به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 08 بهمن 91 [ 11:24]
    تاریخ عضویت
    1391-10-27
    نوشته ها
    15
    امتیاز
    129
    سطح
    2
    Points: 129, Level: 2
    Level completed: 58%, Points required for next Level: 21
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    31 days registered100 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 21 در 13 پست

    Rep Power
    0
    Array

    مدیریت روابط باخانواده همسر

    گردآوري و ترجمه: سهراب سپهر

    شايد دوست نداشته باشيم كه به خاطر تاثير مثبت گذاشتن بر خانواده همسر، چهره مثبت‌تري از خود نشان بدهيم ولي چه بخواهيم چه نخواهيم آنها بخش مهمي از زندگي مشترك ما خواهند بود.

    اينجا نكاتي كه مي‌توانند به ما كمك كنند را بازگو كرده‌ايم.

    تاثير خوب بگذاريد

    خوب لباس بپوشيد و بكوشيد هميشه پاك و تميز باشيد. هيچ مادري دوست ندارد عروس يا داماد بدلباس و شلخته داشته باشد.

    به همسرتان اهميت بدهيد

    هيچ چيز پدر و مادري ( به ويژه مادر) را آن‌ قدر خوشحال نمي‌كند كه ببينند به دختر يا پسرشان عشق مي‌ورزند و با او به خوبي رفتار مي‌كنند. هميشه سعي كنيد محيط خانوادگي آرامش‌بخش و گرمي را به وجود بياوريد.

    با پدر و مادر همسرتان مشورت كنيد

    با پدر و مادر همسرتان مشورت كنيد حتي اگر به پيش‌نهاد آنان عمل نمي كنيد. مشورت خواستن يعني اهميت دادن به آنها. شايد هم روزي راه حل خيلي خوبي به شما پيش‌نهاد كنند.

    علايق آنها را بشناسيد

    ببينيد پدر و مادر همسرتان چه دوست دارند، سعي كنيد كمي درباره آن ياد بگيريد و به آن علاقه نشان بدهيد، ولي يادتان نرود كه تقليد كردن تنها، فايده‌اي نخواهد داشت.

    پدر و مادر همسرتان را درك كنيد

    سعي كنيد از خانواده همسرتان درك بهتري پيدا كنيد و آن‌طور كه هستند آنها را بپذيريد. به آنها نشان بدهيد چقدر از بودن در كنار آنها خوش‌بختيد.

    ببينيد پدر و مادر همسرتان از چه چيزهايي بدشان مي‌آيد

    ببينيد از چه بدشان مي‌آيد، آن كار را نكنيد و آن حرف را نزنيد تا آنها را آزار ندهيد.

    گذشت داشته باشيد

    اگر مادر همسرتان به شما بدي مي‌كند و بد شما را مي‌گويد، شما به او بدي نكنيد و بدش را نگوييد. خيلي سخت است ولي ارزشش را دارد. در روي پدر و مادر همسرتان نايستيد. نگذاريد سيل انتقادات و اختلاف نظرها شما را با خود ببرد.

    مقايسه نكنيد

    پدر و مادر همسرتان را با پدر و مادر خودتان مقايسه نكنيد و پيش روي آنها از پدر و مادر خودتان تعريف نكنيد. گرچه به طور معمول از پدر و مادر همسر به خوبي ياد نمي‌شود ولي آنها بيشتر اوقات انسان‌هاي خوبي هستند. به هر حال همين‌ها هستند كه همسر شما را بزرگ كرده‌اند و به جايي رسانده‌اند كه شما تصميم گرفته‌ايد تا آخر عمر در كنارش زندگي كنيد. آنها ديگر خانواده شما هستند و بايد آنها را همان‌طور كه هستند بپذيريد.

    احترام

    به آنها احترام بگذاريد حتي اگر لايق آن نيستند.

    وفاداري

    كاملاً طبيعي است همسرتان نسبت به خانواده‌اش وفادار باشد. اشكالي ندارد البته تا زماني كه وفاداري‌اش به آنها از وفاداري‌اش به شما بيشتر نباشد.

    انتقاد

    حتي اگر خانواده همسرتان از جهنم هم آمده باشند نبايد از آنها انتقاد كنيد. اگر همسرتان از آنها انتقاد مي‌كند تنها شنونده باشيد. مي‌‌توان پرسيد منظورش از اين انتقاد چيست ولي نبايد نظر داد.

    ريشه‌ها

    كمي وقت بگذاريد و دربارة ريشه‌هاي ژنتيكي و فرهنگي خودتان اطلاعات بيشتري به دست آوريد و همسرتان را از آنها آگاه كنيد.

    احساسات

    احساس‌تان درباره خانواده خود را با همسرتان در ميان بگذاريد.

    درمان

    اكر مشكلي داريد كه ناشي از روابط خانوادگي( پيش از ازدواج) است آن را حل كنيد تا در زندگي مشترك با همسرتان به مشكل كمتري برخورد كنيد.

    حد و مرزها

    ببينيد در كجا با خانواده همسرتان در احساسات، انديشه‌ها و توقعات و نگرش‌تان درباره موارد گوناگون اختلاف نظر داريد. در آن موارد مرز ميان خود و آنها را مشخص كنيد.

    نه گفتن

    گنجايش خود را مشخص كنيد. بين خود و همسرتان رمزي بگذاريد تا به وسيله آن همسرتان متوجه شود كه ديگر از بودن در كنار خانواده او خسته شده‌ايد و زمان رفتن به خانه رسيده است.

    اهميت دادن

    همين‌طور كه پدر و مادر همسرتان پير مي‌شوند به سلامتي و نيازهاي مالي آنها توجه كنيد. ببينيد براي سال‌هاي پيري آنها چه كمكي از دست شما بر مي آيد.

    تقدم

    به ياد داشته باشيد ازدواج شما از همه چيز مهم‌تر است

    برخورد صحيح با همسر

    برخورد صحيح با همسرنخستين و مهم‌ترين گام به سوي برخورد صحيح با خانواده اوست. سعي كنيد پيوند ميان او و خانواده‌اش را درك كنيد و از او بخواهيد در اين پيوند پايدار باشد. يادتان باشد خانواده همسرتان براي او مانند خانواده شما براي خودتان است.

    نيش و كنايه را با لبخند پاسخ بدهيد

    كمي طنز داشتن براي بهتر شدن رابطه با خانواده همسر مي‌تواند خيلي موثر باشد. اگر كنايه‌اي به شما مي زنند سعي كنيد با كمي لبخند و طنز آن را با شوخي رد كنيد. عصبانيت اوضاع را بدتر مي‌كند. لبخند زدن در جواب كنايه‌هايي كه مي‌شنويد باعث مي‌شود كنايه‌ها كمتر مي‌كند.

    به خانواده همسرتان احترام بگذاريد

    به خانواده همسرتان به چشم كساني بنگريد كه مي‌توانند دوست شما باشند. حتي اگر زياد شما را دوست ندارند كاري نكنيد كه ارتباط‌تان بدتر شود.هرگز با آنها با لحن بد صحبت و به آنها توهين نكنيد. به آنها علاقه نشان بدهيد و به حرف‌شان گوش كنيد. ناراحتي‌ها آرام آرام از بين مي‌روند.

    حرف‌تان را روشن و واضح بزنيد

    اگر مي‌بينيد خانواده همسر با شما مشكل دارند و به شما اجحاف مي‌كنند رو در رو مشكل‌تان را به آنها بگوييد. سعي نكنيد حرف‌تان را از طريق شخص ديگري به گوش آنها برسانيد. بكوشيد پيش از اين كه دير بشود مشكل را رك و راست به آنها بگوييد.

    بين همسر و فرزندان‌تان و خانواده همسر فاصله نياندازيد

    بين همسر و فرزندان‌تان از يك سو و خانواده همسرتان از سوي ديگر فاصله نياندازيد. بگذاريد آزادانه با يك‌ديگر رفت و آمد كنند. اگر رابطه خوبي با خانواده همسرتان نداريد اين شكاف تنها شرايط را بدتر مي‌كند.

    مهرباني و محبت از هر چيزي موثرتر است

    با مهرباني سخت‌ترين دل‌ها هم نرم مي‌شوند. از هر موقعيتي براي نشان دادن محبت‌تان به خانواده همسرتان استفاده كنيد. به آنها نشان بدهيد كه شما هم مانند فرزندشان نگران آنها هستيد. هرگاه توانستيد به آنها كمك كنيد. اگر بيمار هستند از آنها نگه‌داري كنيد و اگر در مسافرت‌هستند از خانه شان مواظبت كنيد. كم كم محبت در وجود هر دو طرف جوانه خواهد زد.

    خودتان باشيد

    تا آنجا كه مي‌توانيد به خانواده همسرتان محبت كنيد و به آنها احترام بگذاريد ولي به خاطر آنها خودتان را عوض نكنيد. هميشه الويت‌هاي‌تان را حفظ كنيد. يادتان باشد مجبور نيستيد به خاطر خانواده همسرتان خودتان را عوض كنيد مگر اين كه براي شما فايده‌اي داشته باشد. اگر به خودتان و تصميم‌هاي‌تان احترام بگذاريد مردم به شما احترام خواهند گذاشت.

    با تجربه و بالغ باشيد

    ساختن با خانواده همسر به بلوغ فراواني نياز دارد. بايد بپذيريد آنها پدر و مادر شما نيستند پس هميشه كمي فاصله بين شما وجود خواهد داشت. هنگام برخورد با خانواده همسرتان سعي كنيد خودتان را به جاي ‌انها بگذاريد. به جاي شكايت از اين كه چرا به شما تبعيض مي شود از غريزه‌‌تان كمك بگيريد و هوشمندانه رفتار كنيد.
    darkhaneyema.com
    :منبع

  2. 4 کاربر از پست مفید غزالی تشکرکرده اند .

    sinajeyjey (پنجشنبه 05 بهمن 91)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: سه شنبه 13 اسفند 92, 10:36
  2. موفقیت از آن كسانی است كه ذهنیت موفق دارند
    توسط ani در انجمن موفقیت و شادی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: یکشنبه 24 آبان 88, 18:19

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 11:35 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.