به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 26 آبان 94 [ 22:44]
    تاریخ عضویت
    1389-7-11
    نوشته ها
    153
    امتیاز
    4,871
    سطح
    44
    Points: 4,871, Level: 44
    Level completed: 61%, Points required for next Level: 79
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    803

    تشکرشده 795 در 162 پست

    Rep Power
    29
    Array

    تست شش ستاره جهت محك زدن يك دوست حقيقي

    تست شش ستاره جهت محك زدن يك دوست حقيقي
    علاقه
    يك معيار مهم كه به واسطه آن مي توان يك دوست حقيقي را محك زد اين است كه وي چقدر به مسائل زندگي شما علاقه مند است؟ براي مثال موضوع مهمي را كه درزندگي شما در جريان است با وي در ميان بگذاريد و ببنيد كه آيا با شما تماس مي گيرد تا جريان را دنبال كند و از چند و چون اوضاع با خبر شود؟ اگر اين كار را نكرد شما به او تلفن بزنيد و ببينيد كه آيا موضوع را پيش مي كشد؟ سرانجام اگر به اين ترتيب نيز او به موضوع اشاره نكرد خودتان به طور غير مستقيم به موضوع اشاره كنيد ببنيد كه آيا اصلاً آن موضوع را كه قبلاً به وي گفته ايد به ياد مي آورد؟

    وفاداري

    رازي را درباره يك دوست مشترك با او در ميان بگذاريد(اما پيش از اين حتماً از دوست مشترك خود براي افشاي رازش اجازه بگيريد) ببينيد كه آيا اين موضوع را به وي مي گويد يا خير. دوستان حقيقي براي اعتماد در دوستي ارزش قائل اند.

    غرور
    هر كس مي تواند شما را به شادي و خوش باشي ترغيب كند زيرا در اين صورت خودش نيز احساس شادماني مي كند. اما ببينيد كه چه كسي هنگامي كه در كار خود موفقيت كسب مي كنيد به شما تبريك گفته و خوشحال مي گردد. دوستان حقيقي شما كساني هستند كه از موفقيتتان احساس غرور و شادي مي كنند و به آن رشك نمي ورزند. ببينيد كه آيا دوستتان هنگامي كه موفقيت و ترفيع كسب كرده ايد به سراغتان مي آيد؟ افراد بي شماري وجود دارند كه هنگام مصيبت و بدبختي مايل اند به ما دلگرمي بدهند و ما را به شادي تشويق كنند اما سخت تر مي توان كسي را پيدا كرد كه هنگامي كه پيشرفت و ترقي كرده ايم به ما تبريك بگويد.

    صداقت
    دوست حقيقي شما فردي است كه معايبتان را به شما گوشزد كند، حتي اگر بدين واسطه شما از وي مكدر شويد. او تمايل دارد كه خودتان را اصلاح كنيد. آيا دوستتان انتقادي از شما به عمل مي آورد كه به صلاحتان است، حتي اگر بداند كه ممكن است بدين واسطه از وي رنجيده خاطر شويد؟

    احترام
    به دوست خود بگوييد كه اتفاق جالبي- چيزي كه جنبه مثبت داشته باشد- در زندگي شما در حال وقوع است اما شما ترجيح مي دهيد كه در حال حاضر درباره آن توضيح ندهيد و ببنيد كه آيا او اصرار دارد كه آن را برايش فاش كنيد؟ ميان كنجكاوي و علاقه تفاوت زيادي وجود دارد. اگر او بايد بداند، او تنها به فضولي يا در اصطلاح عاميانه به خاله زنكي علاقه مند است و نه به شما. يك دوست خوب براي خواسته هاي شما احترام قائل است و به شما فرصت مي دهد(در حال حاضر) ممكن است هر ازچند گاهي موضوع را پيش بكشد زيرا به آن علاقه مند شده اما اگر به صراحت عنوان كرده باشيد كه مايل نيستيد در حال حاضر درباره ي آن حرف بزنيد مرتب به شما فشار وارد نمي كند كه آن را فاش كنيد. علت آن كه گفتيم راز شما بايد جنبه مثبت داشته باشد و نه منفي اين است كه اگر يك دوست واقعي احساس كند كه واقعه ناگواري در زندگيتان در جريان است اصرار دارد كه هم اكنون به آن پي ببرد زيرا نگران شماست. پس از آنجايي كه شما نمي خواهيد دوستتان را به اين طريق محك بزنيد نبايد راز شما جنبه منفي داشته باشد.

    فداكاري
    آيا او دوست دارد به خاطر رضايت شما از چيزي دست بكشد؟ آيا منافع و خوشبختي خود را فداي خوشبختي شما مي كند؟ آيا به شما امر و نهي مي كند؟ آيا كلمه سازش در لغت نامه زندگي او گنجانده شده است؟ هنگامي كه منافع مردم در خطر باشد اكثر ايشان تلاش مي كنند كه شما را از سر راه خود بردارند. دقت كنيد كه آيا او كسي است كه به منافع هر دو شما توجه دارد يا تنها به فكر منافع خويش است.

    اگر فرد مورد نظر شما چهار يا بيش از چهار مورد از تست شش ستاره فوق را با موفقيت سپري كرد احتمالاً دوست خوبي است و مي توانيد روي او حساب كنيد. اگر در سه مورد يا كمتر امتياز كسب كرد به احتمال زياد بايد در دوستي خود با وي دقت بيشتري داشته باشيد يا با او در اين باره گفتگو كنيد. البته اگر هر كسي در زندگي خود مشغله زيادي داشته باشد به طور ناخودآگاه آشفته و بي تفاوت خواهد شد بنابراين بهترين راه اين است كه براي سنجش دوست خود از طريق تست شش ستاره تنها به يك دوره بيست و چهار ساعته اكتفا نكنيد و يك محدوده زماني بيشتري براي آن در نظر بگيريد.




    دكتر ديويد ليبرمن
    ترجمه ي امير حسين مكي

  2. 3 کاربر از پست مفید raha تشکرکرده اند .

    mercedes62 (شنبه 16 آذر 92), raha (جمعه 16 دی 90)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. هر روز، داستان يك ضرب المثل!
    توسط shabe barooni در انجمن داستان و حکایت آموزنده
    پاسخ ها: 14
    آخرين نوشته: چهارشنبه 15 آبان 92, 07:47
  2. دوست دارم شوهرم مستقل باشد و مثل يك مرد رفتار كند!
    توسط MMAASS در انجمن اختلاف و دعوا با خانواده همسر
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: جمعه 13 اردیبهشت 92, 12:43
  3. يك داستان بي مزه
    توسط arix در انجمن سرگرمی و تفریح
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: چهارشنبه 14 اردیبهشت 90, 12:22
  4. يك داستان واقعي (شبي از آن رابي )
    توسط sayehhaye_mah در انجمن داستان و حکایت آموزنده
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: سه شنبه 20 اسفند 87, 17:57
  5. خصوصیات يك دوست خوب
    توسط hossein.tajalla در انجمن مقالات و مطالب آموزشی در مورد خانواده
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: یکشنبه 12 آبان 87, 10:41

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 05:35 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.