به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 7 1234567 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 61
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 07 دی 91 [ 12:54]
    تاریخ عضویت
    1391-10-04
    نوشته ها
    13
    امتیاز
    271
    سطح
    5
    Points: 271, Level: 5
    Level completed: 43%, Points required for next Level: 29
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    31 days registered250 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 99 در 12 پست

    Rep Power
    0
    Array

    ارتباط همسرم با یک مرد دیگر

    سلام بزرگواران
    من دیشب متوجه موضوعی شدم که خیلی نگرانم کرده. اول در مورد خودم و خانمم بگم. من 36 سال دارم و دندانپزشک هستم. خانمم 29 سالشه و ایشون هم دندانپزشکه. ما 4 ساله که ازدواج کردیم و زندگی خیلی خوبی داریم. هیچ مشکل بزرگ و قابل ذکری هم نداریم. بعضی وقتها یک مسائل جزئی هست که تو همه زندگی ها هست و با گذشت و تفاهم حل میشه.آشنایی مونم به این صورت بود که تو دانشگاه خانمم دانشجوی من بود و اولین کسی بود که احساس کردم بدرد هم می خوریم و به قصد ازدواج جلو رفتم. قبلشم با هیچ دختری رابطه دوستی نداشتم. در حد استاد و شاگردی روابط داشتیم خیلی رسمی. خلاصه ازدواج کردیم و من خیلی دوسش داشتم (و دارم) با هم خیلی خوب بودیم و اونم همیشه به من ابراز علاقه می کرد به قول مادرم مثل دو تا مرغ عشق! ضمنا خانمم صبحا خونه است و بعد از ظهر ها هم که دوتایی میریم مطب و با هم توی یک مطب هستیم. دیشب موقع برگشت از مطب قرار بود همسرم از یکی از دوستاش یک کتاب بگیره که رفتیم در منزلشون و همسرم رفت که کتاب را بگیره و گوشی اش موند تو ماشین. من از روی کنجکاوی (کارم درست نبود قبول دارم) گفتم ببینم چی تو گوشی اش داره برداشتم نگاه کردم که اتفاقا روی منوی اس ام اس بود و دیدم به یک شماره چندتا اس ام اس زده. مثل حرفهایی که با هم میزنیم. قربون صدقه رفتن و .. . یک اس ام اس اش خیلی منو بهم ریخت اونم این بود محتواش : امیر من ماله توام. درسته پیشت نیستم اما دلم پیشته. صبح بیشتر حرف میزنیم. عصرها زنگ نزن این پیشمه. بعد هم ده تا علامت قلب و عشق و ..
    خدااااااا من چقدر می تونم بد باشم که این طوری بشه. من چی کم گذاشتم براش ؟ چرا در ظاهر باهام خیلی خوبه. کوچکترین نارضایتی نداره اما پشت سرم اینطوریه. من خداوکیلی هیشه باهاش صادق بودم. چرا ؟ من اونقدر بهش اعتماد داشتم که تا حالا نه گوشیشو چک کردم نه لپ تاپ شو نه تلفناشو هیچی.
    خیلی بهم ریختم اما به روش نیاوردم. الانم فکرش داره مثل خوره مغزمو میخوره. حتی کار هم نمی تونم بکنم صبح رفتم درمانگاه دیدم تمرکز ندارم گفتم مریض های امروز را کنسل کنند زدم بیرون.
    به نظرتون چی کار کنم؟ من زنمو زندگیمو راحت به دست نیاوردم که راحت از دستش بدم. کلی مصیبت کشیدم. الان 6 ماهه تازه خونه خریدم. بچه ام چی میشه؟ خدایا کمکم کن.

  2. 3 کاربر از پست مفید kazem55 تشکرکرده اند .

    shb4924 (چهارشنبه 06 دی 91)

  3. #2
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 21 اردیبهشت 93 [ 10:46]
    تاریخ عضویت
    1391-8-12
    نوشته ها
    283
    امتیاز
    1,981
    سطح
    26
    Points: 1,981, Level: 26
    Level completed: 81%, Points required for next Level: 19
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second Class1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    439

    تشکرشده 527 در 189 پست

    Rep Power
    40
    Array

    RE: ارتباط همسرم با یک مرد دیگر

    سلام
    می دونم پقدر سخته . وچقدر ناراحتید حق هم بهتون می دم . اما اگه زندگیتون رودوست دارید . مبارزه کنید و بعد رفع مشکل فراموش کنید .
    در این مواقع نظر دادن خیلی سخته . اما به نظرمن رک و پوست کنده با خانمتون صحبت کنید ازش توضیح بخواهید . سعی نکنید که با این موضوع کنار بیایید و بیخیال شید . شما هر دو تاتون عالق و بالغید . اون هم مسلما شما رو دوست داره که ابراز عشق به شما می کنه و احتمالا اون فرد فقط خلع های عاطفیه زندگی اش رو پرمیکنه . ایشالله مشاوره ها بیان و بیشتر کمکتون کنند

  4. 2 کاربر از پست مفید sare jo0on تشکرکرده اند .

    sare jo0on (دوشنبه 04 دی 91)

  5. #3
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 07 دی 91 [ 12:54]
    تاریخ عضویت
    1391-10-04
    نوشته ها
    13
    امتیاز
    271
    سطح
    5
    Points: 271, Level: 5
    Level completed: 43%, Points required for next Level: 29
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    31 days registered250 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 99 در 12 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: ارتباط همسرم با یک مرد دیگر

    ممنونم. من فکر می کردم نباید مستقیم چیزی بهش بگم.میترسم از عکس العملش. میترسم اون حیایی که بینمون هست از بین بره. منظورم اینه که قبح این کار بریزه. نمی دونم چی کار کنم؟ کمکم کنید. اگر ظهر با این حالم برم خونه شاید حرفی بزنم که اوضاع خرابتر شه. منظورتونو از خلاء عاطفی نمی فهمم.

  6. کاربر روبرو از پست مفید kazem55 تشکرکرده است .

    shb4924 (دوشنبه 04 دی 91)

  7. #4
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 28 اسفند 93 [ 14:00]
    تاریخ عضویت
    1390-5-11
    نوشته ها
    588
    امتیاز
    7,524
    سطح
    57
    Points: 7,524, Level: 57
    Level completed: 87%, Points required for next Level: 26
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    4,002

    تشکرشده 4,006 در 737 پست

    Rep Power
    71
    Array

    RE: ارتباط همسرم با یک مرد دیگر

    سلام دوست عزیز
    به تالار همدردی خوش آمدید.
    همانطور که ساراجون گفتند در این مواقع نظر دادن خیلی سخت هست. من هم حرف خاصی ندارم فقط توصیه میکنم تا انلاین شدن مشاوران اصلی تالار دست نگه دارید و کار خاصی انجام ندید .
    پیامکی که شما خوندید گویاست اما دعا میکنم فقط یک سوءبرداشت باشه

  8. 6 کاربر از پست مفید پاییزان تشکرکرده اند .

    پاییزان (سه شنبه 05 دی 91)

  9. #5
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    یکشنبه 01 اسفند 95 [ 19:50]
    تاریخ عضویت
    1389-3-16
    محل سکونت
    تهران
    نوشته ها
    792
    امتیاز
    10,009
    سطح
    66
    Points: 10,009, Level: 66
    Level completed: 90%, Points required for next Level: 41
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience Points
    تشکرها
    4,528

    تشکرشده 4,871 در 817 پست

    Rep Power
    94
    Array

    RE: ارتباط همسرم با یک مرد دیگر

    سلام برادر محترم... امیدوارم خوب باشید. خیلی احساس بدی هست که یکهو آدم متوجه چنین اتفاقی در زندگیش بشه. بخش زیادی از این دست مشکلات به منفعل رفتار کردن زوجها در مقابل خواست همدیگه هست. طوری که فکر می کنند لابد نفر سوم می تونه در زندگیشون معجزه ای بوجود بیاره که همسرشون نمی تونه.
    اونچه که از متن شما دیدم، فرد تحصیلکرده ای هستید و بنابراین باید نحوه برخورد شما با مساله با آدمهای عامی فرق کنه.
    گفتید که قبل از ایشون با کسی نبودید و البته نمی دونم حدس درستی هست یا نه اما بنظرم خواهر صمیمی هم نداشتید. اگر اینطور نیست بهم حتما بگید.
    در مورد مساله شما سه بحث مطرح میشه. یکی انتظارات و برخورد همسر شما به عنوان یک زن. دوم انتظارات و برخورد شما به عنوان یک مرد و سوم انتظارات و برخورد شما دو نفر به عنوان زن و شوهر.
    .
    .
    از دیدگاه یک خانم بهتون می گم که خانمها یکسری خصوصیات دارند که در بسیاری موارد در اونها مشترک هست. مثلا، هر زنی در مرد مقابلش به دنبال یک تکیه گاه و حامی میگرده و اگر تمایل به شخص دیگه ای داره حتما اونو در شخص حاضر ندیده. حتی یکبار که با یک خانم فا... صحبت کردم میگفت که اینکارو برای انتقام از همسر اولم که خیلی اذیتم کرد انجام میدم. یاد گرفتم بهشون دل ندم و فقط به منافع خودم فکر کنم چون لیاقت ندارند!...
    به نظرات اون خانم کار ندارم بلکه دارم میگم حتما یک جای کار می لنگه.
    خانمها به توجه و محبت کلامی مرد اهمیت می دن و در مقابل جزئیات رفتاری مردها درمورد میزان عشق و علاقه اشون نمره میدن. صرف داشتن یک زندگی روتین و حل و فصل شده مالی، برای یک زن معنی کمال خوشبختی نمی ده.
    زنها به گفتگو بسیار علاقه دارند و تنش های خودشون رو از این طریق تخلیه می کنند. اگر شنونده خوبی نباشید از شما فاصله می گیرند. به این مطلب خوب فکر کنید که همسر شما انتظارات و خواسته هاشو در مقابل شما(حتی بردن آشغالها دم در) رو چطور مطرح کرده و شما چطوری جواب دادید.
    .
    .
    در مورد آقایون نظر شخصی خودم رو میگم و مسلما خودتون بهتر خودتون رو می شناسید.
    آقایون خودشون رو با کار و جایگاه اجتماعیشون و گاهی با درآمدشون تفسیر می کنند و همانطور که در نوشته های شما پیداست گفتید که هر دو دندانپزشکید مطب می رید و تازه خونه گرفتید.
    آقایون مسائلشون رو معمولا صریح مطرح می کنند و گفته اشون همونیه که منظورشونه اما خانمها اکثر مواقع در لفافه صحبت می کنند. بنابراین اعتراض نکردن همسر شما لزوما به معنای رضایتمندی نیست.
    آقایون معمولا خطاهارو به سرعت فراموش می کنند و باصطلاح کینه به دل نمی گیرند اما خانمها گاهی وقتها حتی برخورد تبعیض آمیز همسرشون با خودشون و مادرشون رو به دل می گیرند(این به معنی تایید این رفتار نیست).
    .
    .
    .
    اما یکسری نکته های مشترک ارتباطی بین شما و همسرتون وجود داره که باید اونها رو رعایت کنید.
    در زندگی مشترک صرف راحتی شما یا راحتی همسرتون نمی تونه ملاک قرار بگیره. بلکه باید هر دو از وضعیت راضی باشید. اینکه شما از زندگی راضی باشید و ایشون نباشه خودش یک مساله هست. البته این وظیفه هر دو نفر هست که دلخوری رو با هم مطرح کنند و اگر این اتفاق نیفتاد مشکل یکی از این دو تا می تونه باشه. 1- یک نفر درونگرا بوده یا مهارت طرح مساله رو نداشته. 2- مطرح کرده اما بازخورد خوبی نگرفته پس بی خیال طرح موارد آتی شده و عقده ها روی هم انباشته شدند.
    .
    برای حل مساله شما مستقیما مطرح نکنید بهتره. بنظرم حیای بین زن و شوهر نباید با طرح این مسائل از بین بره.
    آقای دکتر! هیچ رابطه ای یک شبه خراب نمی شه و علایم هشدار دهنده همیشه در یک رابطه هست که یا ما اونهارو نادیده می گیریم یا به علت کمبود آگاهی متوجه نمی شیم. پس در ابتدا به روزهای نخست آشنایی تون برگردید و همه موارد رو عین یک فیلم از جلوی چشمتون رد کنید(حتی دعواهایی که بنظرتون ساده اومده) و نکاتی که به نظرتون اومد یاداشت کنید.
    یک قرار با همسرتون بگذارید و ازش بخواهید انتظاراتش رو از همسرش بگه(چه اینکه شما همسرش باشید یا نباشید) و بعد بهش بگید من چند در صد از این معیارهاتو دارم.
    در مرحله بعدتر اون نکاتی که از فیلم ذهنی رابطه تون یاداشت کردید براش لیست کنید و بگید خودم احساس میکنم در این موارد برات کم گذاشتم. اونوقت عکس العملش رو ببینید و روی همه حرفهاش فکر کنید. جواب مساله از این طریق دستتون میاد. با اصلاح موارد مربوطه در خودتون(پس از گذشت زمان لازم و اعتماد سازی) می تونید جلوی پیشرفت خیانت در زندگیتون رو بگیرید و بزودی رقیب از صحنه کنار میره. حتما یادتون باشه در همه مراحل در کنار یک روانشناس مجرب حرکت کنید زودتر نتیجه می گیرید.

    موفق باشید.

  10. 9 کاربر از پست مفید سرافراز تشکرکرده اند .

    سرافراز (دوشنبه 04 دی 91)

  11. #6
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 07 دی 91 [ 12:54]
    تاریخ عضویت
    1391-10-04
    نوشته ها
    13
    امتیاز
    271
    سطح
    5
    Points: 271, Level: 5
    Level completed: 43%, Points required for next Level: 29
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    31 days registered250 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 99 در 12 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: ارتباط همسرم با یک مرد دیگر

    سلام
    خانم سرافراز ممنون که وقت گذاشتید. 90 درصد مطالبی که فرمودید در مورد خانم ها رو می دانستم و همیشه سعی کردم رعایت کنم. البته نمی دونم چقدر موفق بودم. من یک خواهر دارم که نسبتا صمیمی هستیم.
    اتفاقا چند باری تا حالا از همسرم پرسیدم که چه انتظاراتی از من داره که یه مواردی رو گفته منم سعی کردم همش رو رعایت کنم. راستش اون علایم هشدار دهنده که می فرمائید رو اصلا ندیدم نه که نخوام ببینم. اصلا من متوجه چیزی نشدم که به قول شما احتمالا علتش ندانستن من هست.
    چیزی که خیلی ناراحتم میکنه اینه که همسرم طوری بهم ابراز عشق و علاقه می کند که انگار نه انگار اون اس ام اس رو ایشون نوشته. یعنی میشه اینقدر دو رو بود؟ اونم با من که خودش میدونه ظاهر و باطنم یکیه.
    حتی اوایل ازدواجمون به من گفت دوست ندارم تو دانشگاه درس بدی چون محیطش خوب نیست (رشته ما طوری است که کار عملی داره و دخترها باز رفتار می کنند در صورتی که می دونست من رابطه با دانشجوها فقط در حد تدریس و یاد دادن و اینهاست. حتی من اونقدر جذبه داشتم سر کلاس که به من دکتر هم نمی گفتند فقط استاد). شما می دونید که تدریس در تاپ ترین دانشکده پزشکی ایران موقعیتی است که هزاران نفر آرزوشونه. من بدون کوچکترین ناراحتی و چون و چرا از ترم بعد درس نگرفتم فقط چون همسرم اینطوری می خواست.
    نمی دونم پاک سر در گم شدم.
    ممنونم که کمکم می کنید.

  12. 3 کاربر از پست مفید kazem55 تشکرکرده اند .

    shb4924 (دوشنبه 04 دی 91)

  13. #7
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 25 آبان 98 [ 00:18]
    تاریخ عضویت
    1391-9-15
    نوشته ها
    336
    امتیاز
    7,732
    سطح
    58
    Points: 7,732, Level: 58
    Level completed: 91%, Points required for next Level: 18
    Overall activity: 52.0%
    دستاوردها:
    Tagger First ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    626

    تشکرشده 656 در 231 پست

    Rep Power
    46
    Array

    RE: ارتباط همسرم با یک مرد دیگر

    چه جالب من هم تو ذهنم این بود که بهتون بگم با همسرتون یه قرار بذارید و در مورد زندگیتون و انتظارات همدیگه صحبت کنید و بعد ببینید که چه جاهائی برای هم کم و کاستی گذاشتید سعی کنید زمان بیشتری با همسرتون بگذرونید یا اگه میتونید بیشتر مشغولش کنید مثلا صبحها هم به مطب بیاد و ...

    البته سرافراز عزیز خیلی علمی تر و دقیقتر واستون توضیح داد ...

    بعضی اوقات فکر میکنم چی داره سر ما آداما میاد ...
    همه را دوست میدارم و همه دوستم میدارند

    او که به ظاهر دشمن است، از در دوستی در می آید، بسان حلقه ای طلائی در زنجیر خیر و صلاح من


    فلورانس اسکاول شین

  14. 3 کاربر از پست مفید malakeh تشکرکرده اند .

    malakeh (سه شنبه 05 دی 91)

  15. #8
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    جمعه 12 اردیبهشت 93 [ 15:23]
    تاریخ عضویت
    1389-6-08
    نوشته ها
    231
    امتیاز
    2,981
    سطح
    33
    Points: 2,981, Level: 33
    Level completed: 54%, Points required for next Level: 69
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    227

    تشکرشده 409 در 163 پست

    Rep Power
    37
    Array

    RE: ارتباط همسرم با یک مرد دیگر

    قبل از آشکار کردن چیزی به مشاور و روانپزشک مراجعه کنین و این مساله رو قدم به قدم با مشاور جلو برین. خوشبختانه هردو تحصیلکرده هستید و میشه راه حل منطقی برای این مشکل پیدا کرد. به این قضیه به شکل مشکلی نگاه کنین که باید بهترین راه برای اون پیدا بشه ، الان که در ابتدای راه هستید مشاور خیلی خوب میتونهه کمکتون کنه.

  16. 5 کاربر از پست مفید samanis تشکرکرده اند .

    samanis (دوشنبه 04 دی 91)

  17. #9
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 04 بهمن 93 [ 12:39]
    تاریخ عضویت
    1391-3-27
    نوشته ها
    269
    امتیاز
    2,749
    سطح
    31
    Points: 2,749, Level: 31
    Level completed: 99%, Points required for next Level: 1
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points1 year registered
    تشکرها
    968

    تشکرشده 980 در 243 پست

    Rep Power
    38
    Array

    RE: ارتباط همسرم با یک مرد دیگر

    سلام دوست عزیز

    راستش در مورد مشکل شما نظری ندارم، چون باید یه کارشناس حتما جوابتون را بده
    اما در مورد اس ام اس یه احتمال دیگم هست، من و دوست صمیمیم که مثل خواهرم میمونه، در مورد رابطه های عشقیمون وقتی به مشکل بر میخوریم یا از یه سخن طرف ذوق زده میشیم، اس ام اس رد بدل شده را برای هم فروارد میکنیم تا نظر هم را بدونیم!!
    یا با یکی دیگه از دوستام که اون هم دختر هست، به شوخی من شوهرشم و اون زن من هست، برای هم اس ام اس عشقی میفرستیم بعدشم کلی میخندیم، هر کی ندونه فکر میکنه چه خبره..
    خلاصه خواستم بگم، این احتمالم بدین شکتون بی مورد بوده و.....
    امیدوارم اینجور بوده باشه

  18. کاربر روبرو از پست مفید elahe.a تشکرکرده است .

    elahe.a (سه شنبه 05 دی 91)

  19. #10
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 08 بهمن 91 [ 11:29]
    تاریخ عضویت
    1391-3-30
    نوشته ها
    91
    امتیاز
    786
    سطح
    14
    Points: 786, Level: 14
    Level completed: 86%, Points required for next Level: 14
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered500 Experience Points
    تشکرها
    267

    تشکرشده 269 در 84 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: ارتباط همسرم با یک مرد دیگر

    سلام دکتر
    به نظر من هر چه سریع تر برو پیش روانپزشک.مشاوره مجازی برای مشکل شما به نظر من ریسکش خیلی بالاست.یه مشاور خوب پیدا کن
    ارزو میکنم همه چی سو تفاهم بوده باشه و شما به ارامش برسید.

  20. 2 کاربر از پست مفید sayrex تشکرکرده اند .

    sayrex (دوشنبه 04 دی 91)


 
صفحه 1 از 7 1234567 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 00:12 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.