به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: گریه کودک

  1. #1
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 20 دی 91 [ 22:24]
    تاریخ عضویت
    1387-7-22
    نوشته ها
    227
    امتیاز
    5,482
    سطح
    47
    Points: 5,482, Level: 47
    Level completed: 66%, Points required for next Level: 68
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    932

    تشکرشده 968 در 217 پست

    Rep Power
    38
    Array

    گریه کودک

    آيا به محض آنکه کودک شروع به گريه کرد بايد او را بغل کنيم؟

    نوزادان در سه ماهه اول زندگي خيلي گريه مي‌کنند چون مي‌خواهند به شما نشان دهند که به شما نيازمندند. تنها راه ساکت‌کردن گريه نوزاد، راضي‌کردن فوريش است. او را بغل کنيد و شير دهيد. هرچه بيشتر در اين سن به نيازهايش جواب دهيد، بيشتر حس امنيت مي‌کند و آرام‌تر خواهد بود. وقتي توجه کودک کم‌کم به محيط جلب شد مي‌توانيد براي ساکت‌کردنش با او صحبت کنيد، آواز بخوانيد يا با دست‌هايش بازي کنيد.

    آيا گريه کودک هميشه نشانه درد و ناراحتي اوست؟

    وقتي آدم بزرگ‌ها گريه مي‌کنند معمولا بدين معناست که غمگينند اما وقتي يک نوزاد گريه مي‌کند نشانه نااميدي او از زندگي نيست. وقتي نوزادي گريه مي‌کند يعني گرسنه است، پوشکش را خيس کرده، دلش درد مي‌کند يا حتي نياز به آغوش و نوازش شما دارد.

    آيا بغل‌کردن بيش از اندازه، کودک را لوس مي‌کند؟

    پيش از يک سالگي هيچ عاملي سبب لوس‌شدن کودک نمي‌شود وقتي يک کودک لوس مي‌شود که چيزي را که نياز ندارد، مدام به او بدهيد. يک نوزاد وقتي گريه مي‌کند که ما به نيازهايش پاسخ ندهيم، گريه تنها راهي است که او مي‌تواند با شما گفت‌وگو کند. اگر در اين سن به اين بهانه که کودکم لوس و بغلي مي‌شود به گريه‌اش پاسخ ندهيد و تنهايش بگذاريد، حس ناامني خواهد کرد و اعتمادش به شما و خودش سلب مي‌شود.

    آيا خوب است با گريه کودک فورا به او شير بدهيم يا پستانک در دهانش بگذاريم؟

    شير کودک را آرام مي‌کند اما اجازه ندهيد سينه مادر جايگزين شصت او شود. در اين صورت نوزاد مدام شب‌ها براي شيرخوردن شما را بیدار و درنهایت بيمار خواهد کرد.

    از چه زماني بايد به گريه کودک کمي بي‌توجه بود؟

    از 3 ماهگي به بعد کودک کمتر گريه مي‌کند. از اين به بعد کودک مي‌خواهد با حرکات بدن و جيغ خواسته‌هايش را به مادر بفهماند. گريه‌هاي شبانه کم‌کم تمام مي‌شوند. مادر از اين به بعد از نوع جيغ کودکش مي‌تواند بفهمد او گرسنه است، عصباني است، نياز به محبت دارد يا مي‌خواهد بخوابد. از اين پس ديگر لازم نيست به سرعت به سمت کودک برويد. در عوض اگر واقعا جيغ کودکتان از روي درد يا ناراحتي است از او غافل نشويد.

    چقدر منتظر بمانيم که کودک گريه کند و خود آرام شود؟

    هر قدر تحمل داريد. اغلب والدين حتي پس از يک سالگي اجازه نمي‌دهند کودک‌شان خيلي گريه کند و خود او را آرام مي‌کنند. در دو حالت توصيه مي‌شود اجازه دهيد کودک گريه کند تا خود آرام شود: در هنگام خوابيدن و هنگامي که به هيچ وجه نمي‌توانيد آرامش کنيد. هرگاه احساس کرديد در برابر ساکت‌کردن نوزادتان ناتوانيد، بهترين کار اين است که او را به پدرش بسپاريد.

    بهترين روش براي آرام‌کردن کودک چيست؟

    کودکان قدرت زباني عالي ندارند پس مجبورند گريه کنند. پذيرفتن اين موضوع به شما کمک مي‌کند بتوانيد گريه کودکتان را راحت‌تر تحمل کنيد. وقتي نوزادتان گريه مي‌کند به او نشان دهيد که متوجه گريه او هستيد. جملات پراحساس را در گوشش زمزمه کنيد تا آرام شود. در اکثر موارد قدرت اراده و پايداري مادر سبب مي‌شود کودک دست از گريه برداشته و آرام شود.

    آيا بعضي از نوزادان بيشتر از ديگران گريه مي‌کنند؟

    بله. برخي نوزادان حساس‌ترند و به کوچک‌ترين سر و صدايي عکس‌العمل نشان مي‌دهند يا وقتي لباس را از تنشان درمي‌آوريد يا لباس به تنشان مي‌کنيد مي‌زنند زير گريه. اين جزيي از ذات کودک شماست و راه حلي ندارد.

    آيا درست است وقتي کودک گريه مي‌کند، او را تنها بگذاريم؟

    خير. اگر او در خلوت مدام گريه کند، حس مي‌کند به او اهميت نمي‌دهيد و اين موضوع در بزرگسالي روي روان او تاثير مي‌گذارد. به کودکتان بفهمانيد که گريه او را مي‌بينيد ولي ترجيح مي‌دهيد کاري را بکنيد که برايش بهتر است.

    در صورتي که تحمل گريه کودک را نداريم چه بايد بکنيم؟

    اين موضوع در سه ماهه اول پس از زايمان کاملا طبيعي است. به هم ريختگي رواني و احساسي، خستگي‌هاي مفرط جسمي، وظايف سنگين مادري و... شما را به شدت تضعيف مي‌کند. مادران در اين زمان به قدري حساس‌اند که کوچک‌ترين موضوع آنها را به گريه مي‌اندازد و به محض ديدن گريه کودک چون تحمل ندارند او را بغل کرده سعي مي‌کنند آرامش کنند. طي چند ماه وضعيت بدني شما به حالت‌ عادي برگشته و مادر کمي از فرزندش فاصله مي‌گيرد.

    آيا اين موضوع درست است که کودکان شب‌ها بيشتر گريه مي‌کنند؟

    بله. اين گريه‌ها والدين را مضطرب مي‌کند و والدين مي‌ترسند مبادا کودک درد شديدي داشته باشد. اما نگران نشويد کودکان با اين کار اضطراب‌هاي روزانه را از خود دور می کنند



    منبع این مقاله از سایت
    "وقت طرب" از اقای محسن بهشتی پور

  2. کاربر روبرو از پست مفید هاله نو تشکرکرده است .

    هاله نو (یکشنبه 20 آذر 90)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 02:24 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.