به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 , از مجموع 5
  1. #1
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 تیر 90 [ 23:16]
    تاریخ عضویت
    1387-4-01
    نوشته ها
    292
    امتیاز
    5,107
    سطح
    45
    Points: 5,107, Level: 45
    Level completed: 79%, Points required for next Level: 43
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    696

    تشکرشده 713 در 214 پست

    Rep Power
    45
    Array

    بسم الله النور

    با خودم می گویم من چگونه می خواهم امام زمانم را بشناسم ؟ شناختن چگونه حاصل می شود ؟ تو اگر بخواهی کسی را بشناسی چه کار می کنی ؟ احتمالا برات مهمه که بدونی پایه های فکری اش چیه ؟ چه جوری فکر می کنه ؟ به چه چیزهایی فکر می کنه و چه چیزهایی براش ارزش داره ؟ احتمالا سعی می کنی کوچکترین اطلاعاتی را در موردش به دست بیاری تا مولفه های بیشتری برای این شناخت به دست بیاری . سعی می کنی زمان بیشتری را با او صرف کنی و بیشتر با او باشی تا بهتر بشناسیش .
    خوب حالا من باید امامم را چطوری بشناسم ؟ اصلا امام من توی زندگی من چه نقشی را به عهده داره ؟ یه شعار که به صرف این که اسم شیعه بر من نهاده شده گاه گاهی تکرارش می کنم ؟ یه بهونه برای شانه خالی کردن از مسئولیت ها ؟ یه افسانه که ساخته شده تا ستم دیده ها دلشون را خوش کنند و اقدامی نکنند ؟ راستی نقش امام من در زندگی من چیست ؟ چقدر از روزم ، هفته ام ، سالم را صرف این اعتقادی که می گویم دارم می کنم ؟ چقدر با این اعتقادم انس دارم ؟
    اگه بگم هیچ!!! دروغ نگفته ام چرا که اگر هم اسمی از او می برم بیشتر افسانه ها را یاد می کنم تا شخصی که می شناسمش ، با او مانوسم و منتظرم تا بیاید .
    خوب راه حل چیست ؟ می خواهم امامم را بشناسم ، چه کار کنم ؟
    باید بدانم به چی فکر می کنه ؟ به چی اهمیت می ده ؟ پایه فکری اش چیه و ... خوب از کجا می شه فهمید ؟ خیلی هم سخت نیست قرآنی هست که برای اون خیلی مهمه پس باید بشناسمش !!! امامانی هستند که او دنباله رو و پیرو اونهاست و وارث اونها پس باید بشناسمشون و دعاهائی هستند که از خودش به ما رسیده واسه این که بفهمیم باید چه کار کنیم ؟ دیگه چی می خواهیم ؟
    -هه !!! به همین راحتی ؟ آخه عزیز من به این راحتی ها هم نیست . برنامه می خواد یکی می خواد که کمکت کنه . بچه تازه که راه رفتن را می خواد یاد بگیره یه بزرگتر دستش را می گیره تاتی تاتی راهش می بره تا بتونه راه بیافته . آخه اگه به همین راحتی بود که همه اسلام شناس می شدن !!!
    - یعنی تو می گی : خدا دروغ می گه ؟
    - من غلط بکنم ! من کی این حرف را زدم ؟
    - خوب مگه خدا خودش نگفته " و من یتق الله یجعل له فرقانا " مگه نگفته " الله یرزق من یشاء بغیر حساب " مگه نگفته ...
    -چرا چرت و پرت می گویی ؟ آخه رزق دادن چه ربطی به این موضوع داره ؟
    - فکر کردی رزق فقط اینه که آب و نانت برسه ؟ خوب علم هم رزقه دیگه . مگه نگفته : "ومن یکفر بالطاغوت و یومن بالله فقد استمسک بالعروة الوثقی لانفصام لها و الله سمیع العلیم الله ولی الذین آمنوا یخرجهم من الظلمات الی النور " خوب اگه تو توی راهش قرار بگیری خودش از جهل نجاتت می ده ازه سنت الهی امداد همینه دیگه . سنت الهی هم وسیله می خواد و وسیله اش هم خود امامه تو برو تو راه شناختش اگه خودش کمکت نکرد هر چی می خوای بگو !!!
    آخه ...
    - دیگه آخه نداره دیگه . تو یه قدم بردار اگه ده قدم نیامدن طرفت هر چی می خوای بگو
    - هوممم...
    - تردید واسه چیه ؟
    - می دانی آخه خیلی هم راحت نیست !!!
    - خوب واسه کار راحت که پاداش نمی دن .
    - نمی دانم !!!
    - اما من می دانم . حرف قرآنه !!! تو گوش کن اگه بد دیدی هر چی می خوای بگو ...
    منم بچه مسلمان !!! کتابم هست قرآن رسولم داده فرمان .. که وقت صحبگاهی .... کنم شکر الهی ..

  2. 5 کاربر از پست مفید مسلمان تشکرکرده اند .

    مسلمان (چهارشنبه 20 اردیبهشت 91)

  3. #2
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 تیر 90 [ 23:16]
    تاریخ عضویت
    1387-4-01
    نوشته ها
    292
    امتیاز
    5,107
    سطح
    45
    Points: 5,107, Level: 45
    Level completed: 79%, Points required for next Level: 43
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    696

    تشکرشده 713 در 214 پست

    Rep Power
    45
    Array

    RE: بسم الله النور

    در نامه امام زمان به شیخ مفید :
    بسم الله الرحمن الرحيم : سلام بر تو اى دوست مخلص در دين كه در اعتقاد به ما با علم و يقين امتياز دارى. ما شكر وجود تو را به پيشگاه خداوندى كه جز او خدائى نيست برده و ازذات بى زوالش مسئلت مى‏نمائيم كه رحمت پياپى خود را بر آقا و مولى و پيغمبر ما محمد و اولاد طاهرين او فرو فرستد و بتو كه پروردگار توفيقاتت را براى يارى حق مستدام بدارد و پاداش تو را با سخنانى كه از جانب ما مى‏گوئى با صداقت افزون گرداند. اعلام مى‏داريم كه بما اجازه داده شده كه تو را بشرافت مكاتبه مفتخر سازيم و موظف بداريم كه آنچه به تو مى‏نويسيم بدوستان ما كه نزد تو مى‏باشند برسانى. خداوند آنها را بطاعت خود عزيز بدارد و با حفظ و عنايات خود مشكلات آنها را بر طرف سازد.
    خداوند تو را با امداد خود بردشمنانش كه از دينش بيرون رفته‏اند پيروز گرداند و در رسانيدن به كسانى‏كه اطمينان به آنها دارى بطرزى كه انشاء الله مى‏نويسيم عمل كن:
    هر چند ما در جائى منزل كرده‏ايم ، كه از محل سكونت ستمگران دور است و اين هم بعلتى است كه خداوند صلاح ما و شيعيان با ايمان ما را تا زمانى كه دولت دنيا از آن فاسقان مى‏باشد در اين ديده است . ولى در عين حال ازاخبار و اوضاع شما كاملاً آگاهيم و چيزى از آن بر ما پوشيده نمى‏ماند.
    ما از لغزشهائى كه از شما (شعيان ) سر مى‏زند از وقتيكه بسيارى از شما ميل به بعضى از كارهاى ناشايسته‏اى نموده‏اند كه نيكان گذشته از آنها احتراز مى‏نمودند و پيمانى كه از آنها براى توجه بخداوند و دورى از زشتى‏ها گرفته شده و آنها آنرا پشت سر انداخته‏اند اطلاع داريم . گويا آنها نمى‏دانند كه ما در رعايت حال شما كوتاهى نمى‏كنيم و ياد شما را از خاطر نبرده‏ايم و اگر جز اين بود از هر سو گرفتارى به شما رو مى آورد و دشمنان شما، شما را از ميان مى‏بردند.
    پس تقوى پيشه سازيد و به ما اعتماد كنيد و چاره اين فتنه و امتحان را كه به شما رو آورده از ما بخواهيد . امتحانى كه هر كس مرگش رسيده باشد، در آن نابود مى‏گردد و آنكس كه به آرزوى خود رسيده باشد از ورطه آن بسلامت مى رود، آن فتنه و امتحان علامت حركت ما و امتياز شما در برابر اطاعت و نافرمانى ماست. خداوند هم نور خود را كامل مى‏گرداند هر چند مشركان نخواهند.
    خود را از دشمنان نگاهداريد و از افروختن آتش جاهليت بپرهيزيد. كسانى كه در اين فتنه بجاهاى پنهان، پناه نبرده و در سرزنش آن راه پسنديده گرفته‏اند، چون ماه جمادى الاولى سال‏جارى فرا رسيد، بايد از آنچه در آن ماه روى مى‏دهد عبرت بگيريد و از آنچه بعد از آن واقع مى‏شود . از خواب غفلت بيدار شويد: به زودى علامت آشكارى از آسمان براى شما پديد مى‏آيد و نظير آن در زمين نيز ظاهر مى‏شود كه مردم را اندوهگين مى‏كند و به وحشت مى‏اندازد.
    آنگاه مردمى كه ازاسلام خارج شده‏اند بر عراق مسلط مى‏گردند و بواسطه سوء اعمال آنها اهل عراق دچار ضيق معيشت مى‏شوند سپس ابن محنت با مرك يكى از اشرار از ميان مى‏رود و از مردن او پرهيز كاران خير انديش خشنود مى‏گردند و مردمى كه از اطراف عالم آرزوى حج بيت الله دارند، با آرزوى خود مى‏رسند و بحج مى‏روند.
    سپس هر مردى از شما عمل مى‏كند به آنچه كه بوسيله بدوستى ما تقرب ميجست و از آنچه مقام او را پست مى‏گرداند و خوش آيند ما نيست اجتناب كند. چه كه خداوند بطور ناگهانى انسان را برانگيخته مى‏كند آن هم در وقتيكه توبه سودى بحال او ندارد و پشيمانى او را از كيفر ما نجات نمى‏دهد . خداوند تو را بر رشد و كمال الهام بخشد و بالطف خود ، شما را برحمت واسعه خود توفيق دهد .
    منم بچه مسلمان !!! کتابم هست قرآن رسولم داده فرمان .. که وقت صحبگاهی .... کنم شکر الهی ..

  4. 3 کاربر از پست مفید مسلمان تشکرکرده اند .

    مسلمان (سه شنبه 17 خرداد 90)

  5. #3
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 تیر 90 [ 23:16]
    تاریخ عضویت
    1387-4-01
    نوشته ها
    292
    امتیاز
    5,107
    سطح
    45
    Points: 5,107, Level: 45
    Level completed: 79%, Points required for next Level: 43
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    696

    تشکرشده 713 در 214 پست

    Rep Power
    45
    Array

    RE: بسم الله النور

    ميان‌ جماعتي‌ از شيعيان‌ و پسر ابي‌ غانم‌ قزويني‌ در مورد جانشيني‌ حضرت‌ امام‌ حسن‌ عسكري‌(ع‌) اختلاف‌ افتاد. پسر ابي‌ غانم‌ گفت‌: امام‌ حسن‌ عسكري‌(ع‌) در حالي‌ كه‌ فرزندي‌ پس‌ از خودشان‌ نداشتند ] بدون‌ يادگار و جانشين‌ [ درگذشتند. سپس‌ ] توسّط‌ يكي‌ از نوّاب‌ خاصّ [ عريضه‌اي‌ به‌ پيشگاه‌ مقدّس‌ حضرت‌ وليّ عصر ارواحنا له‌ الفداء تقديم‌ نمودند. در پاسخ‌ حضرت‌ بقيّة‌ الله(ع‌) چنين‌ فرمودند:

    به‌ نام‌ خداوند بخشايندة‌ مهربان‌. خداوند همة‌ ما و شما را از گمراهي‌ و فتنه‌ها با عافيت‌ نجات‌ دهد و به‌ ما و شما روح‌ يقين‌ ] به‌ خداوند و رسول‌ و قرآنش‌ [ عنايت‌ فرموده‌، از بدانديشي‌ در انتخاب‌ راه‌ زندگي‌ و تحوّل‌ به‌ سوي‌ بديها در پناه‌ خودش‌ حفظ‌ فرمايد. به‌ من‌ خبر رسيد كه‌ گروهي‌ از شما دربارة‌ وليّ امر و امام‌ زمان‌ خويش‌ دچار شكّ و حيرت‌ شده‌ايد. از اين‌ جهت‌ غمگين‌ شدم‌ ولي‌ نه‌ براي‌ خودم‌ بلكه‌ براي‌ شما، و ناراحت‌ شدم‌ البتّه‌ براي‌ خود شما نه‌ براي‌ ما.

    زيرا خداوند متعال‌ با ماست‌ و ما به‌ جز ذات‌ مقدّس‌ وي‌ به‌ چيزي‌ نياز نداريم‌ و حقّ همه‌ جا با ماست‌. بنابراين‌، اگر گروهي‌ ] يا همة‌ مردم‌ دنيا [ با ما قطع‌ رابطه‌ كنند، هرگز در ما وحشتي‌ ايجاد نمي‌كند. براي‌ چه‌ و به‌ چه‌ جهت‌ دچار وحشت‌ شويم‌ در حالي‌ كه‌ خداوند متعال‌، ما خاندان‌ رسالت‌ و امامت‌ را به‌ يد قدرت‌ خويش‌ خلق‌ و در مكتب‌ مخصوص‌ خود تربيت‌ فرموده‌ است‌ و همة‌ موجودات‌ به‌ طفيل‌ وجود ما و يا بر حسب‌ خواست‌ ما آفريده‌ شده‌اند؟
    اي‌ گروه‌ شيعه‌! چه‌ موجب‌ شده‌ است‌ كه‌ در وجود ما شكّ و ترديد كنيد و در حيرت‌ باشيد؟ آيا فرمايش‌ خداوند متعال‌ را در قرآن‌ كريم‌ نشنيده‌ايد كه‌ فرموده‌ است‌: «اي‌ كساني‌ كه‌ ايمان‌ آورده‌ايد! فرمان‌ خداوند و رسول‌ گرامي‌ او و صاحبان‌ امر ] ولايت‌ [ را اطاعت‌ كنيد»؟
    آيا از آثار وجودي‌ و اخبار آنچه‌ كه‌ براي‌ ائمّة‌ معصومين‌ شما از گذشتگان‌ و آنان‌ كه‌ باقي‌ هستند پيش‌ آمده‌ است‌ و روايات‌ ايشان‌ بي‌اطّلاع‌ايد و نمي‌دانيد؟

    (شيعه‌ بايد از آنچه‌ براي‌ ائمّه‌(س‌) پيش‌ آمده‌ است‌، اگر چه‌ به‌ طور اختصار و اجمال‌، آگاهي‌ داشته‌ باشد و از اين‌ رهگذر ائمّة‌ معصومين‌(ع‌) را بشناسد.)

    آيا نديديد خداوند متعال‌ چگونه‌ از بدو خلقت‌ آدم‌ پناهگاه‌ و معقل‌ و پرچمهاي‌ هدايتي‌ براي‌ شما قرار داد؟ (كنايه‌ از سلسلة‌ جليلة‌ انبياء و اولياء است‌.) هر گاه‌ يكي‌ از پرچمهاي‌ هدايت‌ به‌ زمين‌ مي‌افتاد پرچمي‌ ديگري‌ به‌ اهتزاز در مي‌آمد و هر زمان‌ كه‌ يكي‌ از ستارگان‌ درخشان‌ آسمان‌ توحيد و نبوّت‌ و امامت‌ غروب‌ مي‌كرد ستارة‌ فروزان‌ ديگري‌ به‌ جاي‌ او طلوع‌ مي‌نمود. پس‌ آنگاه‌ كه‌ پدرم‌ از دنيا رفت‌ گمان‌ كرديد كه‌ خداوند بزرگ‌ دين‌ خود را باطل‌ و بي‌سرپرست‌ گذاشته‌ و رشتة‌ ارتباط‌ بين‌ خود و مخلوقاتش‌ را قطع‌ كرده‌ است‌. نه‌ چنين‌ است‌. نه‌ در گذشته‌ اين‌ طور شده‌ و نه‌ در آينده‌ اين‌ طور خواهد شد، بلكه‌ ارتباط‌ ميان‌ خداوند و مخلوقاتش‌ تا روز قيامت‌ همواره‌ برقرار خواهد بود، اگرچه‌ دشمنان‌ خداوند از اين‌ امر كراهت‌ داشته‌ و ناراحت‌ باشند.

    پدرم‌ حضرت‌ امام‌ حسن‌ عسكري‌(ع‌) سعادتمندانه‌ و در حالي‌ كه‌ روش‌ آباء و اجداد گرامي‌اش‌ را دقيقاً در زندگي‌ خويش‌ و همة‌ مردم‌ پياده‌ فرمود، از اين‌ جهان‌ در گذشت‌. وصايا و علم‌ آن‌ حضرت‌ در نزد ماست‌ كه‌ جانشين‌ و ادامه‌ دهندة‌ راه‌ او هستيم‌. هر كس‌ كه‌ در امر امامت‌ با ما منازعه‌ كند، ستمگر و گناهكار است‌ و هر كه‌ اين‌ مقام‌ را ادّعا كند كافر است‌. و اگر نه‌ اين‌ بود كه‌ امر خداوند بر همه‌ غالب‌ است‌ و سرّ بزرگ‌ الهي‌ نبايد فاش‌ گردد، مسلّما ما حقّ خود را بر شما چنان‌ ظاهر مي‌كرديم‌ كه‌ عقل‌ شما آن‌ را درك‌ كرده‌، شكّ و ترديدتان‌ از بين‌ برود. و البتّه‌ هر چه‌ كه‌ خداوند اراده‌ فرموده‌، همان‌ خواهد شد. براي‌ هر مدّتي‌، كتاب‌ مخصوصي‌ است‌ ] كه‌ در عالم‌ غيب‌ نوشته‌ شده‌ است‌. [ (شايد اشاره‌ به‌ مدّت‌ غيبت‌ و زمان‌ ظهور باشد كه‌ خداوند به‌ آن‌ آگاه‌ است‌ و البتّه‌ خود آقا، حضرت‌ بقيّة‌الله، روحي‌ له‌ الفداء، هم‌ مي‌دانند كه‌ چه‌ زماني‌ ظهور خواهند كرد و بايد بدانند.)
    از خدا بترسيد و تقوي‌' پيشه‌ كنيد و امر ] امامت‌ [ را به‌ ما وا گذاريد كه‌ صدور آن‌ بر ماست‌ همان‌ گونه‌ كه‌ همة‌ لطفهاي‌ آن‌ از جانب‌ ماست‌ (تمام‌ خيرات‌ از جانب‌ ماست‌).

    در برداشتن‌ پرده‌ از اسراري‌ كه‌ بر شما پوشيده‌ است‌، نكوشيد واز راه‌ راست‌ منحرف‌ نشويد و به‌ سمت‌ راست‌ و چپ‌ متمايل‌ نگرديد. هدف‌ و مقصد خود را بر اساس‌ دوستي‌ و محبّت‌ با ما قرار دهيد (يعني‌ هدف‌ شما، ما باشيم‌) و راه‌ روشن‌ را دنبال‌ كنيد. آنچه‌ لازمة‌ محبّت‌ و نصيحت‌ بود به‌ شما گفتم‌ و خداوند بر من‌ و شما گواه‌ است‌. و اگر نسبت‌ به‌ شما محبّت‌ نداشتيم‌ و به‌ خاطر ترحّم‌ و شفقت‌ نبود، حتماً سخن‌ گفتن‌ با شما را ترك‌ مي‌كرديم‌. و البتّه‌ كه‌ تعدَّي‌ ستمگران‌ پرخور به‌ حقوق‌ ما، براي‌ امتحان‌، است‌.
    آن‌ ستمگري‌ كه‌ در مقابل‌ خداوند بزرگ‌ سركشي‌ كرد و مدّعي‌ مقامي‌ شد كه‌ براي‌ او نبود ] و ادّعاي‌ امامت‌ كرد [ (شايد اشاره‌ به‌ ادّعاي‌ جعفر باشد) و در مقابل‌ كسي‌ كه‌ اطاعت‌ از او واجب‌ بود، ايستاد. و در جريان‌ غصب‌ حقّ مسلّم‌ دختر رسول‌خدا(ص‌) (غصب‌فدك‌)براي‌ من‌ يك‌ نوع‌ تأسّي‌ و پيروي‌ وجود دارد و آن‌ نادان‌ به‌ زودي‌ نتيجة‌ عمل‌ پست‌ خود را خواهد ديد و كفّار نيز جايگاه‌ خود را در جهنّم‌ خواهند ديد. خداوند ما و شما را از جميع‌ بليّات‌ و آفات‌ و بديها محفوظ‌ دارد، و او بر همه‌ چيز تواناست‌ و او نگهبان‌ و حافظ‌ ما است‌. و بر همة‌ اوصيا و اوليا و بندگان‌ صالح‌ خداوند به‌ ويژه‌ بر محمّد و خاندان‌ پاك‌ او سلام‌ و درود باد
    منم بچه مسلمان !!! کتابم هست قرآن رسولم داده فرمان .. که وقت صحبگاهی .... کنم شکر الهی ..

  6. 3 کاربر از پست مفید مسلمان تشکرکرده اند .

    مسلمان (سه شنبه 17 خرداد 90)

  7. #4
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 01 آذر 89 [ 18:47]
    تاریخ عضویت
    1386-12-20
    نوشته ها
    114
    امتیاز
    4,323
    سطح
    41
    Points: 4,323, Level: 41
    Level completed: 87%, Points required for next Level: 27
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    26

    تشکرشده 28 در 18 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: بسم الله النور

    ای غایب از نظر که رخ از ما نهان کنی

    خود با هزار جلوه وجودت عیان کنی

    ای آفتاب پرده نشین از سحاب غیب

    تاثیر نور خویش ، نهان تا کی توان کنی

    ظالم جسور گشته ، و مظلوم بی پناه

    کی عدل خویش را به جهان پاسبان کنی

    دنیا در انتظار قدوم شریف توست

    پس کی گذر به مجمع دلخستگان کنی

    اصلاح آدمی نبود کار هیچکس

    کاری که هیچکس نتواند توان کنی


  8. #5
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 20 تیر 94 [ 15:18]
    تاریخ عضویت
    1387-7-07
    نوشته ها
    327
    امتیاز
    7,417
    سطح
    57
    Points: 7,417, Level: 57
    Level completed: 34%, Points required for next Level: 133
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    782

    تشکرشده 791 در 202 پست

    Rep Power
    48
    Array

    RE: بسم الله النور

    خسته عزيز واقعا خسته نباشي.....
    مرسي بسيار زيبا بود....
    نرگس جان عزيزم سلام.... مرسي خيلي قشنگ و زيباست....
    از هردو تون ميخوام بيشتر بنويسين .... ميخوام در مورد امام زمان بيشتر بدونم......
    متشكرم....


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 09:57 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.