به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 10 , از مجموع 14
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 19 اردیبهشت 87 [ 16:35]
    تاریخ عضویت
    1387-1-20
    نوشته ها
    2
    امتیاز
    3,660
    سطح
    38
    Points: 3,660, Level: 38
    Level completed: 7%, Points required for next Level: 140
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 0 در 0 پست

    Rep Power
    0
    Array

    Talking دوراهی

    سلام من سمیه متولد سال 1362 هستم مشکلی دارم که می خواهم مرا راهنمایی کنید من تا این سن چند تایی خواستگار داشتم از اونجایی که میدونم خدا رو شکر هیچ مشکلی چه جسمی و... نداشتم ولی نمی دونم چرا زیاد قابل توجه و دلنشین به نظر نمییام پسر خاله ای دارم که 36 سالشه و 7 ماهه پیش همسرشو از دست داد و 2 تا هم بچه داره فوق لیسانس داره و دبیره زبان خارجه از من خواستگاری کرده ولی من نمیدونم چیکار کنم با هم صحبت کردیم میگه خوشبختم میکنه از اونجایی که اون یک بار زندگیو تجربه کرده و خوب و بدو میدونه من به خاطر همین تجربه میخوام باهاش ازدواج کنم ولی از حرف مردم میترسم میترسم پشت سرم بگن این همه نشست اخرش با این ازدواج کرد موندم چیکار کنم خواهش میکنم منو راهنمایی کنید میترسم اگه جواب رد بدم بعدن پشیمون بشم

  2. #2
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    دیروز [ 12:05]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,422
    امتیاز
    287,206
    سطح
    100
    Points: 287,206, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,580

    تشکرشده 37,082 در 7,004 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: دوراهی

    سلام سوگند
    خوش آمدی به تالار همدردی
    اگرچه یک معیار اساسی شما را مردد کرده است که حق هم دارید. اما پاسخ به آن وقتی ساده تر می شود که شما معیارهای اساسی ازدواج را برای خود با مطالعه و مشورت مشخص کنی. بعد در نظر بگیری که این آقا در سایر معیارها چه نمره ای می آورد... آیا اصلا ارزش برسی کردن دارد یا نه؟
    اگر همه معیارها را به کمک بزرگتر ها و کمک متخصص و مشاور در او بررسی کردی و دیدی با شما تناسب دارد، می توان ازدواج با او را در دستور کار قرار دهید. اما نیاز هست که زندگی قبلی او را دقیقا بشناسید، و همچنین مدتی از تحقیق خود را در تعامل با فرزندان این آقا سپری کنید. تا متوجه شوید شما می توانید چنین وضعیت و شرایط را بپذیرید یا خیر؟
    به نظر من قبل از قبول یا رد، سعی کنید زمان را در این میان طولانی کنید. با توجه به اینکه فقط 7 ماه از فوت همسرش می گذرد ، شما به همین بهانه می توانید با عقب انداختن تصمیم گیری، شروع به بررسی شرایط ایشان و فرزندانش و زندگی گذشته اش بکنید.
    اینکه شما چه موقعیتی از نظر ازدواج و خواستگاران قبلی دارید هم باید مد نظرتان قرار گیرد. و همین طور اینکه چقدر نیاز به ازدواج را ضروری می دانید.

    به هر حال به خاطر مسئله چند بعدی که دارید توصیه می کنم ، به یک مشاور خانواده نیز مراجعه کنید و به کمک او شروع به بررسی معیارهاتون وهمچنین مشکلات احتمالی بکنید.
    لطفا عجله نکیند... نه در رد نه در قبول....

  3. کاربر روبرو از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده است .

    مدیرهمدردی (شنبه 24 فروردین 87)

  4. #3
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 07 مرداد 91 [ 13:45]
    تاریخ عضویت
    1386-12-12
    نوشته ها
    145
    امتیاز
    4,460
    سطح
    42
    Points: 4,460, Level: 42
    Level completed: 55%, Points required for next Level: 90
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    66

    تشکرشده 70 در 43 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اگه یک دختر بخواد با یک مرد متاهل ازدواج کنه اشکال داره؟

    سلام سوگند عزيزم....
    نمودنم چرا احساس كردم كه همه اين ماجراها رو داري خيلي سريع پيش ميبري...شما فقط 25 سال داري......مطمئنا موقعيتهائي براي ازدواج خواهي داشت..دلچسب بودن هر كس بسته به خصوصيات اخلاقي و بعد ظاهر شكل ميگيره....پس خوب نيت در مورد خودت چنين قضاوتي بكني....سعي كن اين احساس رو از خودت دور بكني...ميدوني تا زماني كه خودت چنين احساسي نسبت به خودت داري نميتوني براي بقيه هم جذاب باشي..به قولي انرزي منفي از خودت ميدي.....بگذريم...در خصوص پيشنهاد ازدواج اين آقا با داشتن دو فرزند و اينكه فقط 6 ماه از زمان فوت همسرش ميگذره....خيلي سخته ..آدم وقتي ازدواج ميكنه بايد مسئوليتهايي رو بپذيره...و حالا در مورذ تو...با توجه به اينكه دختري مجرد بودي...1- پذيرش مسئوليت همسر خوب بودن 2- پذيرش قبول مسئوليت 2 بچه 3- قبول مسئوليت سختتري كه بتوني خودت رو جايگزين مادر بچه ها بكني 4- آشنائي با ننحوه زندگي پيشين اين خانواده/.///
    عزيز من سوگند جان...لطفا تمام اين مسائل رو در نظز بگير و بعد خيلي عاقلانه و آگاهانه جواب بده.....البته منظور من اين نيست كه اين آقا فرد مناسبي نيست يا تو نميتوني از پس زندگي بر بياي..من فقط ميخوام آگاهانه تصميم بگيري كه خداي نكرده وسط اين زندگي خسته يا سرخورده نشي..و با اطمينان بيشتري گام برداري..
    موفق و سعادتمند باشي...

  5. کاربر روبرو از پست مفید نجوا تشکرکرده است .

    نجوا (چهارشنبه 21 فروردین 87)

  6. #4
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 28 خرداد 88 [ 14:34]
    تاریخ عضویت
    1386-11-05
    نوشته ها
    375
    امتیاز
    8,632
    سطح
    62
    Points: 8,632, Level: 62
    Level completed: 61%, Points required for next Level: 118
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    683

    تشکرشده 715 در 251 پست

    Rep Power
    54
    Array

    RE: اگه یک دختر بخواد با یک مرد متاهل ازدواج کنه اشکال داره؟

    سلام دختر خوب. چرا میگی بعد از این همه نشستن. هنوز 24 سالته. بیشتر دوستای من در مرز 30 سال هستن و هنوز مجردن و تازه خیلی هم فکر می کنن که هنوز زوده براشون و چسبیدن به پیشرفت و تحصیل و اسم خواستگار که میاد اینقده تاقچه بالا می ذارن و اصلاً فکر نمی کنن که داره دیر میشه و ممکنه دیگه موقعیت خوبی پیش نیاد . اونوقت تو با 24 سال سن داری تند میری و درا رو به روی خودت بسته می بینی. فکر کنم چون حساسیت خودت رو روی ازدواج کردن قرار دادی و خوب بودن و دلنشین بودنو هدف ، داری حس ارزشمند بودنو از خودت می گیری. اولاً تو مجبور نیستی اگر به ایشون علاقه ای نداری باهاش ازدواج کنی چون با شرایط ایشون و با توجه به اینکه تو هنوز تجربه ای در زمینه ازدواج نداری مشکلاتی خواهید داشت. فکرشو بکن که ایشون دیگه در سنی هستش که ممکنه دیگه اون تفریحاتی که تو به عنوان کسی که تازه ازدواج کرده دوست داری برای اون جذاب نباشه... نسبت به شما اون خیلی بزرگتره و ممکنه بعداً عذاب بکشی و نخواست هباشی باهاش بیرون بری. .. آیا حرف مردم برات مهم هست یا نیست؟ می تونی باهاش کنار بیای؟ چون خواسته و ناخواسته مردم و دوستات و همه خواهند گفت که «ایشون قبلاً زن داشته... وای دو تا بچه هم داره؟ ... طفلی حتماً دیگه خواستگار نداشته مجبور شده.... چقدر هوس ازدواج داشته که با اینطور کسی موافقت کرده....»
    البته من نمیگم حتماً بلکه مردمو که می شناسی. در دروازه رو میشه بست اما در دهن مردمو نمیشه. باید میزان علاقه خودتو بسنجی . آیا می تونی بعداً با ایشون به عنوان همسرت بیرون بری و با افتخار به دوستات معرفیش کنی.؟ نباید احساساتی بشی. ایشون هرچی باشه سنی ازش گذشته و اگر ذاتاً اهل تفریح و گردش نباشه و اینکه به خودش برسه ممکنه بعد از مدتی از زندگی با او دلسرد بشی چون هرچی باشه تو هنوز خیلی جوونیو دارای شور و شعف و دوست داری به روز زندگی کنی و با همسرت سینما بری ، پارک بری، خرید بری...خلاصه همه اینا رو در موردش تحقیق کن و عجولانه تصمیم نگیر. در ثانی تو هنوز فرصتهای زیادی داری. می تونی با ادامه تحصیل و پیدا کردن یک کار خوب برای خودت موقعیتهای جدید رو خلق کنی و دامنه انتخاب خودتو بالا ببری. به نظر من خیلی فکر کن. هیچ اجباری تو کار نیست.
    البته اینم بگم اگر تمام فکراتو کردی و ایشون رو مناسب تشخیص دادی دیگه کار به مردم نداشته باش. سعی کن خودتو با ایشون هماهنگ کنی. حتماً درس بخون و به پیشرفت خودت ادامه بده ...نکنه یه روزی بیاد که با خودت بگی اگه با این آقا ازدواج نکرده بودم الان مجبورنبودم بچه های یکی دیگه رو بزرگ کنم. نباید بگذاری این احساس تو دلت ایجاد بشه که ایشون فقط برای حل مشکل خودش و اینکه کسی را برای نگهداری بچه ها داشته باشه با شما ازدواج کرده. باهاش صحبت کن و همه چیز رو شفاف سازی کن. بگو تمام وقتی رو که تو برای او و اون بچه ها قرار میدی انتظار داری او هم برای تو صرف کنه ، نه اینکه فقط به دنبال کار خودش باشه و تو را با مسئولیت این زندگی تنها بگذاره. فقط یادت باشه باید مادر شدنو زودتر از بقیه یاد بگیری و برای ائون بچه ها حکم مادر از دست رفته شون وداشته باشی. مبادا به این فکر کنی که من مسئولیتی در قبال فرزندان کسی دیگه ندارم. این آقا اگر همسر تو شد پدر فرزندانیه که در قبال اونا مسئولیت داره و نمی تونه رهاشون کنه و تو باید در اداره اونا کمکش کنی.موفق باشی...
    چقدر حرف زدم!!!

  7. #5
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 20 مهر 87 [ 10:04]
    تاریخ عضویت
    1386-11-01
    نوشته ها
    642
    امتیاز
    5,809
    سطح
    49
    Points: 5,809, Level: 49
    Level completed: 30%, Points required for next Level: 141
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    470

    تشکرشده 496 در 278 پست

    Rep Power
    81
    Array

    RE: اگه یک دختر بخواد با یک مرد متاهل ازدواج کنه اشکال داره؟

    منم با نظر دوستان موافقم نبايد به اين مسئله فكر كني كه ديگه برات خواستگار نمي ياد يا شايد دلچسب نباشي به خاطر اينكه هنوز سني نداري ولي وفق پيدا كردن با اين شرايط هم خيلي سخته تو جوني و دوست داري نيروي جوني خودتو خيلي قشنگتر مصرف كني ولي الان بايد بري و دو تا بچه رو بزرگ كني و در ثاني ممكنه تجربه اين اقا در كنار نكات مثبتش نكات منفي هم داشته باشه مثلا ممكنه شما در موضوعاتي بر اثر خامي و بي تجربگي نتواني اونجور كه بايد عمل كني ولي ايشان نه خيلي راحت از پس مسائل بر ايند و توقع داشته باشند كه شما چرا نمي تواني
    به نظر من خيلي خوب و ريز بررسي كن و فكر اينو نكن كه ديگه موقعيت شايد نداشته باشي فكر اين باش كه ايا با شرايط اين اقا مي توني كنار بياي يا نه ؟

  8. #6
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 19 اردیبهشت 87 [ 16:35]
    تاریخ عضویت
    1387-1-20
    نوشته ها
    2
    امتیاز
    3,660
    سطح
    38
    Points: 3,660, Level: 38
    Level completed: 7%, Points required for next Level: 140
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 0 در 0 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اگه یک دختر بخواد با یک مرد متاهل ازدواج کنه اشکال داره؟

    سلام خدمت آقای مدیر کلیه دوستانی که به طریقی من را راهنمایی کردن ممنون از اطف همگی راستش از یک نظر که به قضه نگاه می کنم و شریط خودم رو می بینم نیاز شدید دارم به ازدواج و از اونجایی که در حال حاظر ایشون از بنده خواستگاری کردن البته قبلش از من خواسته بودند که خوب فکر کنم و همه جوانب و مد نظر قرار بدم و تا کید کردند که نمی خوان من از روی اجبار با ایشون ازدواج کنم و اینکه خودم تصمیم بگیرم و مایل به این کار باشم از اونجای که ایشون یک بار زندگی رو تجربه کردن به قول خودشون زمین خورده و بلند شدن و گفتن که مطمئن باش که در سختیها تنهات نمی ذارم و اینطور نیست که همه چیز روی دوش تو بیوفته از اونجایی که در بچگی پدرشون رو از دست دادن و با سختی بزرگ شدن و مادرشون تا الان هنوز مجرد و به پای بچه هاش سوخته و کلی موارد دیگه که من در مورد ایشون میدونم و می دونم که منو درک میکنه دوست دارم با ایشون ازدواج کنم ولی تنها چیزی که ازش می ترسم حرف مردمه

  9. #7
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    دوشنبه 26 فروردین 87 [ 14:50]
    تاریخ عضویت
    1387-1-21
    نوشته ها
    1
    امتیاز
    3,556
    سطح
    37
    Points: 3,556, Level: 37
    Level completed: 38%, Points required for next Level: 94
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    0

    تشکرشده 0 در 0 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اگه یک دختر بخواد با یک مرد متاهل ازدواج کنه اشکال داره؟

    سلام
    سعی کن با عقل انتخاب کنی و با دل ادامه بدی

  10. #8
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    دوشنبه 21 فروردین 91 [ 17:04]
    تاریخ عضویت
    1386-11-27
    نوشته ها
    732
    امتیاز
    8,030
    سطح
    60
    Points: 8,030, Level: 60
    Level completed: 40%, Points required for next Level: 120
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    730

    تشکرشده 755 در 381 پست

    Rep Power
    90
    Array

    RE: اگه یک دختر بخواد با یک مرد متاهل ازدواج کنه اشکال داره؟

    سلام سوگند جان من مطلب شما رو خوندم و به عبارتی متاثر شدم ، شما نگفتی چقدر تحصیلات داری ؟
    به نظر من هر زنی میتونه با هر مردی ازدواج کنه اما موضوع دوام و خوشبختی اونهاست که آیا بوجود خواهد آمد یا خیر !

    ظاهراً برای ازدواج و سروسامان گرفتن عجله دارید ولی این دلیل نمیشود هرکسی دست به نقد از شما خواستگاری کرد حتی اگر دارای 2 فرزند بود این فرصت را یک فرصت طلایی بدانید .

    موضوع حرف مردم نیست ! موضوع این است که پرستاری از فرزندان این مرد کار ساده ای نیست شما باید بیشتر روی این موضوع حواستان را جمع کنید .فکرش را بکنید اگر مادری حقیقی به طور اتفاقی دستش به صورت فرزندش بخورد چندان به خاطر این کار ماخذه نمیشود اما شما به عنوان یک مادر ناتنی همیشه متهم نفر اول هستید.

    من هم فکر میکنم موقعیتهای بهتری برای شما وجود دارد کمی عجله میکنید.

  11. #9
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    شنبه 08 فروردین 88 [ 23:58]
    تاریخ عضویت
    1387-1-10
    نوشته ها
    68
    امتیاز
    4,402
    سطح
    42
    Points: 4,402, Level: 42
    Level completed: 26%, Points required for next Level: 148
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran1000 Experience Points
    تشکرها
    35

    تشکرشده 35 در 22 پست

    Rep Power
    0
    Array

    RE: اگه یک دختر بخواد با یک مرد متاهل ازدواج کنه اشکال داره؟

    سلام سوگند جان ...
    اگه تصمیمت رو گرفتی که من هم دیگه نظر دوستان رو تکرار نمیکنم (با نظر دوستان موافقم )...
    اما در مورد حرف مردم !! این خودت هستی که باید ببینی حرف مردم برات خیلی مهم هست ؟ اگه خودت قانع بشی و بتونی منطقی (منطقی) معیارهات رو کنار هم بچینی و انتخاب کنی فردای روزگار که کسی بهت حرفی میزنه میتونی محکم بایستی و از خودت دفاع کنی و بهشون ثابت کنی اگه انتخابی رو کردی درست بوده و تا آخرش هستی اما اگه از روی احساس باشه نمیتونی بهشون ثابت کنی که انتخابت درست بوده و این احساس کم رنگ میشه و شاید پشیمون بشی پس منطقی فکر کن و تصمیم بگیر و انتخاب کن ...
    موفق و سربلند باشی

  12. 3 کاربر از پست مفید setare_tk تشکرکرده اند .

    setare_tk (یکشنبه 06 مرداد 87)

  13. #10
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 11 شهریور 88 [ 09:47]
    تاریخ عضویت
    1386-12-12
    نوشته ها
    350
    امتیاز
    6,773
    سطح
    54
    Points: 6,773, Level: 54
    Level completed: 12%, Points required for next Level: 177
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    218

    تشکرشده 222 در 118 پست

    Rep Power
    52
    Array

    RE: اگه یک دختر بخواد با یک مرد متاهل ازدواج کنه اشکال داره؟

    سلام سوگند خانم
    شما سني نداريد كه بخواهيد تعجيل در ازدواج كنيد
    تمام جوانب را در نظر بگيريد در مورد حرف مردم از قديم گفتن در دروازه رو ميشه بست در دهن مردم نميشه بست
    اگر واقعا ميبيني كه تصميمت درسته پس به حرف مردم كاري نداشته باش


 
صفحه 1 از 2 12 آخرینآخرین

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 23:13 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.