به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 , از مجموع 3
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 29 بهمن 90 [ 10:06]
    تاریخ عضویت
    1389-10-15
    نوشته ها
    79
    امتیاز
    2,335
    سطح
    29
    Points: 2,335, Level: 29
    Level completed: 24%, Points required for next Level: 115
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    270

    تشکرشده 276 در 51 پست

    Rep Power
    0
    Array

    مردان بی احساس را احساسی کنید...

    فکر می کنم او همچون سابق، به من علاقمند نیست، به من بی توجه شده است، احساس می کنم بود و نبود من برای او هیچ فرقی نمی کند، فکر می کنم از زندگی با من خسته شده و به خاطر بچه ها و آبرویش فقط تحملم می کند، هر چه قدر صبوری می کنم و خودم را به بهانه های مختلف (سر کار مشکلی برایش پیش آمده، نگران شرایط خانواده اش است، گاهی آدما بی حوصله می شوند،...) متقاعد می کنم که هنوز مرا دوست دارد و علاقمند به زندگی مشترکمان است، انگار بی فایده است و روز به روز بدتر می شود و از من دورتر.
    وقتی از او پرسیدم: چرا چنین فکر می کند و آیا از همسرش رفتار خاص و مشکوکی را دیده است که باعث شده چنین فکر کند، پاسخ داد: بله، اوایل زندگی، نه خیلی پیشتر از آن ،کمی بیشتر تامل کرد و گفت: به غیراز دوران نامزدی، اون هم همان اوایل آشنایی مان و چند بار در دوران عقد، به من ابراز علاقه نکرده و اصلا به من نگفته دوست دارم. بارها هم از او خواسته ام و علتش را جستجو کرده ام اما او تغییری در رفتارش نمی دهد و به حرفایم توجهی نمی کند و می گوید داریم زندگی می کنیم، انگار نا شنوا شده و یک گوشش در و گوش دیگرش دروازه. شما جای من بودید با این شوهر کم حرف و بی احساس چه می کردید؟ احساس شکست در زندگیم می کنم، آیا او واقعا بی احساس است یا این که دیگر به من علاقمند نیست؟ تصور هر دو شق آن مرا ناراحت و دلسرد می کند.


    ---------------------------------------------------------

    آنچه که شما، در مقدمه این مقاله مطالعه فرمودید، مشکل اکثریت قریب به اتفاق بانوان است که پس از گذشت مدت زمان کوتاهی از زندگی مشترک، این احساس برآنان مستولی می شود و گاها چنان ذهن بانوی خانه را مشغول می سازد که زمینه بی اعتمادی و مشاجره زناشویی را فراهم می سازد. در نوشته ای که پیش حضور دارید، به چند نکته اساسی و کاربردی در جهت نقش اساسی بانوی خانواده در چگونگی هدایت و سوق دادن مرد زندگی شان به ابراز احساسات و یاری آنان دراین امر اشاره می کنیم.



    - به خاطر اینکه همسرتان به لحاظ احساسی فعال نیست و کمتر ابراز علاقه و محبت می کند، وی را سرزنش نکنید. بهتر است به او حق بدهید چرا که این یکی از تفاوت های جنسیتی است، زبان احساسات و عواطف برای زنان به مثابه زبان اول است در حالی که برای مردان به مثابه زبان دوم. از همسرتان انتظار نداشته باشید که در ابراز احساساتش به مانند شما باشد و راحت و روان آن را ابراز نماید. لذا بهتر است به او فرصت دهید تا با احساساتش ارتباط برقرار نماید و او را در بیان احساساتش یاری نمایید وتمایل و ممارست وی در ابراز عواطفش را تحسین کنید تا به مرور زمان مهارت لازم را کسب کند.

    - هرگاه همسرتان در ابراز احساساتش با مشکل مواجه شد، شما می توانید با پرسش سوالاتی از وی، او را از یک لایه احساسی به لایه بعدی احساسش هدایت کنید تا او بتواند به راحتی آنها را ابراز نماید و از آن لایه های احساسی به راحتی رد شود. مثلا، اگر همسرتان ناراحت است پرسش های ذیل را به ترتیب از او بپرسید: چرا از من یا ... ناراحت و دلگیر هستی؟ من چه کار کردم که شما ناراحت شده اید؟ همین الان چه چیزی ناراحتت کرده است؟ چه موضوعی باعث شده که دلگیر و سرخورده شوی؟ می ترسی اتفاق خاصی بیفتد؟ علت نگرانی ات چیست؟به او فرصت دهید و همچون یک بازجو برخورد نکنید، اجازه دهید مرحله ابراز احساسات به آرامی پیش رود و وی شخصا به جواب، سوالات شما دست یابد و آنها را بیان کند.

    - شما و همسرتان به هنگام ابراز احساسات ، از یک الگوی مشخصی که فی مابین خود متعهد شده اید تبعیت کنید و هر دویتان بر طبق آن عمل نمائید. این گونه نباشد که یکی از طرفین ملزم به اجرای آن باشد و دیگری خود را چندان متعهد به اجرای آن نداند.

    -فعالانه به صحبت های همسرتان گوش فرا دهید و هر از چند گاهی بهتر است گفته های او را آن گونه که متوجه شده اید برای او بازگو نمائید و از او سوال کنید که آیا به درستی متوجه منظور او شده اید یا نه. گوش دادن فعال و ارائه پسخوراند یکی از مهمترین ارکان ارتباط سازنده و مفید است که به موجب آن زوجین قادر خواهند بود به گونه ای موثر به احساسات یکدیگر گوش دهند.

    - برای مردها هیچ چیز ناراحت کننده تر از این نیست که احساس کنند، از طرف شریک زندگی شان درک نمی شوند و همسرشان به احساسات آنان هیچ توجه خاصی را مبذول نمی دارند؛ لذا بهتر است به همسرتان بگویید که او را درک می کنید و کاملا وضعیت روحی وی را می فهمید.

    -برای این که به او نشان دهید به خوبی شنونده صحبت هایش بوده اید و عمیقا وی را درک می کنید، با گفتار و نگاه خود، در برابر گفتار و رفتار او واکنش و عکس العمل نشان دهید. در ادامه به چندین روش که می تواند شما را در این رابطه یاری برساند، رهنمون می سازیم:

    *طبیعت مردان به گونه ای طراحی شده است که اصطلاحا "بینایی" به نظر می رسند، بدین جهت بهتر است به هنگام مصاحبت با همسر، برای نشان دادن توجه خود به او و القاء حس پذیرفته شدن و بودن وی از سوی شما، هراز چند گاهی سر خود را، به نشان تائید گفته های وی تکان دهید.

    *برای این که به او نشان دهید او را درک می کنید و تائیدش می کنید، با گفتن عباراتی چون"درست است، خب، آها، ... " کمک شایانی به او خواهید کرد تا راحتر و با اطمینان خاطر احساسات و عقایدش را بیان کند.

    نکته: یادآوری این نکته لازم و ضروری به نظر می رسد، خواننده جمله فوق دچار این اشتباه نگردد :

    عبارت فوق به این معنی نیست که شماهمواره بایستی با هر گفته همسرتان موافقت نمائید و وی را تائید کنید، بلکه بدین معناست که شما فقط از دریچه نگاه و اندیشه او نیز به موضوع توجه و التفات دارید و دیدگاه او را نیز درک می کنید.

    *برای نشان دادن احساس صمیمیت و نزدیکی به وی، او را نوازش کنید. لمس و نوازش جسمانی باعث خواهد شد که احساس نزدیکی و علاقه مندی طرفین افزایش یافته و مکالمه احساسی ارضاء کننده تری برقرار شود که به موجب آن، همسرتان راحتتر و بدون هیچ شبهه ای از اطمینان به شما، به خود این اجازه را بدهد که احساسات بیشتری را حس کرده و ابراز نماید .


    منبع: سايت تبيان

  2. 5 کاربر از پست مفید niyaz-62 تشکرکرده اند .

    niyaz-62 (یکشنبه 27 فروردین 91)

  3. #2
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 29 بهمن 90 [ 10:06]
    تاریخ عضویت
    1389-10-15
    نوشته ها
    79
    امتیاز
    2,335
    سطح
    29
    Points: 2,335, Level: 29
    Level completed: 24%, Points required for next Level: 115
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    270

    تشکرشده 276 در 51 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مردان بی احساس را احساسی کنید...

    روانشناسان، یكی از نیازهای اساسی و مهم آدمی را نیاز به محبت ذكر كرده‌اند. آدمی در هر سن و مرحله‌ای از حیات خویش به محبت نیاز دارد و علاقه‌مند است كه دیگران او را دوست بدارند و مورد محبت آنان قرار گیرد. در این راستا، مرد و زنی كه با یكدیگر ازدواج كرده‌اند نیازهایی دارند كه خواستار ارضا شدن آن ها هستند.

    در ذیل ده مورد از نیازهای مردان مطرح شده است كه آگاهی زنان از این نیازها می‌ تواند به درک بیشتر و گرم ‌تر شدن روابط بین زوج كمک كند.

    ------------------------------------------------------------------------------

    1. آرزوها و خواسته ‌های همسرتان را به یاد بیاورید.
    فكر كنید كه آیا چیزی وجود داشته كه شوهر شما در ابتدای ازدواج‌تان به آن اصرار داشته و از شما می‌خواسته است ولی به مرور زمان و به این علت كه درگیر گرفتاری‌های روزمره شده‌اید از آن دست كشیده باشید یا آن را فراموش كرده باشید. حتماً همسرتان از شنیدن و مطرح كردن آن از سوی شما خوشحال می‌شود.


    2- نشان دهید كه قوی و توانا هستید.
    برخلاف تصور رایج، مردان از این‌كه همسرشان اظهار ناتوانی و عجز كند خشنود نمی‌شوند. آنها به طور ناخودآگاه در مقابل این‌كه كسی (بویژه همسرشان) جواب اقتدارطلبی آنها را بدهد، دچار شگفتی می‌شوند. وقتی آنها با این برخورد مواجه می‌شوند، سعی می‌كنند در رفتارشان تجدیدنظر كنند


    3- علائق مشترک ‌تان را پیدا كنید.
    باور كنید بسیار آسان است كه زندگی شادی داشته باشید. برای نیل به این مقصود، به چیزهایی كه دوست دارید انجام دهید فكر كنید و راه‌هایی را پیدا كنید كه هر دوی شما را غرق در لذت و شادی كند.
    بعد از اینکه شور و اشتیاق روزهای اول ازدواج در شما فروکش کرد و با موقعیت جدید آشنا شدید و احساس راحتی پیدا کردید، جای تعجب نیست اگر در این زمان متوجه شوید که علایق مشترک کمی با هم دارید. در چنین شرایطی نباید فعالیت هایی را که در زمینه انجام آن با هم تفاهم دارید و از انجامشان لذت می برید را کم اهمیت جلوه دهید. زوج های خوشحال وقتی می بینند علایق مشترکی ندارند، سعی می کنند سرگرمی هایی را برای خودشان ایجاد کنند. در همین زمان به این فکر کنید که علایق خودتان را پرورش دهید. این موضوع باعث می شود که در نظر همسرتان جذاب تر به نظر بیایید و فردی بیش ازحد وابسته ظاهر نشوید.



    4- نشان دهید كه عاشق همسرتان هستید.
    متأسفانه بسیاری از خانم‌ها خودشان را با دوستان همسرشان مقایسه می‌كنند. سعی كنید بیشتر از آنكه از شوهرتان بخواهید تا از دوستی‌ها و تعاملاتش اجتناب كند، نظاره‌گر و مراقب تعاملات آنها باشید. به او نشان دهید كه از این‌كه لحظات خوبی را با دوستانش سپری می‌كند، خشنود هستید و به دوستان او حسادت نمی‌كنید، زیرا مطمئن هستید كه هیچ‌كس نمی‌تواند جای شما را در زندگی او بگیرد.

    5- محترمانه و قدرشناسانه برخورد كنید.
    مردان دوست دارند كه همسرشان به آنها احترام بگذارد و از آنها تمجید كند. در عین حال آنها به خاطر برخی از ویژگی‌هایشان دوست دارند تا قدردانی خود از همسرشان را به صورت غیرمستقیم ابراز كنند. جریحه دار کردن غرور یک مرد برای او خیلی گران تمام می شود و امکان دارد در زندگی زناشویی تأثیر نامطلوب دائمی بگذارد. یک مرد به سختی می تواند خفیف شدن از جانب زنش را به فراموشی بسپارد . وقتی مرد احساس کرد که زن او را لایق و با جرأت می داند به خود می بالد و این شهامت را به دست می آورد که برای مقابله با هر مشکلی سینه سپر کند. او از لیاقت خود اطمینان می یابد و همین امر اعتماد به نفس لازم را در او به وجود می آورد. زن می تواند با جملات تمجید آور که در نهایت لطف و محبت تنظیم شده باشد، شخصیت و احساس شوهرش را کاملاً عوض کند و واقعاً از او مردی با لیاقت و با کفایت بسازد

    6- صمیمانه صحبت كنید.
    اكثر مردان دوست دارند با همسرشان همدل و صمیمی باشند. آنها بسیار تمایل دارند تا از تمایلات و اصول همسرشان آگاهی یابند. زیرا هنگامی كه از این تمایلات و اصول آگاهی نداشته باشند سردرگم می‌شوند. لذا با همسرتان صمیمانه و واضح صحبت كنید و از دوپهلو و مبهم حرف زدن جدا بپرهیزید.
    از آفت های شایع صمیمیت در زندگی مشترک، داشتن مشکل شخصیتی در یکی از زوجین می باشد. عدم انعطاف پذیری نسبت به مسائل روبه رو شده در زندگی مانند تعصب بیجا نشان دادن به سلیقه های خاص و یا به سخره گرفتن عقاید یا انتظارات همسر از آفت های ازدواج صمیمانه است. باید به یاد داشته باشیم که توقعات در ازدواج باید از انعطاف بیشتری برخوردار باشند. بعضی از زوجین حس می کنند که مالک همسر خود هستند و حق دارند آن را کنترل کنند. در بعضی از مواقع افراد فراموش می کنند که انسان موجودی است جاندار و تفاوت هایی با ماشین و شرکت دارد.
    نباید فراموش کنیم تا وقتی معتقدیم مالک کسی هستیم از زور گفتن به آن ها و مجبور کردن آن ها برای گردن نهادن به خواسته های خود ابایی نخواهیم داشت.

    7- در جست ‌و جوی هدف و معنای زندگی باشید.
    خداوند ما را با یک میل شدید نسبت به یافتن مفهوم و معنای زندگی آفریده است. سعی كنید یاد بگیرید كه چگونه شوهرتان را در این زمینه تشویق كنید. او را متقاعد كنید كه پیوندی كه بین شما و اوست بسیار مقدس و پاك است و وسیله‌ای است برای به كمال رساندن هر دوی شما.


    8- سپاسگزاری و قدردانی همسرتان را بپذیرید.
    بسیاری از زن ها اعتنایی به تحسین ‌های صادقانه همسران شان نمی‌ كنند. به خاطر داشته باشید كه ابراز كلمات مثبت از طرف شما همسرتان را تشویق می ‌كند تا بیشتر از شما قدردانی كند.

    9- حامی و پشتیبان باشید.
    شما و همسرتان شركتی مادام‌العمر را تاسیس كرده‌اید. بنابراین وقتی شوهرتان با مشكلی رو به ‌رو است آن مشكل، مشكل شما نیز هست. همسر شما نباید در هنگام رویارویی با مشكلات احساس تنهایی كند. طوری رفتار كنید كه همسرتان شما را تكیه‌گاه و به اصطلاح مایه پشتگرمی خود بداند.

    10- به وظایف زناشویی خود به بهترین نحو عمل كنید.
    صمیمیت فیزیكی نقش دماسنج روابط شما را ایفا می‌كند. بكوشید به بهترین شیوه در ارضای این صمیمیت قدم بردارید. روابط جنسی یكی از مهم ‌ترین نیازهای انسجام زندگی زناشویی است

    روابط جنسی در تحکیم زندگی نقش فراوانی دارد ، قرآن در آیه 187سوره اعراف ،برقراری آرامش زن و مرد رادر روابط جنسی همسران می داند : ِاو خدایى است كه (همه) شما را از یك فرد آفرید و همسرش را نیز از جنس او قرار داد ، تا در كنار او آرامش بگیرید. وقتی كه با او آمیزش كرد ، حملى سبك برداشت(اعراف ،187)

    عدم توجه به نیاز های جنسی یکدیگر که به ناتوانی ، بی میلی یا سرد مزاجی فرد مربوط می شود ،با لطمه به روابط زن وشوهر ،افراد را دچار عصبانیت ودلسردی نسبت به همسر و زندگی میکند
    عدم ارضای نیازهای جنسی ،عامل دیگری برای اختلاف زن وشوهر است .عدم توجه به نیاز های جنسی یکدیگر که به ناتوانی ، بی میلی یا سرد مزاجی فرد مربوط می شود ،با لطمه به روابط زن وشوهر ،افراد را دچار عصبانیت ودلسردی نسبت به همسر و زندگی میکند و به تدریج موجب بروز رفتارهای پرخاشگرانه ودر نهایت افسردگی می شود . مشکل ترین وضیعت برای افرادی است که همسرشان دچار سرد مزاجی ،بی میلی جنسی یا نوعی اتلال جنسی است .این افراد به ممنوعت ها وشرایط اجتماعی ، اقتصادی وخانواده ،وابستگی به فرزندان ونگرانی نسبت به آینده ، به ناچار شرایط را با فشار تحمل می کنند . گاه ایرادگیری از هم ،نارضایتی از زندگی ،قهر های طولانی مدت ،کوبیدن یکدیگر ،تهدید به جدایی ،ابراز خستگی و تمارض ،از عوارض بر آورده نشدن نیاز های جنسی زن وشوهر است (خانواده در نگرش اسلام و روان شناسی، ،ص،136).


    11-روی اشتباهات تمرکز نکنید
    اگر بخواهید در فکر کارهای اشتباهی باشید که همسرتان انجام داده، همیشه چیزی برای فکر کردن وجود دارد. بنابراین ذهنتان را از این موضوع بچرخانید و به مواردی فکر کنید که حق با او بوده و کارها را درست و به موقع انجام داده است. در این صورت هم مطمئن باشید که موارد مختلفی برای فکر کردن وجود دارد البته این کار به این بستگی دارد که در ذهنتان به دنبال چه چیزی باشید چون در خاطرات شما همه جور تصاویری وجود دارند مهم این است که اشتباهات را به بخش های عقبی خاطراتتان بفرستید، موارد مثبت را همیشه در ذهنتان در دسترس نگه دارید و هر چند وقت یک بار به آنها فکر کنید یادتان باشد که زوج های شاد همیشه روی نقاط مثبت تکیه می کنند و نیمه پر لیوان را می بینند.


    ----------------------
    منابع:
    سپیده دانایی
    پایگاه خبری نیروی انتظامی
    کتاب نظریه انتخاب، نوشته مهرداد فیروزبخت


  4. 2 کاربر از پست مفید niyaz-62 تشکرکرده اند .

    niyaz-62 (یکشنبه 24 بهمن 89)

  5. #3
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    شنبه 29 بهمن 90 [ 10:06]
    تاریخ عضویت
    1389-10-15
    نوشته ها
    79
    امتیاز
    2,335
    سطح
    29
    Points: 2,335, Level: 29
    Level completed: 24%, Points required for next Level: 115
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1 year registered1000 Experience Points
    تشکرها
    270

    تشکرشده 276 در 51 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: مردان بی احساس را احساسی کنید...

    10 گام براي اينکه خانمي ايده آل باشيد



    نوممکن است بعضي مردها اين موضوع را درک نکنند، اما وقتي که بيشتر زنان ازدواج مي‌کنند تصور مي‌کنند که شبهاي عاشقانه در کنار آتش خواهند داشت و اين آرزوها را در مرد مورد علاقه خود جستجو مي‌کنند. اما در بعضي اوقات شاهزاده سوار بر اسب سفيد ما تبديل مي‌شود به دزد قصه!

    به هر حال در اينجا 10 راه فراهم کرده‌ايم که به نفع شماست که آنها را در زندگي خود ادامه دهيد. بهتر نيست که به جاي عيب گرفتن از شوهرتان يک بار هم در آينه خودتان را بنگريد؟ اين 10 گام به شما کمک خواهد کرد که به ازدواجتان انرژي دوباره دهيد و از نو از شوهرتان قدرداني کنيد، براي داشتن يک زندگي کامل.

    1. از خودتان مراقبت کنيد.
    بهترين کارهايي که براي شوهرتان بسيار مفيد است، براي شما هم مفيد خواهدبود. غذاهاي سالم بخوريد، خودتان را زيبا نگه داريد و مرتباً ورزش کنيد. اين کارها باعث مي‌شود هميشه احساس خوبي داشته باشيد و پر طراوت و جذاب باشيد و شما در نظر شوهرتان همان زن زيبا و جذابي که هميشه دوست داشته، باقي خواهيد ماند، مهم نيست که شما چند سالتان باشد.

    2.بيشتر اوقات بگوييد متشکرم.
    هنگامي که پژوهشگران از مردان پرسيدند که در زندگي زناشويي خود چه مي‌خواهند، قدرداني در ليست همگي آنها وجود داشت. پس به خاطر داشته باشيد و توجه داشته باشيد به کارهايي که همسرتان براي شما، فرزندان و خانه انجام مي‌دهد و از او تشکر کنيد. شما لبخندي بر روي لبانش و لذتي در قلبش ايجاد خواهيد کرد.

    3.عشق را در زندگيتان نگه داريد.
    آخرين باري که برنامه ريزي کرده ايد براي داشتن يک زمان عاشقانه در کنار همسرتان چه وقت بوده است؟ اگر شما نمي توانيد به اين سؤال پاسخ دهيد سريعاً به فکر باشيد. مهربان بودن، يادداشتهاي عاشقانه، هديه اي کوچک براي او، برنامه ريزي براي يک روز عاشقانه و ابتکار در مسائل جنسي همگي باعث مي‌شود که به او يادآوري کنيد که هنوز هم او برايتان جذاب است.

    4.اجازه دهيد او هم زمانهايي مردانه داشته باشد.
    هر کس به زمانهايي براي خودش نياز دارد که از يک سرگرمي لذت ببرد يا با دوستانش جمع شود. اگر همسر شما فوتبال دوست دارد، در حاليکه شما به آن علاقه نداريد از او اشکال نگيريد. او را تشويق کنيد که رابطه اي دوستانه با مردان ديگر داشته باشد. او از اين مصاحبتها لذت خواهد برد. مطالعات نشان مي‌دهد مرداني که در کنار دوستانشان بوده اند، سالم تر بوده اند و زندگي طولاني تري داشته‌اند.

    5.حق تقدم با اوست.
    فشارهاي روزانه کار، خانه و بچه ها کافي است که او را خسته کند. زماني را بسازيد براي دو نفرتان که استراحت کوتاهي داشته باشيد، دور از کارهاي کسالت آور روزانه. احساس علاقه نسبت به کارش و سرگرمي هايش نشان دهيد، اين کار باعث مي‌شود که او بداند که او برايتان چقدر اهميت دارد.

    6.سعي نکنيد او را تغيير دهيد.
    آيا شما خوش مشرب هستيد و شوهرتان کم رو؟ آيا دوست داريد خانه هميشه تميز باشد و حوله شوهرتان هميشه بر زمين است؟ روانشناسان مي‌گويند شما نمي توانيد ديگران را تغيير دهيد، يقين داشته باشيد شما تحت تأثير قرار خواهيد گرفت. پس دنبال راههايي غير از غر زدن و نق زدن باشيد. براي مثال توافق در روابط اجتماعيتان با کم کردن تعداد مهمانها و يا رفتن شما به تنهايي در مهماني و قرار دادن يک سبد در حمام براي قرار دادن رختها و تشويق کردن او وقتي که در مهماني شرکت کرد و يا حوله هاي کثيف را سر جايش قرار داد. ايجاد دلگرمي و تشويق هميشه بهتر از عيب جويي و سرزنش است.

    7.به او بگوييد که چه مي‌خواهيد.
    اين آسان است که فکر کنيد کسي که با او زندگي مي‌کنيد کاملاً شما را مي‌شناسد، اما اين حقيقت ندارد. بسياري از ما همه چيز را همان طوري مي‌بينيم که دوست داريم. پس غافلگير نشويد شوهرتان فکر کند که شما هر آنچه که مي‌خواهيد همان است که اومي خواهد. اگر شما در آغوش گرفتن و يا يک مشورت و يا يک ژاکت قرمز براي تولدتان مي‌خواهيد به او بگوييد.

    8.وقتي را هم با دوستانتان بگذرانيد.
    وقتي شما شوهر مي‌کنيد فکر مي‌کنيد که از دوستانتان بايد کنار بکشيد و در کنار شوهرتان باشيد. اما يک نفر نمي‌تواند تمام احتياجات شما را رفع کند و اين انتظار نا معقولي است که از شوهرتان بخواهيد هم شوهرتان باشد، هم رفيق و هم بهترين دوست دخترتان. زماني را براي دوستانتان اختصاص دهيد اين کار باعث مي‌شود که شما انرژي يابيد.

    9.اجازه دهيد بعضي اوقات آزاد باشد.
    همان طور که شما نياز داريد بعضي اوقات ريلکس کنيد و تنها باشيد شوهرتان هم به اين نياز دارد. ممکن است استراحت شما بعد از يک روز کار، دراز کشيدن روي تخت و يا يک دوش گرم باشد و استراحت او به نحوي ديگر باشد، مثلاً روزنامه بخواند و يا تلويزيون نگاه کند اجازه دهيد او همان طور که ميخواهد خود را شارژ کند، شايد کارهاي خانه و خريد کردن بيشتر او را خسته کند.

    10.به او ايمان داشته باشيد و بگذاريد او اين را بداند.
    مردان مي‌توانند بسيار به شجاعت و دليري تظاهر کنند، اما آنها هم مثل ما بعضي اوقات اعتماد به نفس کمي دارند و درمانده مي‌شوند و احساس ضعف مي‌کنند. هنگامي که او به خانه مي‌آيد خصوصاً وقتي که او خود را باور ندارد، نياز دارد که بداند کسي که او را باور دارد در خودش زندگي مي‌کند.


    منبع


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 12
    آخرين نوشته: سه شنبه 02 مهر 92, 00:43
  2. معرفی ودانلودكتب روانشناسی کاربردی درحوزه تغییرات فردی،خودشناسی
    توسط مدیرهمدردی در انجمن معرفی کتب روانشناسی
    پاسخ ها: 18
    آخرين نوشته: دوشنبه 06 دی 89, 14:43
  3. +کسی که دوسش دارید؟یا کسی که دوستون داره؟
    توسط محمدرضا در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 11
    آخرين نوشته: شنبه 31 فروردین 87, 09:08
  4. +کسی که دوسش دارید؟یا کسی که دوستون داره؟
    توسط محمدرضا در انجمن ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 3
    آخرين نوشته: سه شنبه 02 بهمن 86, 15:25

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 18:59 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.