به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 11 بهمن 98 [ 21:22]
    تاریخ عضویت
    1390-1-21
    محل سکونت
    یه جای دور دور دور
    نوشته ها
    662
    امتیاز
    12,717
    سطح
    73
    Points: 12,717, Level: 73
    Level completed: 67%, Points required for next Level: 133
    Overall activity: 19.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassVeteran10000 Experience Points
    تشکرها
    2,167

    تشکرشده 2,912 در 637 پست

    Rep Power
    85
    Array

    User بهترین پدر دنیا باشید



    مطالعات نشان مي‌دهند كه رابطه كودك با پدر، بر تمامي ابعاد زندگي او – از موفقيت‌هاي تحصيلي گرفته تا افسردگي – تاثير مي‌گذارد. بديهي است كه رابطه كودك با پدر تاثير دراز مدتي بر سلامت و رشد كودك دارد. حتي اگر پدر با فرزند زندگي نكند، كارهاي بسياري هست كه مي‌توان براي تشويق رابطه مثبت بين آن‌ها انجام داد. گذراندن وقت در كنار يكديگر و برقراري ارتباط مؤثر يكي از مهم‌ترين ابزار تقويت يك رابطه مستحكم بين پدر و فرزند است.


    كنار هم بودن
    در خانواده‌هاي سنتي، هميشه پدر، نان آور خانواده است. يعني چه پدر و مادر با هم زندگي كنند و چه از هم جدا شده باشند، پدر در بيشتر ساعات روز و حتي شب از فرزندان خود دور است. اگر زمان را مد نظر قرار دهيم، انگار پدر تنها يك ساعت در روز در كنار فرزندان خود است. خوشبختانه كيفيت با هم بودن، مهم‌تر از كميت آن است. پدر و فرزند مي‌توانند به كمك روش‌هاي زير بيشتر در كنار هم باشند:


    تلويزيون، كامپيوتر و بازي‌هاي ويدئويي را خاموش كنيد زيرا مانع برقراري ارتباط بين شما مي‌شوند.
    از تفريحاتي كه نيازمند سكوت است – مانند سينما، دوري كنيد.خودتان را با فعاليت‌هاي فيزيكي و بازي‌هاي چند نفره مانند فوتبال سرگرم كنيد.
    وسايل مورد نياز كودك، مانند كفش، را بخريد.از طريق بازي‌هاي فكري با كودك ارتباط برقرار كنيد.از گردش‌هاي روزانه مانند سر زدن به باغ‌وحش لذت ببريد.آداب و رسومي براي خود مشخص كنيد، مثلا روزهاي جمعه صبحانه را با هم بخوريد.برقراري ارتباط مؤثر


    زماني كه پدر و فرزند در كنار هم هستند بايد براي برقراري ارتباط مؤثر تلاش كنند مخصوصا اگر زمان آن‌ها محدود است. مخصوصا پدر بايد به خاطر داشته باشد كه او يكي از نخستين معلم‌هاي فرزند خود است و با رفتار و گفتار خود مي‌تواند درباره جهان پيرامون به او آموزش بدهد. براي برقراري ارتباط بايد از يك لحن مناسب براي صحبت كردن استفاده كنيد و هرگز داد و بيداد نكنيد. هميشه در كنار گفتار، متوجه زبان بدن خود نيز باشيد. از كلماتي استفاده كنيد كه همه آن را بفهمند و هرگز از كلمات نامناسب استفاده نكنيد و ناسزا نگوييد. صريح صحبت كنيد و بگوييد: «من احساس مي‌كنم»...، «من فكر مي‌كنم»... به‌جاي اين‌كه به مفاهيم تخيلي تكيه كنيد. در آن واحد فقط درباره يك موضوع يا رويداد صحبت و علاوه بر اشاره به ابعاد منفي يك مسئله، رويداد يا تجربه، بر نقاط مثبت آن نيز تاكيد كنيد.


    ارتباط پدر و فرزند از راه دور

    حتي اگر پدر در كنار فرزند خود زندگي نمي‌كند، شيوه‌هاي فراواني براي تقويت رابطه بين آن‌ها وجود دارد و پدر مي‌تواند:
    كودك را به محل زندگي خود دعوت كند و اسباب راحتي او را فراهم كند.اتاق يا اسباب بازي‌هاي خاصي در اختيار كودك قرار دهد تا او آنجا را خانه دوم خود بداند.هر روز به كودك خود تلفن بزند.از كودك درباره فعاليت‌هاي روزانه و اتفاقات مهمي كه در پيش دارد سؤال كند.زندگي روزمره خود و اتفاقاتي را كه در راه هستند براي كودك تعريف كند.
    قول و قرارهاي كوچكي براي زماني كه كنار هم هستند بگذارد؛ مثلا با هم غذا بخورند يا كار خاصي انجام دهند.به مناسبت روز تولد يا موفقيت‌هاي كودك جشن بگيرد.از طريق حفظ رابطه با عمه، عمو، پدربزرگ و مادربزرگ، كاري كند كه كودك بداند عضوي از يك خانواده بزرگ است.براي كودك اي‌ميل يا كارت تبريك بفرستد فقط براي اين‌كه كودك بداند پدر به فكر اوست.


    رابطه پدر و فرزند مي‌تواند تاثير دائمي بر سلامت و رشد كودك داشته باشد. ساخت و حفظ يك رابطه مستحكم بين پدر و فرزند تاثير مثبتي بر هر دو طرف خواهد گذاشت.
    منبع : مجله شهرزاد
    نمی دانم چه کرده ام
    اما
    می دانم به تو نیاز مندم

    ویرایش توسط rozaneh : شنبه 04 خرداد 92 در ساعت 15:38

  2. 5 کاربر از پست مفید rozaneh تشکرکرده اند .

    Aram_577 (شنبه 04 خرداد 92), taraneh89 (شنبه 04 خرداد 92), ویدا@ (شنبه 04 خرداد 92), باران بهاری11 (شنبه 04 خرداد 92), صاعد (شنبه 04 خرداد 92)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

کلمات کلیدی این موضوع

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 09:40 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.