به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو فعال آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 24 خرداد 00 [ 00:30]
    تاریخ عضویت
    1387-6-17
    محل سکونت
    سنندج
    نوشته ها
    2,798
    امتیاز
    71,961
    سطح
    100
    Points: 71,961, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran50000 Experience PointsSocialTagger First Class
    تشکرها
    9,001

    تشکرشده 10,163 در 2,191 پست

    Rep Power
    0
    Array

    با ورزش به جنگ افسردگی و اضطراب بروید

    حتما" شما هم بارها شنیده اید که علائم افسردگی و اضطراب اغلب با ورزش بهبود می یابد و چه بسا وقتی که به افسردگی یا اضطراب مبتلا هستید، شاید ورزش آخرین راه حلی باشد که می خواهید برای بهبود وضعت روحی و روانی خود انجام دهید.اما در واقع ورزش و انگیزه به پرداختن به آن می تواند تغییرات بزرگ تری ایجاد کند. در این مطلب شما را راهنمایی می کنیم تا با نگاه واقع بینانه ورزش را شروع کنید و با انگیزه کافی آن را ادامه دهید.




    خبر خوب این است که ورزش قطعا" می تواند آرامش را به شما هدیه دهد و باعث شود که احساس بهتری نسبت به زندگی داشته باشید.حتی ممکن است مانع از بازگشت افسردگی و اضطراب بعد از بهبودی شود.همچنین ورزشی که جهت رفع افسردگی و اضطراب انجام می شود مزایای دیگری نیز دارد! یعنی به بهبود خلق و خوی نیز کمک می کند.البته لازم به ذکر است که ورزش تنها راه حلی برای بهبود وضعیت روحی و روانی نیست بلکه به پیشگیری و بهبود بیماری های از جمله فشار خون بالا، دیابت و آرتروز نیز کمک می کند.



    ورزش چگونه به رفع افسردگی و اضطراب کمک می کند؟

    ورزش احتمالا" به چند روش به بهبود افسردگی کمک کند، که شامل: انتشار مواد شیمیایی از مغز، که باعث می شود احساس خوبی در شما ایجاد شود و همین موجب می شود تا افسردگی را کاهش دهد.(انتقال دهنده های عصبی و اندورفین).ورزش باعث کاهش مواد شیمیایی در بدن شما می شود که می تواند افسردگی شما را بدتر کند و همچنین افزایش دمای بدن، که ممکن است اثرات آرام بخشی را داشته باشد. ورزش حتی می تواند روی مسائل عاطفی نیز تأثیر مثبتی بگذارد.

    مثلا" می تواند به شما کمک کند تا اعتماد به نفس داشته باشید!ورزش یا فعالیت های جزئی و کوتاه مدت دیگر نیز می توانند به خوبی موجب افزایش اعتماد به نفس شما شوند.مثلا" یکی از منافع جسمانی ورزش تناسب اندام است.تناسب اندام باعث می شود وضعیت فیزیکی شما بهتر شود و در نتیجه شما احساس رضایت بیشتری نسبت به خود و وضعیت ظاهری خود داشته باشید.





    ورزش باعث می شود شما حتی برای مدت کوتاهی نگرانی و دغدغه را از خود دور کنید.در واقع وقتی که مشغول به فعالیت ورزشی هستید ذهن شما از چرخه افکار منفی که تغذیه کننده افسردگی و اضطراب هستند دور می شود.یعنی یک نوع حواس پرتی مثبت!گذشته از این ورزش در خصوص تعاملات اجتماعی نیز مفید است.یعنی شانس ملاقات و یا معاشرت با دیگران را به شما می دهد که نتیجه آن می تواند تبادل لبخند دوستانه باشد و این یعنی وجود یک حس خوب در زندگی که نتیجه آن بهبود در روحیه شما خواهد بود.

    ورزش حتی سبک و شیوه زندگی سالم را به شما هدیه می دهد.حتما" شما هم این را بهتر از ما می دانید که استعمال سیگار، گوشه نشینی و زانوی غم بغل گرفتن و مصرف الکل راه حل های خوبی برای مقالبه با شرایط نابسامان روحی نیستند.ورزش یعنی یک استراتژی سالم و یک کار مثبت است و اهمیت شما به آن یعنی شما می خواهید زندگی و تفکرات خوب را به خودتان هدیه دهید.

    چه نوع ورزشی برای بهبود اضطراب بهتر است؟

    کلمه "ورزش" ممکن است موجب سردرگمی شما شود.چرا که مشاهده شده است اشخاصی که دچار بحران افسردگی هستند حتی در انتخاب ورزش هم دچار مشکل می شوند.ورزش شامل طیف گسترده ای از فعالیت هایی است که سطح فعالیت بدنی شما را برای داشتن احساسی بهترافزایش می دهد.هر ورزشی که منجر به پمپاژ بیشتر در قلب شود، برای شما مفید است مثلا" دویدن، وزنه برداری، بازی، بسکتبال و دیگر فعالیت های تناسب اندام همگی مفید و نتیجه بخش خواهند بود.


    یا بهتر است به فعالیت های بدنی هم اشاره کنیم که می تواند موجب بهبود وضعیت روحی شما شود! مثلا" باغبانی، ماشین شستن و یا قدم زدن در اطراف ساختمان محل زندگی، در واقع منظور ما این است که هر چیزی که باعث شود از روی زمین بلند شوید و حرکت کنید موجب بهبود وضعیت شما می شود و چه بهتر که در قالب یک برنامه هدفمند و برنامه ریزی شده باشد که همان ورزش است.


    اگر به دلیل مشغله وقت و زمان کافی در اختیار ندارید و نگران این هستید که چطور برنامه ورزش را در برنامه روزانه خود بگنجانید، ما با شما می گویم که لازم نیست اینقدر سخت بگیرید! بله، سخت نگیرید.هیچ ایرادی ندارد که فعالیت ورزشی شما حتما" در یک زمان مشخص و در یک محدوه زمانی خلاصه شود، شما در حین کار هم می توانید چند دقیقه ورزش کنید، یا مثلا" مسیری از محل کار تا منزل را پیاده روی کنید.


    حتی اگر برایتان مقدور است از دوچرخه استفاده کنید.این واقعا" ایده خوبی برای بهبود وضعیت روحی شماست و هیچ ایرادی ندارد شما برای سلامتی خود دست به کارهای بزنید که شاید فکر کنید مناسب شما نیست، اینجا سلامتی شما مهم هست.


    چقدر ورزش کافی است؟


    اگر می خواهید به صورت هدفمند ورزش کنید، ۳۰ دقیقه ورزش یا بیشتر در طول روز به مدت سه تا پنج روز در هفته به طور قابل توجهی می تواند مثمر ثمر باشد.همانطور که گفتیم ورزش های کوتاه مدت مانند ۱۰ تا ۱۵ دقیقه فعالیت ورزشی نیز همان نتیجه را خواهد داشت.مثلا" یک بار صبح و یک بار هم بعدازظهر.


    اگر به طور منظم ورزش کنید، بدون شک به نتیجه مورد نظر خواهید رسید.ورزش بهترین دارو برای سلامت جسم و روان شماست.از نظر ما اولین گزینه برای بهبود وضعیت روحی و جسمانی شما همان ورزش کردن هست، پس لزومی ندارد به محض مشاهده علائم افسردگی یا اضطراب به داروهای شیمیای روی بیاورید.البته توصیه می کنیم در کنار فعالیت ورزشی با مشاورین متخصص نیز جلساتی داشته باشید تا بهتر و زودتر به نتیجه برسید.

    منبع:elmevarzesh.com
    سکوت سرشار از ناگفته‌هاست
    _____________________________

    مجله علم ورزش

  2. 2 کاربر از پست مفید keyvan تشکرکرده اند .

    maziyarhosaini (چهارشنبه 07 آبان 93), زی زی گولو (دوشنبه 11 آبان 94)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. عاشق شوید و ........ ( عشق و زندگی )
    توسط ویدا@ در انجمن علمی و آموزشی
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: دوشنبه 14 مرداد 92, 12:03
  2. زنم بهم خیانت کرده ودرغ مگوید
    توسط mosi1234 در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 23
    آخرين نوشته: دوشنبه 31 تیر 92, 11:28
  3. آیا باید اشتباهات همسرمان را به رویش بیاوریم؟
    توسط بالهای صداقت در انجمن انتخاب و تصمیم گیری
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: یکشنبه 26 خرداد 92, 13:11
  4. و خدا با من سخن میگوید . . .
    توسط دختر مهربون در انجمن اعتقادی،‌اخلاقی
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: سه شنبه 01 آذر 90, 02:25
  5. مرد ترسناک رویاهای شبانه ام ....
    توسط mitrapooh در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: شنبه 19 اردیبهشت 88, 17:52

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 16:27 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.