به انجمن خوش آمدید
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 , از مجموع 4
Like Tree12Likes
  • 4 Post By فرشته مهربان
  • 2 Post By فرشته مهربان
  • 3 Post By فرشته مهربان
  • 3 Post By فرشته مهربان

موضوع: بشنو از نی .............

  1. #1
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-۱-۰۳
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    7,682
    امتیاز
    106,053
    سطح
    100
    Points: 106,053, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.6%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    تشکرها
    27,171

    تشکرشده 34,660 در 7,051 پست

    نوشته های وبلاگ
    4
    Rep Power
    980
    Array

    بشنو از نی .............

    سلام و عرض احترام خدمت همه عزیزان همدردی و همه بازدید کنندگان تالار و مطالعه کنندگان این تاپیک

    بهتر می دانم که ابتدا مطالب را ارائه کنم که حیفم می آمد وقتی خودم می خوانم و بهره می برم شما را هم شریک نکنم و در انتها منیع را معرفی کنم


    از شما تقاضا می کنم این تاپیک را دنبال کنید تا آخر و با دقت مطالعه کرده و نکته های کاربردی و مهم آنرا یادداشت کنید و نصب العین قرار دهید که بسیار سازنده هست





  2. 8 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    khaleghezey (چهارشنبه ۰۱ مرداد ۹۳),Somebody20 (چهارشنبه ۰۱ مرداد ۹۳),tabasom321 (سه شنبه ۱۴ مرداد ۹۳),فرشته اردیبهشت (چهارشنبه ۰۱ مرداد ۹۳),مصباح الهدی (چهارشنبه ۰۱ مرداد ۹۳),آرام دل (چهارشنبه ۰۱ مرداد ۹۳),آزرم (چهارشنبه ۰۱ مرداد ۹۳),بالهای صداقت (چهارشنبه ۰۱ مرداد ۹۳)

  3. #2
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-۱-۰۳
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    7,682
    امتیاز
    106,053
    سطح
    100
    Points: 106,053, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.6%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    تشکرها
    27,171

    تشکرشده 34,660 در 7,051 پست

    نوشته های وبلاگ
    4
    Rep Power
    980
    Array

    1


    مقدمه


    آنها که هستی و زندگی شان را در رفتن ها دیده اند و ماندن را گندیدن و پوسیدن می دانند ، این ها در این جریان ، در این حرکت ، در این رفتن ، با مانع ها و درگیری هایی روبرو می شوند ؛ مانع ها و درگیریی هایی که درهمه جا خانه گرفته اند ، در درون آنها ، در خانه آن ها ، در محل و جامعه و در تمام جبهه ها.


    این درگیری های مستمر ناچار بحران ها ، التهاب ها ، اضطراب ها و زلزله هایی ، بوجود می آورند و روح ها هرچند به قدرت کوه ها باشند ، با چنین زلزله هایی همراه خواهند شد . این اضطراب و زلزله ، یک عامل طبیعی است که می توان در برابر آن جند گونه عکس العمل داشت . این ها می توانند انسان را بشکنند و هرز کنند و می توانند او را آماده سازند و او را به قدرت و توانایی بیشتر برسانند .

    این اضطراب ها و زلزله ها علامت نفص نیست ، اگر انسان بتواند به پیوند های محکم تر و قدرتهای بیشتری برسد و این است که در آیه 214 سوره بقره ، از زلزله ها و زبرو رو شدن هایی سخن رفته که در رسول و همراهانش به جای سستی و عقب گرد ، طلب و حرکت به وجود آورده بود ؛ طلبی برای پیروزی و حرکتی به سوی نصر . اَّّلا اِنَّ نَصراللّهِ قریب (1)
    و در این حرکت و در این درگیریهای وسیع در کنار تحوّل ها و تغییرهای مستمر ، آنها که در کنار متغیّرها لرزیده اند و زیر و رو شده اند به ثابت و حق ، به اللّه نزدیک می شوند واوست که آنها را به ثبات می رساند و به آنها امن را می بخشد، که: اِنَّالمُتَّقینَ فی مَقامٍ اَمین (دخان51 )و یُثَبِّتُ اللّهُ الَّذینَّ آمَنوا بِالقَولِ الثابِت (ابراهیم 27)


    -----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    پاورقی :
    ( مهم )

    1 خیال می کنید به بهشت راه می یابید ، با آنکه هنوز به شما نرسیده گرفتاری ها و رنج هایی که به پیشینیان رسید و آنها را گرفت و تکان داد و زیرو رو شدند و به زلزله افتادند تا پیامبر و کسانی که بااو بودند بگویند یاری و نصر در کجاست ، متی نصرالله ...... الاان نصرالله قریب .


    در این آیه دو نکته نهفته است : یکی این که گرفتاریهایی که انسان را می گیرد و او را تکان می دهند و می لرزانند. به این خاطر به او می رسند که او در جست و جوی نصر برآید، و زلزالو ..... حتی یقول ...... و این زلزله تا لحظه ای است که به این طلب و جست و جو نرسیده اند. این ها به جای این که در گرفتاریها خُرد شوند و بشکنند، می تواننداز زلزله ها به دنبال نصر راه بیفتند و به نصر و یاری حق چشم بدوزند .


    نکته دیگر اینکه پس از این مرحله از طلب و جست و جو ، باز نصر واصل نیست ، نرسیده است بلکه نزدیک است . نصرالله قریب ، باید یک مرحله دیگر بگذردو این جست و جو و طلب ، به عمل و تصمیم تبدیل شود تا به نصر خدا واصل شوند و گرنه با اینکه نصر نزدیک است تو منصورنیستی و کاری از پیش نرفته است ، کسانی که در جا می سوزندو سوز می زنند ، به جایی نمی رسند ؛ باید راه افتاد گندمی که در انبار مانده طعمه سوسگ هاست . ولی هنگامی که راه افتاد ودر جای خود نشست ، همان عاملی که او را می پوشاند همان سنبله اش می کند .





  4. 3 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    فرشته اردیبهشت (چهارشنبه ۰۱ مرداد ۹۳),آرام دل (چهارشنبه ۰۱ مرداد ۹۳),بخشنده مهربان!!! (چهارشنبه ۲۹ دی ۹۵)

  5. #3
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-۱-۰۳
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    7,682
    امتیاز
    106,053
    سطح
    100
    Points: 106,053, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.6%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    تشکرها
    27,171

    تشکرشده 34,660 در 7,051 پست

    نوشته های وبلاگ
    4
    Rep Power
    980
    Array
    2

    سرچشمه اصلی این قطره امن و امان دو چیز است: یکی قرآن و دیگری پیوند و دعا .


    شاید این طرح خیلی ساده و سطحی به نظر بیاید و ما را به یاد خرافات بیندازد و یا بیاد قاری های کور و جلسه دعاهای مهجور. ولی این طرح برای آنها که رسالتشان به وسعت و روشی دیگر راه یافته ، تنها طرح درمان است .

    هنگامی که رسالت ما ، از مرز خودمان و خانه و شهرمان و حتی نسل معاصرمان فراتر رقت و هُدیً لِلنّاس را خواستیم و این وسعت عظیم را در نظر گرفتیم.

    وهنگامی که رسالت ما برای این سطح گسترده ، از حد نان و آب و آزادی و عدالت و رفاه و حتی تکامل بالاتر آمد و خواستیم که انسان راهش را بیابد و پس از تکامل در جهت عالی تری راه بیفتد و به رشد برسد و راه و جهتش را ببیند و هدایت شود و رشد بگیرد .
    و هنگامی که این رسالت با آن وسعت و این عمق بخواهد همراه بیّنات و کتاب و میزان ،انتخاب انسان و بر پا ایستادن افراد را داشته باشد و از غلطان و بدوش کشیدن آنها جلوگیری کند ، در این هنگام ، این رسالت با آن وسعت و عمق و با این روش ، بنیادی دیگر می خواهد . دیگر بینش تاریخی ، بینش طبقاتی، بینش سیاسی و عواطف انسانی و شعارها و بالاتر ، بینش تاریخی ، بینش انسانس که قدر و عظمت انسان و اتصال و پیوند انسان با هستی و جامعه را مشخص می کند ، هیچکدام از اینها نمی تواند این بار سنگین را به دوش بگیرد و این رسالت عبودیت را می خواهد ، که : اَشهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً عَبدُهُ وَ رَسولُه . این رسالت ، براین پایه می تواند استوار شود . پایه های دیگراین سقف سنگین را تحمل نمی کنند.

    شاید در بلوچستان به کپرها برخورد کرده باشی ، خانه هایی که با چند تا چوب و یک حصیر ساخته می شوند. سقفشان از حصیر است و این سقف سبک ، با چهارتا چوب برپا می ایستد،ولی سقف های سنگین و عمارت های عظیم با آن و سعت و سنگینی ، دیگر با این چهارپایه های لرزان بر پا نمی ایستند .
    آن بینش های تاریخی و سیاسی و طبقاتی و یا آن شعارها به درد دیگران می خورد ؛ دیگرانی که بیش از رفاه نمی خواهند و رابطه ها را با هستی و با تمام نسل ها در نظر نمی آورند . اما تو که بار خدا را به دوش گرفته ای ، جز با پای او و عبودیت نمی توانی حرکت کنی ، که این عبودیت ، حقیقتی است که ربوبیت را در خود دارد ؛ العُبُودیَه جُوهَرَه کُنهُهَا الرُّبُوبِیَه .





  6. 3 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    فرشته اردیبهشت (یکشنبه ۰۵ مرداد ۹۳),آرام دل (چهارشنبه ۰۱ مرداد ۹۳),بخشنده مهربان!!! (چهارشنبه ۲۹ دی ۹۵)

  7. #4
    سرپرست سایت

    آخرین بازدید
    [ ]
    تاریخ عضویت
    ۱۳۸۸-۱-۰۳
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    7,682
    امتیاز
    106,053
    سطح
    100
    Points: 106,053, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.6%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassCreated Blog entryVeteranOverdrive
    تشکرها
    27,171

    تشکرشده 34,660 در 7,051 پست

    نوشته های وبلاگ
    4
    Rep Power
    980
    Array
    3


    عمق این جمله را کسانی می فهمند که عمق اَشهَدُ اَنَّ مُحَمَّداً عَبدُهُ وَ رَسُولُه را یافته اند . عبودیت ، بنیاد رسالت محمدی های تاریخ است. ما را به دیگران چه ، که از کجا شروع می کنند و با بینش های سیاسی و تاریخی و اجتماعی یا با شعارها ، مهره هاشان را می سازند . ما چنین رسالتی داریم ، با این وسعت و عمق و با آن روش انتخابی و آزاد . ما نمی توانیم آن گونه مهره بسازیم و آنگونه تر را سازمان دهیم . و این است که برای این گونه سازندگی و سازماندهی ، ناچار در گیری ها و بحران های بیشتری خواهیم داشت ، که قله های بلند تر ، امادگی های بیشتر و نیازهای زیادتر دارند . مگر آنکه قله ها را تخفیف بدهیم و در همان سطح آزادی و عدالت اجتماعی و رفاه ، برنامه بریزیم که در این فرض ، دیگر احتیاحی به این همه نماز و روزه و حج و جهاد و سمع الله و الله اکبر نداریم و اگر به مذهب رو بیاوریم به خاطر خود مذهب نیست ، که دیده ایم تا به حال مذاهب اهرم بوده ، نه پایه ؛ اهرمی که با آن خلق را راه می انداختند و پایه های طاغوت را می شکستند ، نه پایه ای که بر آن چیزی بسازند .
    این قله های بلند ، عبودیت می خواهد و این عبودیت چیزی جز عبادت است . عبادتی که مهم ترین کار در لحظه نباشد ، عبودیت نیست و امر ندارد و اطاعت نیست و نور نخواهد داد .
    عبودیت یعنی این که محرک ها و حرکت های تو کنترل شده باشند . محرکی جز اللّه نباشد ، که دیگران نسیم های بی رمقی بیش نیستند و نمی توانند عظمت ما را بچرخانند و به بازی بگیرند . و از این گذشته با این که محرک اللّه است در حرکت هایی که بخاطر اوست ، حرکت ها بدون سنجش و دم دست نباشد ، که او حرکتی را می خواهد که مهم ترین است و ضروری ترین عبودیت یعنی این نظارت بر محرک ها و حرکت هاو چنین عبودیتی است که پایه ی رسالت های سنگین است . و این عبودیت است که به دو چشمه سرشار قرآن و پیوند و دعا ، نیاز دارد .
    این دو چشمه برای آنهایی معنی دارد که تشنه هستند و عطش راه ، آنها را سوزانده است . کسانی که نیازهای عظیم در هنگام درگیری نرسیده اند به چنین عوامل ثباتی هم نیازمند نیستند و حتی از آن چیزی نمی فهمند . همان طور که کودک بی خبر ، از لذ ت ها و آمیزش ها چیزی نمی فهمد و در اوج گفته های تو ، سراغ آب نباتش را می گیرد و دنبال بازیگوشی هایش می رود .
    آخر کسی که تمام بار روحی و تمام فشارش سه کیلو بیشتر نیست و آن هم فشار نان و آب و مسکن و پوشاک ، چنین باری و چنین فشاری که دیگر به جرثقیل ها نیاز ندارد و چنین خراشی که این همه جراحی نمی خواهد .
    سینه هایی که تمام رنج هستی را ، تمام دردهای انسان و تمان ظلم های جامعه را شاهد بوده اند و همراه هر قطره خون که از رگ های آسیایی و آفریقایی و و و ، بر زمین ریخته و همراه هر تازیانه که بر مجاهدی فرود آمده حضور داشته اند ، آنها که شاهد جامعه و شهید تاریخ و حاضر در حادثه ها هستند و با آن همه درگیر و در برابر آن همه ، مسئول ،آنها که بارشان تا این حد است و زخمشان تا این عمق ، این ها ، چاره ای جز چنین پیوند ها و رابطه ها ندارند .
    و این است که قرآن به تدریج نازل می شد تا ثبات رسول را تأمین نمایدقالُوا لَو لا نُزُلَ القُرآنُ جُملهَُ واحِدَهً کَذالِکَ لِنُثَبِّتَ بِه فُؤادَکَ وَ رَتَّلناهُ تَرتیلا ( فرقان 32 ) و این است که رسول باید از شب ها ، خلوتی و پیوندی و ربطی برای خودش بسازد ؛ قُمِ اللَّیْلَ إِلاَّ قَلیلاً*نِصْفَهُ أَوِ انْقُصْ مِنْهُ قَلیلاً*أَوْ زِدْ عَلَیْهِ وَ رَتِّلِ الْقُرْآنَ تَرْتیلاً*إِنَّا سَنُلْقی‏ عَلَیْکَ قَوْلاً ثَقیلاً*إِنَّ ناشِئَةَ اللَّیْلِ هِیَ أَشَدُّ وَطْئاً وَ أَقْوَمُ قیلاً*( 2 تا 6 مزمل ) . آنها که قول ثقیل و رسالت سنگین در انتظارشان هست ، باید هم به ترتیل قرآن و هم به قیام و بیداری شب ، رو بیاورند (1)

    ----------------------------------------------------------------------------------------------------

    پاورقی :

    دو سوره مزمل و مدثر ، برای تربیت رهبر و روش تربیت او حرف هایی دارند . در سوره مزمل از عواملی گفت و گو می کند که قیام است و ترتیل است و تسبیح است و یاد نشانه های اوست و انقطاع از غیر اوست .

    چون هنگام یأس و با جامه بلند فراموشی ، انسان به سکوت و خلوتی می رسد که می تواند در آن معبد ، پیوندی و نیایشی داشته باشد . آنها که روز پرشوری دارند وداد و ستد ها دارند ، باید ریشه در شب داشته باشند . کسی که روز را با خلق می گذراند ، باید شب را با حق باشد و گرنه کم می آورد و شکسته و خسته می شود و می ماند .

    بارهای سنگین رسالت ، با آن وسعت هُدیً لِلناس و تمامی نسل ها و با آن عمق بالاتر از رفاه و تکامل و با آن روش زمینه سازی برای انتخاب ،این رسالت سنگین ، در این وسعت و این عمق و این روش به این عبودیت و پیوند نیاز دارد .






  8. 3 کاربر از پست مفید فرشته مهربان تشکرکرده اند .

    فرشته اردیبهشت (یکشنبه ۰۵ مرداد ۹۳),آرام دل (چهارشنبه ۰۱ مرداد ۹۳),بخشنده مهربان!!! (چهارشنبه ۲۹ دی ۹۵)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2
Copyright © ۱۳۹۵ vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
vBCredits II Deluxe v2.1.0 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2010-2017 DragonByte Technologies Ltd.
Runs best on HiVelocity Hosting.
اکنون ساعت ۰۸:۲۱ برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +3.5 می باشد.