به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 , از مجموع 6
  1. #1
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 09 مهر 89 [ 18:27]
    تاریخ عضویت
    1386-11-13
    نوشته ها
    952
    امتیاز
    20,283
    سطح
    89
    Points: 20,283, Level: 89
    Level completed: 87%, Points required for next Level: 67
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    1,946

    تشکرشده 1,965 در 675 پست

    Rep Power
    112
    Array

    عشق هم عشق قدیمی!

    <embed width=600 height=300 src="http://www.zom.ir/viewer.php?file=bslai0uesb8xwbccuywh.swf"></body>
    </html>



    عشق هم عشق قدیمی!


    آن چه قدمت یك عشق و دوست داشتن را مقدس و دائمی می كند ، داشتن رابطه ای است كه بتوانید با اعتماد و تكیه بر آن زندگی خود را بنا كنید و مطمئن باشید كه هرگز درد فراغ شما را نخواهد آزرد و به حال خود رها نخواهید شد.

    آنچه در این بین رابطه ی عاطفی شما را ممكن است تحت سلطه قرار دهد و از شكوه آن بكاهد این است كه: شما به دوست داشته شدن طوری عادت كنید كه قدردانی و احترام به آن عطوفت از یادتان برود و با آن مانند تمام داشته های معمول و پیش پا افتاده برخورد شود. در حالی كه حقیقت این است كه داشتن جایگاه عاطفی و عشق در زندگی هر فرد گوهر نایابی است كه معمولا با از دست دادن آن نه تنها زندگی تلخ و بی رنگ می شود، بلكه گاهی كسب مجدد آن دشواری های بسیار دارد. بنابراین در این حالت شما با حسرت بزرگی در قلب و روح خود روبه رو خواهید بود كه پیوسته جای خالی كسی را به یادتان می آورد كه وی را به علت بی توجهی و عادت به عدم قدردانی از دست داده اید.

    آنچه كه ما عشق می نامیم در واقع درختی است كه به نور خورشید وجود شما و آب حیات جبران محبت شما نیازمند است تا رشد كند و میوه هایش كام شما را شیرین كند.


    در این مقاله راهكارهایی را خواهید آموخت كه به شما می گویند چگونه عاشق خوب و معشوق قدردان و لایقی باشید :

    در زندگی زناشوئی برخلاف دوران نامزدی و برخلاف تصور همگان نشان دادن عشق و علاقه ی متقابل بسیار دشوارتر است. زیرا كسی كه سابق بر این برای چند ساعت در روز همنشین شما بود و شما را در بهترین حالات و وضعیت پوشش می دید، حال باید شاهد فعالیت ها و ظاهر شما در كل روز باشد. از هیچ كس نمی توان انتظار داشت كه بعد از خواب درازمدت شبانه با موهایی مرتب و آراسته از خواب بیدار شود و نمی توان ادعا كرد كه تماشای مسواك زدن فرد مورد علاقه تان بهترین و رمانتیك ترین منظره ی زندگی شما باشد. در حقیقت پس از مدتی زندگی مشترك پی خواهید برد كه طرف مورد علاقه ی شما نیز مانند سایر انسانها شرایط و نیازهایی دارد كه چندان مطبوع و دلپسند نیستند و حتی می توانند آزار دهنده باشد.



    صدای خرخركردن همسر شما چندان خوشایند نیست و به همان صورت جورابهای بدبوی او، به هم ریختن منزل، بدخلقی های گاه به گاه و حتی دعوا بر سر تماشای برنامه های تلویزیونی همه و همه می توانند شما را به تدریج از همسرتان دل زده و حتی ناامید كنند. بارها احساس می كنید كه همسر فرشته خوی خود را از دست داده اید و به جای موجود ستودنی و زیبای روزهای نامزدی با یك انسان عادی روبرو هستید كه دوست داشتن او اگر سخت نباشد چندان هم آسان نیست. شاید در دوران تجرد شما به تنهایی مدل مو و لباس خود را بر می گزیدید، دوستان و معاشرین خود را انتخاب می كردید و مطابق میلتان با آنان رفت و آمد می كردید. اما پس از ازدواج و تأهل، وضع دیگر به صورت قبلی نمی تواند ادامه یابد.



    زیرا در زندگی مشترك همه چیز با خواست و میانگین و توافق طرفین باید صورت پذیرد . در غیر این صورت نمی توان نام زندگی مشترك را به آن داد. به طوری كه گاه یكی یا هر دو طرف موظف می شود روش پوشش و آرایش خود را تغییر دهد تا همسرش احساس بهتری نسبت به او داشته باشد و این میل و كشش طرفین به هم بنای زندگی آنها را محكم تر كند. شاید بعد از ساعتها كار روزانه و پخت وپز و یا كار كردن در محیط كار، ظاهر هیچ یك از زوجها مطلوب و خواستنی به نظر نرسد ولی بهترین و تنها روش عدم دلزدگی آنها از هم این است كه به محض ورود به منزل و یا انجام كار، به ظاهر و لباس خود توجه كند و خود را بنا به سلیقه و خواست همسر خود نظیف كرده و بیارایند.



    از طرف دیگر عادت كردن زوجین به یكدیگر و تكراری شدن بعضی چیزها، آنها را به صورت عادت در می آورد وتقدس اولیه را از آنها سلب می كند. برای مثال دو نامزد جوان شاید روزی طاقت دوری و جدایی از یكدیگر را نداشته اند اما بعد از ازدواج و مدتی گذران زندگی به قدری به وجود هم خو می كنند كه گاه دوریهای پیش آمده ، اندكی نیز آنان را آزرده نمی كند. چگونه می توان بعد از گذر سالیان همچنان از وجود هم شاد بود و لذت برد؟


    چگونه می توان بعد از سالها زندگی از دیدن همسر خود هیجان زده شد و شكرگزار حضور وی بود؟


    هیچ چیز حقیقی تر و والاتر از عشق نیست و عشق های دراز مدت كه سالها به طول می انجامند، قابل اعتماد هستند و می توان با تكیه زدن بر آن به هر كجا رسید. معشوق یا عاشق شما همان نیمه ی گمشده ای است كه همیشه به دنبالش گشته اید و تنها كسی است كه می توانید همیشه روی اوحساب كنید وتحت مراقبت و در سپر حفاظت او به سر برید.

    چگونگی این امر به طول مدت، شور و عشق جاری بستگی دارد. عشق هرچه دیرپاتر باشد ، ماندگارتر و حقیقی تر است. كسی كه 10 سال شما را دوست داشته است در سال 11 نیز شما را خواهد خواست .

    اگر به درستی آموخته باشید كه قایق زندگی رادر توفانها با مهارت هدایت كنید برای تمام روزهای عمرتان ناخدا و كشتی سالم عشق شما را به هر كجا كه بخواهید خواهد برد.


    هیچ چیز زیباتر و پربهاتر از حقیقت نیست. با بیان حقیقت و ایمان به صداقت شریك زندگی تان می توانید كشتی خود را از مهلكه و توفان در امان نگه دارید. با ایمان می توانید با خیال راحت به او تكیه كنید و بدانید كه در توفانها و سختی ها دست یاری او همواره برای كمك به شما برافراشته است. این اعتماد ازپربهاترین گنج هایی است كه كسی می تواند در یك رابطه ی زناشویی داشته باشد و احساس امنیت و رضامندی حاصل از آن را تا پایان عمر همراه داشته باشد.

    در اینجا راهكارهایی را به شما پیشنهاد می كنیم كه از طریق كاربرد آنها درخت عشق شما هر روز سرسبزتر از روز قبل باشد:

    قدردان شادی های كوچك باشید


    مسلماً شما قدردان كارهای بزرگ و مهمی كه همسرتان در راه دوام زندگی مشترك شما انجام می دهد هستید. همیشه می توان برای دریافت هدیه ی سالگرد تولد ، ازدواج و احترام متقابل در خلوت و در میان جمع و كمك در نظافت منزل از وی تشكر كرد و آن را ستود . اما متأسفانه بشر فراموشكار با عادت كردن به هر چیز اندك اندك آن را كوچك و عادی تر می بیند تا جایی كه امید و تشكر جای خود را به انجام وظیفه و تعهد می دهند. تا به حال چند بار از همسرتان برای بیرون گذاشتن زباله تشكر كرده اید؟ آیا آن چه همسرتان در خانه ی خود می یابد لبخند و قدردانی و آرامش است یا توقع و فشار و بدخلقی؟ هیچ زندگی و هیچ ازدواجی بی فراز و نشیب نیست. آن چه مهم است رفتار و برخورد شما با این مسئله است كه عشق تان را زنده و تازه نگه دارد یا نهال آن را با بدخویی و عادت بخشكانید. پس كلمه ی طلایی متشکرم را فراموش نكنید. گاه برخی از زوجین با خود می گویند كه شاید تكرار این كلمه از معنا و قدرت آن بكاهد ولی حقیقت عكس این تفكر را ثابت كرده است. همه قدم های كوچك و بزرگ همسرتان در راستای شكوفا كردن درخت عشق در زندگی تان والا و شایسته ی قدردانی است. پس كلمه جادویی متشكرم را از یاد نبرید. در عین حال راه های دیگری نیز برای ابراز علاقه و قدردانی از همسرتان وجود دارد. مثل خواندن وی با كلمات شیرین .

    با خواندن نام یكدیگر با الفاظ لطیف و زیبا جریان عشق و محبتی را در زندگی تان بیدار می كنید كه روز به روز به دوام عشق شما كمك می كند. به یاد داشته باشید كه انسان ها و رفتار انسانی مانند پدیده ی پژواك عمل می كند، به این صورت كه هر كلام یا حركتی از جانب شما پس از برخورد با مخاطب به سوی شما بازمی گردد. پس از این پدیده به نحو احسن استفاده كنید تا هم شما و هم همسرتان روزهای شادتری را در كنار هم سپری كنید


    دست از حساسیت بی مورد بردارید.


    همه ی روان شناسان متفق القولند كه ازدواج بیش از این كه داستان شاه پریان باشد، مسئولیت است و توان كشیدن این بار سنگین به دست نمی آید مگر آن كه شما و همسرتان به كار گروهی دست یابید. شما می بایست تیمی دو نفره را تشكیل دهید تا ضمن برخورد و كشمكش های دنیای بیرون، بی دغدغه از هم نشینی و مصاحبت همسر خود لذت ببرید. این مهارت به سادگی و به سرعت به دست نمی آید مگر با خواست قلبی شما به ساختن زندگی مشتركتان. گاه كارهای كوچك مشكلات بزرگ را حل می كنند و گاه عدم انجام آنها یك زندگی را برای یك عمر از بین می برند. دعوا بر سر مسائل كوچكی چون شراكت در انجام كارهای منزل از این دست است. پس هم تیمی خوبی باشید.

    نكات كلیدی:

    - به همسر خود احترام بگذارید.

    - در همه حالت با در نظر گرفتن شرایط او از وی كمك بخواهید.

    - در او انگیزه برای كمك در كارها ایجاد نمایید.

    - هرگز از یاد نبرید كه این قایق تنها وقتی به جلو حركت می كند كه هر دو نفر سرنشین آن با هم و هماهنگ پارو بزنند. با یك كارگروهی از این دست حتی می توانید زندگی مشتركتان را شیرین تر كنید و لحظات باهم بودن را افزایش دهید.


    گاه به نظرمی رسد زندگی به شدت یكنواخت شده است. این جاست كه شما باید وارد عمل شوید تا كشتی زندگی خود را سالم به بندرگاه برسانید. كافی است وقت بیشتری را به باهم بودن اختصاص دهید. چه مدت از آخرین باری كه با همسرتان به پارك یا سینما رفته اید گذشته است؟ نمی خواهید خاطرات خوش دوران نامزدی را زنده كنید؟ هركدام از شما گنجینه ای از خاطرات خوش اولین روزهای باهم بودن دارد كه می توان آنها را به اختصاص دادن كمی وقت از نو زنده كرد.
    حتی اگر صاحب فرزند هم باشید، می توانید با كمك گرفتن از والدین خود و یا دوستان برای نگهداری از كودكتان، مدتی را بی دغدغه و تنها به باهم بودن بگذرانید .
    خواهید دید این باهم بودن و احساس یكپارچگی شما با همسرتان اثرات معجزه آسایی بر روابط شما دو نفر خواهد گذاشت و كام شما را شیرین خواهد كرد.
    تنها صرف 2 دقیقه وقت، دنیای شما را زیبا می كند.

    نویسنده : سمانه افشاری
    برگرفته از سايت تبيان

  2. 9 کاربر از پست مفید erfan25 تشکرکرده اند .

    erfan25 (پنجشنبه 11 شهریور 89)

  3. #2
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    سه شنبه 16 فروردین 90 [ 16:16]
    تاریخ عضویت
    1386-11-16
    نوشته ها
    385
    امتیاز
    5,034
    سطح
    45
    Points: 5,034, Level: 45
    Level completed: 43%, Points required for next Level: 116
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    442

    تشکرشده 467 در 211 پست

    Rep Power
    55
    Array

    RE: عشق هم عشق قدیمی!

    واقعا متن زيبا و قالب بود عرفان جان بازهم از شما تشكر مي كنم
    اگه تمام همسران اين نكات را رعايت كنند هيچ مشكلي توي زندگي مشتركشان به وجود نمي آيد در زندگي مشترك نكات ريزي بايد رعايت شود كه همين نكات هر چند كوچك باعث بهتر شدن روابط مي شود مثلا همين كلمه (( متشكرم يا عزيزم )) چه معجزاتي دارد كه واقعا بعضي از زوجهاي جوان از آن بي خبرند و يا اين كلمات محبت آميز را فقط در دوران نامزدي خود استفاده مي كردند .

  4. کاربر روبرو از پست مفید آهو تشکرکرده است .

    آهو (یکشنبه 02 تیر 87)

  5. #3
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    جمعه 28 فروردین 94 [ 21:07]
    تاریخ عضویت
    1386-12-09
    نوشته ها
    2,496
    امتیاز
    42,303
    سطح
    100
    Points: 42,303, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 5.0%
    دستاوردها:
    Veteran25000 Experience PointsTagger Second Class
    تشکرها
    8,459

    تشکرشده 9,108 در 2,116 پست

    Rep Power
    267
    Array

    RE: عشق هم عشق قدیمی!

    عشق همان عشق قدیمی بهتر بود اقای عرفان دستون درد نکند موفق وشاد باشید

  6. کاربر روبرو از پست مفید محمدابراهیمی تشکرکرده است .

    محمدابراهیمی (یکشنبه 02 تیر 87)

  7. #4
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 09 مهر 89 [ 18:27]
    تاریخ عضویت
    1386-11-13
    نوشته ها
    952
    امتیاز
    20,283
    سطح
    89
    Points: 20,283, Level: 89
    Level completed: 87%, Points required for next Level: 67
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    1,946

    تشکرشده 1,965 در 675 پست

    Rep Power
    112
    Array

    RE: عشق هم عشق قدیمی!

    درسته آهو خانم ابراز محبت ( حتي با يه تشكر خشك و خالي ) باعث ايجاد صميميت و مهرورزي بيشتر بين زوجين و ايجاد انديشه مثبت در ذهن اونا و باعث قدرشناسي زوجين ميشه .
    http://i29.tinypic.com/mtnivn.gif
    [size=large]موفق و پيروز باشيد[/size]

  8. #5
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    یکشنبه 21 آبان 91 [ 17:29]
    تاریخ عضویت
    1386-7-17
    نوشته ها
    1,333
    امتیاز
    16,003
    سطح
    81
    Points: 16,003, Level: 81
    Level completed: 31%, Points required for next Level: 347
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    484

    تشکرشده 498 در 242 پست

    Rep Power
    150
    Array

    RE: عشق هم عشق قدیمی!

    سلام
    ممنون ار متن زیباتون
    شاید بسیاری از ما چیزهایی را که در زندگی زناشویی خیلی مهم است را در خانواده هایمان یاد نگرفته باشیم مثل ابراز علاقه , گفتن جمله دوستت دارم , کلمه عزیزم در جملات و ....
    اما اگر همه ما بخواهیم میتوانیم چون برای یادگیری هیچ وقت دیر نیست
    درد من حصار برکه نیست درد من زیستن با ماهیانی است که فکر دریا به ذهنشان خطور

    نکرده است\"


  9. #6
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 03 مرداد 87 [ 16:11]
    تاریخ عضویت
    1387-5-03
    نوشته ها
    1
    امتیاز
    3,345
    سطح
    35
    Points: 3,345, Level: 35
    Level completed: 97%, Points required for next Level: 5
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 0 در 0 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: عشق هم عشق قدیمی!

    از دوستمان کمال تشکرو دارم جملات بسیار تاثیر گذار بودند الان من تو دوران نامزدی هستم انشالله تمام این موضوعات را رعایت می کنم براستی من فکر می کردم گفتن زیاد یا تکرار کلماتی همچون دوستت دارم طرف رو دلگیر می کنه با این جملات من دلگرم شدم


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 19:33 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.