به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1

موضوع: حسادت

  1. #1
    مدیران انجمن آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 30 خرداد 02 [ 12:14]
    تاریخ عضویت
    1388-7-01
    محل سکونت
    همین حوالی
    نوشته ها
    2,572
    امتیاز
    64,442
    سطح
    100
    Points: 64,442, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 25.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocialRecommendation Second ClassTagger First Class50000 Experience Points
    تشکرها
    13,202

    تشکرشده 14,121 در 2,560 پست

    حالت من
    Mehrabon
    Rep Power
    305
    Array

    حسادت

    همه ما در دورانی از زندگی خود حسادت را تجربه كرده ایم حتی دلیل حسادتمان را هم می دانسته ایم و احساسی را كه بعد از آن به ما دست داده است، خوب به یاد داریم. طبق نظر روان شناسان، حسادت واكنش پیچیده ای است و زوجین وقتی آن را بروز می دهند كه حس كنند رابطه با ارزش آن ها مورد تهدید قرار گرفته یا كیفیت این رابطه به خطر افتد.
    برعكس غبطه خوردن كه فرد فقط در حسرت دیگران به سر می برد، حسادت همیشه با ترس از دست دادن شریك زندگی همراه است و فرد به دلیل وحشت زیاد، واكنش علنی از خود نشان می دهد. به حسادت یك واكنش پیچیده می گویند و علت این است كه حسادت شامل دامنه گسترده ای از احساسات، افكار و رفتارهاست.
    احساساتی مثل درد، عصبانیت، خشم و غضب، اندوه، حسرت، ترس و احساس حقارت، افكاری مثل رنجش خاطر، سرزنش، مقایسه با رقیب، نگرانی درباره ظاهر خود و ترحم نسبت به خود و نیز رفتارهایی مثل غش كردن، لرزش و تعریق، ابراز سوالات مغایر هم و به دنبال اطمینان خاطر بودن، واكنش های تهاجمی و حتی خشونت را می توان به حسادت نسبت داد.

    ● حسادت، آفت زندگی
    حسادت در زندگی مشترك حكم شمشیری دو لبه را دارد. در رابطه ای كه احساس حسادت خفیف است و هر از گاه بروز می كند. به زن و شوهر یادآوری می شود كه هیچ وقت دیگران را به خودشان ترجیح ندهند و همیشه محور اهمیت همدیگر باشند. حسادت معقول و ملایم، زوجین را تشویق به تحسین یكدیگر می كند كوششی هوشیارانه داشته باشند كه همسرشان همیشه احساس باارزش بودن داشته باشد.
    این جور حسادت ها احساسات آن ها را نسبت به هم تقویت و عشق آن ها را محكم تر می كند. در اصل با این حس حسادت خفیف، زن یا شوهر سعی می كنند معیارهای دلخواه همسرشان و در پی آن، دل او را به دست بیاورند؛ اما اگر حسادت شدید یا غیرمنطقی باشد، داستان كاملاً متفاوت است. گاهی احساس حسادت از حد خود بیشتر می شود، چون طرف مقابل حد و حدودش را رعایت نكرده است.

    ● اعتراف سخت است
    اگر شما در شمار زن و شوهرهای حسود هستید، باید صادقانه آن را بپذیرید تا بتوانید مشكل را برطرف كنید. غلبه بر حسادت نیاز به صبر دارد. اگر حس می كنید ریشه حسادت شما به دوران بچگی برمی گردد، بهتر است حتماً مشاوره داشته باشید. یك سری نكات كاربردی برای آدم های حسود وجود دارد كه بهتر است شما به آن ها توجه كنید، چون حسادت دائمی و شدید آفتی است كه ممكن است زندگی مشترك را نیز از بین ببرد.
    ● اگر همسرتان حسود است
    داشتن همسر حسود واقعاً آزاردهنده و خسته كننده است. برای تحمل این وضع باید نكاتی را درنظر بگیرید: به مشكل مورد نظر طور دیگری نگاه كنید. یادتان باشد در زندگی مشترك، حسادت نشانه ای از عشق است. اگر همسرتان برای زندگی مشترك شما ارزش قائل نبود، چنین مشكلی پیش نمی آمد و حسادتی در او دیده نمی شد. به جای این كه حالت تدافعی به خودتان بگیرید، سعی كنید او را درك كرده و حمایت كنید.
    ● مواظب رفتارتان باشید
    اگر می دانید رفتارهای خاصی از طرف شما باعث بروز حسادت در همسرتان می شود، دست كم تا زمانی كه مشكل برطرف شود، این رفتارها را تغییر دهید. بعد سر فرصت با هم صحبت كنید تا در این باره به توافق برسید. اگر رفتاری قابل تغییر نیست هرگز به همسرتان قول تغییر آن را ندهید.
    ● در همسرتان اعتماد ایجاد كنید
    از هر فرصتی استفاده كنید تا به همسرتان بگویید چقدر به او علاقه مند هستید و فقط به او تعلق دارید. درباره آینده با او صحبت كنید و همیشه از روزهای درخشانی كه در آینده وجود دارد، صحبت كنید.
    فریده آقازاده طارانی
    روزنامه جوان

  2. 5 کاربر از پست مفید بالهای صداقت تشکرکرده اند .

    گوش ماهی (پنجشنبه 13 آذر 93), بالهای صداقت (یکشنبه 30 مرداد 90)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 19:20 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.