به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 28 آذر 99 [ 01:10]
    تاریخ عضویت
    1387-2-31
    نوشته ها
    1,208
    امتیاز
    22,636
    سطح
    93
    Points: 22,636, Level: 93
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 714
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Tagger Second ClassVeteranSocial10000 Experience Points
    تشکرها
    6,336

    تشکرشده 3,618 در 912 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    141
    Array

    هنر در اکنون زندگی کردن!

    اگر باور داشته باشیم که همه دارایی و ثروت ما همین لحظه ای است که اکنون در آن قرار داریم، شاید به گونه ای دیگر رفتار کنیم. البته مهمترین نکته برای دستیابی به این حالت، داشتن آرامشی ذهنی است. اینکه این آرامش ذهنی و روانی چطور به دست می آید، مهم است.

    گذشته همان دیروزی است که پر از خاطرات و حوادث تلخ و شیرین است و فردا زمانی است که هر چیزی ممکن است در آن وجود داشته باشد که هیچ کدام از ما نسبت به آن آگاهی نداریم. اکنون زمانی است که همه ما در آن قرار داریم و باید باور کنیم که کلید خوشبختی ما در همین لحظات قرار گرفته است. به نظر می رسد کودکان بسیار بیشتر از بزگسالان در حال زندگی می کنند.آنها به گونه ای غرق در اعمال و رفتارهای روزمره شان می شوند که گویا همه چیزشان در همان بازی محدود و اسباب بازیهایی که دارند،خلاصه شده است. اما وقتی دوران کودکی تمام می شود و به تدریج وارد دنیای بزرگسالی می شوید، اولین چیزهایی که می آموزید هنر نگران بودن و استرس داشتن و فکر کردن است. ما به مشکلات گذشته و نگرانیهای آینده، اجازه می دهیم که در زمان حال جمع شوند و دلایل ناراحتی ما را فراهم کنند.

    در بسیاری از مواقع با اراده و اختیار خود، لذت ها و خوشی هایمان را به تاخیر می اندازیم به این امید که آینده بهتر از حال خواهد بود.

    حال و روز یک دانش آموز مدرسه ای را تصور کنید که تا وقتی مجبور به رفتن به مدرسه است همیشه تصور می کند اگر روزی رسد که مجبور به آمدن به مدرسه نباشد، آن روز بهترین روز است. بعد از این مرحله تمام آرزویش ورود به دانشگاه است. وقتی وارد دانشگاه می شود فکر می کند که اگر شغلی مناسب داشته باشد خوشبخت می شود. شغل را هم پیدا می کند اما هنوز به احساس خوشبختی نرسیده چون تکمیل این مسئله را در تشکیل خانواده،خرید مسکن،بچه دار شدن و.....می بیند و تا زمانی که به تمامی این ها نرسیده است، خوشحالی خود را به نوعی به تاخیر می اندازد. به این ترتیب تا به خودش بیایید متوجه می شود که جوانی از دست رفته و چیزی از عمرش باقی نمانده است در حالی که او تمام زندگی اش را با در سر داشتن افکار و آرزوهای مختلف برای آینده، هدر داده است.

    بپذیرید و باور داشته باشید که برای شاد بودن باید با حال زندگی کرد و به جلو حرکت کرد. به جای اینکه بیشتر به فکر برنامه ریزی آینده باشید به خوشی های حال خود بهای بیشتری دهید

    بهتر است کمی فکر کنید تا ببینید داستان زندگی شما نیز به آنچه گفته شد شباهتی دارد یا نه؟ آیا شما هم جزو آن دسته از افراد هستید که زندگی شاد و خوشحالی اکنون خود را به آینده موکول می کنند؟

    بپذیرید و باور داشته باشید که برای شاد بودن باید با حال زندگی کرد و به جلو حرکت کرد. به جای اینکه بیشتر به فکر برنامه ریزی آینده باشید به خوشی های حال خود بهای بیشتری دهید.

    چندی پیش در امریکا تحقیقاتی صورت گرفته بود با این هدف که مشخص شود مدت زمان مفیدی که یک پدر از طبقه ی متوسط جامعه با فرزندانش دارد، چقدر است. برای این موضوع به لباس افراد مورد آزمایش، میکروفونی نصب کردند که از این طریق به کنترل چگونگی ارتباط پدر با فرزندان بپردازند.

    طبق یافته های به دست آمده میانگین زمان مفیدی که یک پدر با فرزندانش داشت، 37ثانیه در روز بود. بی تردید این پدر نقشه های بزرگی داشته تا وقت بیشتری را در کنار فرزندانش بگذراند. مانند اینکه وقتی ساختن خانه به اتمام رسید، زمانی که فشار کاری ام کمتر شد، وقتی بتوانم پس انداز بیشتری داشته باشم و...

    نکته قابل توجه این است که برای هیچ یک از ما تضمینی وجود ندارد که فردا در این دنیا باشیم یا نه، که اگر اینطور فکر کنیم زمان حال، تنها سرمایه ای است که در دست داریم.

    هنر زیستن در اکنون، می تواند معنای دیگری هم داشته باشد و آن این است که از انجام کارهایتان لذت ببرید و تنها در جستجوی هدف نهایی نباشید. می توانید از قدم زدن در هوای آزاد و یا شنیدن صدای پرندگان، لذت ببرید. زیستن در زمان حال به معنای دلپذیر کردن لحظه ها و ثانیه های موجود، به جای دور کردن آنهاست. حق انتخاب با شماست که از لحظه لحظه ی زندگی واقعا لذت ببرید یا اینکه آنرا به زمان دیگری موکول کنید.
    ---------------------------------------------------
    منبع : فاطمه ناظم زاده
    بخش خانواده ایرانی تبیان

  2. 4 کاربر از پست مفید del تشکرکرده اند .

    del (دوشنبه 05 دی 90)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 15:23 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.