به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 27 آذر 91 [ 19:40]
    تاریخ عضویت
    1390-5-20
    نوشته ها
    39
    امتیاز
    1,343
    سطح
    20
    Points: 1,343, Level: 20
    Level completed: 44%, Points required for next Level: 57
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    174

    تشکرشده 196 در 39 پست

    Rep Power
    0
    Array

    Talking چگونه در جمع صحبت کنیم؟


    همه ما می دانیم صحبت کردن با دوستان ، همکاران و آشنایان یکی از بزرگ ترین لذائذ زندگی است . ضمناً همه ی ما نیز از این نعمت خدادادی برخوردار هستیم . ولی افراد از نظر استفاده از این نعمت با هم تفاوت بسیار دارند . حال ببینیم چگونه باید از آن استفاده کرد.
    1.طبیعی باشید:
    غالباً نحوه ی بیان ما نشانگر شخصیت ماست . حال اگر بخواهیم در بیان خود تقلید کنیم ، در این صورت شخصیت خود را نیز تقلید کرده ایم . آیا تابحال زن یا مردی را دیده اید که سعی کند مثل شخص دیگری صحبت کند ؟ بنابراین متوجه شده اید که این نوع اشخاص سعی دارند تن صدا یا تکیه کلام خاصی را که مثلاً مربوط به فلان هنرپیشه است ، تقلید کنند . در حالی که اگر همین کوشش را برای طبیعی جلوه دادن خود به کار می بردند ، موفقیت بیشتری داشتند . باید توجه داشته باشید که اگر تقلید در جهت مثبت ، خوب و مفید باشد ، نه تنها بد نیست ، بلکه جنبه ی سازندگی نیز دارد.
    2. بشاش باشید:
    بدون شک گاهی موقعیتی پیش می آید که لازم است موقر و جدی باشیم . ولی در مواقع عادی ، سخنگوی خوب کسی است که خوشحال و بشاش باشد .کسانی که همیشه غمگین هستند یا از غم های خود صحبت می کنند ، کمتر مخاطب پیدا می کنند .گاهی برای ما حوادث ناگواری پیش می آید ولی منصفانه نیست که همه ی وقت خود را صرف بیان این نوع پیشامدها کنیم .
    3.کسل کننده نباشید:
    گاهی ممکن است بهترین دوست شما به خاطر اغراق گویی و خودستایی که در نحوه ی بیان شما دیده می شود ، شما را ترک کند و او را از دست بدهید . شاید مطلبی را که شما می خواهید بگویید ، واقعاً جالب باشد ولی ممکن است دوستان شما آن مطلب را چندین بار شنیده یا خوانده باشند . در مواقعی که بحث علمی است یا مربوط به تخصص ماست در این صورت می توانیم بیشتر صحبت کنیم.
    اما همیشه در محاوره نمی توانیم بحث را به تخصص بکشانیم و درباره ی آن صحبت کنیم . اگر چنین کنیم در خسته کردن اطرافیان گوی سبقت را از دیگران ربوده ایم .
    4. ازبدگویی بپرهیزیم:
    بدگویی هرچند ساده باشد ، برخی از دوستان شما را خواهد رنجاند . غالباً همه ی ما علاقه داریم در مورد کارها و زندگی دیگران اطلاعاتی داشته باشیم . ولی بدگویی وبیان معایب دیگران در جمع ، مطلب دیگری است و نباید آن را نادیده گرفت . ضمناً هرگاه خواستید از کسی بدگویی کنید ، این چند سؤال را از خود بکنید: آیا این مطلب درست است ؟ آیا صحت دارد ؟ آیا تکرار کردن مطلب به وسیله ی من ، دردی را درمان می کند ؟ آیا لازم است که من این مطلب را تکرار کنم ؟
    5.زیاد بحث ومجادله نکنید:
    اغلب بحث ها به مجادله منتهی می شود یا اگر یک طرف قانع نشود ، طرف دیگر ناراضی می شود .کوشش کنید تا هنگامی که وارد شدن در بحث را ضروری نمی بینید ، خود را داخل آن نکنید . معمولاً بحث و مجادله ی دو یا چند دوست ، علاقه آن ها را نسبت به همدیگر کمتر می کند . ضمناً به یاد داشته باشید که بحث خوب و مفید می تواند ، اطلاعات و تجربه ی شما را به مقدار زیادی بیشتر کند .
    6.به سخنان دیگران توجه کنید:
    بسیاری از مردم فکر می کنند که اگر بیشتر صحبت کنند ، به همان نسبت شنونده ی بیشتری خواهند داشت . واقع این است که مکالمه ی بین دو نفر مثل جاده ای است که باید از دو طرف آن رفت و آمد شود . به عبارت ساده ترگوینده و شنونده باید به نوبت جای خود را عوض کنند . حال اگر گوینده ای همه ی وقت مکالمه را به خود اختصاص دهد ، در این بازی باخت با اوست . همین طور اگر شنونده هرگز سخن نگوید و تا پایان ساکت بنشیند ، دچار اشتباه شده است .
    7.کم تر درباره ی خود صحبت کنید:
    هر چه در سخنان شما کلمات من ، مال من ، به من وغیره بیشتر تکرار شود ، به همان نسبت نیز تعداد دوستان شما کمتر خواهد بود . اجازه ندهید همیشه همسر ، فرزند ، فامیل و غیره ی شما ، موضوع بحث باشد . بجز شما دیگران نیز هستند وآن ها هم فامیل و همسر و فرزند دارند . بگذارید آن ها نیز مطلبی در مورد خود بیان کنند .
    8.درمورد مطلبی صحبت کنید که از آن اطلاع کافی داشته باشید:
    همان طور که قبلاً گفتیم نحوه ی صحبت کردن شما تا حد زیادی می تواند معرف نحوه ی تفکر و شخصیت شما باشد . وقتی می خواهید در مورد مطلبی صحبت کنید ، سعی کنید همه ی جوانب آن را در نظر بگیرید . برای یک شخص هیچ چیز بدتر از آن نیست در باره ی مطلبی صحبت کند ولی از آن اطلاعی نداشته باشد و از خود اظهار عقیده ی بیجا کند .
    همان طوری که اطلاع دارید ، هنر خوب صحبت کردن چیزی نیست که بتوان آن را در سرکلاس یاد گرفت . اگر شما به نکاتی که اشاره شد توجه کنید وآن ها را به کار ببرید ، مطمئن باشید شنونده ی بیشتری پیدا خواهید کرد.

  2. 10 کاربر از پست مفید مهرنوش1 تشکرکرده اند .

    ashegheallah (پنجشنبه 15 خرداد 93), Eram (دوشنبه 27 مرداد 93), kamr (چهارشنبه 01 آبان 92), mah naz (چهارشنبه 02 مرداد 92), Mohammad! (یکشنبه 26 مرداد 93), sano (دوشنبه 20 آبان 92), مهرنوش1 (پنجشنبه 20 مهر 91)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 23:46 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.