به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 11 بهمن 98 [ 21:22]
    تاریخ عضویت
    1390-1-21
    محل سکونت
    یه جای دور دور دور
    نوشته ها
    662
    امتیاز
    12,717
    سطح
    73
    Points: 12,717, Level: 73
    Level completed: 67%, Points required for next Level: 133
    Overall activity: 19.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    2,167

    تشکرشده 2,912 در 637 پست

    Rep Power
    86
    Array

    Exclamation زودرنجي مردان


    تا به حال گفته می شد که خانم ها حساس و نازک نارنجی هستند؛ اما انگار دامنه این حساسیت ها وسیع تر شده و مردان امروزی هم حساس شده اند.

    آنها نسبت به نسل گذشته زودرنج تر شده، سریع تر تحت تأثیر قرار گرفته و واکنش نشان می دهند. حتی در بعضی موارد رفتارهای غیرقابل پیش بینی نیز از آنها دیده می شود.

    این مسئله شاید کمی عجیب به نظر برسد، اما بسیاری از خانم های جوان نمی دانند در برابر این رفتارهای همسرشان چه واکنش مناسبی نشان دهند. اگر شما هم جزو این گروه هستید، تا پایان این مقاله با ما همراه باشید:

    «عزیز کمی چاق نشدی؟»، «می دونی چیه، شوهر دوستم خیلی خوش قول و وقت شناسه»... شاید باورتان نشود، اما گفتن همین جملات ساده و معمولی هم ممکن است چهره همسرتان را درهم ببرد. ممکن است ناراحت شده یا حتی قهر کرده و چند روزی هم لب از لب باز نکند. علاوه بر این رفتار منزوی گونه، گاه حساسیت و آسیب پذیری، آنها را به سمتی پیش می برد که مشکل را به تمام جوانب بسط می دهند. هر تذکر یا رفتاری را منفی قلمداد می کنند که معمولا نیز اشتباه بوده و خشم یا قهر و ترشرویی را به همراه دارد. این برخوردها درست مانند زمانی که از آنها انتقاد شده یا مورد کم توجهی و بی احترامی قرار می گیرند، است.

    ● نیاز به ابراز وجود

    آقایان تمایل دارند که همیشه مورد توجه باشند، دیگران از آنها تعریف و تمجید کنند و وقتی به سر و وضعشان می رسند، بقیه این آراستگی را ببینند. البته این مسئله در همه مردان به یک شکل نمود پیدا نمی کند.

    آراستگی ظاهر برای آنها بسیار بااهمیت است و اگر به این نیاز پاسخ داده نشود، آنها را به سمت آسیب پذیری خود شیفتگانه پیش می برد.

    از طرفی مردان نسبت به تغییرات برگشت پذیر ظاهر خود مانند کوتاه کردن موها، ریش و... نیز توجه دارند و منتظر هستند تا همیشه از دیگران برتر باشند. اما باید گفت که آگاهی نسبت به این مسئله در آنها کم و بیش فرق می کند.

    ● مسائل آزاردهنده مردان

    در سپتامبر سال ۲۰۰۹ در یکی از سایت های اینترنتی، پرسشی مطرح شد با این مضمون: «من از... رنجیده می شوم.» ۶۰۵۰ نفر به این سؤال پاسخ دادند. سپس پاسخ های مردان مورد ارزیابی قرار گرفت:

    ▪ فیزیک بدنی: ۲۹درصد

    ▪ شیوه حضور در اجتماع: ۱۸درصد

    ▪ عقاید (سیاسی، مذهبی): ۱۱درصد

    ▪ تصمیم گیری های شغلی: ۳۲درصد

    ▪ آگاهی و شناخت: ۱۰درصد

    نتایج به دست آمده گویای این است که آقایان نسبت به برخی موضوعات نگرانی دارند.

    نکته دیگری که در اینجا باید خاطرنشان کنیم این است که معمولا خانم ها وقتی می بینند همسرشان به آرایش جدید و لباس زیبای آنها توجهی ندارد، از کوره در می روند. این حالت فقط مختص خانم ها نیست؛ بلکه گاه بعضی از مردان نیز از همین مسائل دلخور و ناراحت می شوند.

    ● نیاز به اعتماد به نفس

    یکی دیگر از خصوصیات رفتاری مردان که گاه خیلی ساده از کنار آن رد می شویم، احساس نشان دادن برتری ها و قدرت خود در قبال کارها و اعمالشان است. درواقع بیش از آن نشان دادن خصوصیات خود، به این موضوع توجه دارند. معمولا شغل جایگاهی است که فرد می تواند توان خود را در این مورد به نحو احسن به
    کار گیرد و به بهترین شکل برتری خود را به دیگران ثابت کند. این خصلت از گذشته های دور در مردان بوده و تا امروز نیز همچنان ادامه دارد!

    نکته دیگری که باید خاطرنشان کنیم این است که خانم ها نسبت به بحث و درگیری های روزمره چندان تحت تأثیر قرار نمی گیرند و از طرفی نیز اهمیت کمی برای این موضوع قائلند. گاه حتی بدجنسی به خرج می دهند و ترقی و پیشرفت اجتماعی شوهر بهترین دوستشان را نیز مرتب به همسرشان گوشزد می کنند. در این حالت بدون اینکه واقعا بخواهند، تیری را به سمت حساسیت و زودرنجی همسرشان رها کرده اند.

    بزرگ جلوه دادن خود می توان گفت که منشا برخی از زودرنجی ها، خودخواهی و تکبر است. رفتار خانم ها با همسران معمولا به گونه ای است که آقایان نسبت به خودشان بسیار اعتماد پیدا می کنند، گاه حتی دمدمی مزاج شده و به خاطر موقعیت عالی از حضور در اجتماع بسیار احساس خرسندی می کنند. اگر به احترام همیشگی در محیط
    کار و کلا بیرون از منزل عادت کنند، از کمترین بی توجهی از طرف همسر ناراحت شده و برداشت بدی از آن خواهند داشت.

    ● از پس زودرنجی ها برآیید!

    گام نخست؛ شناخت حساسیت ها برای عبور از یک منطقه مین گذاری شده، شرط اول تمایل و شجاعت عبور از آنجاست، اما شناخت شیوه صحیح نیز بسیار اهمیت دارد. اگر روی این طرز فکر پافشاری کنیم که «نه، من فرد حساسی نیستم»، تغییر این رفتار بسیار مشکل خواهد شد. اما برعکس، اعتراف و بیان این حالات به رها شدن از افکار آزاردهنده بسیار کمک می کند.

    می توانید همسرتان را متقاعد کنید تا در این زمینه با شما درددل کند و تصمیم بگیرد با کمک شما مشکل را برطرف کند.

    ● قبل از هر چیز؛ لطف و مهربانی

    نقش روانشناس را برای شریک زندگی بازی نکنید. بپذیرید که اخلاق امروز هر یک از ما ریشه در گذشته دارد. یکی از نکات مهم این است که آسیب های لغزش احتمالی را بشناسید تا از آنها پیشگیری کرده یا کمترشان کنید. وقتی احساس می کنیم که پیام ما برداشت منفی برای شنونده در پی دارد، باید طوری آن را اصلاح کنیم که او اطمینان خاطر پیدا کند.

    ● قدم بعدی؛ به همسرتان ارزش دهید!

    بهترین روش برای از بین بردن احساسات منفی، قرار گرفتن در وضعیت روحی سازنده و حتی مثبت است. طوری باید رشته این افکار را پاره کنید که دیگر ارتباط مزمن گذشته شکل نگیرد. هر چقدر این افکار به سراغ فرد بیاید، باز هم باید با آنها مقابله کرد. در این زمینه، شاید عاقلانه ترین راه این باشد که لحن ارتباطی را تغییر داده و به دنبال این باشید که به همسرتان ارزش دهید. به خصوصیات او توجه داشته باشید و انتخاب های او چه در زمینه شغلی و چه در موارد دیگر را تحسین کنید.

    شیوه توجه نوین شما به همسرتان، باعث می شود تا حساسیت خود نسبت به نظر دیگران را بشناسد و از شر آنها رها شود. هر چه رفتار جدی تر باشد، مفیدتر است و شانس بیشتری دارد تا احساساتش را بروز داده و به خوبی بر این مشکل غلبه کند.

    برگرفته شده از : http://www.farateb.com/news.php?table=news&id=2410&action=viewFullContent
    نمی دانم چه کرده ام
    اما
    می دانم به تو نیاز مندم

    ویرایش توسط rozaneh : شنبه 18 خرداد 92 در ساعت 12:05

  2. 9 کاربر از پست مفید rozaneh تشکرکرده اند .

    barani (شنبه 18 خرداد 92), del (یکشنبه 19 خرداد 92), reihane_b (دوشنبه 20 خرداد 92), shapoor (شنبه 25 خرداد 92), کامران (شنبه 18 خرداد 92), گل آرا (شنبه 18 خرداد 92), ویدا@ (شنبه 18 خرداد 92), سان آی (شنبه 18 خرداد 92), شیدا. (شنبه 18 خرداد 92)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: یکشنبه 28 اردیبهشت 93, 11:43
  2. اهای جماعت من زود زود میگ میگی وابسته میشم.کمکم کنید
    توسط gheryeh در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 19
    آخرين نوشته: دوشنبه 20 خرداد 92, 15:29
  3. من آدم حساس و زودرنجی شدم چی کار کنم؟
    توسط saharnaz در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: سه شنبه 22 شهریور 90, 17:34
  4. زود رنج کیست و زود رنجی چیست؟
    توسط keyvan در انجمن آگاهی ها، مهارتها و روشها
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: یکشنبه 13 اردیبهشت 88, 15:41

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 21:51 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.