به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو فعال آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 16 اردیبهشت 94 [ 09:58]
    تاریخ عضویت
    1389-9-28
    محل سکونت
    ایران_شیراز
    نوشته ها
    3,166
    امتیاز
    21,370
    سطح
    92
    Points: 21,370, Level: 92
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 980
    Overall activity: 9.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassOverdrive1000 Experience Points10000 Experience Points
    تشکرها
    14,388

    تشکرشده 15,106 در 3,401 پست

    حالت من
    Shad
    Rep Power
    338
    Array

    چه زمانی رابطه دوستانه را متوقف کنیم ؟

    چه زمانی رابطه دوستانه را متوقف کنیم ؟

    برای بسیاری از افراد قطع ارتباط دوستانه می تواند به اندازه اتمام یک ارتباط عاشقانه سخت و غم انگیز باشد. به هر حال در این شرایط شما کسی را از دست می دهید که قبلاً با وی اوقات خوشی را سپری می کردید. ممکن است ساعات طولانی را در کنار هم سپری می کردید و در حال حاضر باید تمام آن خاطرات خوب را در گذشته به دست فراموشی بسپارید.



    وقتی دوستی را از دست می دهید همان نقطه ای که قبلاً به عنوان منبعی برای حمایت عاطفی شما محسوب می شده تبدیل به یک خلاء بزرگ احساسی می شود. اما گاهی اوقات دلایلی وجود دارند که شما را مجبور می کنند تا در روابط خود با دوستانتان مرز و محدوده قائل شوید و قدری ارتباطتان را کم کنید. برخی از این موارد به شرح زیر می باشند؛

    اگر دوستتان همیشه کاری انجام می دهد که شما احساس بدی نسبت به خودتان پیدا کنید، شاید زمان آن رسیده باشد که دوستی خود را با او قطع کنید. این احتمال وجود دارد که دائماً شما را مسخره کند و هنگامیکه از او سوال می کنید: "چرا یک چنین کاری می کنی؟" به شما پاسخ می دهد که تو جنبه شوخی نداری و زیاد از حد خشک و جدی هستی.

    اگر دوستتان ارزش ادامه رابطه را داشته باشد زمانیکه می بیند شما از رفتار و طرز برخورد او ناراحت می شوید آن را متوقف می نماید حال چه شوخی کند چه جدی باشد.

    شاید دوستتان به شما بگوید که از همسر و فرزندتان خوشش نمی آید و شما را تنهایی به مهمانی و یا مکان های دیگر دعوت کند. این یک بی احترامی مسلم نسبت به شماست؛ چراکه با این کار خود اولاً احساس بدی در شما بوجود می آورد و در ثانی به انتخاب شما توهین کرده به شما می گوید که همسر مناسبی برای خود انتخاب نکرده اید و نتوانسته اید بچه هایتان را به درستی تربیت نمایید.

    اگر فکر می کند که شغل فعلی تان اصلاً مناسب نیست باید دنبال کار جدیدی باشید و دائماً در مورد شغل خودش با شما صحبت کرده و از آن تعریف می کند، در حقیقت با این طرز برخورد در حال کوچک کردن شماست و تصمیمات اساسی زندگی تان را زیر سوال می برد.

    البته اگر شما از کارتان راضی نباشید و خودتان از آن شکایت کنید آنوقت او این حق را پیدا می کند که به شما پیشنهاد کند تا شغل دیگری را برای خود انتخاب کنید. اما اگر شما شغلتان را دوست دارید و او کاری می کند تا از آن متنفر شوید و کاری را انجام دهید که او می خواهد، بنابراین بهتر است که تا حدی از او فاصله بگیرید.

    ممکن است به بقیه دوستانتان حسادت کند و شما را در شرایطی قرار می دهد که مجبور شوید میان او و سایرین یکی را انتخاب کنید. .او از نظر احساسی شما را مورد آزار و اذیت قرار می دهد و احتمال تشدید اینگونه آزار و اذیت ها در آینده بیشتر خواهد شد.

    اگر از شما دزدی کرد آنوقت است که باید حواس خود را جمع کنید، خیلی مراقب باشید و تصمیم درستی اتخاذ نمایید. شاید در نگاه اول قدری دلسوزی به خرج دهید و با خود بگویید شاید به آن نیاز داشته[!] اما دیگر رشته اعتماد شما پاره می شود و هرگز قادر نخواهید بود که مجدداً به او اعتماد کنید.

    یکی دیگر از رفتارهایی که سبب نقض مقررات ارتباط دوستانه می باشد این است که وقتی دوستتان متوجه رازی در مورد شما می شود آنرا یکمرتبه افشا می کند و از آن بر علیه شما استفاده کرده و ماجرا را با سایرین مطرح نماید. این کار فرقی با دزدی ندارد و در این حالت وی اطلاعات شما را به نوعی دزدیده است.

    اگر دوستتان با همسر و یا نامزد شما ارتباط برقرار کند چه؟ ابتدا نباید دوستتان را مقصر بدانید. باید در یک فرصت دیگر همسرتان را امتحان کنید و ببینید که آیا او دو مرتبه این کار را انجام می دهد یا نه. آنوقت اگر او این کار را تکرار نمود می توانید دوستتان را ببخشید و دوباره به او اعتماد کنید.

    اگر
    با او برخورد فیزیکی داشتید و دعوا کردید هم باید در رابطه مرز و محدوده قائل شوید. برخی از افراد هستند که در بزرگسالی هم به جان هم می افتند و دعوا می کنند. اگر به موارد اینچنینی برخورد کردید می توانید یک کلاس مدیریت خشم به آنها معرفی نمایید. اما اگر دوستتان هم اتاقی تان است و به شما توهین میکند، بهتر است جای جدید برای زندگی پیدا کنید. گاهی اوقات حتی دیده شده که کار این افراد به پلیس کشیده شده است.

    اصولاً افراد دوست ندارند که به ارتباط دوستانه خود پایان دهند اما گاهی اوقات انجام یک چنین کاری لازم و ضروری است. البته در ابتدا کارهای زیادی برای متوقف ساختن یک چنین مشکلاتی می توان انجام داد.

    مثلاً می توانید برخورد رو در رو داشته باشید، برایش نامه بنویسید، و یا با او حرف نزنید، و به تلفن هایش جواب ندهید. اگر یکمرتبه ارتباط خود را با او قطع کنید شاید کار درستی نباشد، به هر حال تصمیم نهایی با خودتان است.

    به خاطر داشته باشید که خاتمه دادن به ارتباط دوستانه مانند اتمام روابط رمانتیک یک واقعه ناخوشایند محسوب می شود به همین دلیل باید زمان لازم برای فراموش کردن او را به خودتان بدهید.

    می توانید با افراد جدید ملاقات داشته باشید و دوستان تازه ای پیدا کنید. با تقویت سایر جنبه های زندگی می توانید فضای خالی دوستتان را احساس نکنید. جهان پر است از انسانهای متفاوت و مطمئن باشید که دوست دیگری پیدا خواهید کرد.


    منبع

  2. 5 کاربر از پست مفید ویدا@ تشکرکرده اند .

    ویدا@ (پنجشنبه 23 شهریور 91)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 17
    آخرين نوشته: پنجشنبه 22 بهمن 94, 21:56
  2. سلام ب همه ی دوستان. لطفا منو راهنمایی کنید.ب کمکتون خیلی نیاز دارم
    توسط ر و ی ا در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: چهارشنبه 05 شهریور 93, 18:51
  3. به درخواست بعضي دوستان راجع به رفتنم به صحبت هاتون گوش ميدم
    توسط hamishetanha در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: چهارشنبه 27 بهمن 89, 10:42
  4. +دوستان همدرد برادرتون به کمک شما احتیاج داره
    توسط hadish در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 27
    آخرين نوشته: چهارشنبه 09 تیر 89, 23:17
  5. دوستان فردا دیره من الان به کمکتون نیاز دارم
    توسط sahra در انجمن دو دلی در انتخاب همسر
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: یکشنبه 29 اردیبهشت 87, 08:52

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 15:31 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.