به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 11 دی 95 [ 13:07]
    تاریخ عضویت
    1391-3-22
    نوشته ها
    569
    امتیاز
    8,026
    سطح
    60
    Points: 8,026, Level: 60
    Level completed: 38%, Points required for next Level: 124
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    SocialRecommendation Second ClassVeteran5000 Experience Points
    تشکرها
    5,009

    تشکرشده 4,547 در 875 پست

    Rep Power
    68
    Array

    اثرات روحی روانی بعداز طلاق (زنان)

    یکی از اختلالات و آسیبی طلاق افسردگی است که گریبانگیر افراد متارکه کرده خواهد شد. زنان متارکه کرده در مقایسه با مردان بیشتر از افسردگی رنج می برند. علائم افسردگی پس از جدایی مشابه با همان عوارض افسردگی های دیگر و شامل موارد زیر است:
    کاهش سطح انرژی، احساس غمگینی، نا امیدی، نگرانی در مورد آینده،انزوا و گوشه گیری، کاهش تحمل ریسک پذیری، کم انرزی بودن تن صدا،میل به گریه،تفکرات منفی، بد بینی،بی توجهی به آراستگی ظاهر،اختلالات خواب، کاهش تمایلات جنسی

    یکی دیگر از عوارض طلاق،خشم نسبت به همسر یا نزدیکان او می باشد که معمولا با تحقیر و توهین مکرر به همسر و نزدیکان او خود را نشان می دهد.در سطح وسیع تر زوج یا زوجه در صدد ضربه زدن به طرف مقابل بر می آید و در مواردی به جرائم هتاکی تهمت، ضرب و شتم منجر می شود.

    بدبینی نسبت به جنس مخالف و پدیده ازدواج یکی دیگر از عوارض طلاق می باشد در غالب موارد اغلب افراد که اخیرا جدا شده اند اعلام می کنند که تا عمر دارند تن به ازدواج نخواهند داد و تقریبا این برخورد را همه افراد درگیر با طلاق مطرح می کنند اما پژوهش ها و تجارب نشان می دهد که این عده پس از گذشت 2 سال از جدایی مجددا فکر ازدواج دوباره در ذهن آنها بروز می کند. افراد متارکه کرده به دلیل خاطره تلخی که از ازدواج دارند حتی معمولا سعی دارند چهره ازدواج را در نزد دیگران تخریب نمایند و این موجب خواهد شد تا جو بدبینی در مورد پدیده ازدواج در جامعه شیوع پیدا کند.

    افزایش آسیب های اجتماعی نیز از عوارض طلاق است. زنان متارکه کرده در زمانی که طلاق برای آنها رخ داده است به شدت احساس بی پناهی می کنند . این افراد اگر با مشکل اقتصادی و بی کاری روبرو باشند با بی پناهی مضاعف خواهد شد!

    مشکل بی کاری و نداشتن مسکن در افراد متارکه کرده و بویژه زنان آن هم زنان دارای فرزند که خود حضانت فرزندان را بر عهده دارند بعید نیست آنها را مجبور به رفتار های ناشایست اجتماعی نماید.

    عوارض دیگر سوء طلاق، زیان های اقتصادی است که به طرفین طلاق، خانواده ها و نهایتا جامعه وارد می شود. در این زمینه می توان به هزینه های مراسم عقد و عروسی ، پرداخت مهریه ، هزینه هایی که دولت برای رسیدگی به پرونده های طلاق انجام می دهد ، هزینه های وکالت، هزینه های مشاوره حقوقی و خانواده ، هزینه های ایاب و ذهاب و ... اشاره نمود.

    البته آسیب های روحی روانی که بر افراد وارد می شود بسیار چشمگیر تر و غیر قابل جبران تراز آسیب های مالی است.

    آسیب های تربیتی نیز یکی دیگر از آسیب های طلاق است. طبق تحقیقات فرزندان طلاق از بهره هوشی پائین تری برخوردارند، بهداشت روانی بالایی ندارند.و بیشتر به سوی جرائم حرکت می کنند. اعتیاد و فرار از منزل و تن دادن به رفتار های ضد اخلاقی در آنها بیشتر گزارش شده است از طرفی فرزندان طلاق که روزگاری خود ازدواج می کنند احتمال اینکه ازدواج آنها به طلاق ختم شود بیشتر است.

    چه باید کرد که آثار طلاق"فروپاشي بنيان خانواده "،یعنی آثار رواني بر روحيات زن و شوهر به اجتماع سرايت نکند.
    چه بايد کرد که دو زوج قبل از ازدواج شناخت نسبي به هم داشند مسائل مادي و معنوي هم را شناسائي مي كردند تا بحران طلاق گریبانگیر جامعه نشود.


    منابع ایمیل دریافتی

  2. 2 کاربر از پست مفید پدربزرگ تشکرکرده اند .

    پدربزرگ (چهارشنبه 03 آبان 91)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 03:48 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.