به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 15 بهمن 93 [ 16:12]
    تاریخ عضویت
    1392-2-18
    نوشته ها
    209
    امتیاز
    2,399
    سطح
    29
    Points: 2,399, Level: 29
    Level completed: 66%, Points required for next Level: 51
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    OverdriveTagger Second Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    536

    تشکرشده 560 در 192 پست

    Rep Power
    33
    Array

    انتظارات عجیب دختران قبل از ازدواج: تحصیلات یا کار

    دخترخانما تا چه حد انتظار دارن پسر مورد نظرشون قبل از ازدواج دوست داشتنشو اثبات کنه؟؟ چرا فکر میکنن پسری که قبل از ازدواج نمیخواد حرفای عاشقانه بزنه دوسشون نداره؟؟؟ و مهمتر از همه در مقاله دوم: یه پسر مسئولیت یه زندگی به دوششه از طرفی دو سال خدمت سربازی و از طرف دیگه هم انتظار یه تحصیلات خوب؟؟؟!!!! چجوری میشه همزمان اینا رو به دست آورد یه جمله معروف هم داریم که وفاداری زن تو نداری شوهرش معلوم میشه و وفاداری مرد در داشتنش. حالا وقتی قبل از ازدواج این سختگیریها هست چه انتظاری دارید که بعدها همچنان مورد لطف واقع بشید!!!!

    مقاله اول : "نسرین قوامی در گفتگو با ایمنا به رفتارهای همسران و انتظارات آنها قبل و بعد از ازدواج اشاره کرد و اظهار داشت: انتظارات و رویاهای زیبا به همراه خود ناکامی می‌آورند البته اگر انتظاراتی نابجا باشند و در بسیاری از موارد زوج‌ها تصورات و انتظارات نابجایی درباره ازدواج، همسر آینده و خوشبختی دارند که شادکامی آن‌ها را در خطر می‌اندازد.
    وی افزود: رویاپردازی‌های روزانه در نوجوانان و جوانان هر دو جنس وجود دارد اما در دخترها زودتر آغاز می‌شود. این رویاپردازی‌ها با توجه به ویژگی‌های جنسیتی هر فرد، تربیت خانوادگی و فرهنگ حالات خاصی به خود می‌گیرند.
    این جامعه شناس و پژوهشگر مسایل خانواده با بیان این که یکی از تصورات غیر واقع‌بینانه در مورد ازدواج تجربه شادکامی و چیزی است که از آن با عنوان خوشبختی نام می‌برند، اضافه کرد: ازدواج به همراه خود تاثیرات روانشناختی بسیاری دارد اما در بعضی از موارد تقسیم دوره زندگی به قبل و بعد از ازدواج به اندازه انتظارات ما متفاوت نیست. وی یکی از عناصر خیالپردازی‌های عاشقانه روزانه را خیالپردازی‌های اسطوره‌ای و سمبولیک دانست و تصریح کرد: در واقع انتظارات عاشقانه می‌تواند واقع بینی ما را به خطر بیاندازد. برای همین هم بسیاری از ازدواج‌ها با شکست روبرو می‌شوند. درواقع انتظار نابجا از اثرات ازدواج می‌تواند تاثیر مخربی برجای بگذارد. حل تمام ناکامی‌های فردی، اضمحلال در فرد مقابل و رسیدن به امنیت همیشگی از اثرات ازدواج نیست.
    قوامی اظهار داشت: یکی از موارد شایع، حل کردن مشکلات با ازدواج است. اگرچه ازدواج برای شلختگی، بیکاری و بی‌مسوولیتی محرک خوبی محسوب می‌شود اما الزاماً شرایط کاملی برای تغییر ایجاد نمی‌کند. این همان توهمی است که گاه خود زوج‌ها به آن مبتلا می‌شوند و از اختلافات با تکیه به تغییراتی که می‌پندارند می‌توانند در همسر آینده خود ایجاد کنند چشم پوشی می‌کنند. برای مثال می‌پندارند که بعد از ازدواج می‌توانند عقیده یا نوع پوشش فرد مقابل را تغییر دهند.
    وی با تاکید بر این که یکی از تصورات کلی هر دو جنس دیدگاه آنها نسبت به یکدیگر است، افزود: درواقع بسیاری از افراد تصورات تحریف شده‌ای نسبت به جنس مقابل دارند که می‌تواند شادکامی آنها را تحت تاثیر قرار دهد. در واقع بسیاری از افراد به دلیل گرایش‌های جنسیتی فرد مقابل را قابل تحسین، مهربان و جذاب دریافت می‌کنند، در صورتی که پندار آنها به تحقق نمی‌پیوندد و اسطوره پیش از ازدواج تا حد فرد معمولی و حتی پایین‌تر نزول پیدا می‌کند.
    این جامعه شناس و پژوهشگر مسایل خانواده تصریح کرد: ازدواج می‌تواند بستری برای کامیابی باشد. می‌تواند آرامش را به انسان هدیه کند اما بایستی انتظاراتمان را در مورد ازدواج و زندگی مشترک مورد بررسی قرار دهیم. هراندازه که از زمین فاصله می‌گیریم به آسمان نزدیک‌تر می شویم، اما یادتان باشد سقوط هم به همین اندازه دردناکتر و خطرناکتر است."


    منبع >>> http://imna.ir/vdcfecdt.w6dj0agiiw.html




    مقاله دوم با کمی طنز البته کمی :


    انتظارات بي مورد دختران از پسران در دوران پيش از ازدواج
    قبلا يه جور ديگه بودي ، ديگه دركم نميكني ، به نيازهاي عاطفيم پاسخ نميدي ، ديگه برات مهم نيست كه ... ، چرا ديگه بهم نميگي ... ، چرا ديگه نميپرسي ... ، چرا به انتظاراتم پاسخ نميدي ، تو سرد شدي ، احساس ميكنم ديگه دوستم نداري و هزار و يك چرا و حرف ديگه .
    مطالب مذكور در اكثر روابط دوستي ، نامزدي و حتي در دوران عقد از طرف جنس مونث در مورد طرف مذكر مطرح ميشه و جالب اينه كه عموما در اين حرفا ادعا مي شود كه طرف مذكر كمتر درك مي كند و از اين حرفا ، در اين پست قصد دارم افكار فمينيستي خودم رو كنار بذارم و ثابت كنم اكثر مواقع هنگام ردو بدل شدن اين حرفها اين جنس مونث است كه شرايط طرف مذكر خودش رو درك نمي كنه و بدون توجه به حرفهاي خودش ادامه ميدهد .
    مسئوليت چيست ؟
    مسئوليت هم قبل از ازدواج وجود دارد و هم بعد از ازدواج كه طبيعتا بعد از ازدواج چندين برابر شده و شكل حقيقي تر به خودش ميگيره به گونه اي كه باعث رشد و پيشرفت مي شود .
    بررسي مسئوليت دختران قبل از ازدواج ( سنين 18 تا 25 سال )
    اين مطالب در همه افراد صادق نيست اما در اكثريت محسوس است . برخي از دغدغه هاي فكري دختران در قبل از ازدواج كه البته مربوط به اكثر دختر خانمهاست نه همه آنها رو به اختصار شرح ميدهم :
    خريد لباس : بابام پول كم ميده واسه خريد لباس ، خانوادم با آرايش كردن من مشكل دارن ، بابام ميگه هر جا هستي بايد هوا كه تاريك ميشه بيايي خونه ، واي خدا قبض موبايلم زياد شده باز بابام گير ميده ، واي اين رنگ مو بهم نمياد كاشكي از اين رنگ استفاده نمي كردم ، واي چقدر برق ناخنه گرون بود ، بابا شهريه دانشگام دير شده آبروم ميره ها ، خدايا چرا بهم اجازه نميدن با دوستام برم مهموني ، امروز با دوست پسرم دعوام شده ، واي اين گوشيم ديگه دموده شده بايد عوضش كنم ، چرا مامان نميذاره اون لباسم و بپوشم ، بابا شما چرا از فلان دوستم بدت مياد ميگي باش بيرون نرم ، چرا امروز فلان دوستم بهم محل نذاشت ، فلاني ديدي ابروهاي فلاني چه ضايع بود اصلا بهش نيمي اومد ، واي چقدر اين درسا سختند بازم امروز با فلان استاد كلاس داريم كيشه تموم شه و ... ( البته موارد ياد شده در مورد همه صادق نيست ) جالبه نه ؟ مسئوليت چيه ؟ حتما اگه از يه دختر خانم بيستو چند ساله يا كمتر يا بيشتر بپرسيد چه مارك رژ لب خوبه يا قيمت فلان لاك ناخن چقدر يا هزينه عمل كردن بيني چقدر ميشه 80 درصد دقيق ترين نرخ روزو بهتون ميگن اما اگر از همين دختر خانم بپرسي قيمت يك كيلو گوشت ، مرغ ، تخم مرغ يا نه يك كيلو سيب زميني چنده رو بپرسي شايد به زور 2 يا 3 درصد از اونا بدونند كه فلان روز كه با باباشون رفته بودن بيرون باباشون مثلا 20 هزار تومان پول واسه خريد چند قلم انگشت شمار جنس هزينه كرده اصلا براش مهم نيست چرا ؟ چون تا وقتي منزل پدر تشريف دارن آقاي پدر بايد فراهم كنند و وقتي منزل شوهر تشريف بردن آقاي شوهر ، پسره كافي اعتراض كنه چه جوابي ميشنوه ؟ تو كه نداشتي بيخود كردي زن گرفتي شما آقا پسر چي ميخواهيد جواب اين سوال رو بديد ؟
    البته نا گفته نماند برخي دختران نيز در همين سنين مشغول به كار هستند يا مسئوليت خاصي در خانواده دارند و برخي ديگر حتي مسئوليتشون از پسر خانواده هم زياد تره اما درصد كمي از دختران جامعه را تشكيل داده اند .
    بررسي دغدغه هاي پسران قبل از ازدواج :
    يك پسر عاقل پسريست كه از همان دوره نوجواني و جواني به فكر آينده خود باشد به فكر شغلي مناسب ، حس مسئوليت پذيري و ... دغدغه هاي ذهني پسرا ن از اولين سالهاي جواني آغاز ميشه تحصيلات در دانشگاه به اميد يافتن شغلي مناسب براي گذران امور زندگي آينده 4 سال خدمت سربازي و دوري از محيط خانواده در دوراني كه شايد به لحاظ عاطفي وابسته به خانواده باشد به مدت 2 سال ( كه البته به جز 3 ماه اولش الباقيش خاطره ساز ميشود ) چون پسر شده كه نميشه دستش تو جيبه باباش باشه پس بايد كنار درس خوندن فكر فراهم كردن كارم باشه ، اساس مسئوليت پذيري به منظور رسيدن به آرامشو امنيت فردي و خانوادگيست پس بايد به فكر يافتن شغلي مناسب هم باشه بالاخره اگر قرار باشه ازدواج كنه بايد يه سرپناهم داشته باشه پس به فكر تهيه مسكن هم بايد باشه تازه براي رسيدن به اين مراحل كلي وام و بدهي داره كه بايد دو شيفت كار كنه تا پسشون بده مگر اينكه از نعمت پدر پولدلر برخوردار باشه اگر يه پسر به فكر تامين اين نيازها براي ساختن آينده خود و همسر خودش باشه آيا توان اين هم داره كه بياد شب تاصبح ، صبح تا شب براي شما حرف عاشقانه بزنه ؟ اگر بخواد همه نيروي خودش رو صرف شما و احاساست شما كنه پس به برنامه هاش نميرسه بعدا تو زندگيش كه كم مياره خوده شما اولين نفري هستيد كه بهش ميگين تو كه نداشتي بيخود كردي زن گرفتي اگرم به فكر برنامه هاش باشه و سركار نتونه جواب يكي از اس ام اس هاي شمارو بده كه فورا ميگيد فلاني تو منو درك نميكنيو ، سردي و احساس نداريو از اينجور حرفا من نميگم نبايد به احساسات پاسخ نداد اما هر كاري در حد تعادل خودش به وقتش تفريح ، به وقتش كارو تلاش ، به وقتشم ابراز احساسات و عشق بازي و ... امروزه در علم روانشناسي تقسيم انرژيهاي رفتاري نقش مهمي رو براي موفقيت در زندگي ايفا ميكنه كه متاسفانه ما ها فقط در هر كاري بلديم يا افراط كنيم يا تفريط و هيچ وقت حد تعادل را در نظر نميگيريم و اين يك عامل عدم موفقيت در امور زندگي به شمار ميرود موارد مذكور طبيعتا استثنا هم دارد هم در مورد دختران و هم در مورد پسران آنچه مسلم است رابطه دوستي ، نامزدي ، عقد و حتي زندگي زناشوئي يك رابطه دو طرفست اگر دوست داشتن و علاقه در ميان است گذشت نيز بايد وجود داشته باشد همديگر و درك كنيد سعي كنيد خودتون رو جاي يكديگر بذاريد تا بهتر همديگرو درك كنيد تا بتوانيد به نيازهاي هم پاسخ دهيد فراموش نكنيد در ابتداي هر رابطه همه چيز زيباست اگر زيبا نبود ازدواجي صورت نميگرفت براي نيزاهاي هم ارزش قائل شويد و هر دو براي حفظ رابطه تلاش كنيد .


    منبع >>>http://asheghi4u.net/archive/86-10/296.htm




    و در نهایت انتظارات عجیب دختران قبل از ازدواج و تلافی پسران بعد از ازدواج، شروع کننده لج و لج بازی از طرف دخترخانما

  2. 2 کاربر از پست مفید capitan تشکرکرده اند .

    earth (دوشنبه 05 اسفند 92), خانوم مجرد (یکشنبه 04 اسفند 92)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. انصراف از تحصیل
    توسط Pooh در انجمن ارتباط مراجعان - مشاوران
    پاسخ ها: 25
    آخرين نوشته: سه شنبه 01 تیر 95, 21:10
  2. پاسخ ها: 6
    آخرين نوشته: شنبه 02 اسفند 93, 12:21
  3. ادامه تحصیل در داخل یا خارج؟
    توسط taha91 در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: شنبه 07 بهمن 91, 12:20
  4. تحصیلات خواستگارم پایین تر از تحصیلات منه
    توسط میترا در انجمن خواستگاری
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: یکشنبه 23 مهر 91, 00:28
  5. پاسخ ها: 13
    آخرين نوشته: پنجشنبه 22 تیر 91, 14:33

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 04:45 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.