به انجمن خوش آمدید
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 , از مجموع 4
  1. #1
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 06 مهر 90 [ 10:04]
    تاریخ عضویت
    1388-10-03
    نوشته ها
    269
    امتیاز
    3,717
    سطح
    38
    Points: 3,717, Level: 38
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 83
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    890

    تشکرشده 902 در 220 پست

    Rep Power
    35
    Array

    Exclamation تکنیک توقف فکر

    اختلال ترس و نشانه های اضطراب که اغلب با آن همراه است، همواره می تواند وارد زندگی شود. وقتی حملات ترس یا نگرانی اتفاق می افتند، نشانه های جسمانی معمولاً ترس و دست پاچگی و سردرگمی می‌باشند. این به نوبه خود منجر به تمرکز بر روی نگرانی و شک و تردید می‌شود. ممکن است شما ندانید که در میان این نشانه ها چه کاری می توانید انجام دهید یا اینکه ممکن است شما متقاعد شده باشید که از بعضی فعالیت های خاص به طور کامل دوری کنید. در این حالت ممکن است شما در زیر باری از نگرانی ها و افکار و احساسات منفی غرق شده باشید و در طول روز تمام فکر شما را به خود مشغول کرده باشند.

    بسیاری از متخصصان اعتقاد دارند که افکار شما، احساسات و رفتار شما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. به عنوان نمونه اگر فکر شما بر روی نگرانی یا شک متمرکز شده باشد، احتمالاً احساس ناتوانی، اضطراب و یا عدم اعتماد به نفس در شما به وجود می‌آید. بنابراین رفتار شما آینه تفکرات شماست. از امتحان چیزهای جدید اجتناب می کنید و یا در فعالیت هایی که از آنها قبلاً یک بار لذت برده اید شرکت نمی کنید. البته این بدان معنا نیست که در پشت علائم نگرانی شما تنها افکار شما قرار گرفته اند، عوامل زیست محیطی، محیطی و عواملی دیگری هم می توانند در این نگرانی سهیم باشند.

    تکنیک توقف فکر چیست؟

    یک روش سریع و موثر که می تواند در رهایی از افکار منفی و نگرانی ها به شما کمک کند تکنیک توقف فکر نامیده می‌ شود. اساس این روش اینست که زمانی که افکار منفی تکرار شونده، غیر ضروری و تحرف کننده را تجربه می کنید آگاهانه به آنها فرمان "ایست" دهید و بعد از آن افکار منفی را با یک چیز مثبت تر و واقعی تر جایگزین کنید.

    چرا تکنیک توقف فکر کارایی دارد؟
    اساس اینکه چرا تکنیک توقف فکر کارایی دارد بسیار ساده است. قطع افکار مزاحم و غیر ضروری با دستور "ایست" به عنوان یک یادآوری و وسیله ای برای منحرف کردن افکار مزاحم استفاده می‌شود. اختلال هراس و افکار وسواسی تمایل به تکرار و تکرار در ذهن دارند و اگر جلوی آنها گرفته نشود به صورت خودکار و مکرر اتفاق می افتند. هنگامی که از تکنیک توقف فکر استفاده می‌کنید از زنجیره افکار ناسالم آگاه می شوید و از توجه شما به عادات فکری مخرب و تکراری کاسته می‌شود.
    استفاده از این تکنیک باعث می‌شود احساس کنید که بر افکارخود کنترل دارید و هنگامی که با اظهارات مثبت و اطمیانان بخش ادامه پیدا کند شما در حال شکستن عادت افکار منفی و تقویت اعتماد به نفس هستید.



    http://panicdisorder.about.com/od/livingwithpd/a/thoughtstopping.htm

    در ادامه دستورالعملی برای توقف فکر آورده خواهد شد.

  2. 35 کاربر از پست مفید green تشکرکرده اند .

    green (یکشنبه 23 مهر 91), Hamid_r (دوشنبه 29 اردیبهشت 93), Mirsal (شنبه 07 اردیبهشت 92), فاطمه بانو (چهارشنبه 15 مهر 94), یه تنهای خسته (جمعه 14 آذر 93), ندای درون (یکشنبه 20 اسفند 91), هلیاجون (شنبه 17 بهمن 94), میشل (جمعه 06 مرداد 96), آخیش (شنبه 17 مرداد 94)

  3. #2
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 06 مهر 90 [ 10:04]
    تاریخ عضویت
    1388-10-03
    نوشته ها
    269
    امتیاز
    3,717
    سطح
    38
    Points: 3,717, Level: 38
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 83
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    890

    تشکرشده 902 در 220 پست

    Rep Power
    35
    Array

    RE: تکنیک توقف فکر

    تمرین

    درجه سختی: بسیار آسان!
    زمان مورد نیاز: 15 دقیقه، چندین بار در روز



    دستورالعمل:

    1- شناسایی افکار تنش زا
    با شناسایی افکار آزاردهنده و غیر ضروری خود شروع کنید. افکاری که باعث ایجاد ناراحتی برای شما می شوند را بنویسید و یکی از آنها را که تمایل دارید بر روی آن کار کنید انتخاب کنید.


    2- جایگزینی با افکار مثبت
    در کنار افکار تنش زای خود جملات مثبت و تصدیق کننده بنویسید. به عنوان مثال می توانید تفکر تنش زای "من خیلی دلواپس هستم، اگر رفتن به کنسرت را قبول کنم، حتماً ترس و اضطراب من شروع می شود" را با عبارت:

    من قبلاًهم در موقعیت های استرس زا بوده ام و به خوبی از پس آنها برآمده ام.
    من مطمئن هستم که می توانم با استفاده از تکنیک های آرام سازی که الان یاد گرفتم نگرانی و اضطراب خودم را کنترل کنم.
    من می دانم که درمان های من به خوبی جوابگو هستند و مرا از حملات ترس و اضطراب رها خواهد ساخت.
    من به کنسرت می روم و اوقات خوشی را خواهم داشت.



    3- تکرار و جایگزین کنید
    چشمانتان را ببندید و به تفکر تنش زای خود فکر کنید. سعی کنید خود را در موقعیتی که در مورد آن فکر می کنید تصور کنید. به مدت سه دقیقه آن را در ذهن خود تکرار کنید و هر دفعه بر سر آن فریاد بزنید "بایست! (متوقف شو)" (احتمالاً ترجیح می دهید این تمرین را در خلوت انجام دهید.). اجازه دهید فکر شما استراحت کند و یک دقیقه آن را خالی کنید. اگر دوباره فکر سرزده به ذهن تان خطور کرد دوباره فریاد بزنید "بایست". جملات مثبت و تصدیق کننده مرحله 2 را با صدای بلند تکرار کنید. این تکرار را به مدت دو دقیقه انجام دهید. سعی کنید موفقیت خود در این تمرین را در موقعیت های تنش زا که با آن روبرو می شوید تکرار کنید و از پیشرفت خود لذت ببرید.


    4- ملاحضات مهم
    برای اینکه تکنیک توقف فکر موثر باشد احتیاج دارید که چندین بار در طول روز و چندین روز آن را تمرین کنید. در روزهای ابتدایی این تمرین افکار منفی تمایل دارند که دوباره برگردند. اما به هر حال به مرور از بین خواهند رفت.

    http://panicdisorder.about.com/od/livingwithpd/ht/ThoughtStop.htm

  4. 27 کاربر از پست مفید green تشکرکرده اند .

    Eram (یکشنبه 02 تیر 92), green (شنبه 24 اردیبهشت 90), Hamid_r (دوشنبه 29 اردیبهشت 93), فاطمه بانو (چهارشنبه 15 مهر 94), ندای درون (یکشنبه 20 اسفند 91), میشل (جمعه 06 مرداد 96)

  5. #3
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 06 مهر 90 [ 10:04]
    تاریخ عضویت
    1388-10-03
    نوشته ها
    269
    امتیاز
    3,717
    سطح
    38
    Points: 3,717, Level: 38
    Level completed: 45%, Points required for next Level: 83
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    890

    تشکرشده 902 در 220 پست

    Rep Power
    35
    Array

    RE: تکنیک توقف فکر

    اگر گفتن "بایست" به تنهایی نتوانست جلوی افکارتان را بگیرد، یا در محیط های عمومی نتوانستید از آن استفاده کنید به دنبال راه حل های جایگزینی برای آن باشید:

    می توانید زمانی که افکار مزاحم به ذهن شما می آیند با ناخن پوست دستتان را بخراشانید.

    یک روش پر طرفدار اینست که یک نوار لاستیکی به دور مچ دستتان ببندید و در هنگام هجوم افکار منفی کش را بکشید تا به دستتان برخورد کند.

    یک روش کاملاً کارا اینست که تکنیک تنفس عمیق را با توقف فکر همراه کرد. با توجه به اینکه تنفس عمیق در آرامش و کاهش استرس بسیار کمک کننده است می توان از آن بهره گرفت.
    زمانی که افکار منفی به ذهنتان آمد و به آنها فرمان ایست دادید و یا کش لاستیکی را کشیدید سعی کنید به طور عمیق نفس بکشید .طوری که بالا و پایین رفتن قفسه سینه خود را ببینید و شروع به شمردن نفس های خود کنید. دم اول را با یک بشمارید و بازدم را با دو و به این ترتیب تا شماره چهار بشمارید و سپس دوباره از یک شروع کنید. و این کار را تا رسیدن به آرامش کامل تکرار کنید.




    www.cognitivebehavior.com/practice/tools/instruction/Techniques/T06.pdf

  6. 22 کاربر از پست مفید green تشکرکرده اند .

    green (یکشنبه 25 اردیبهشت 90), Hamid_r (دوشنبه 29 اردیبهشت 93), فاطمه بانو (چهارشنبه 15 مهر 94), ندای درون (یکشنبه 20 اسفند 91)

  7. #4
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 09 تیر 93 [ 16:40]
    تاریخ عضویت
    1389-12-03
    نوشته ها
    452
    امتیاز
    4,461
    سطح
    42
    Points: 4,461, Level: 42
    Level completed: 56%, Points required for next Level: 89
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    2,177

    تشکرشده 2,204 در 465 پست

    Rep Power
    53
    Array

    RE: تکنیک توقف فکر

    سلام.... خيلي خيلي ممنونم ازتون. خواهش ميكنم بيشتر در اين مورد بنويسيد. ديگه از دست افكارم كلافه شدم. موفق بشم، يه عمر دعاتون ميكنم. (در مورد استفاده از تكنيك توقف فكر براي پيش گيري از تخيل افراطي هم اگر توضيح بدين، بينهايت ازتون ممنون ميشم.)

  8. 5 کاربر از پست مفید shabe barooni تشکرکرده اند .

    shabe barooni (شنبه 24 اردیبهشت 90), یه تنهای خسته (جمعه 14 آذر 93)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: دوشنبه 26 بهمن 94, 19:57
  2. (توهم همه چیز دانی ) استفاده نادرست از شبکه های اجتماعی و توهم دانش
    توسط مدیرهمدردی در انجمن مهارتهای ارتباطی
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: شنبه 10 بهمن 94, 17:26
  3. پاسخ ها: 31
    آخرين نوشته: چهارشنبه 09 مرداد 92, 20:59
  4. +تاریخچهٔ جنسی‌ همسر آیندتون چقدر براتون مهمه
    توسط kamran2007 در انجمن سایر سئوالات مربوط به ازدواج
    پاسخ ها: 88
    آخرين نوشته: سه شنبه 28 مهر 88, 11:08

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1397 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
vBCredits II Deluxe v2.1.0 (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2010-2018 DragonByte Technologies Ltd.
Runs best on HiVelocity Hosting.
اکنون ساعت 17:45 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.