به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 26
  1. #1
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 21 بهمن 92 [ 18:58]
    تاریخ عضویت
    1390-2-30
    محل سکونت
    کرج
    نوشته ها
    620
    امتیاز
    4,643
    سطح
    43
    Points: 4,643, Level: 43
    Level completed: 47%, Points required for next Level: 107
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Social1 year registeredTagger Second Class1000 Experience Points
    تشکرها
    3,824

    تشکرشده 3,762 در 695 پست

    Rep Power
    75
    Array

    رازهای موفقیت در زندگی زناشویی(در گوشی با خانمها)

    سلام دوستان عزیزم
    اینجا می خواهیم یک درگوشی با خانمهاداشته باشیم که می تواند در زندگی زناشویی معجزه کند و آنها را در بهترین مسیرها هدایت کند

    اصولي كه زنان بايد در همسرداري رعايت كنند.

    براي آنكه زندگي زناشوئي از شادي ونشاط لازم برخوردار باشد، زن دربرابر شوهر بايد اصولي را رعايت كند. شما خانم محترم در صورتي كه اين اصول را رعايت كنيد ، همسر شما شيفته شما خواهد شد و تا آخر عمر عاشقانه دوستتان خواهد داشت . هرگز فراموش نكنيد يك ” پر” را نمي توان با فشار و قدرت به جايي پرتاب كرد ولي همين” پر” را مي توان با جريان ساده هوا به هر جايي فرستاد .

    1 - دركليه موارد معيشت اعم از تملك ودرآمد وغيره ازكلمه ما استفاده نماييد نه من وتو ؛ فراموش نكنيد كه اكنون زندگي مشترك شروع شده ديگرمن وتومطرح نيست.

    ۲- درمقابل شوهر خود هرچند حق باشما باشد، لجبازي واصرار نكنيد.

    ۳- شوهر خود را بخصوص درمقابل بستگانش تحقير نكنيد. ازتعريف و تمجيد بستگان خود درمقابل آنان پرهيز نماييد.

    ۴- از مخالفت ومشاجره با شوهر خود بپرهيزيد.

    ۵- چنانچه كمك‎هائي ازطرف بستگان شما به شوهرتان شده آنها را به رخ او نكشيد.

    ۶- با دوستان وآشنايان شوهرتان درمعاشرت‎ها بيش ازحد معمول گرم نگيريد.

    ۷- شوهر خود را درمعاشرت با اقوامش محدود نكنيد.

    ۸ - دررفت و آمد و معاشرت با بستگان شوهر خود پيشقدم باشيد.

    ۹- به بستگان نزديك شوهر خود (مادرشوهر، پدرشوهر، برادرشوهر، خواهرشوهرو…) بيش از خويشاوندان ديگر احترام بگذاريد.

    ۱۰- زحماتي كه براي پذيرايي خويشاوندان شوهر خود متحمل مي شويد به رخ شوهر خود نكشيد.

    ۱۱- چنانچه در آمدي داريد و براي زندگي هزينه مي‎كنيد آن را بازگو نكنيد.

    ۱۲- از مردان ديگر نزد شوهرتان تمجيد نكنيد. هيچ مردي را به رخ شوهرتان نكشيد و ترجيح ندهيد و در گفتار اين موضوع را رعايت كنيد.

    ۱۳- براي انجام درخواستهاي خود با شوهرتان با خشونت و آمرانه برخورد ننماييد.

    ۱۴- برای برآوردن نيازمنديهاي خود از نظر مادي و غير مادي امكانات شوهر خود را در نظر بگيريد و او را تحت فشار نگذاريد .

    ۱۵- خود را براي شوهرتان بياراييد و بهترين و تميزترين لباس خود را در مقابل وي بپوشيد.

    ۱۶- در مقابل شوهر خود با حالت افسرده و اخمو حاضر نشويد .او را در موقع ورود به خانه با لبخند و شاد وخندان استقبال كنيد.

    ۱۷- پس از مراجعت شوهر خود به خانه كارهاي خود را حتي الامكان كنار بگذاريد ودر حضور او بنشينيد و با سخنان خوشايند و با گرمي با او خداحافظي كنيد.

    موفق باشید

    رفتارهای غلط و صحیح را بیاموزیم

    دیدگاه زنان و مردان پیرامون تغییر -مردان از تغییر متنفرند و زنان از آن لذت می برند .از نظر شخصیّتی، مردان موجوداتی هستند که نمی خواهند استقلالشان به هم بخورد، آنها معتقدند، اگر کسی، بخواهد، آن ها را تغییر دهد، در اصل به مردانگی، آنان توهین کرده است، (زیرا مردان، مردانگی را در یکه بودن، وتکیه دیگران بر خود میدانند .) به همین دلیل وقتی کسی می خواهد آن ها را تغییر دهد، فکر می کنند، وی قصد دارد تا به آن ها توهین کند –امّا در مقابل مردان، زنان احساس می کنند که باید تحت حمایت دیگری، زندگی کرده و خودشان نمی توانند، به چارچوب های صحیح برسند، به همین دلیل، همیشه در فکر تحول در( فکر، رفتار و حتی تغییر قیافه و...) هستند .به همین دلیل، است که مدل موی یک مرد، شاید از اول زندگیش، تا آخر عمرش یک شکل باشد، امّا در مقابل زنان، هر روز نوع و فرم موهایشان را تغییر می دهند و شاید زنی را پیدا نکنید، که موهایش همیشه یک شکل یا حتی یک رنگ باشد، شاید زنی را پیدا نکنید، که لباس هایش همیشه به رنگ خاص باشد، امّا در مقابل مردان همیشه این جمله را به زبان می آورند که: من فلان رنگ را همیشه برای لباس هایم، انتخاب می کنم، و به هیچ رنگ یا مدل دیگری علاقه ندارم.همان طور که گفته شد، زنان از نظر روحی، انعطاف پذیری، بسیار بالایی دارند، و آن را یک ویژگی معمول ومفید می دانند، به همین دلیل زنان، دوست دارند، تا مردان را تغییر دهند، امّا مردان شدیداً از آن رنج می برند .زنان فکر می کنند، در حال کمک کردن به مرد هستند، ولی مرد در آن لحظه فقط و فقط در فکر راهی است، که از شنیدن صدای شما فرار کند .
    مثال هایمان را بر اساس دو شخصیّت آرزو و حامد، (دو زوج تخیلی ) برنامه ریزی کردم، هم اکنون نوبت به اولین مثال می رسد:

    رفتار غلط:

    حامد روی کاناپه دراز کشیده و با یک دست تخمه می خوره و با دست دیگه با کنترل، شبکه های تلویزیون را تغییر می ده، آرزو هم از آشپزخانه بیرون میاد و کنار شوهرش میشینه -آرزو این گونه آغاز می کند: صد بار به تو گفتم، وقتی توی خونه تخمه می خوری، یک بشقاب زیر دستت بزار، تا این همه خونه را کثیف نکنی .همیشه همین کار را می کنی ! دقیقاً مثل بچه ها می مونی ! شلخته –تو نمیگی، کی باید خونه را تمییز کنه، دست به سیاه و سفید که نمی زنی، فقط می خوای من را حرص بدی ! حامد که تازه به خودش آمده بود، از اون حالت خودش را جمع و جور کرد و گفت: چی ! ؟توجّه داشته باشید که: مردان بعضی اوقات اصلاً نمی فهمند که شما چه می گویید ! آرزو فقط می خواست، تا رفتار شوهرش را تغییر دهد، او اصلاً قصد ایجاد دعوا، نداشت، او اصلاً انتظار نداشت، که حامد با عصبانیت سرش داد بزنه که: تو هم همیشه نِق نِق می کنی، خسته ام کردی، اگه تو نبودی خیلی، راحت تر بودم .کاشکی اصلاً زن نمی گرفتم ! توجّه کنید: وقتی با یک مرد این گونه برخورد شود، وی تنها و تنها فکر می کند، که زنش قصد ایجاد یک دعوا و یا توهین به وی را دارد، به همین دلیل، سعی می کند تا حدّ ممکن از خودش دفاع کند –پس در چنین مواقعی به او حق دهید، که این گونه صحبت کند .

    «زنان فکر می کنند، مردان نیز مثل خود آنها از تغییر لذت می برند، در حالی که مردان از آن رنج می کشند.

    رفتار صحیح:


    آرزو، پیش حامد می یاد در حالی که یک بشقاب زیر دستی، در دستش قرار دارد، او اینگونه شروع می کند: ظاهراً این زیر دستی را فراموش کرده بودی، روی میز آشپزخانه جا گذاشته بودی -حامد هم زیر دستی را از آرزو می گیره و پوسته تخمه را یکی در میان در زیر دستی می ریزه –آرزو، می خنده و میگه: چکار می کنی، حواست کجاست، من انتظار دارم، شوهرم خونه را تمییز نگه داره –حامد هم لبخند می زنه و میگه: دیگه تکرار نمیشه .

    توجّه کنید:

    1- مردان، حاضرند برای انتظاراتی که از آن ها دارید، هر کاری را انجام دهند، زیرا خود را یک الگو فرض می کنند و شما را یک الگو پذیر .
    2-سعی نکنید، رفتارتان مادر گونه باشد، به عنوان مثال زن نباید در مثال فوق، آرزو با حالتی مواخذه گرانه پیش دستی را به حامد می داد، بلکه بهترین شکل برخوردی آرزو این بود تا ظاهراً نشان دهد، حامد پیش دستی را فراموش کرده –آرزو خوب می دانست که حامد اصلاً چیزی را فراموش نکرده بود، لکن به شکلی برخورد کرد تا احترام فردی حامد را نگاه دارد – بنابراین به یاد داشته باشید که: مرد نمی تواند رفتاری را که از مادرش دیده است، از همسرش نیز مشاهده کند .( اگر چنین شد، خواهید دید که رابطه ی شما از حالت یک زوج موفق (یک عاشق و معشوق)به رابطه ی یک مادر و فرزند تبدیل خواهد شد .)انتقاد کردن از مردان، همیشه یک راه تدافعی را از طرف مقابل در پیش دارد، وقتی زن، انتقاد می کند طرف مقابل نمی خواهد بپذیرد که مقصر است، به همین علت به عناوین مختلف، این نوع برخورد را تلافی می کند –به عنوان مثال: اگر مرد، بسیار صبور باشد و اهل دعوا و درگیری نباشد، لا اقل عصبانیت خود را با بازی کردن با کنترل تلویزیون، نگاه به صفحه ی روزنامه و حتی نقش های قالی و بعضا ً با حالت عصبانیت همراه با سکوت یا حتی اخم و تَخم جلوه گر می کند.




  2. 17 کاربر از پست مفید چشمک تشکرکرده اند .

    چشمک (پنجشنبه 24 آذر 90), اقای نجار (جمعه 07 فروردین 94)

  3. #2
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 21 بهمن 92 [ 18:58]
    تاریخ عضویت
    1390-2-30
    محل سکونت
    کرج
    نوشته ها
    620
    امتیاز
    4,643
    سطح
    43
    Points: 4,643, Level: 43
    Level completed: 47%, Points required for next Level: 107
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Social1 year registeredTagger Second Class1000 Experience Points
    تشکرها
    3,824

    تشکرشده 3,762 در 695 پست

    Rep Power
    75
    Array

    RE: رازهای موفقیت در زندگی زناشویی(در گوشی با خانمها)

    رفتار غلط:

    ساعت 9شب، آرزو با تندی، شروع به سخن گفتن می کنه: چرا آشغال ها را بیرون نذاشتی ؟ ! تو نمی دونی، دکتر به من گفته: چیز سنگین بلند نکن. ! تو نمی دونی من از اینکه این موقع آشغال ها توی خونه باشه، تنفر دارم ! شوهر مریم، همیشه، سر موقع آشغال ها را بیرون می ذاره، اون موقع من باید، این موقع شب تازه بگم: چرا آشغال ها را بیرون نمی ذاری ؟ ! تو اصلاً به من فکر نمی کنی ! من برای تو اصلاً اهمیت ندارم !
    فکر می کنید، چه اتفاقی بیفته ؟ ! حامد با عصبانیت تمام داد می زنه و میگه: حالا انگار چی شده، دوست دارم بیرون نذارم، همینه که هست ! دیگه هم حق نداری، بدون اجازه ی من خونه ی دوستات بری، تا رفتارهای شوهرهاشون را یاد بگیری و بخوای به من تلقین کنی ! آرزو، بغضش می ترکه و گریه کنان، از اتاق بیرون می ره –

    رفتار صحیح:

    آرزو: حامد، نمی خوای آشغال ها را بیرون بذاری، صدای ماشین شهرداری میاد ! با یک لبخند ادامه می ده: خونه را بوی آشغال برداشت، نمی خوای بلند بشی ! حامد: اومدم، اومدم –راستی امروز خونه ی دوستت(مریم ) بودی، خوش گذشت ؟ ! حالشون خوب بود ؟ ! می خواستی به شوهرش سلام من را هم برسونی -

    توجّه کنید:

    1-هیچ کدام از مردان، دوست ندارند، با دیگری مقایسه شوند –بدترین کاری که یک زن می تواند انجام دهد، این است که شوهرش را با مرد دیگری مقایسه کند .مردان دوست ندارند، عزت نفسشان، خورد و شکسته شود. تمام انتقادهایی که آرزو از حامد می کرد، یک طرف و مقایسه ی او با شوهر مریم، طرف دیگر می باشد .

    2- شما می خواهید، به مرد بفهمانید که چرا آشغال ها را، بیرون نذاشته، امّا اصلاً به این نکته توجّه نمی کنید که:

    مرد اصولاً غالب های احساسی را درک نمی کند، شما می خواهید با این جملات، او را کمی به خود بیاورید، امّاتوجّه داشته باشید، که مردان این نوع ادبیات را در هیچ مکتب خانه و دانشگاهی، نیاموخته اند .وقتی با مردی این گونه سخن می گویید، او چنین تصور می کند که شما اصلاً او را مرد زندگی نمی دانید .

    توصیه ای به زنان:

    تا می توانید از گفتارهای حاشیه ای و جنجالی، دوری کنید (مرد نمی فهمد شما چه می گویید ؟ ! ) مردان در مقایسه با زنان، کارکرد مغزشان، بسیار ساده تر است و نمی توانند صحبت های غیر مستقیم را درک کنند .

    3-مردان ازدواج را نوعی استقلال شخصیّتی می دانند، آن ها علاقه ی بسیاری به این استقلال دارند و از نظر هویتی برای آن ها سخت است که تحت نظارت و انتقاد دیگران باشد( شاید آن ها انتقاد را نوعی عدم استقلال فرض می کنند ) به همین خاطر وقتی همسر او با وی رئیس مابانه برخورد می کند، همین موضوع باعث میشود، وی از نظر شخصیّتی پایین آید –همین احساس حقارت در وی اغلب با برخوردهای خشن و عصبی، خود جلوه گر می کند .حتی شاید مرد چون در سالهایی که زندگی مجردی را تجربه کرده است، از طرف والدین مورد انتقاد های مختلف قرار گرفته، و در چنین مواقعی که با برخورد همسرش مواجه می شود، بعضاً تمام عقده هایی که در این مدت در سینه اش مانده است و درآن حالت وی چاره ای جز سکوت در مقابل آن ها، نداشته است، را برسر همسرش خالی می کند.

    این توصیه را جدی بگیرید !

    امّا جالب است بدانید "تحقیقات و مدارک رسمی نشان می دهد: برخلاف انتظار، (با وجود رفتارهای غیر قابل تحملی، که بعضاً زنان نسبت به شوهرانشان دارند، مردان متاهل بیش از مردان مجرد عمر می کنند . !
    امّا تحقیقات نشان می دهد: میانگین سنی زنان، هفت سال بیش از مردان است.

    توصیه ای خنده دار، امّا جدی:
    سعی کنید، این قدر مردان را حرص ندهید .

  4. 15 کاربر از پست مفید چشمک تشکرکرده اند .

    fahimeh.a (شنبه 02 مرداد 95), چشمک (یکشنبه 27 آذر 90), زینب خاتون (دوشنبه 25 شهریور 92)

  5. #3
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 21 بهمن 92 [ 18:58]
    تاریخ عضویت
    1390-2-30
    محل سکونت
    کرج
    نوشته ها
    620
    امتیاز
    4,643
    سطح
    43
    Points: 4,643, Level: 43
    Level completed: 47%, Points required for next Level: 107
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Social1 year registeredTagger Second Class1000 Experience Points
    تشکرها
    3,824

    تشکرشده 3,762 در 695 پست

    Rep Power
    75
    Array

    RE: رازهای موفقیت در زندگی زناشویی(در گوشی با خانمها)

    به نکته های زیر توجّه کنید:

    1-مردان اصولاً نمی خواهند و نمی توانند از کسی برای حل مسائل زندگی کمک بگیرند، حتی اگر در آن موضوع، هیچ تجربه ای نداشته باشند .
    2-اگر به فرض محال، دیدید، که مردی با اسرار شما زنان، از فرد دیگری کمک خواست، به شما قول می دهم، او تنها برای این، از دیگری کمک گرفته است، که از دست غُرغُر های شما خسته شده است .
    یا شاید تحمل خفّت کمک گیری از دیگران برایش بس آسان تر از تحمل ضربه ای (با گوشت کوب یا قابلمه ) بر روی سرش بوده است .
    3-مردان کمک گرفتن از دیگران را، برای خود ضعف تلقی می کنند و آن را جزء خصوصیات (زنانه ) می دانند .
    4- مردان به جای کمک گرفتن از دیگران، سعی می کنند مشورت کنند (زیرا آن ها مشورت کردن را راهی برای خلاصی از کمک گرفتن می دانند.
    5-در چارچوب شخصیّتی مردان مشورت کننده، تحقیر نمی شود، زیرا آنان مشورت را نوعی تبادل حرفه می دانند .در شخصیّت آنان، همیشه مشورت دهنده (احساس غرور )می کند و از اینکه مورد اعتماد مرد دیگری بوده است، خرسند می گردد.

    به مثال توجّه کنید:

    رفتار غلط "
    حدود یک هفته است که کولر خراب شده و نیاز به یک سرویس کامل دارد–آرزو، ازحامد تقاضا می کنه، از یک تعمیرکار بخواد تا کولر را تعمیر کنه .حامد با کمال غرور می گه: مگه پولامون اضافیه ! –خودم خیلی بهتر از تعمیرکار، تعمیرش می کنم.به پشت بام می ره، و بعد از یک ساعت با کمال نا امیدی، از پشت بام بر می گرده –آرزو: درست شد؟ ! حامد: نه –امّا فکر کنم، فهمیدم عیبش چیه ؟ ! آرزو: می دونی، چند روزه داریم، گرما می خوریم ! می دونی چند روزه داری این حرف را می زنی ؟ ! حامد: باشه، فردا درستش می کنم –فردا صبح، آرزو به یک تعمیرکار تماس می گیره و از او می خواد، وقتی شوهرش به خونه میاد، بیاد و کولر را تعمیر کنه .کاملا توجّه کنید: آرزو اصلاً قصد تحقیر حامد را ندارد، وی فقط می خواهد، به وی کمک کند، او فقط می خواهد، تا یک روز دیگه، خودش و شوهرش، گرما نخورند –حامد از سر کار به خونه میاد –آرزو میگه: امروز با یک تعمیرکار تماس گرفتم .حامد: چرا بدون اجازه ی من این کار را کردی -؟ ! مگه صد بار بهت نگفتم: خودم درستش می کنم –آرزو: آخه تو که بلد نیستی ؟ ! حامد: من بلد نیستم ! تو اصلاً به شوهرت اطمینان نداری ! توفکر میکنی من، هیچ کاری بلد نیستم –
    من ...دوباره مثال را باهم بازبینی می کنیم:

    رفتارصحیح:
    حامد هرچه به کولر وَر رفت، نتونست، آن را درست کنه، او هر روز از سر کار می آمد و به بالای پشت بام می رفت ولی هر روز یک قطعه از کولر را برمی داشت و می گفت: ظاهراً این اضافیه ! آرزو، نیز هیچ گاه به او پیشنهاد کمک گیری از یک تعمیرکار را نداد .او فقط و فقط هر روز که شوهرش، از پشت بام پایین می آمد، به او خسته نباشید، می گفت .او حتی از جمله: توی این گرما چقدر زحمت کشیدی، نیز استفاده کرد –آرزو خوب می دونست، که شو

  6. 14 کاربر از پست مفید چشمک تشکرکرده اند .

    چشمک (شنبه 26 آذر 90), زینب خاتون (دوشنبه 25 شهریور 92)

  7. #4
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 21 بهمن 92 [ 18:58]
    تاریخ عضویت
    1390-2-30
    محل سکونت
    کرج
    نوشته ها
    620
    امتیاز
    4,643
    سطح
    43
    Points: 4,643, Level: 43
    Level completed: 47%, Points required for next Level: 107
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Social1 year registeredTagger Second Class1000 Experience Points
    تشکرها
    3,824

    تشکرشده 3,762 در 695 پست

    Rep Power
    75
    Array

    RE: رازهای موفقیت در زندگی زناشویی(در گوشی با خانمها)

    یک پیام بازگانی

    جالب است بدانید ؛ از نظر ساختار شخصیّتی، وقتی مرد به صحنه ی یک فیلم در تلویزیون نگاه می کند، دو هدف می تواند از آن داشته باشد، که مطمئن باشید هدف دیگری در آن مستتر نیست
    1- آن ها می کوشند با پرسه زدن در میان کانال های تلویزیون و دیدن فیلم های مسخره، (با دیدن مشکلات دیگران)، مشکلات خود را فراموش کنند ) و برای آن ها اصلاً اهمیتی ندارد که این فیلم به کجا خواهد رسید، یا اینکه بازیگران در این فیلم چه رفتاری را از خود نشان داده اند .

    2-هدف دومی که می توان، تلویزیون دیدن مردان را در آن خلاصه نمود اینکه: آنان می کوشند، تا رفتارهای بازیگران را تجزیه و تحلیل کنند، آنان سعی می کنند، حتی برای بازیگران نیز پیشنهاد دهند .(پس بدانید، آن ها فقط برای شما پیشنهاد نمی دهند به همین دلیل است که وقتی یک مرد با همسرش تلویزیون نگاه می کند، همسرش مدام جمله ی (ساکت باش، می خوام ببینم )را تکرار می کنه.امّا در مقابل مردان، زنان وقتی تلویزیون نگاه می کنند، رفتارهای عاشقانه، کلمات قصار، و نوع احساسات تک تک بازیگران را به خاطر می سپارند .با توجّه به معیارهایی که برایتان بازگو کردم

    با عرض معذرت مبحث رفتار صحیح در مورد کولر ناقص ماند که ادامه می دهیم

    آرزو خوب می دونست، که شوهرش این کاره نیست، فقط و فقط نمی خواست، حس عجیب غرور مردانه ی او را زمین بزند.حامد، هم که خودش را مرد موفقی، فرض نموده بود، بعد از یک هفته، خودش پیش یک تعمیرکار رفت و از او خواست تا کولر را تعمیر کنه .آرزو هم وقتی کولر درست شد، لبخند را بر چهره ی حامد، مشاهده کرد .توجّه داشته باشید: هرگز غرور مرد را نشکنید –آن ها شاید اصلاً در کاری تجربه نداشته باشند، لکن نمی خواهند غرورشان بشکند-(مخصوصاً جلو شما زنان ).

  8. 5 کاربر از پست مفید چشمک تشکرکرده اند .

    چشمک (سه شنبه 06 دی 90), زینب خاتون (دوشنبه 25 شهریور 92)

  9. #5
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 21 بهمن 92 [ 18:58]
    تاریخ عضویت
    1390-2-30
    محل سکونت
    کرج
    نوشته ها
    620
    امتیاز
    4,643
    سطح
    43
    Points: 4,643, Level: 43
    Level completed: 47%, Points required for next Level: 107
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Social1 year registeredTagger Second Class1000 Experience Points
    تشکرها
    3,824

    تشکرشده 3,762 در 695 پست

    Rep Power
    75
    Array

    RE: رازهای موفقیت در زندگی زناشویی(در گوشی با خانمها)

    مردان دوست دارند از زبان زنان چه چیزی بشنوند؟

    مردان در محل کارشان استرس زیادی دارند. این استرس اخلاق و روحیه شان را تحت تاثیر قرار می دهدو چه کسی باید به آنها بگوید که باهوش هستند؟ انها انتظار دارند که این حرف را در محل کارشان بشنوند. مردان عاشق شنیدن این حرف هستند . بعضی اوقات از آنها تعریف کنید و به آنها بگویید که چقدر خوب و باهوش هستند.
    مردان در مورد پروژه های زیادی فکر می کنند. در باره ایده های جدید و می خواهند آنها را به عمل در آورند. مردان دوست دارند کارهای خاص انجام دهند. بعضی اوقات ، شکست می خورند و برخی اوقات هم موفق می شوند. در این زمان دوست دارند از زنان چه بشنوند؟بله ، تو مخترع خوبی هستی ، خلاقیت داری. تو همیشه یک ایده ای در ذهن داری و برای هر کاری یک راه حل؛ عجب مغزی داری!این حرفها به مردان کمک می کند تا شکست را فراموش کنند و روحیه شان را حفظ کنند.

    شما باید از بعضی از معیارهای مردان آگاه باشید ، آنهایی که قابل ملاحظه هستند. شاید مرد شما مرد جذابی باشد ، یا قدرت بدنی خوبی داشته باشد ، یا سخنران یا نویسنده توانایی باشد یا دیگر توانایی هایی داشته باشد که می توانید با ذکر کردن آنها برای مردتان به او بگویید که برای داشتن چنین چیزی به تو افتخار میکنم. مردان برای دوستان و همکلاسی ها یا همکاران مرد خود در مورد این معیارها اهمیتی قائل نمی شوند. پس اگر زنی به آنها این افتخار و ارزش را بدهد مردان حس میکنند که عاشق او شده اند!

    مردان به شما نیاز دارند تا بتوانند در این دنیا بامشکلات شان بجنگند ، مردان احتیاج دارند که شما آنها را مورد احترام قرار داده و برای او ارزش قائل شوید. مرد شما نیاز دارد بداند که برای شما مرد خوب و توانایی است. به او عشق و احترام و ارزشی که لیاقت آن را دارد بدهید.


  10. 7 کاربر از پست مفید چشمک تشکرکرده اند .

    چشمک (سه شنبه 06 دی 90)

  11. #6
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 21 بهمن 92 [ 18:58]
    تاریخ عضویت
    1390-2-30
    محل سکونت
    کرج
    نوشته ها
    620
    امتیاز
    4,643
    سطح
    43
    Points: 4,643, Level: 43
    Level completed: 47%, Points required for next Level: 107
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Social1 year registeredTagger Second Class1000 Experience Points
    تشکرها
    3,824

    تشکرشده 3,762 در 695 پست

    Rep Power
    75
    Array

    RE: رازهای موفقیت در زندگی زناشویی(در گوشی با خانمها)

    رفتار غلط:

    حامد و آرزو قرار است، امروز به فروشگاه بروند -چند تن ازصندوق دارهای این فروشگاه، مرد و چند تن زن هستند.آرزو و حامد، اجناس خود را انتخاب می کنند .وقتی موقع حساب کردن می شود، حامد به طرف صندوقی که یک زن صندوق دار آن است، می رود، (حامد، فقط به این دلیل، این صندوق را انتخاب کرد، که به آن ها نزدیک تر بود )آرزو که تا به حال با حامد می گفت و می خندید، فقط و فقط سکوت می کند –او حتی وقتی از فروشگاه بیرون می آیند، جواب سوالات حامد را فقط با تکان دادن سر نشان میده.حامد اصلاً دلیل رفتارهای آرزو را نمی دونه .به همین دلیل از او سوال می کنه: اتفاقی افتاده ؟ ! چرا ناراحتی ؟ ! نکنه از فروشگاه چیزی می خواستی بخری و فراموش کردی ؟ ! اگه می خوای فردا خودم برات می خرم.آرزو که از رفتار شوهرش خیلی ناراحته، باصدای بلند داد میزنه: لازم نکرده ! هیچ چیزهم نشده، دیگه هم حوصله ات را ندارم –می خوام آرامش داشته باشم ! ساکت باش حامد مات و مبهوت به رفتار آرزو نگاه می کنه ! آرزو، ادامه میده: دیگه هم لازم نکرده به فروشگاه بریم –از این به بعد از مغازه های کنار خیابان خرید می کنیم .

    رفتار صحیح:

    وقتی آرزو وحامد برای حساب کردن، از فروشگاه خارج می شدند، حامدراه خودش را دور می کنه و به آن صندوق آخر که یک مرد صندوق دار آن بود، می رود .آرزو، هم با یک تبسم و لبخند، کار او را تلافی کرد .وقتی به خانه بر میگشتند، آرزو میگفت: این فروشگاه خیلی فروشگاه خوبیه. هر وقت قصد خرید داشتیم، باید از این فروشگاه خرید کنیم .همه چیز هم داره .توجّه کنید: آرزو در رفتار اول ( که شوهرش برای حساب کردن به صنوق دار (زن )مراجعه کرد، اینگونه تصور کرد که" شوهرش برای او ارزشی قائل نیست، و تا کنون نتوانسته است، رضایت شوهرش را جلب کند –او با خودش میگه: نکنه از قیافه افتادم –نکنه این زن از من زیباتره –نکنه اخلاقش از من بهتر بود، که شوهرم پیش او رفت .او با خودش می گه: اگر هم این طوری بود، او حق نداشت جلو من به احساساتم توهین کنه .او حق نداره این موضوع را به من نشان بده –حتماً این کارش به این دلیل بود که به من ثابت کنه، تو دیگه برای من مهم نیستی –

    هشداری برای زنان:
    سعی کنید، به هر شکل ممکن، جلو همسرتان از مرد دیگری تعریف نکنید، یا نشان ندهید که مرد دیگری، می تواند جای او را برای شما بگیرد، )حتی اگر این موضوع با صحبت کردن با یک مرد دیگر متحقق شود )، زیرا همین امر به ظاهر ساده می تواند، مرد را لحاظ شخصیّتی، نابود کند .(اگراین رفتار را انجام داید، و فردای آن روز اوپیشنهاد طلاق داد و یا حتی سکته کرد، یا یک بیماری ناعلاج گرفت، اصلاً تعجّب نکنید!! )برای یک مرد، تنها آرزویش می تواند این باشد که: فردی به او تکیه کند، به همین خاطر وقتی همسرش وی را با مرد دیگری مقایسه کند او فکر می کند در نظر همسرش، او نیز مثل بقیه مردها می ماند به همین دلیل دیگر امیدی به زندگی با این زن نخواهد داشت .

  12. 10 کاربر از پست مفید چشمک تشکرکرده اند .

    چشمک (چهارشنبه 07 دی 90), زینب خاتون (دوشنبه 25 شهریور 92)

  13. #7
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 09 بهمن 92 [ 23:55]
    تاریخ عضویت
    1389-10-14
    نوشته ها
    2,085
    امتیاز
    11,615
    سطح
    70
    Points: 11,615, Level: 70
    Level completed: 92%, Points required for next Level: 35
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience Points10000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    12,283

    تشکرشده 12,256 در 2,217 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: رازهای موفقیت در زندگی زناشویی(در گوشی با خانمها)

    861010100 گرامی،

    ضمن تشکر از شما به خاطر قراردادن این مطالب در تالار،
    لطفاً منبع مطالب رو هم در این تاپیک، و هم در تاپیک دیگرتان ( رازهای موفقیت در زندگی زناشویی(در گوشی با آقایان) ) ذکر کنید.

    با تشکر.

  14. 5 کاربر از پست مفید hamed65 تشکرکرده اند .

    hamed65 (دوشنبه 12 دی 90), زینب خاتون (دوشنبه 25 شهریور 92)

  15. #8
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    یکشنبه 01 مرداد 91 [ 14:51]
    تاریخ عضویت
    1390-8-19
    نوشته ها
    104
    امتیاز
    1,442
    سطح
    21
    Points: 1,442, Level: 21
    Level completed: 43%, Points required for next Level: 58
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    102

    تشکرشده 94 در 53 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: رازهای موفقیت در زندگی زناشویی(در گوشی با خانمها)

    وای عزیزم چقدر درگوشی ات طول کشید.............بیشتر یک سخنرانی بود تا درگوشی ونصفشو خوابم برد....خوب فقط یک کلام می گفتی ختم کلام......شوهرت را دوست داشته باش وواسش بخون
    به گمونم دل دیونه من عاشقته
    عاشقه با همه جون با همه تن عاشقته..........

  16. کاربر روبرو از پست مفید مادلین تشکرکرده است .

    مادلین (یکشنبه 11 دی 90)

  17. #9
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 21 بهمن 92 [ 18:58]
    تاریخ عضویت
    1390-2-30
    محل سکونت
    کرج
    نوشته ها
    620
    امتیاز
    4,643
    سطح
    43
    Points: 4,643, Level: 43
    Level completed: 47%, Points required for next Level: 107
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Social1 year registeredTagger Second Class1000 Experience Points
    تشکرها
    3,824

    تشکرشده 3,762 در 695 پست

    Rep Power
    75
    Array

    RE: رازهای موفقیت در زندگی زناشویی(در گوشی با خانمها)

    نقل قول نوشته اصلی توسط hamed65
    861010100 گرامی،

    ضمن تشکر از شما به خاطر قراردادن این مطالب در تالار،
    لطفاً منبع مطالب رو هم در این تاپیک، و هم در تاپیک دیگرتان ( رازهای موفقیت در زندگی زناشویی(در گوشی با آقایان) ) ذکر کنید.

    با تشکر.
    سلام آقا حامد
    تشکر می کنم ازیادآوری شما چشم حتما در پست بعدی منابع را اعلام می کنم

    منابع:

    1.مردان مریخی، زنان ونوسی –جان گری –

    2.چرامردان دروغ می گویند و زنان گریه می کنند ؟ ! آلن وباربارا پیز-ترجمه: زهره مستی –قم –جام جم –چاپ اول 1389

    3.چرامردان گوش نمی دهند و زنان نمی توانند نقشه بخوانند –باربارا وآلن پیز –برگردان: ناهید رشید –نسترن گلدار –تهران –انشارات آسیم –چاپ سوم -1385

    4.آنچه زنان می خواهند مردان بدانند –باربارا دی آنجلس برگردان: نسترن گلدار –ناهید رشید –نشر آسیم –چاپ اول 1385

    5.مردان اززبان زنان، زنان از زبان مردان –میر مجید خلخالی زاویه –تهران- انتشارات روزنه –چاپ اول 1387

    6.رازهای مردان –دکتر هرب گلدبرگ (برگردان عباس چینی پروانه نفت چی –تهران –چاپ پنجم 1385-نشر آسیم

    7.مردانه بازی کن، زنانه پیروز باش –گیل اونز-مترجم: ویدا اسلامیه –چاپ اول -1380-کتابسرای تندیس –تهران

    نقل قول نوشته اصلی توسط مادلین
    وای عزیزم چقدر درگوشی ات طول کشید.............بیشتر یک سخنرانی بود تا درگوشی ونصفشو خوابم برد....خوب فقط یک کلام می گفتی ختم کلام......شوهرت را دوست داشته باش وواسش بخون
    به گمونم دل دیونه من عاشقته
    عاشقه با همه جون با همه تن عاشقته..........
    مادلین عزیز منظور ما از در گوشی ، یک صحبت کوتاه نیست حداقل زندگی خیلی فراتر از این صحبت هاست ، در گوشی که نوشتیم یعنی بیشتر ( آقا یا خانم ) ها توججججه کنند
    همه ما همسرانمان را دوست داریم و بارها و بارها در زندگی این کلمات را رد و بدل می کنیم و قبول دارم که این جملات هم معجزه های بسزایی دارند ولی بعضی مواقع با رفتار نادرست حتی این کلمات را فراموش می کنیم و موجب ناراحتی می شویم
    پس برای اینکه این جملات عاشقانه و دوست داشتنی بتوانند معجزه ی خود را نشان بدهند باید از یکسری رفتارها آگاهی داشته باشیم

  18. 5 کاربر از پست مفید چشمک تشکرکرده اند .

    چشمک (سه شنبه 13 دی 90)

  19. #10
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 21 بهمن 92 [ 18:58]
    تاریخ عضویت
    1390-2-30
    محل سکونت
    کرج
    نوشته ها
    620
    امتیاز
    4,643
    سطح
    43
    Points: 4,643, Level: 43
    Level completed: 47%, Points required for next Level: 107
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Social1 year registeredTagger Second Class1000 Experience Points
    تشکرها
    3,824

    تشکرشده 3,762 در 695 پست

    Rep Power
    75
    Array

    RE: رازهای موفقیت در زندگی زناشویی(در گوشی با خانمها)

    یک طنز واقعی: صحبت کردن


    یک مرد کمدین می گوید: یک بارشش ماه تمام با همسرم حرف نزدم، زیرا نمی خواستم صحبت های وی را قطع کنم!!
    آناتول فرانس، داستان نویس فرانسوی می گوید: ما داروهایی برای به حرف آوردن زنان داریم، امّا هنوز هیچ دارویی برای ساکت کردن آن ها نداریم .
    مک کینی هوبارد، روزنامه نگار و طنزپرداز آمریکائی نیز میگوید: من هر وقت در جایی می خوانم که یک زن مصاحبه ی کوتاهی انجام داده است، تعجّب می کنم که اوچطور توانسته است، کوتاه صحبت کند .
    امّاتوجّه داشته باشید؛ درست بر خلاف زنان، مردان وقتی استرس یا مشکلی ذهنشان را درگیر می کند، سعی می کنند با سکوت خود را آرام کنند، در چنین مواقعی می بینید که مرد با گوشه گیری سعی بر آرامش دارد، اگر در چنین مواقعی، سر به سر مردان گذاشتید، یا مدام با آن ها از خاله و عمه ومادرجانتان صحبت کردید، یا حتی از او خواستید مشکلش را با شما در میان بگذارد، هر رفتاری از وی دیدید، تعجّب نکنید


    زنگ خطر:
    مردان صحبت کردن را زیاد دوست ندارند، خواهشاً به آنان زور نگویید –لکن توجّه داشته باشید که اگر مردی زیاد حرف نزد، این هرگز به این معنا نیست که وی، شما را دوست ندارد.جالب است وقتی مرد با استرسی مواجه می شود، ساکت می شود، درِ اتاقش را قفل می کند، به یک نقطه زُل می زند و مدام از شما زنان تقاضا می کند، ساکت شوید –
    به داستان توجّه کنید:
    رفتار غلط:
    حامد برای یک ماه دیگر یک چک بانکی، داده و امروز به علتی، به این نتیجه رسیده است، که نمی تواند این پول را تهیه کند، لذا با ناراحتی به خانه می آید –وقتی حامد وارد خانه می شود، آرزو شروع می کند: امروز چرا ناراحتی ؟ ! حامد پاسخ می ده: چیزی نیست –آرزو ادامه می ده: ما زن و شوهریم، ما نباید چیزی را از هم مخفی کنیم –حامد پاسخ میده: گفتم چیزی نشده ! آرزو دوباره ادامه می ده: نه انگار تو من را غریبه می دونی –و الا ما باید مشکلاتمون را با هم حل و فصل کنیم –حامد با صدای بلند داد می زنه: اصلاً نمی خوام باهات حرف بزنم –ولم کن –می خوام راحت بمیرم –آرزو بسیار متعجّب می شه، با خودش زمزمه می کنه: آخه من که چیزی به او نگفتم –چرااو ناراحت شد ! نکنه من را دوست نداره –نکنه زیرسرش بلند شده و هزار نکته ی بی ربط و بی معنای دیگرکه مدام زن ها در فکر خود آن ها را مرور می کنند .

    رفتار صحیح:

    حامد با ناراحتی به خانه می یاد –آرزو متوجّه شده، که حامد ناراحته، ولی اصلاً به روی خودش نمی یاره، که چرا او ناراحته؟ ! به او خسته نباشید می گه و با او هیچ حرف دیگه ای نمی زنه .حامد با همان حال به اتاقش می ره و پس از یک ساعت از اتاقش بیرون می یاد، ولی تغییر در رفتار وی کاملاً مشهود است .آرزو در این یک ساعت به او اجازه داد، تا او با مشکلش دست و پنجه نرم کند –آرزو خوب می دانست که اگر با او کم ترین صحبتی پیرامون مشکلش می کرد، مشکل وی را دو چندان می کرد (یکی از آن ها مشکل خودش و دیگری جواب پس دادن به صحبت های آرزو –)

    یک نکته :

    وقتی یک مرد ازمشکلات خود صحبت می کند، استرس وارده بر وی، افزایش می یابد، این در حالی است که وقتی یک زن در موردمشکلش صحبت می کند، استرس وارده بر وی کاهش می یابد.

    تحقیقات
    جالب است بدانید از نظر مطالعات جامعه شناسی و تحقیقات به عمل آمده وقتی یک مرد در مورد مسائل شخصی و خصوصی خود با فردی صحبت می کند، تا شب خود رامی خورد و به خود توهین می کند که من چرا به خود اجازه دادم مسائل خصوصی خود رابا دیگران در میان بگذارم، این در حالی است که وقتی یک زن خصوصی ترین مسائل زندگی خود رادر اختیار دیگران می گذارد، نه تنها ناراحت نمی گردد بلکه، احساس آرامش می کند –زن در چنین جایی احساس می کند استرس به عمل آمده رابا دیگران تقسیم کرده است –شاید شنیدن این جمله مردان برای زنان یک نوع عادت باشد (چرا این قدر به دیگران اطمینان می کنی ؟ ! )به همین خاطر دیگر به این توصیه ها توجّه نمی کنند !!

  20. 5 کاربر از پست مفید چشمک تشکرکرده اند .

    چشمک (چهارشنبه 14 دی 90)


 
صفحه 1 از 3 123 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. رابطه جنسی پیش از ازدواج و تاثیر آن بر کیفیت زناشویی
    توسط شیدا. در انجمن ارتباط دختر و پسر(عشق)
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: دوشنبه 07 اردیبهشت 94, 17:32
  2. پاسخ ها: 18
    آخرين نوشته: یکشنبه 20 مهر 93, 20:53
  3. رازهای موفقیت در زندگی زناشویی( در گوشی با آقایان)
    توسط چشمک در انجمن شوهران و زنان از یکدیگر چه انتظاراتی دارند
    پاسخ ها: 22
    آخرين نوشته: سه شنبه 13 تیر 91, 21:23
  4. مدیریت روابط زناشویی پس از مراسم عروسی
    توسط keyvan در انجمن مقالات و مطالب آموزشی در مورد خانواده
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: جمعه 21 مرداد 90, 12:37
  5. اهمیت هوش عاطفی در حفظ پیوندهای زناشویی
    توسط من همسفرم در انجمن مقالات و مطالب آموزشی در مورد خانواده
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: یکشنبه 30 فروردین 88, 08:22

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 20:16 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.