در عصر تكنولوژی و ارتباطات،ما سه نوع حمله و انفجار در دنیا داریم؛ نوع اول انفجار جمعیت است كه با تنوع در افكار، آداب و سنن مشكل ایجاد می كند. در شهر نشینی بحث فعل و انفعال و بحث جابه جا شدن منزل زیاد است. این جابجایی ، ارتباطات فرهنگی را

تزریق می كند. این ارتباطات فرهنگی اگر متناسب با اصول نباشد به یك معضل تبدیل می شود.

نوع دوم و سوم انفجار اطلاعات و ارتباطات است؛ انفجار اطلاعات، گاهی اوقات،فرهنگ مهاجم را تبلیغ می كند.تبلیغ فرهنگ ها موجب می شود كه ما به خاطر شخصیت منفعل خود تابع الگوهای زمانی شویم، نه تابع الگو و سیره ای كه خداوند و پیامبرعظیم الشان(ص) آن را الگو قرار داده است.

امروز بی بی سی مجموعه ای از اصطلاحات،مفاهیم و واژه هایی را در سطح دنیا به خصوص در كشورهای اسلامی نشر می دهد كه ما را مشغول می كند تا وظایف اصلی خود را در نگهداشت عقاید و سلامت شخصیت خود فراموش كنیم.یكی از ویژگی های شخصیت سالم احساس در محضر خدا بودن است؛ اما بحث از واژه های وارداتی باعث می شود كه نگهداشت های دینی در جامعه با آسیب روبه رو شود.

بنابراین، اگر ما بدنبال موفقیت هستیم، اول باید شناخت صحیحی از دین پیدا كنیم. وقتی دین را خوب شناختیم، امید بدست می آوریم؛ چرا كه اطمینان داریم راهی كه می رویم، راه صحیحی است و در این میان به محضر خداوند، رحمت و بخشش خداوند، دستگیری و امدادهای غیبی او امید پیدا می كنیم.خانواده ای كه به آرامش دست می یابد، از نظر عاطفی درگیر نیست و چون درگیر نیست، در آن همدلی و همراهی برقرار است و چون همدلی و همراهی هست، فرزندان خانواده سراغ آسیب های اجتماعی نمی روند.همسر با كسی درد دل نمی كند و تحت تاثیر شایعات قرار نمی گیرد و در سایه ی این همدلی به سوی توفیقات دیگر راه پیدا می كند.

منبع: http://ahlekhaneh.ir/post/159