به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 , از مجموع 5
  1. #1
    عضو فعال آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 16 اردیبهشت 94 [ 09:58]
    تاریخ عضویت
    1389-9-28
    محل سکونت
    ایران_شیراز
    نوشته ها
    3,166
    امتیاز
    21,370
    سطح
    92
    Points: 21,370, Level: 92
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 980
    Overall activity: 9.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassOverdrive1000 Experience Points10000 Experience Points
    تشکرها
    14,388

    تشکرشده 15,106 در 3,401 پست

    حالت من
    Shad
    Rep Power
    338
    Array

    Shocked چرا هر روز از تو دور می‌شوم؟

    چرا هر روز از تو دور می‌شوم؟


    امروزه بسیاری از خانم ها در روابط با همسرشان دچار شکست و عقب نشینی نسبت به ابتدای زندگی مشترکشان هستند واین سوال همیشه ذهن آنها را درگیر می سازد براستی چرا هرروز از تو دور می شوم؟!




    ما زن ها دوست داریم با تک تک حرف ها و رفتارهایمان یک قدم به همسرمان نزدیک تر شویم اما همیشه ماجرا این طور پیش نمی رود. گاهی هر قدم رو به جلوی زن، مرد را ده ها قدم به عقب می راند. برای زنی که فکر می کند، حساب همه چیز را کرده و تمام تلاشش را خرج کرده کنار آمدن با این موضوع، آسان نیست.

    اولین قدم آن است که بدانیم مردها بعد از ازدواج از ما چه می خواهند و ما باید نگرش خود را با دید آنها اصلاح کنیم .

    اگر شما چنین احساساتی را تجربه کرده اید، باید بار دیگر گذشته تان را مرور کنید تا بدانید چرا در چشم همسرتان یک زن ایده آل جلوه نکرده اید؟

    باید منطقی باشید:گرچه خیلی از زن ها گمان می کنند با فداکاری تمام و کمال می توانند یک مرد را عاشق خود کنند اما واقعیت این است که مرد ها ترجیح می دهند، همسرشان عقاید و نظرات خودش را داشته باشد. مردها بیشتر به زنان با اعتماد به نفس توجه می کنند و دوست دارند به جای خمیری که به آن شکل می دهند، یک زن قدرتمند و منطقی را انتخاب کنند که دوشادوش شان برای ساختن یک زندگی خوب انرژی می گذارد.

    بهتر است بدانیم مردها یک زن منطقی و با حساب و کتاب می خواهند که آن ها را در سراسر زندگی شان حمایت کند و در موقعیت های حساس همیشه بتوانند روی کمکش حساب کنند.

    از طرف دیگر زن ایده آل آن ها شباهت زیادی با همان کلیشه همسر در خانواده و اجتماع دارد. آن ها اغلب زنی را ستایش می کنند که مورد ستایش خانواده و اطرافیان شان قرار می گیرد و حتی اگر خودشان هم این واقعیت را ندانند در ناخودآگاه شان آن را پرورش داده و به تصمیم گیری های شان راه می دهند.



    باید خاص باشید: یک مرد به دنبال زنی خاص می گردد که تا پایان عمر کنارش بماند و با او پیر شود. زنی که اهل شکایت نیست یا با نق نق کردن روزش را خراب نمی کند. از طرف دیگر زن ایده آل آن ها شباهت زیادی با همان کلیشه همسر در خانواده و اجتماع دارد. آن ها اغلب زنی را ستایش می کنند که مورد ستایش خانواده و اطرافیان شان قرار می گیرد و حتی اگر خودشان هم این واقعیت را ندانند در ناخودآگاه شان آن را پرورش داده و به تصمیم گیری های شان راه می دهند.
    برای مردهای پرمشغله تنها داشتن یک همسر خانه دار و هنرمند کافی نیست بلکه آن ها به دنبال زنی دنیا دیده می گردند که موضوعات روز را می شناسد و هیچ وقت دست از یادگرفتن و پیشرفت بر نمی دارد

    باید قانع باشید:مردها دوست دارند، بعد از ازدواج همان طوری که پیش از این بوده اند بمانند. آن ها همسری می خواهند که با وجود معایب یا خلق و خوی خاص شان آن ها را بپذیرد و عاشق شان بماند. این ویژگی یکی از مهم ترین چیزهایی است که در ذهن مردها می گذرد.

    آن ها از سرکوفت خوردن بیزارند و دوست دارند همسرشان با همین اخلاقی که دارند و همین وضع زندگی ای که دارند بسازد و مدام برای تغییر کردن، آن ها را تحت فشار نگذارد.

    برخلاف اغلب زن ها که سعی می کنند، از مرد معمولی مقابل شان همسر ایده آل و رویایی بسازند، مردها دوست دارند با زنی زندگی کنند که به همین وضع موجود قانع باشد.


    باید ستایش کنید: دوست داشته شدن حس خوبی به آدم ها می دهد. مردها هم از این قاعده مستثنا نیستند. آن ها ترجیح می دهند، وقتی خسته از کار بر می گردند یک لبخند منتظرشان باشد و به خاطر این که زنی تا این حد دوست شان دارد به همه فخر بفروشند. خیلی از مردها زندگی خود را با اطرافیان شان مقایسه می کنند و تصویر ذهنی که دیگران به آن ها منتقل می کنند. برای شان اهمیت زیادی دارد. همین است که آن ها دوست دارند همسری فداکار و پر محبت داشته باشند و این موضوع را به دیگران هم نشان دهند.

    مردها دوست دارند همسرشان قدرت و توانایی شان را ستایش کند و به آن ها تکیه داشته باشد. آن ها از این که مستقل ترین زن جهان هم برای تصمیم گیری هایش با آن ها مشورت کند و در مشکلاتش به آن ها تکیه کند لذت می برند.


    باید نیمی از مشکلات مال شما باشد: سال ها از روزگاری که بعضی مردها بار خانه را یک تنه به دوش می کشیده اند گذشته است. مردهای امروزی دوست دارند زن شان دوشادوش آن ها حرکت کند، بحران های خانه را بشناسد و گاهی مانند آن ها استرس های زندگی بعد از ازدواج را به دوش بکشد. شاید کافی است بداند در کنار او وهمراه اوهستید.



    باید پیشرفت کنید:برای مردهای پرمشغله تنها داشتن یک همسر خانه دار و هنرمند کافی نیست بلکه آن ها به دنبال زنی دنیا دیده می گردند که موضوعات روز را می شناسد و هیچ وقت دست از یادگرفتن و پیشرفت بر نمی دارد. گرچه خیلی از زن ها گمان می کنند با فداکاری تمام و کمال می توانند یک مرد را عاشق خود کنند اما واقعیت این است که مرد ها ترجیح می دهند، همسرشان عقاید و نظرات خودش را داشته باشد.

    مردها بیشتر به زنان با اعتماد به نفس توجه می کنند و دوست دارند به جای خمیری که به آن شکل می دهند، یک زن قدرتمند و منطقی را انتخاب کنند که دوشادوش شان برای ساختن یک زندگی خوب انرژی می گذارد.

    یک زن هرچه قدر هم که باهوش و زیبا و تحصیل کرده باشد، اگر روند پیشرفتش را بعد از ازدواج متوقف کند، نمی تواند یک همسر ایده آل باشد.

    مردها دوست دارند زن شان به دنبال یادگرفتن چیزهای جدید باشد و حتی بعد از مادر شدن هم آنقدر با زمانه پیش برود که بتواند مایه افتخار او و فرزندانش شود. برای مردهای پرمشغله تنها داشتن یک همسر خانه دار و هنرمند کافی نیست بلکه آن ها به دنبال زنی دنیا دیده می گردند که موضوعات روز را می شناسد و هیچ وقت دست از یادگرفتن و پیشرفت بر نمی دارد.

    چرا هر روز از تو دور می شوم؟
    O.o°•♥خـــٌـدایــا راز دل با تــو چـہ گویَـم ڪِہ تــو خــود راز دِلــــی ♥•°o.O


    http://gifportal.ru/data/smiles/cveta-674.gif
    ویرایش توسط ویدا@ : چهارشنبه 15 آبان 92 در ساعت 11:40

  2. 2 کاربر از پست مفید ویدا@ تشکرکرده اند .

    (آسمانی آبی) (سه شنبه 19 اسفند 93), rozaneh (چهارشنبه 15 آبان 92)

  3. #2
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 04 تیر 97 [ 11:22]
    تاریخ عضویت
    1392-5-06
    محل سکونت
    زیر اسمان خدا
    نوشته ها
    203
    امتیاز
    5,485
    سطح
    47
    Points: 5,485, Level: 47
    Level completed: 68%, Points required for next Level: 65
    Overall activity: 7.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    3

    تشکرشده 294 در 130 پست

    Rep Power
    33
    Array
    عالی بود ویدا جان...

  4. کاربر روبرو از پست مفید yektaye tanha تشکرکرده است .

    ویدا@ (پنجشنبه 16 آبان 92)

  5. #3
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 11 بهمن 98 [ 21:22]
    تاریخ عضویت
    1390-1-21
    محل سکونت
    یه جای دور دور دور
    نوشته ها
    662
    امتیاز
    12,717
    سطح
    73
    Points: 12,717, Level: 73
    Level completed: 67%, Points required for next Level: 133
    Overall activity: 19.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    2,167

    تشکرشده 2,912 در 637 پست

    Rep Power
    85
    Array
    نقل قول نوشته اصلی توسط ویدا@ نمایش پست ها

    یک زن هرچه قدر هم که باهوش و زیبا و تحصیل کرده باشد، اگر روند پیشرفتش را بعد از ازدواج متوقف کند، نمی تواند یک همسر ایده آل باشد.

    جانا سخن از زبان ما گفتی حافظا.
    نمی دانم چه کرده ام
    اما
    می دانم به تو نیاز مندم

    ویرایش توسط rozaneh : چهارشنبه 15 آبان 92 در ساعت 14:19

  6. کاربر روبرو از پست مفید rozaneh تشکرکرده است .

    ویدا@ (پنجشنبه 16 آبان 92)

  7. #4
    عضو فعال آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 16 اردیبهشت 94 [ 09:58]
    تاریخ عضویت
    1389-9-28
    محل سکونت
    ایران_شیراز
    نوشته ها
    3,166
    امتیاز
    21,370
    سطح
    92
    Points: 21,370, Level: 92
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 980
    Overall activity: 9.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassOverdrive1000 Experience Points10000 Experience Points
    تشکرها
    14,388

    تشکرشده 15,106 در 3,401 پست

    حالت من
    Shad
    Rep Power
    338
    Array
    من و همسرم، بلد نیستیم حرف بزنیم


    شاید شما هم به کرات شنیده باشید که یکی از زوجین، دیگری را به خاطر مدل حرف زدن مسخره می‌کند؟ آیا این که یکی از زوج‌ها انتخاب‌ها و تصمیمات دیگری را نقد می‌کند؟ و... تا به حال فکر کرده‌اید که ریشه این مشکل کجاست؟



    از بهترین و پرشکوه‌ترین تجلیات زندگی متعادل، داد و ستد عاطفی بین زوجین است. در هیچ مرحله‌ای از مراحل زندگی نمی‌توان احساس بی نیازی از عواطف نمود. داد و ستد عاطفی در آغاز ازدواج با شور و حرارت خاصی، حضور وافر و موثری دارد، لیکن پس از مدتی به لحاظ عدم آگاهی و غفلت یکی از زوجین یا هر دو، نبض زندگی کند می‌شود و عواطف سرشار و با حرارت، فروکش می‌کند و لحظه‌های ملال از راه می‌رسد و گله‌ها و شکوه‌ها، هر آن چه بر پیکره زندگی تازیانه می‌زند و زن و شوهر، مستأصل و درمانده، متحیرند که چرا زندگی شیرین و جذاب گذشته به این مرحله تنزل نموده است. آن‌ها از این حقیقت غافلند که عاطفه به همان اندازه که برای یک شروع خوب ضروری است، برای ادامه زندگی خوب نیز لازم است.

    وقتی به عنوان یک ناظر سوم به زندگی مشترک این دو تن نگاهی بیندازید، بی تردید نقش کم رنگ شده گفتگوی خوب و موثر را خواهید دید که چراغ پر نورش از دور دو دو می‌کند ولی...

    بسیاری از اشخاص مدعی هستند که نمی‌توانند با همسرشان راحت صحبت کنند،
    *** زنی شکایت می‌کند که :
    نمی‌توانم با همسرم صادق باشم
    همسرم مرتب سر من داد می‌کشد
    نمی‌توانم خودم باشم
    شوهرم فقط به خودش فکر می‌کند و به صحبت‌های من گوش نمی‌دهد.
    وقتی به شوهرم حرفی می‌زنم واکنش بسیار بدی نشان می‌دهد
    با هم صحبت می‌کنیم اما صحبت ما سرد و بی روح است.
    مدام می‌گوید: خسته شدم خانم‌ها چقدر حرف می زنن
    باید مواظب باشم، باید روی کلماتم فکر کنم
    از هم صحبتی هم لذت نمی‌بریم
    کو گوشی که حرف‌هایم را بشنود.

    زن و شوهر ممکن است هنگام صحبت علی رغم حُسن نیت به بیراهه بروند. به جای صحبت نرم و ملایم، با هم مشاجره کنند و چون یکی از آن‌ها به قصد سبک کردن فضای سنگین صحبت، به شوخی حرفی بزند، دیگری چنان واکنش نشان دهد که انگار در شوخی هم قصد و شری در کار بوده است. در این شرایط هر اقدامی برای تلطیف فضای صحبت، نتیجه معکوس می‌دهد.

    هم صحبتی زن و شوهر با هم، برای رشد و بقای احساس صمیمیت آن‌ها نقش قطعی دارد.

    متأسفانه «بسیاری از زوج‌ها» و شاید بتوان گفت «اغلب» آن‌ها از مهارت‌های لازم برای گفت و گو با یکدیگر برخوردار نیستند و بی آنکه بخواهند گرفتار سوءتفاهم و دلسردی و تکدر خاطر می‌شوند.


    به نظر شما جنبه‌های حیاتی یک گفتگوی خوب چیست و در واقع ارتباط و گفتگوی بد چه گفتگویی است. اگر این سوال به ذهن شما نیز متبادر شده است،
    پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این یادداشت، 5 جزء اصلی یک رابطه و گفتگوی خوب را مطالعه بفرمایید:

    گفتگوی خوب در ازدواج توأم با احترام است


    طعنه و کنایه، عبارات و حرف‌های انتقادی و قضاوت کننده و اتهامی جزء گفتگوی عاری از احترام است. می‌توان گفت رابطه و گفتگوی خوب رابطه‌ای است که این بی‌احترامی ها را در خود نداشته باشد. این یعنی گفتگوی خوب کیفی است. کافی است به زوج‌هایی که با هم حرف می‌زنند توجه کنید. آیا در جواب عبارات و اظهارنظرهای صادقانه، پاسخ‌هایی نیش و کنایه دار می‌شنوید؟ آیا می‌شنوید که یکی از طرفین دیگری را به خاطر مدل حرف زدن مسخره می‌کند؟ آیا می‌شنوید که یکی از زوج‌ها انتخاب‌ها و تصمیمات دیگری را نقد می‌کند؟ آیا در جواب افکار صادقانه یک طرف، می‌بینید که طرف دیگر چشم گرد می‌کند؟ حالا طریقه حرف زدن خودتان با همسرتان را بررسی کنید. آیا رابطه و گفتگوهای شما محترمانه است یا به هم بی‌احترامی می‌کنید؟


    گفتگوی خوب در ازدواج کمّی است

    بیشتر زوج‌ها کمتر از 15 دقیقه در هفته با هم یک گفتگوی جدی و معقول دارند. خانواده‌هایی که در آن هم مرد و هم زن کار می‌کنند سعی می‌کنند فرزندان را تشویق کنند در هر فعالیت تفریحی شرکت کنند و همین باعث می‌شود آن مشکل دیرتر نمود پیدا کند. مشکل لاینحل نیست اما می‌توان از انجام هم‌زمان چند کار فایده برد.گفتگوی خوب می‌تواند موقع شرکت در فعالیت‌های دیگر هم اتفاق بیفتد. موقع راه رفتن، کار کردن در خانه، تماشای تلویزیون، جلسات خانوادگی یا وقتی کنار هم در ماشین نشسته‌اید با هم حرف بزنید.


    گفتگوی خوب در ازدواج یک ارتباط دوجانبه است

    درست مثل حرف زدن توأم با احترام در یک گفتگوی خوب، گوش دادن توأم با احترام هم ضروری است. ارتباط بد زمانی شروع می‌شود که یک زوج عنان گفتگو را در دست می‌گیرد اما شنونده هم می‌تواند موجب بد شدن گفتگو شود. فقدان ارتباط بصری، اشارات منفی صورت و زبان و بدن ضعیف هم می‌تواند موجب شود ارتباط خوب صورت نگیرد.به زوجی که در فرودگاه یا فروشگاه با هم حرف می‌زنند خوب نگاه کنید. آیا یکی از آن‌ها بر گفتگو تسلط دارد؟ آیا وقتی همسرش سعی می‌کند چند کلامی برای دفاع از خود یا ابراز نظراتش بگوید، صحبتش را قطع می‌کند؟ آیا فرد مسلط بر گفتگو حاضر به شنیدن حرف‌های طرف مقابل خود نیست؟ اگر این‌طور است، این گفتگو یک رابطه متقابل نیست و جزء بدترین گفتگوهاست.
    درست مثل حرف زدن توأم با احترام در یک گفتگوی خوب، گوش دادن توأم با احترام هم ضروری است. ارتباط بد زمانی شروع می‌شود که یک زوج عنان گفتگو را در دست می‌گیرد اما شنونده هم می‌تواند موجب بد شدن گفتگو شود

    گفتگوی خوب در ازدواج بینش بیشتری طلب می‌کند

    مهم نیست که یک حرف چقدر خوب بیان شود، بیشتر شنونده‌ها نمی‌توانند مفهوم و منظور واقعی و کامل گوینده را دریافت کنند. تنها راه غلبه بر سوء تفاهم‌ها در گفتگوها این است که سوال بپرسید. اما برای داشتن یک گفتگوی خوب این سوالات باید در کمال احترام و محتاطانه پرسیده شود.پاسخ‌هایی مثل، «این احمقانه‌ترین چیزی است که تا به حال شنیده‌ام، منظورت این نیست که...؟» به دنبال منظور واقعی گوینده است اما در کمال بی ادبی این کار را می‌کند. از طرف دیگر، یک عبارت مقدمه قبل از سوال مثل، «ببخشید که نتوانستم متوجه منظورت شوم، میشه کمی بیشتر در مورد منظورت توضیح دهی»، با ادب و احترام کامل به دنبال منظور گوینده است.

    گفتگوی خوب در ازدواج صادقانه است

    هر زوجی که می‌فهمد همسرش در مورد چیزی به او دروغ گفته است، از آن به بعد هر وقت مشکلی پیش می‌آید نمی‌داند که همسرش با او صادق است یا نه. متأسفانه دروغ‌گویی اثرات طولانی مدتی در رابطه دارد. صداقت فقط به معنای پرهیز از دروغ نیست. صداقت به این معنا است که از پنهان کردن چیزی که همسرمان حق دانستنش را دارد خودداری کنیم. چرا اینکار را می‌کنیم؟ معمولاً یا از قضاوت او واهمه داریم و یا می‌ترسیم که احساسات او را جریحه‌دار کنیم.


    در یک گفتگوی خوب در ازدواج، جای پنهان‌کاری و تغییر واقعیات از همدیگر نیست. البته صداقت در گفتگو لزوماً به معنای خشونت نیست. صداقت باید توأم با احترام باشد.

    من و همسرم بلد نیستیم، حرف بزنیم
    O.o°•♥خـــٌـدایــا راز دل با تــو چـہ گویَـم ڪِہ تــو خــود راز دِلــــی ♥•°o.O


    http://gifportal.ru/data/smiles/cveta-674.gif
    ویرایش توسط ویدا@ : پنجشنبه 16 آبان 92 در ساعت 08:58

  8. 3 کاربر از پست مفید ویدا@ تشکرکرده اند .

    (آسمانی آبی) (سه شنبه 19 اسفند 93), rozaneh (پنجشنبه 16 آبان 92), میشل (پنجشنبه 16 آبان 92)

  9. #5
    عضو فعال آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 16 اردیبهشت 94 [ 09:58]
    تاریخ عضویت
    1389-9-28
    محل سکونت
    ایران_شیراز
    نوشته ها
    3,166
    امتیاز
    21,370
    سطح
    92
    Points: 21,370, Level: 92
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 980
    Overall activity: 9.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassOverdrive1000 Experience Points10000 Experience Points
    تشکرها
    14,388

    تشکرشده 15,106 در 3,401 پست

    حالت من
    Shad
    Rep Power
    338
    Array
    گفتگوهاي عاشقانه اما منطقي



    گفتگوي خوب در ازدواج توام با احترام است

    طعنه و کنايه، عبارات و حرف هاي انتقادي و قضاوت‌ کننده و اتهامي جزء گفتگوي عاري از احترام است. مي‌توان گفت رابطه و گفتگوي خوب رابطه‌ اي است که اين بي‌احترامي ‌ها را در خود نداشته باشد. اين يعني گفتگوي خوب کيفي است. کافي است به زوج‌هايي که با هم حرف مي‌زنند توجه کنيد. آيا در جواب عبارات و اظهارنظرهاي صادقانه، پاسخ‌هايي نيش و کنايه‌دار مي‌شنويد؟ آيا مي‌شنويد که يکي از طرفين ديگري را بخاطر مدل حرف زدن مسخره مي‌کند؟ آيا مي‌شنويد که يکي از زوج ‌ها انتخاب‌ها و تصميمات ديگري را نقد مي‌کند؟ آيا در جواب افکار صادقانه يک طرف، مي‌بينيد که طرف ديگر چشم گرد مي‌کند؟ حالا طريقه حرف زدن خودتان با همسرتان را بررسي کنيد. آيا رابطه و گفتگوهاي شما محترمانه است يا به هم بي‌احترامي مي‌کنيد؟

    گفتگوي خوب در ازدواج کمّي است


    بيشتر زوج‌ها کمتر از 15 دقيقه در هفته با هم يک گفتگوي جدي و معقول دارند. خانواده ‌هايي که در آن هم مرد و هم زن کار مي‌کنند سعي مي‌کنند فرزندان را تشويق کنند در هر فعاليت تفريحي شرکت کنند و همين باعث مي‌شود آن مشکل ديرتر نمود پيدا کند. مشکل لاينحل نيست اما مي‌توان از انجام همزمان چند کار فايده برد.
    گفتگوي خوب مي‌تواند موقع شرکت در فعاليت‌هاي ديگر هم اتفاق بيفتد. موقع راه ‌رفتن، کار کردن در خانه، تماشاي تلويزيون، جلسات خانوادگي يا وقتي کنار هم در ماشين نشسته ‌ايد.

    گفتگوي خوب در ازدواح يک ارتباط دوجانبه است

    درست مثل حرف زدن توام با احترام در يک گفتگوي خوب، گوش دادن توام با احترام هم ضروري است. ارتباط بد زماني شروع مي‌شود که يک زوج عنان گفتگو را در دست مي‌گيرد اما شنونده هم مي‌تواند موجب بد شدن گفتگو شود. فقدان ارتباط بصري، اشارات منفي صورت و زبان و بدن ضعيف هم مي‌تواند موجب شود ارتباط خوب صورت نگيرد.

    به زوجي که در فرودگاه يا فروشگاه با هم حرف مي‌زنند خوب نگاه کنيد. آيا يکي از آنها بر گفتگو تسلط دارد؟ آيا وقتي همسرش سعي مي‌کند چند کلامي براي دفاع از خود يا ابراز نظراتش بگويد، صحبتش را قطع مي‌کند؟ آيا فرد مسلط بر گفتگو حاضر به شنيدن حرف هاي طرف مقابل خود نيست؟ اگر اينطور است، اين گفتگو يک رابطه متقابل نيست و جزء بدترين گفتگوهاست.



    گفتگوي خوب در ازدواج بينش بيشتري طلب مي‌کند

    مهم نيست که يک حرف چقدر خوب بيان شود، بيشتر شنونده‌ ها نمي‌توانند مفهوم و منظور واقعي و کامل گوينده را دريافت کنند. تنها راه غلبه بر سوء تفاهمات در گفتگوها اين است که سوال بپرسيد. اما براي داشتن يک گفتگوي خوب اين سوالات بايد در کمال احترام و محتاطانه پرسيده شود.

    پاسخ‌هايي مثل، "اين احمقانه‌ترين چيزي است که تا بحال شنيده‌ام، منظورت اين نيست که...؟" به دنبال منظور واقعي گوينده است اما درکمال بي ‌ادبي اين کار را مي‌کند. از طرف ديگر، يک عبارت مقدمه قبل از سوال مثل، "ببخشيد که نتوانستم متوجه منظورت شوم، ميشه کمي بيشتر درمورد منظورت توضيح دهي"، با ادب و احترام کامل به دنبال منظور گوينده است.


    گفتگوي خوب در ازدواج صادقانه است.

    هر زوجي که مي‌فهمد همسرش درمورد چيزي به او دروغ گفته است، از آن به بعد هر وقت مشکلي پيش مي‌آيد نمي‌داند که همسرش با او صادق است يا نه. متاسفانه دروغگويي اثرات طولاني مدتي در رابطه دارد. صداقت فقط به معناي پرهيز از دروغ نيست. صداقت به اين معنا است که از پنهان کردن چيزي که همسرمان حق دانستنش را دارد خودداري کنيم. چرا اينکار را مي‌کنيم؟ معمولاً يا از قضاوت او واهمه داريم و يا مي‌ترسيم که احساسات او را جريحه‌دار کنيم.

    در يک گفتگوي خوب در ازدواج جاي پنهان‌کاري و تغيير واقعيات از همديگر نيست. البته صداقت در گفتگو لزوماً به معناي خشونت نيست. صداقت بايد توام با احترام باشد.

    گفتگوهاي عاشقانه اما منطقي
    O.o°•♥خـــٌـدایــا راز دل با تــو چـہ گویَـم ڪِہ تــو خــود راز دِلــــی ♥•°o.O


    http://gifportal.ru/data/smiles/cveta-674.gif
    ویرایش توسط ویدا@ : یکشنبه 19 آبان 92 در ساعت 13:37

  10. 2 کاربر از پست مفید ویدا@ تشکرکرده اند .

    (آسمانی آبی) (سه شنبه 19 اسفند 93), del (یکشنبه 19 آبان 92)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. نامزدم رفته من تو شکم هنوز
    توسط سمیراه در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 29
    آخرين نوشته: چهارشنبه 14 مرداد 94, 11:28
  2. دوست دخترم ازدواج کرده و من هنوز تو فکرشم
    توسط javad1368 در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: چهارشنبه 11 اردیبهشت 92, 01:20
  3. همه اینا یعنی تو هنوز خوبی!
    توسط حسین پور در انجمن آرامش
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: دوشنبه 26 اسفند 87, 10:31
  4. +تو رو خدا کمکم کنین فقط دوروز وقت دارم
    توسط یسنامها در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 22
    آخرين نوشته: پنجشنبه 05 اردیبهشت 87, 02:59
  5. تو رو خدا کمکم کنین فقط دوروز وقت دارم
    توسط یسنامها در انجمن ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: سه شنبه 20 فروردین 87, 14:56

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 16:06 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.