف بزنیم. اگر با او حرف نزنیم از كجا بداند كه ما چه خواسته ای داریم؟ آنها كه معتقدند از گفت وگو نتیجه ای نمی گیرند باید بدانند با شیوه حرف زدن، آشنایی كافی ندارند.



    وقتی با همسر خود درددل كردیم و كدورت ها رفع شد آنگاه به این نكته پی می بریم كه:

    «آنچه استحقاق نگرانی و تشویش را داشته باشد، هرگز وجود ندارد.» ( پلاتو )

    2 - فن رفع دلخوری :

    در زندگی زناشویی دلخوری ها، شكایات و مشاجره ها فراوان است، اگر چنین نباشد باید نگران بود زیرا به یقین رابطه زوج به سردی می گراید، نسبت به همسر بی اعتنا شده و یکدیگر را هم دوست ندارند زیرا از یكدیگر نمی رنجند. هر گفت وگویی شیوه ای دارد كه اگر به همه نكاتش توجه شود پایانی خوش خواهد داشت.اكنون راه های گله گذاری خوب را شرح می دهیم تا بتوانید این مرحله حساس را درست طی كنید:

    - پیش از صحبت سعی كنید خود را جای همسرتان بگذارید. با این كار بهتر به مشكلات او پی می برید.

    - پیش از صحبت با همسر، هرگز موضوع را با دیگران مطرح نكنید، زیرا ممكن است گفته هایتان را نزد او نقل کنند و او را علیه شما بشورانند.

    - در ابتدای صحبت تأكید كنید قصد شما از مطرح كردن رنجش، رفع سوءتفاهم است؛ زیرا قهرهای طولانی و جدال بیهوده بوده و راه به جایی نمی برد.

    - سعی كنید از نكات مثبت كارهای اخیر او یا آنچه از او پسندیده اید ذكری به میان آورید تا فضای مذاكره صمیمی شود.

    - تأكید كنید ممكن است مقصر این ماجرا خودتان باشید. بنابراین محض رفع دلخوری اقدام به صحبت كرده اید .اگر تقصیری داشته اید حتماً آن را به زبان آورید و از همسرتان پوزش بخواهید. این كارتان جّو گفت وگو را بهبود می بخشد و همسرتان فكر نمی كند محاكمه ای در كار است. در ضمن او نیز آماده پذیرفتن اشتباهاتش می شود.

    - ضمن حل مسائل سعی كنید حرفهایتان را با زخم زبان، كنایه، تحقیر و تمسخر بیان نكنید. زیرا وضع از آنچه هست بدتر می شود.

    - هرگز همسرتان را با دیگران مقایسه نكنید و مزایای آنها را به رخش نكشید. اگر می خواهید مقایسه ای در كار باشد سعی كنید او را با خودش، یعنی خطای احتمالی اش را با رفتار خوب خودش در موقعیتی دیگر مقایسه كنید.

    - از دلخوری ها و رنجش های كوچك شروع كنید و از گذشته های دور یاد نكنید. پس از رفع دلخوری او را وادار نكنید به گناهش اعتراف كند و از شما عذر بخواهد. این امر غرورش را جریحه دار می کند و جری اش خواهد كرد.

    - از یكدندگی بپرهیزید و لجبازی نكنید. اگر موردی در آن جلسه حل نشد، گفت وگو را به بعد موكول كنید.

    - هنگام گفت وگو اگر همسرتان خواست حرفی بزند مانعش نشوید و سراپا گوش باشید. فرصت دهید تا اظهار نظر كند. با این رفتارتان ثابت می كنید او نیز دارای حق و حقوقی است. از طرفی همسر شما با حرف زدن تخلیه روانی می شود. وقتی گفته هایش تمام شد آرامش و راحتی زیادی احساس خواهد كرد و پیش خود خواهد گفت: «من هم حرفم را زدم» به این ترتیب امكان آشتی و رسیدن به تفاهم فراهم می شود.

    - به هر شكل كه می توانید رفع دلخوری را جشن بگیرید- با هدیه دادن شاخه گلی یا هر چیز جزیی مورد نیاز طرف مقابل- خانم می تواند كیك یا شیرینی بپزد، آقا می تواند دعوت به عصرانه یا شامی در بیرون از منزل كند و...


    همیشه به یاد داشته باشید كه آشتی های اجباری كه در آن هیچ كدام از طرفین در خود تغییری نمی دهند بنیانی سست دارد.

    «بعد از یك سال زندگی زناشویی دیگر زن و مرد به فكر زیبایی صورت هم نمی افتند و برعكس فقط متوجه خلق و خو و رفتار یكدیگر می شوند.» (ساموئل اسمایلز)






    7 - مراقب حساسیت های شوهرتان باشید

    برای همسر خود ارزش و احترام قائل باشید، سخنش را قطع نكنید. اگر در محفل ها احترام لازم را به او نگذارید نباید انتظار داشته باشید دیگران برایش ارزش قائل شوند. همواره باید در كنار شوهرتان باشید نه در مقابل او. اگر چنین كردید باید تاوان خطاهایتان را هم بپردازید. اگر كسی بی احترامی ببیند به كسانی رو می آورد كه تحسین و تشویقش می كنند.

    اگر در مجالس كسی به شوخی شوهرتان را دست انداخت، از شوهر خود حمایت كنید. در مهمانی ها مراقب شیطنت های اطرافیان باشید. معمولاً بی غرض نیستند. زندگی سعادت بار ناشی از مراقبت های زوجین است. مردان هر ضعفی داشته باشند مایلند مورد محبت و احترام همسرشان واقع شوند. مواظب باشید به دام آدم های حسود و دو به هم زن نیفتید كه رهایی از شر آنها آسان نیست. اگر همسرتان عیبی دارد مواظب باشید در هیچ شرایطی با دیگران در میان نگذارید. «چرخ زندگی باید به دست خودتان بچرخد، آن را به دست دیگران ندهید كه در جهت منفعت و مصلحت شما نمی چرخانند.»







    8 - سنگ صبور شوهر باشید

    نشاط ، سرزندگی و خوشرویی شما اگر همراه با حوصله و صبوری باشد، شوهرتان خوشبخت ترین مرد عالم است. مردی كه خسته و كوفته از فشار محیط كار به خانه می آید پی مكان امنی است تا تجدد قوا كند. سعی كنید غمخوار شوهر باشید و در ناراحتی هایش شریك باشید. وقتی از سختی ها و مشكلات می گوید فقط گوش كنید، او در این لحظه محتاج پند و اندرز نیست. هیچگاه از اشتباهاتش یا اعترافهایش چماقی علیه او نسازید و اسیر جملاتی مثل «من كه گفته بودم این كار را نكن» نشوید .پس ملكه ذهن خود كنید كه شوهرتان به شدت به شما نیاز دارد و نباید كاری كنید كه از شما فاصله بگیرد.

    «خداوند شایستگی زن را در قلب او قرار داده است.» ( لامارتین)






    9 - شكم مرد دروازه قلب اوست!

    مردها دو گروه هستند: گروه اول

    مردهایی هستند كه خیلی كم غذا می خورند اما به كیفیت آن و نحوه چیدن میز بسیار اهمیت می دهند. این دسته از مردها معمولاً یكی - دو غذا را خیلی دوست دارند. پختن غذاهای مورد علاقه شوهرتان ابراز غیرمستقیم مهر و محبت به اوست. با این كار به او می گویید: « تو برای من مهم هستی و خواسته هایت در درجه اول اهمیت قرار دارد. به خاطر توست كه غذای مورد علاقه ات را پختم و در چیدن میز نهایت سلیقه و حوصله را به خرج دادم.»گروه دوم

    مردان شكم پرست هستند و دوست دارند غذاهای چرب و سرخ كرده بخورند. حتی اگر با شوهرتان قهر هستید اما باز هم از شكم او نزنید. حال اگر شوهر اضافه وزن یا سوء هاضمه داشت چه باید بكنید؟اگر می بینید غذای چرب و سرخ كرده سلامتی او را به خطر می اندازد از آن صرف نظر كنید و به تدریج به غذاهای رژیمی روی بیاورید. زیرا سلامتی شوهرتان از هر چیز دیگری مهمتر است. اما برای این كه سروصدای شوهر شكم پرست تان در نیاید به او وعده بدهید هفته ای یكی- دوبار غذاهای مورد علاقه اش را خواهید پخت.

    مطمئن باشید دلخوری همسرتان موقتی خواهد بود زیرا پس از مدتی به این گونه غذاها عادت می كند. ممكن است در ظاهر حرفی نزند اما وقتی می بیند مراقب سلامتی اش هستید در باطن شما را ستایش می كند.






    10 - چگونه مرد را در انجام كارهای خانه شركت بدهید

    بیشتر مردانی كه از زیر بار كار خانه، شانه خالی می كنند مدعی هستند همسرشان كار آنها را قبول ندارد و مدام ایراد می گیرد.

    «هر وقت می خوای كمك كنی كار منو زیادتر می كنی» ،«بلندشو برو پی كارت، تو بلد نیستی سبزی پاك كنی» ،«مزاحم نشو. تو كار نكنی بهتر است» و بعد همین خانم پیش مشاور می آید و می گوید: «شوهرم مسئولیت پذیر نیست و كمكم نمی كند».

    بنابراین خانم محترم چاره ای نیست جز انتخاب راه هایی كه امكان همكاری مردان را در خانه بیشتر می كند.

    نكات زیر شما را در این مهم یاری می دهد:

    - به مرد فرصت دهید كارهایی را انجام دهد كه علاقه مند است.

    - غُر غر كردن و نالیدن از فشار كار، چاره درد نیست. ببینید چگونه می توانید شوهرتان را به كار تشویق كنید.

    - اگر شوهرتان كاری را ناشیانه انجام داد ملامتش نكنید وگرنه قهر می كند و دیگر دست به سیاه و سفید نمی زند. هر كار خوب او را تحسین كنید تا به انجام باقی كارها ترغیب شود.

    - به تدریج شوهرتان را متوجه كنید به كمكش نیاز دارید و این كمك وظیفه اوست.

    - برای مرد تكلیف تعیین نكنید كدام كار وظیفه اوست. مردان دوست ندارند تحت قید و بند در آیند. بگذارید به میل خود سهمی از كارخانه را به عهده بگیرند. به شوهرتان فرصت دهید وظیفه اش را انجام دهد، اگر از یاد برد یا تنبلی كرد جنجال راه نیندازید و صبوری و متانت به خرج دهید. اگر به عشق اجازه دهید آزادانه جاری شود، بر هر مانعی غالب خواهد شد».



    منبع : تبیان

    غلام همت آنم که زیر چرخ کبـــود
    زهرچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است

    http://www.hamdardi.com
    دسترسی سریع به همدردی و مدیر همدردی با عضویت در کانال همدردی در ایتا

  2. 14 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    Aram_577 (جمعه 11 مهر 93), asemaneabi222 (چهارشنبه 09 مهر 93), khaleghezey (چهارشنبه 09 مهر 93), marta (شنبه 12 مهر 93), paiize (پنجشنبه 10 مهر 93), reihane_b (چهارشنبه 23 مهر 93), sahra100 (جمعه 11 مهر 93), sara503 (شنبه 10 آبان 93), terme00 (چهارشنبه 09 مهر 93), واحد (پنجشنبه 27 فروردین 94), آرام دل (چهارشنبه 09 مهر 93), برسرک (چهارشنبه 09 مهر 93), شمیم الزهرا (پنجشنبه 10 مهر 93), عشق آفرین (جمعه 11 تیر 95)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 11:35 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.