به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 30 آبان 91 [ 20:17]
    تاریخ عضویت
    1391-6-31
    نوشته ها
    55
    امتیاز
    477
    سطح
    9
    Points: 477, Level: 9
    Level completed: 54%, Points required for next Level: 23
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    3 months registered250 Experience Points
    تشکرها
    149

    تشکرشده 158 در 43 پست

    Rep Power
    0
    Array

    Smile اسرار یک زندگی زناشویی موفق

    ( فاکتورهای انتخاب یک فرد به عنوان شریک زندگی ) :

    مجددا تکرار می کنم که مهمترین عاملی که باید در انتخاب طرف مقابل خود در نظر بگیرید شباهت های بین شماست , زیرا بعضی از تفاوتها به شدت مسئله ساز هستند که در ادامه به تفصیل در موردشان صحبت می کنیم .



    A . ( شباهتهای ضروری بین زن وشوهر ) :



    1. شباهت در علایق و تمایلات : هر چه زن وشوهر در زمینه های بیشتری علایق مشترک داشته باشند زندگی برایشان شیرین تر می شود مانند کار ,تفریح و معاشرت زیرا تنش و فشار را در زندگی کم می کند و حتما شما هم زن و شوهر هایی را دیده اید که به دلیل نداشتن علاقه مشترک مثلا در برنامه ریزی برای تعطیلات , جنجال به پا می کنند . یکی می خواهد در خانه بنشیند و دیگری می خواهد به سفر برود و هیجانات خاص آن را تجربه کند .

    2. شباهت در ارزشها : بهتر است زن و مرد در مورد بیشتر ارزش ها وحدت نظر داشته باشند مثلا اگر یکی از طرفین به مسائل مذهبی علاقه مند است دیگری نیز چنین نظری داشته باشد .

    3. شباهت در توقع از مسولیتهای زن و مرد : لازم است زن و مرد در مورد مسولیت هایشان در رابطه زناشویی اتفاق نظر داشته باشند مثلا اگر یکی کار کرد زن را در خانه به کار کردنش در بیرون ارجح می داند نظر دیگری نیز چنین باشد یا مثلا اگر زن به کمک کردن مرد در خانه معتقد است نظر شوهر نیز چنین باشد .

    4. هوش : اگر زن و شوهر هر دو تقریبا به یک اندازه باهوش باشند رابطه همسری با مشکلات کمتری مواجه می شود یعنی هر چه آنها بتوانند مسائل را به شکل مشابهی ببینند و تجربه کنند محرکهایی که دریافت می کنند بیشتر شبیه به یکدیگر است و راحتر ارتباط برقرار کرده و در نتیجه همدیگر را بهتر می فهمند .

    5. شباهت در صمیمیت و گرمی : بهتر است زن و شوهر از نظر گرمی یا سردی , صمیمیت و ایجاد فاصله با یکدیگر یا به اصطلاح بجوش و خون گرم بودن نیز شبیه به هم باشند حتما شما هم زن و شوهر هایی را دیده اید که یکی بسیار گرم و صمیمی و پر انرژی بوده و دیگری مثل فریزر سرد و یخ است و حتما متوجه شده اید که چقدر با هم ناهماهنگ هستند .


    B . ( تفاوتهای مسئله ساز بین زن و شوهر ) :



    1. تفاوت در عادات شخصی : وقتی که زن و شوهر عادات شخصی متضاد و متفاوتی داشته باشند به تدریج تنش و اختلاف میانشان بروز می کند . مثلا بعضی از عادات مسئله ساز عبارتند از :نظم و ترتیب , مسئولیت پذیری , وقت شناسی , نظافت و نظیر اینها . به طور مثال ممکن است یکی از دو طرف سیگاری باشد و دیگری به بوی آن آلرژی داشته باشد یا مثلا یکی از طرفین به خوردن غذاهای مغذی و مرتب عادت داشته باشد و دیگری اصلا به این که چه می خورد بها ندهد .

    2. تفاوت در میزان انرژی : ازدواج دو نفر که یکی کم انرژی و دیگری پر انرژی است وحشتناک است و این اختلاف سطح انرژی خودش را در زمینه های مختلف نشان می دهد مثلا در معاشرت های اجتماعی , تفریح و از همه مهمتر برقراری روابط جنسی که یکی از فاکتورهای اساسی در ایجاد صمیمیت و ارتباط بهتر بین دو طرف است .

    3. تفاوت در خرج کردن پول : متاسفانه بسیاری از ازدواج ها در اثر نداشتن توافق بر سر مسائل مالی از هم می پاشد زیرا یکی از طرفین به فکر آینده است و می خواهد پولش را پس انداز کند و دیگری به فکر لذت از لحظه حال است و می خواهد پولش را خرج تفریحاتش نماید .

    4. تفاوت در علاقه به حرف زدن : اگر زن و شوهر یکی پر حرف و دیگری کم حرف باشد معمولا اختلاف به بار می آید شخصا زن ها و مردهایی را سراغ دارم که از ساکت بودن یا پر حرف بودن همسرانشان گله مندند و حتی دچار افسردگی می شوند .



    ــ اینها مختصری از فاکتورهای مهم در انتخاب شریک زندگی که متناسب با شرایط و عادات شخصی هر فرد می باشد بود که امیدورام بکار افرادی که هنوز تجربه ازدواج را نداشته و مجرد هستند بیاید .
    ( رعایت نکات عمومی مشترک بین طرفین پس از ازدواج ) :



    1. بدترین راه حفظ یک ازدواج محروم کردن دیگری از آزادیهایش است : یعنی چه مرد و چه زن نباید تحت هیچ شرایطی دیگری را تحت فشار قرار دهد و یکدیگر را از چیزی محروم کنند که به ایشان حس آرامش و اطمینان می دهد , مگر و تنها اگر از قبل در آن مورد بخصوص بین طرفین توافق شده باشد و همچنین از وضع کردن مقررات و قوانین غیر ضروری و دست و پا گیر برای یکدیگر اجتناب کنید این کار باعث محدود شدن بیشتر و بیشتر آزادی هایتان در زندگی می شود و در آخر احساس سرخوردگی و شکست در روابطی که روزی قرار بود شیرین ترین اوقات شما را رقم بزند .

    2. در یک رابطه جنسی است که دو طرف چهره واقعی خود را نشان می دهند : اینجا دیگر جایی برای فریب دادن یکدیگر نداریم و آنجاست که هر کس نشان می دهد چقدر برای طرف مقابل علاقه و احترام قائل است تا بتواند این غریزه خدادادی را با از خود گذشتگی در طرف مقابل ارضاء کرده و او را در اولویت قرار دهد و سپس به خود بپردازد.

    3. یکدیگر را بر ببخشید :هیچگاه بر سر مسائل پیش پا افتاده یکدیگر را سرزنش نکنید و سعی کنید که با همان عشقی که شما را به هم پیوند داده است از کنار تقصیرها و مشکلات به راحتی عبور کنید و گذشت داشته باشید و بدانید که گذشت یک جاده دو طرفه است زیرا رنجیدن خیلی زود تبدیل به عصبانیت و به همان سرعت تبدیل به دلخوری و در نهایت به کینه و نفرت تبدیل می شود و همچنین سعی کنید از یکدیگر عیب جویی نکنید زیرا نتیجه بیش از حد ایراد گرفتن همانی خواهد شد که در بالا به آن اشاره کردیم .

    4. گفتگو کردن : یکی از نکات کلیدی در حفظ یک زندگی آن است که بدون شکایت کردن از همدیگر خواسته های خود را در قالب یک درخواست مطرح کنید در غیر این صورت ممکن است طرف مقابل از خود واکنش و مقاومت نشان دهد . شما باید در مورد احساسات نظرات و آرزوهایتان با یکدیگر صحبت کنید تا آنجایی که بتوانید همدیگر را کامل بشناسید .

    5. خودخواه نبودن : مادامی که ازدواج می کنید من تبدیل به ما می شود و شما باید به خواسته های طرف مقابلتان توجه کنید و هیچگاه فقط به خواست های خود به تنهایی بها ندهید و نظر طرف مقابل را هم جویا شوید .

    6. تمام وقت آزاد خود را با یکدیگر نگذرانید :مسلما بعد از ازدواج شما بیشتر زمان خود را در کنار هم خواهید بود . وقتی ساعات کار خارج از خانه شما تمام می شود خیلی خوب است که ساعات مفیدی را در کنار هم بگذرانید اما به هیچ وجه درست نیست که شما تمام اوقات فراقت خود را در کنار هم سپری کنید بهتر است برای خود سرگرمی دیگری دست و پا کنید و یا با دوستان هم جنستان به بیرون بروید یا در تنهایی تمدد اعصاب کنید و البته که افراط و تفریط در هیچ کاری جایز نیست و این کار نباید به رفیق بازی تبدیل شود . یک ضرب المثل قدیمی می گوید دوری اشتیاق را بیشتر می کند , اگر برای مدت کوتاهی در کنا هم نباشید دیدن یکدیگر یک جرقه خوشایند خواهد بود .

    7. هدر ندادن بودجه مالی : هیچگاه بدون مشورت با شریک زندگیتان تصمیمات مهم مالی نگیرید این اشتباه محض است شما باید در این زمینه با هم مصالحه کرده و به توافق برسید .

    8. احترم متقابل : مطمعنا زندگی ارزش این را ندارد که بخواهید به خاطر یک لحظه عصبانیت وگفتن یک جمله توهین آمیز یا تحقیر کننده دل طرف مقابل خود را بشکنید و همچنین پرده های احترام متقابل را پاره کرده و آن جام زیبایی که همسرتان از شخصیت شما در ذهن خود ساخته است را بشکنید . پس همیشه از ناسزا و بد و بیراه گفتن, کنایه زدن و مخصوصا برخورد فیزیکی به طور جدی پرهیز کنید سعی کنید در زمان عنوان کردن یک درخواست از طرف مقابلتان از کلمه لطفا استفاده کنید این کار بغیر از حفظ حرمت شخص مقابل به سریعتر انجام شدن درخواستتان هم کمک می کند !

    9. برای استقلال هم احترام قائل باشید : فقط به این دلیل که ازدواج کرده اید قرار نیست همه چیز را راجع به یکدیگر بدانید تمام افکار و گفتار و کردار همسرتان نباید برایتان گزارش شود . گاهی اوقات در زندگی مشترک از یاد می بریم که ما ۲ نفر با ۲ شخصیت و فکر متفاوت هستیم که قرار است کنار هم زندگی کنیم نه اینکه دقیقا مثل هم شویم .سعی کنید ویژگی های منحصر به فرد خود را از دست ندهید زیرا همین موارد موجب جذابیت های شما برای همسرتان شده است .

    10. کنترل خود در هنگام عصبانیت : در درجه اول در موارد اختلاف سعی کنید خودتان را به جای طرف مقابل بگذارید شاید به او حق بدهید و قائله همین جا خاتمه پیدا کند زیرا وقتی شما عصبانی هستید نه صدای یکدیگر را می شنوید و نه به چیزی که می گویید می اندیشید . در چنین شرایطی سعی کنید خود را آرام کرده و تنفس عمیق داشته باشید و مطمئن باشید این کار به شما آرامش می دهد اما اگر متوجه شدید وضعیت بسیار در هم پیچیده شده و کنترل از دست شما به کلی خارج شده بهترین کار ترک کردن محل در آن لحظه نفرت انگیز است, تا هم شما و طرف مقابلتان به یک آرامش نسبی برسید و هم خدای نکرده حرف یا حرکت غیر قابل جبرانی از شما سر نزند تا همیشه عذاب وجدان انجام آن کار را با خود یدک بکشید . ذکر این نکته مهم الزامیست که هرگز وقتی از دست یکدیگر عصبانی هستید بدون رسیدن به یک توافق نسبی به بهانه خواب به رختخواب نروید حتما سعی کنید با مصالحه به یک نظر مساعد برسید لازم نیست حتما یکی از شما پیروز این نبرد باشد تلاش کنیدبا رسیدن به یک توافقی که نظر هر دو نفر در آن لحاظ شده به این قائله کاملا خاتمه دهید .

    11. تشویق و تحسین یکدیگر : دست کم سعی کنید روزی یکبار هم که شده یک کلمه تحسین آمیز یا تشویقی به همدیگر بگویید این قضیه در علم روانشناسی به اثبات رسیده که انسانها حتی خون خوار ترینشان در برابر شخصی که آنها را تحسین و تمجید می کنند از خود کرنش نشان داده و احساس صمیمیت و نزدیکی بیشتری با وی می کنند . همیشه سعی کنید نام یکدیگر را با محبت به زبان بیاورید , پسوند یا پیشوندی به آن اضافه کنید تا معنای مهر و محبت شما را به طرفتان برساند و هیچگاه سعی نکنید حتی برای شوخی طرف مقابلتان را مسخره کنید, این کار در تیره شدن روابط هر چند ممکن است پیش پا افتاده به نظر برسد تاثیر بسزایی دارد .

    12. کنار گذاشتن غرور : غرور چیز خوبی است باعث می شود انسان متکی به نفس باشد و سرش را بالا بگیرد اما غرور بیش از حد آن هم در محیط خانه و خانواده باید تقلیل پیدا کند زیرا آنگاه طرف مقابل یا مجبور است از روی آن پرش کند یا آن را دور بزند یا برای اثبات خود وحقانیتش آنرا ویران کند پس کنترل کردن آن به عهده شما !

    13 . واکنش نشان دادن در هنگام بی احترامی و برخورد فیزیکی : در یک رابطه زناشویی عشق و علاقه در درجه اول از احترام متقابل سر چشمه می گیرد پس در صورتیکه طرف مقابل شما این حریم را به هر نحوی شکست شما موظف هستید برای آنکه در درجه اول زندگی خود را نجات دهید و دوما این رفتار تبدیل به عادت نشود بلافاصله در مقابل آن از خود واکنش نشان داده و آن را در نطفه از بین ببرید , این نظر شخصی من نیست بلکه توصیه مشاوران امر است و در مورد هر دو نفر نیز صدق می کند در چنین شرایطی به هیچ عنوان از خود ملاحضه کاری نشان ندهید . در رابطه با خانواده های یکدیگر نیز حفظ حرمت این حریم به شدت باید در نظر گرفته شود . زیرا اگر شما به یک شخصی در خانواده همسرتان بی احترامی یا توهین کنید در نتیجه به منزله این است که غیر مستقیم طرف مقابلتان را تحقیر کرده اید و نتیجه چیزی نیست جز واکنش منفی و مقاومت همسرتان برای تضییع نشدن در برابر شما .

    14. گفتگو حول محور انتظارات, مشکلات و دلخوری ها : می توانم به جرات عرض کنم این فاکتور مهمترین قسمت ماجراست چون اگر زوجها عادت به صحبت راجع به انتظارات ,کمبود ها و احیانا کدورتهایشان داشته باشند آنگاه است که مستقیما و بدون هیچ واسطه می توانند به نیازهای یکدیگر به راحتی پاسخ دهند و همیشه یکدیگر را راضی نگه دارند پس به شما توصیه می کنم حتما هفته ای یکبار هم که شده با هم خلوت کنید و از مشکلات پیش آمده و دلخوری هایتان طوری که به همسرتان بر نخورد صحبت کنید و از نیازهای یکدیگر و انتظاراتتان با هم حرف بزنید و مطمئن باشید که این کار معجزه می کند .

    15. مسولیت پذیری : سعی کنید وظایفی را که به عهده شماست و یا از قبل با هم هماهنگ کرده اید را انجام دهید و هرگز نگذارید به عنوان یک انسان از زیر کار در رو و بی مسولیت جلوه کنید این را بدانید که شما وارد یک زندگی مشترک شده اید و دیگر فقط مسئول کارهای مرتبط با شخص خودتان نیستید باید هر کاری را از بعد اشتراکی مورد پوشش قرار دهید پس به وظایفتان در حد تعریف شده اش عمل کنید .

    16. مشورت کردن با یکدیگر : این را بدانید زندگی که شما ساخته اید تنها مطعلق به شخص شما نیست نباید تحت هیچ شرایطی تصمیمات اساسی و حیاتی زندگیتان را خودسرانه و به تنهایی اتخاذ کنید مخصوصا تصمیمات مالی , در چنین مواقعی خودتان را جای طرف مقابل بگذارید آیا دوست دارید او نیز با شما چنین رفتاری داشته باشد پس به خاطر داشته باشید که هم اکنون شما جزئی از هم هستید و حتما این مثل قدیمی را شنیدید که ۲ فکر همیشه بهتر از ۱ فکر عمل می کند مخصوصا زمانی که پای ۲ جنس مخالف میان باشد چون هر کس از دیدگاه خودش و با قدرت استدلالی که خداوند در وجودش قرار داده موضوع را آنالیز می کند و مطمعنا نتیجه آن هم بهتر خواهد شد و در ثانی اگر هم به نتیجه نرسد یا به شکست بیانجامد هیچ یک از طرفین دیگری را مقصر نمی داند و نتیجه حاصله به دوش یک نفر سنگینی نمی کند زیرا که شما آن تصمیم را با هم گرفته اید .

    17. تقسیم کردن تمام وظایف و مسئولیت ها از ابتدا : تلاش کنید حتما قبل از انجام هر کاری شرایط آن را بررسی کرده و بسته به نوع آن وظایف را بین یکدیگر تقسیم کنید این کار از بروز اختلافات آتی جلوگیری می کند و تلاش کنید که با هم هماهنگ پیش بروید به طور مثال انجام خرید خانه یا رسیدگی به وضعیت درسی کودکانتان یا از این قبیل کارها که اگر از قبل همه چیز رابین خود روشن کرده و به توافق رسیده باشید دیگر انتظارات بی مورد و بیش از حد از یکدیگر ندارید .

    18. خرید بدون مقدمه هدیه : سعی کنید گه گاه یکدیگر را غافلگیر کنید و بدون مقدمه برای هم هدیه یا حتی یک شاخه گل بخرید این سری کارها می تواند سطح روابط عاطفی را تا حد باور نکردنی بالا ببرد و خانم ها توجه داشته باشند که این حرکت فقط مختص آقایان نیست شما هم باید دست به کار شوید به این می گویند یک شراکت همه جانبه .

    19. فراموش نکردن روزهای مهم برای خرید هدیه : رسیدیم به یکی از استراتژیکی ترین موارد , نگذارید هیچ چیز شما را از خرید هدیه در این روزها برای همسرانتان منصرف کند و یا اینکه فراموشتان شود : 1 - روز زن و روز مرد , 2 - سالگرد تولد , 3 - سالگرد ازدواج , 4 - ولنتاین . این یک حرکت دوجانبه برای ابراز علاقه و نشان دادن اهمیت طرف مقابل در منظر شماست .

    20. پرداختن به تفریح و مسافرت : از هر فرصتی مثل تعطیلات آخر هفته و یا تعطیلات رسمی مابین روزهای کاری که خدا رو شکر در کشور ما هم کم نیست برای پرداختن به تفریح و رفتن به مسافرت استفاده کنید لازم هم نیست هر بار خرج سنگینی را متحمل شوید مسلما رفتن به یک موزه, یک پارک یا یک مرکز کوچک تفریحی و یا شهرهای اطراف محل زندگیتان بار سنگین مالی برای شما ندارد پس هر جا به غیر از منزل که برای شما تازگی داشته باشد . ولی تلاش کنید هر چند وقت یکبار به هر نحوی هم که شده یک مسافرت خارج شهر ترجیحا مسافرت های توریستی داشته باشید زیرا ما انسان ها به تنوع احتیاج داریم و یک نواختی در حکم افسردگی و یک مرگ تدریجی محسوب می شود پس همیشه سعی کنید لحظاتی شاد و پر خاطره برای یکدیگر خلق کنید هر از گاهی بیاد گذشته ها به کافی شاپ بروید و فقط و فقط درباره خاطرات خوش گذشته صحبت کنید تا هیچگاه فراموشتان نشود که چه دوران خوبی را پشت سر گذاشته اید و چقدر نسبت به یکدیگر عشق و علاقه داشته اید و این موضوع باز هم شما را به هم نزدیک تر خواهد نمود .

    21. عذر خواهی کردن : تلاش کنید در صورتیکه اشتباهی را مرتکب شده اید و طرف مقابلتان را رنجانده اید منطقی به قضیه نگاه کنید و در صورتیکه پی بردید اشتباه از جانب شما بوده غرور خود را کنار گذاشته و در ایجاد ارتباط دوباره و دلجویی کردن از طرف مقابلتان پیش قدم شوید در شرایطی این چنینی تنها کسی که می تواند به کمک رابطه شما بیاید فقط و فقط خودتان هستید نه هیچکس دیگر و هیچگاه تصور نکنید که این کار شخصیت شما را زیر سوال می برد , بر عکس این کار نشان دهنده عقل و منطق و شخصیت شماست و مطمئن باشید در نزد طرف مقابلتان بسیار دوست داشتنی تر و با درک و فهم تر از قبل جلوه خواهید کرد .

    22. به زبان آوردن واژه کلیدی دوستت دارم : نترسید و هیچگاه از یکدیگر خجالت نکشید هر چه باشد سخت تر از دوران دوستی و نامزدیتان نیست که هنوز با هم رودر وایستی داشتید هر از گاهی این جمله رابه زبان بیاورید ما انسان ها احتیاج داریم به این که بشنویم و با تمام وجود لمس کنیم که طرف مقابل ما همچنان همان احساس روزهای آغازین را نسبت به ما دارد و به زبان خود این واژه را بیان می کند و ................................... نتیجه حیرت آور است .

    23. تشکر از کارهای یکدیگر : هیچ یک از ما از دیگری طلبکار نیست پس شخصیت خود را با ارزش گذاری به کارهای طرف مقابل را که برای شما و پیشبرد بهتر زندگیتان انجام می دهد از طریق تشکر ابراز کنید تا او نیز متوجه شود که شما درک می کنید و کارها و زحمات او بدون ارج نمی ماند .

    24. توجه به یکدیگر : تلاش کنید نشان دهید که برای هم مهم هستید به یکدیگر کم محلی نکنید و از هم غافل نشوید زیرا این کار بعد از یک مدت زمانی ممکن است به عادت تبدیل شود , پس متوجه یکدیگر باشید به عنوان مثال یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید سلام و خداحافظی کردن با محبت است طوری به هم سلام کنید که انگار همان بار اولی است که با تمام وجود علاقه خود را نسبت به یکدیگر یافتید و طوری خداحافظی کنید که انگار می خواهند شما را به زور از هم جدا کنند و در نتیجه همیشه لذت و شوق دوباره دیدن یکدیگر در ذهنتان شما را به هم نزدیک می کند . یکی از اصلی ترین مشکلات بین زن و شوهر پر نشدن مخازن احساسی بین آن دو است که عدم توجه به این قضیه باعث تیره شدن روابط می گردد پس این را فراموش نکنید عشق را باید هم به صورت زبانی و هم عملی به طرفتان ابراز کنید .

    25. احترام گذاشتن به افکار و عقاید یکدیگر : حتما شما هم به این موضوع واقف هستید که خداوند انسان ها را با افکار , عقاید و سلیقه های متفاوت آفریده و این راهی برای گریز از یکنواختی و لازمه تنوع و ادامه حیات است پس با توجه به این قضیه و قائل شدن حق احترام به استقلال فکری یکدیگر سعی کنید روابطی صمیمانه و منصفانه را به وجود آورید تا هیچ کس از آن متضرر نشو د زیرا در صورتیکه شما سهوا و یا عمدا اقدام به تمسخر و یا سرکوب آن در شخص مقابل کنید نتیجه از دو حالت خارج نیست : ۱- افسردگی و سرخورده شدن همسرتان و از دست دادن قدرت تصمیم گیری در او . ۲- مقاومت و مقابله به مثل کردن وی با شما , و در نهایت به حاشیه کشیده شدن روابط یک زندگی مشترک .

    26. همیشه داشتن یک برنامه ای مدون برای آینده : این یکی از اصلی ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید , چون آن زمان است که می دانید از خود , یکدیگر و زندگیتان چه انتظاری دارید . باید بدانید که از چه مسیری و به کجا می خواهید بروید و درست همین جاست که می بایست وظایف و مسولیت ها را تعیین کنید و در راه پیشرفت و ترقی خود , یکدیگر و زندگیتان قدم بردارید زیرا وقتی که هدف مشخص باشد و مسیر را هم انتخاب کرده باشید فقط می ماند طی کردن راه و این به عهده شماست تا یکی یکی قله های اهدافتان را در زندگی فتح کنید و به تکامل برسید . و سعی کنید یا به یکدیگر قولی ندهید و یا اگر قول یا وعده ای می دهید حتما به آن عمل کنید تا به چالش دیگری به نام عدم اطمینان و یا برچسبی تحت عنوان بی دست و پایی کشیده نشوید .

    27. پشت به پشت هم بودن در تمام مراحل زندگی : یکی از فاکتورهایی که در رابطه زنا شویی بسیار مهم و کلیدی است حفظ همبستگی و حمایت طرفین از یکدیگر است , سعی کنید در بدترین لحظات زندگی هنگامی که شاید سخت ترین فراز و نشیب های آن را تجربه می کنید پشت به پشت هم بدون لحظه ای غفلت از این اتحاد , از یکدیگر حمایت کنید تا همیشه همسرتان با علم به اینکه هیچگاه تنها نیست و به پشتوانه شما و در کنار شما راهی برای برون رفت از معضل پیش آمده بیابد و راه را برای خود , برای شما و در نهایت برای زندگیتان هموار کند و همواره سعی کنید باعث رشد , پیشرفت و تعالی یکدیگر شوید .

    28. حفظ صداقت و راستی تحت هر شرایطی : مطمعنا در مورد اهمیت و الزام این نکته شکی نیست , پس هیچگاه به خود اجازه ندهید با خیانت ,گفتن دروغ ( هر چند مصلحت آمیز ) و گمراه کردن همسرتان و یا مخفی کاری حس اعتماد و اطمینانی که در ذهن وی از شخص شما به عنوان نزدیک ترین و امین ترین فرد در زندگی ایشان که به شکل یک جام شفاف و زیبا وجود دارد شکسته شده و از بین برود زیرا آنگاه از نو ساختن و یا بازسازی این جام بند زده هر چند که شاید امکان پذیر باشد اما ممکن است با وزش یک نسیم دوباره از هم فرو بریزد و هیچگاه نتوان به مانند روز اول آن را از نو ساخت . این از آن دست اشتباهاتی است که انجامش حتی برای یکبار هم می تواند جبران ناپذیر باشد و شما همیشه حس ندامت و عذاب وجدان را با خود به همراه بکشید .

  2. 3 کاربر از پست مفید darya_aram تشکرکرده اند .

    darya_aram (سه شنبه 09 آبان 91)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. مشکلات زناشویی
    توسط mahtabgh در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: دوشنبه 12 مرداد 94, 00:53
  2. پژوهش دانشگاهی درباره خیانت زناشویی
    توسط دانشجوی خانواده درمانی در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: سه شنبه 26 اسفند 93, 17:34
  3. سردی هر دومون در رابطه زناشویی
    توسط samantasara در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 19
    آخرين نوشته: جمعه 28 آذر 93, 19:09
  4. راههای مقابله با بحران ها در زندگی زناشویی (( حتما حتما بخوانید ))
    توسط مهاجر بي نشان در انجمن مقالات و مطالب آموزشی در مورد خانواده
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: شنبه 07 مرداد 91, 03:34
  5. بامشکل انتقام جویی چه کنم؟
    توسط javad.m در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: پنجشنبه 24 شهریور 90, 22:45

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 22:14 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.