به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    جمعه 13 بهمن 91 [ 23:57]
    تاریخ عضویت
    1387-2-21
    نوشته ها
    582
    امتیاز
    6,583
    سطح
    53
    Points: 6,583, Level: 53
    Level completed: 17%, Points required for next Level: 167
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    564

    تشکرشده 574 در 212 پست

    Rep Power
    74
    Array

    Talking از تنهائي و تجرد نترسيد!


    از تنهايي و تجرد نترسيد!



    بي ترديد در اطرافتان با افرادي مواجه شده‌ايد که بنا به دلايلي هنوز مجرد مانده‌اند، يا هنوز فرد مورد علاقه‌شان را پيدا نکرده‌اند و يا شرايط ازدواج برايشان فراهم نشده است.
    افرادي هم هستند که همسرانشان را از دست داده‌اند و يا از آنها جدا شده‌اند و يا به افراد سالخورده‌اي برمي‌خوريم که همسر خود را از دست داده‌اند و فرزندانشان سر خانه و زندگي خودشان رفته‌اند و مجبور هستند در تنهايي زندگي کنند. در هر صورت، تنهايي چيز خوشايندي نيست اما اين بدان معنا نيست که لحظات زندگي را از دست بدهيم و با اندوه زندگي کنيم.
    براي آنکه از تمام لحظات زندگيتان بهره ببريد و با تنهايي کنار بياييد، چند راهکار ارائه مي‌دهيم:

    ?- اعتماد به نفس داشته باشيد:
    افکار منفي را کنار بگذاريد! چنانچه به هر دليلي مجرد و تنها مانده‌ايد اين بدان معنا نيست که شما زشت، احمق و يا نچسب هستيد.
    دوران حرف‌هاي قديمي و تکراري مثل دختر ترشيده ديگر به سر آمده. به‌خودتان و توانايي‌هايتان اعتماد داشته باشيد. وقتي خودتان، خود را دست کم مي‌گيريد چطور مي‌توانيد از ديگران انتظار داشته باشيد از شما خوش‌شان بيايد. بايد از ارزش جسماني، ذهني و به‌ويژه عاطفي خود آگاه باشيد. ياد بگيريد به‌خاطر عشق و علاقه‌اي که نزديکانتان نسبت به شما دارند شاکر و سپاسگزار باشيد. تصوير مثبتي از خودتان در ذهن داشته باشيد، از خودتان مواظبت کنيد، به زيبايي‌تان توجه کنيد و لبخند بزنيد و چنانچه متوجه شديد فردي از شما خوشش آمده، متعجب نشويد، چراکه حقيقتا ارزش آن ‌را داريد!
    ?- در محيط خانه احساس راحتي کنيد:
    براي آنکه هر از گاهي از تنها ماندن در خانه نترسيد، لازم است که در محيط خانه احساس خوبي داشته باشيد. آپارتمان شما هر چقدر هم که کوچک باشد، بايد تصويري مثبت را به شما منعکس کند.
    از محيط خانه‌تان کانوني گرم و کوچک بسازيد تا در آن به راحتي زندگي کنيد. از آنجايي‌که احتمالا تنها زندگي مي‌کنيد، اين فرصت را داريد تا دکور خانه را بنا به ميل و سليقه‌‌تان تغيير دهيد. از رنگ ديوارها گرفته تا مبلمان پرده‌ها و… هر چيزي که دوست داريد را انتخاب کنيد و «محيط خانه» را به مکاني گرم و دلپذير و راحت تبديل کنيد.
    ?- تنهايي را قابل تحمل و خوشايند کنيد:
    تنهايي موجب ترس مي‌شود. براي آنکه تنهايي را بهتر تحمل کنيد و يا حتي آن‌را خوشايند کنيد، از آن يک دوست بسازيد. از لحظات تنهايي‌تان بهره ببريد، براي خودتان وقت بگذاريد، يک استعداد هنري را در خودتان پرورش دهيد، آشپزي کنيد، کتاب بخوانيد، يک فيلم خوب تماشا کنيد. خواهيد ديد که ديگر از تنها ماندن در يک بعدازظهر روز تعطيل در زمستان دچار ترس نمي‌شويد. به مرور زمان، اين عمل به يک تفريح و حتي بهتر از آن به يک نياز تبديل مي‌شود.
    ?- با دوستان و اقوام معاشرت کنيد:
    از انزوا و گوشه‌گيري اجتناب کنيد. تلويزيون، dvd، اينترنت، حيوانات خانگي و… همگي خوب هستند اما نبايد به آنها اکتفا کنيد. انزوا افسردگي مي‌آورد. براي آنکه در خودتان فرو نرويد، دوستي‌هايتان را حفظ کنيد، به دوستانتان پيشنهاد دهيد با يکديگر بيرون برويد، براي شام دعوتشان کنيد. با نااميدي منتظر آن نباشيد تا زنگ تلفن به صدا در‌آيد و فردي شما را دعوت کند، خودتان پيشقدم شويد و با دوستان و اقوام تماس بگيريد. به اين ترتيب، يک شبکه اجتماعي مهم که کليد توازن روحي و عاطفي شما است را به‌وجود مي‌آوريد.
    ?- از لذت‌هاي زندگي بهره ببريد:
    شما هم حق داريد خوشبخت باشيد! براي لذت بردن از زندگي اجباري نيست که ?نفر باشيد. مي‌توان به تنهايي از زيبايي منظره‌اي، لذت برد و نيازي نيست که براي رفتن به سينما و يا خوردن غذايي خوشمزه ?نفر باشيد و به بهانه اينکه تنها هستيد خود را از لذت‌هاي کوچک روزانه محروم کنيد. از همه چيز گذشته، جنبه‌هاي خوب زندگي فقط مختص زوج‌ها نيست!
    ?- به‌خودتان توجه کنيد:
    به‌خودتان فکر کنيد. اهدافتان چيست؟ چه آرزوهايي داريد؟ آيا مدت‌هاست در آرزوي آن هستيد که دور دنيا سفر کنيد؟ بجنبيد! تنها کافي است يک نفر را راضي کنيد و آن‌هم خود شما هستيد. اين زمان فرصتي است که با آگاهي از خواسته‌هاي واقعي‌تان خودتان را بهتر بشناسيد. فکر کنيد و روي خودتان تمرکز کنيد. هيچ‌چيز نبايد جلوي تصميمات مهم شما را بگيرد، و مانع شود تا موقعيت شغلي و يا حتي مکان زندگي‌تان را تغيير دهيد. به اولويت‌هايتان بپردازيد. خلاصه آنکه، قبل از هر چيز ديگري به فکر خوشحال کردن خودتان باشيد.
    ?- ديگر زير بار غم‌و‌غصه نرويد:
    بي‌ترديد خودتان تصميم نگرفته‌ايد که مجرد و تنها باشيد اما فايده‌اي ندارد که بدخلقي را پيش گيريد و زمين‌و‌زمان را مقصر بدانيد. مرور مکرر خاطرات دوراني که متاهل بوديد و يا حسادت به زوج‌هاي عاشق دردي را دوا نمي‌کند و سازنده نيست. درست است که گفتن اين جملات آسان‌تر از عمل کردن به آن است اما نقش يک قرباني را بازي نکنيد. زندگي فرد مجرد مثل هر موقعيت ديگري در زندگي، شامل فراز و نشيب‌ها و لحظات خوب و بد است و تنها هستيد ، اين بدان معنا نيست که محکوم شده‌ايد تا بقيه روزهاي زندگي‌تان را در تنهايي سپري کنيد. بدانيد که هر فردي مسئول خوشبختي خود است، بنابراين ديگر در زندگي خود يک تماشاچي نباشيد بلکه همانند يک بازيگر عمل کنيد.
    ?- بر فشارهاي اجتماعي غلبه کنيد:
    «بالاخره کي عروسي مي‌کني؟». تحمل نگاه‌هاي دلسوزانه، سؤالات نابجا و يا انتقادهاي عجيب سر ميز غذا زماني که افراد خانواده و يا فاميل دور هم جمع هستند، دشوار است و از اينکه مجبور هستيد مرتب خودتان را تبرئه کنيد، خسته شده‌ايد اما اين امر طبيعي است. نبايد احساس گناه کنيد! به‌خودتان بگوييد شما تنها فردي نيستيد که در اين وضعيت قرارداريد و در آخر، بهتر است که تنها و بشاش باشيد تا اينکه ازدواج کرده باشيد اما خوشبخت نباشيد، اينطور نيست؟

    منبع: روزنامه همشهري

  2. 6 کاربر از پست مفید niloofar 25 تشکرکرده اند .

    gisu (چهارشنبه 15 آبان 92), niloofar 25 (یکشنبه 07 فروردین 90)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. شوهرم بسيار حساس، ريزبين و بدبين است. بسيار به كمكتون نياز دارم.
    توسط به دنبال محبت در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 23
    آخرين نوشته: یکشنبه 06 فروردین 91, 03:39
  2. پاسخ ها: 4
    آخرين نوشته: یکشنبه 30 مرداد 90, 21:14
  3. رازهائي براي رسيدن به حقيقت زندگي
    توسط niloofar 25 در انجمن آگاهی ها، مهارتها و روشها
    پاسخ ها: 0
    آخرين نوشته: سه شنبه 07 اردیبهشت 89, 19:20
  4. هفته بسيج
    توسط omed در انجمن معارف و مناسبت ها
    پاسخ ها: 9
    آخرين نوشته: دوشنبه 02 آذر 88, 19:27
  5. اگر از خدا نمي ترسيدم ديگر نفس نمي كشيدم
    توسط a_b در انجمن ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 1
    آخرين نوشته: چهارشنبه 20 شهریور 87, 16:53

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1402 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 08:02 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.