به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 8 , از مجموع 8
  1. #1
    عضو فعال آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 18 مرداد 94 [ 14:38]
    تاریخ عضویت
    1387-6-12
    محل سکونت
    همدردی
    نوشته ها
    2,295
    امتیاز
    31,060
    سطح
    100
    Points: 31,060, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 10.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    11,614

    تشکرشده 12,542 در 2,269 پست

    Rep Power
    256
    Array

    تحليل رفتار متقابل

    I'm Ok.................. you are Ok

    تحليل رفتار متقابل يک تئوري روان‌شناسي است که توسط دکتر اريک برن در سال 1950 ميلادي ارايه گرديد و به لحاظ کاربرد آن در حل مشکلات احساسي و رفتاري، مورد قبول جامعه روان‌شناسي قرار گرفته و تدريجاً در زمينه‌هاي مشاوره، روان‌کاوي، گروه درماني، مديريت، جامعه‌شناسي، توسعه سازماني و آموزش، نظريه‌هاي جديدي ارايه نموده و گسترش پيدا کرده است. ابهام و پيچيدگي در مفاهيم، تخصصي بودن و زمان طولاني درمان در ديگر روش‌هاي روان درماني باعث شد تا تحليل رفتار متقابل با مفاهيم اساسي و واژه‌هاي ساده سريعاً جايگزين روش‌هاي روان درماني قديمي گرديد. به همين جهت تحليل رفتار متقابل عموميت يافته و هر جا که انسان‌ها حضور داشته و با يکديگر ايجاد رابطه مي‌نمودند کاربرد عملي پيدا کرد و ابزاري براي تغيير و حل مشکلات قرارگرفت. تحليل رفتار يک مکتب علمي کاربردي مي‌باشد که در آن از به کار بردن مفاهيم پيچيده اجتناب شده است و نظريات آن به صورتي مطرح شده‌اند که به راحتي مي‌توان آنها را مشاهده و تجربه نمود.

    در تحليل رفتار متقابل نقش محيط و ارتباط اجتماعي از اهميت فراواني برخوردار است با اين حال نهايتاً افراد خود مسؤول زندگي و رفتار خود هستند و فرد بايد اين مسؤوليت را پذيرا باشد و به نقش خود در زندگي بيشتر از هر عامل ديگري توجه نمايد.

    تحليل رفتار متقابل به روابط و مشکلات دروني شخص و رابطه انسان‌ها با يکديگر توجه خاصي دارد و اعتقاد بر اين است که اگر افراد با يكديگر روابط سالم، صميمانه و صادقانه داشته باشند و آن را جايگزين روابط مخرب، منفي و تحقير‌آميز نمايند قادر خواهند بود که از فشار‌هاي رواني خود و ديگران بکاهند و از زندگي لذت بيشتري ببرند.

    تحليل رفتار متقابل در عين سادگي اين توانايي را دارد تا افکار و احساسات پيچيده، سردرگم و پريشان شخص را سامان بخشد تا فرد با تفکيک و سازماندهي افکار و احساسات، شناخت بهتري از خود به دست آورد و در نتيجه با آگاهي بيشتر به نقاط ضعف و قدرت خود، رفتارهاي سالم و سازنده‌اي را اختيار نمايند، انسان را توانمند مي‌سازد که در بحران‌هاي روحي- رواني خود قادر به تجزيه و تحليل مشکل و حل آن باشد. همچنين تحليل رفتار متقابل اين امکان را فراهم مي‌آورد که ساختار شخصيت را به صورت نمودارهاي شخصيتي ترسيم نمود، به طوري‌که هر فرد آشنا با اين روش با ديدن نمودار مي‌تواند به ساختار شخصيتي و روابط متقابل فردي که نمودار آن ثبت شده پي‌ببرد.

    امروزه متخصصين تحليل رفتار متقابل مي‌توانند ادعا کنند که با استفاده از روش‌هاي کاربردي و زبان تازه‌اي که براي روان‌شناسي ابداع شده دامنه آن به علوم اجتماعي، آموزشي، مديريت منابع انساني، ساختارهاي سازماني، روانکاوي و گروه درماني کشيده شده است. بدين ترتيب پويايي تئوري تحليل رفتار آن را متمايز از ديگر مکاتب قرار داده است.

    اساس نظريه اوليه تحليل رفتار متقابل، بر پايه حالت‌هاي شخصيتي ارايه گرديده، اريك برن اين حالت‌هاي شخصيتي را در سه بخش «والد»، «بالغ»و «كودك» معرفي نمود كه شامل نوعي نظام به هم پيوسته فكر كردن، احساس كردن و رفتار كردن است؛ در مرحله دوم و در تكامل نظريه، تحليل رفتار متقابل يعني رابطه بين افراد مورد توجه و بررسي قرار گرفت و براساس واكنش‌هاي همزمان رواني و اجتماعي و تبادل رابطه‌هاي متقابل طبقه بندي و ارايه گرديد.

    در مرحله سوم با مشاهده رابطه‌هاي پنهان و دو سطحي در ارتباط‌هاي متقابل، بازي‌هاي رواني كه بين افراد در جريان است كشف گرديد و پيش بيني نتيجه نهايي اين گونه بازي‌هاي رواني مشخص و تعريف شد.

    چهارمين مرحله رشد و تكميل نظريه تحليل رفتار متقابل، تحليل زندگي نامه يا نمايش‌نامه زندگي است كه به بازي‌هاي رواني مشابهي كه مردم بارها آن را تكرار مي‌كنند مي‌پردازد. اين طرح كلي، شيوه زندگي افراد را تعيين مي‌نمايد و ساختار نمايش‌نامه زندگي هر کس را مشخص مي‌کند.

    با دستيابي به نظريه تحليل رفتار متقابل مي‌توان به شناخت مشكلاتي كه در افراد موجب عدم تعادل در ساختار شخصيت و ارتباط با ديگران و تكرار بازي‌هاي رواني و نمايش‌نامه زندگي مي‌گردد دست يافت و راه كارهاي تغيير و درمان آنها را كشف و ارايه نمود.

    درمانگرهاي نوگرا در تحليل رفتار متقابل، با ارايه نظريه‌ها و روش‌هاي جديد و اقتباس از نظريه‌هاي ديگر، به نوعي مكتب رواني درماني اقتضايي دست يافتند كه در درمان و تغيير رفتار بسيار مؤثر و كار آمد بوده است.

    اصلي‌ترين كاربرد تحليل رفتار متقابل در انسان‌ها، ايجاد شناخت رفتاري، احساسي و ذهني است كه سه جنبه مهم شخصيت است. با كمك تحليل رفتار و به منظور كسب معرفت از شخصيت بالقوه و كشف جايگاه واقعي خويشتن، تغيير در ساختار شخصيتي كاملاً امكان پذير مي‌گردد.

    در تحليل رفتار متقابل هرتغيير رفتاري يا احساسي در مرحله اول با بينش منطقي شروع مي‌گردد كه در واقع شناخت مجموعه نقاط ضعف و قوت رفتار، تفكر و يا احساس فرد است و پس از پذيرش منطقي آن، توسط حالت‌هاي شخصيتي، درك احساسي جهت تغيير نهايي حاصل مي‌شود. مهم‌ترين عوامل كمك كننده براي قبول و پذيرش تغيير در نظريه تحليل رفتار متقابل شفاف بودن، عامل بودن؛ و انعقاد قرار داد براي تغيير در خويشتن است كه قرار داد توسط خود درمان جو و يا بين او و درمانگر تعيين مي‌شود.



    http://arbasi.wordpress.com/iptta3/

  2. 10 کاربر از پست مفید baby تشکرکرده اند .

    baby (سه شنبه 17 مرداد 91)

  3. #2
    عضو پیشرو

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 آذر 91 [ 09:19]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    4,074
    امتیاز
    23,640
    سطح
    94
    Points: 23,640, Level: 94
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 710
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    16,488

    تشکرشده 16,567 در 3,447 پست

    Rep Power
    425
    Array

    RE: تحليل روابط متقابل

    تحلیل رفتار متقابل یک شگفتی است و تجربیات شگفت انگیز از زمینه های خود آگاهی و خودشناسی و خود روانکاوی که جدا باید به همه توصیه شود .

    تحلیل رفتار متقابل مجموعه ای از مهارتهاست و تکنیک ها .

    در تحلیل رفتار متقابل متوجه می شوی پروفسور کوچولویی با تو زندگی می کند که می تواند نقش سازنده و یا غیر سازنده داشته باشد
    در تحلیل رفتار متقابل یاد می گیری که بیسکویت شکسته جمع نکنی
    در تحلیل رفتار متقابل یاد می گیری که مکالمه ذهنی نداشته باشی
    در تحلیل رفتار متقابل یاد می گیری که با مهارت و بهره گیری از قصد از قافله ی زندگی عقب نمانی
    در تحلیل رفتار متقابل یاد می گیری که پذیرا باشی
    در تحلیل رفتار متقابل یاد می گیری که عاشق باشی
    در تحلیل رفتار متقابل یاد می گیری که تو همیشه هزاران فرصت داری که چگونه می توانی از فرصت هایت استفاده کنی و کدامین راه را انتخاب کنی و کدامین تصمیم . حتی اگر اشتباه کردی مهم نیست، مهم این است که تو باز هم فرصت داری که تصمیم بگیری و انتخاب کنی و ............و از جایگاه آگاهی مسیرهای زندگی ات را انتخاب کنی و ...............
    در تحلیل رفتار متقابل یاد می گیری که دست از الودگی های خود برداری
    در تحلیل رفتار متقابل یاد می گیری که تاثیر گذار باشی و موثر
    در تحلیل رفتار متقابل یاد می گیری که با کودک آزرده درونت آشتی کنی و او را در آغوش بگیری و از سر مهر و دوستی کنترلش کنی
    در تحلیل رفتار متقابل یاد می گیری که پیش نویس زندگی ات هر چه که باشد تو قادری آن را کنترل کنی و قادر خواهی بود که پیش نویس اطرافیانت را متوجه شوی و به آنها کمک کنی تا در پیش نویس های خود سر نخورند و....
    در تحلیل رفتار متقابل یاد می گیری که بالغ بودن به لنگهای دراز و ادعای بالغ بودن نیست
    در تحلیل رفتار متقابل یاد می گیری که تو خود صاحب تفکر و ارزش هستی
    در تحلیل رفتار متقابل یاد می گیری که وارد هر بازی نشوی و با هر انسانی هر جور که دلت خواست بازی نکنی .و..
    در تحلیل رفتار متقابل یاد می گیری تعهد و مسئولیت چیست
    در تحلیل رفتار متقابل یاد می گیری معنای واقعی آنچه را که نمی دانستی
    در تحلیل رفتار متقابل یاد می گیری بی رودربایستی برای روابطتت قراردادهای ریز و درشت بنویسی و هر از گاهی آن را مدیریت و بازبینی کنی و....
    در تحلیل رفتار متقابل یاد می گیری که بخش سازنده ی مثبت خودت را فعال کنی .
    در تحلیل رفتار متقابل یاد می گیری کار گروهی کردن را
    در تحلیل رفتار متقابل یاد می گیزی عاشقانه و بدون چشمداشت در خدمت همنوع باشی
    در تحلیل رفتار متقابل یاد می گیری که هر لحظه نیاز به تغییر داری و تغییر عادات کار چندان سختی نیست .
    در تحلیل رفتار متقابل یاد می گیری که چگونه از اعماق وجودت زندگی را عاشقانه در لحظه لحظه تجربه کنی .
    در تحلیل رفتار متقابل یاد می گیری که ترس هایت چیست ؟ باید چگونه با آن ها رو به رو شوی و....
    در تحلیل رفتار متقابل یاد می گیری که انسانها ( هیتلر - چرچیل - یزید و شمرو.... ) از جایگاه بالغ قابل درک شدن هستند و....و همه خوب هستند I'm Ok.................. you are Ok
    چرا که گوهر وجودی همه ی انسانها خوب است . پس دست از قضاوت کردن و برچسب زدن و ....بر می داری
    در تحلیل رفتار متقابل یاد می گیری که زندگی زیباست واقعا زیباست و تو یکی از بی نهایت شگفتی های این زیبایی هستی و در کنار سایر زیبایی ها . حتی اگر تو آن روی سکه ی این زیبایی ها را دوست نداشته باشی و.....

    در تحلیل رفتار متقابل یاد می گیری که ذهنت با چرا و چگونه و پرسش اشتی کند و رسیدن به پاسخ کار سختی نخواهد بود
    ووووو........................................ ...........................................





    در باب تحلیل رفتار متقابل هر آنچه گفته شود کم است چرا که تجربه عینی با نقل قول کاملا متفاوت است .

  4. 10 کاربر از پست مفید ani تشکرکرده اند .

    ani (شنبه 01 آبان 89)

  5. #3
    عضو فعال آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 18 مرداد 94 [ 14:38]
    تاریخ عضویت
    1387-6-12
    محل سکونت
    همدردی
    نوشته ها
    2,295
    امتیاز
    31,060
    سطح
    100
    Points: 31,060, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 10.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    11,614

    تشکرشده 12,542 در 2,269 پست

    Rep Power
    256
    Array

    RE: تحليل روابط متقابل

    با تشکر از آنی عزیز
    اتفاقا وقتی درحال ایجاد این تاپیک بودم به شما فکر می کردم و از اونجائی که بنظر من بیشترین مطالعه در این زمینه از آن شماست و از اون مهمتر تجربیاتی که در زمینه تحلیل روابط دارید ، پیشنهاد میکنم یه بخش در تالار با همین عنوان و با سرپرستی شما ایجاد بشه و به دو صورت تئوری و کارگاهی در این مقوله کار بشه.

  6. 7 کاربر از پست مفید baby تشکرکرده اند .

    baby (جمعه 07 آبان 89)

  7. #4
    عضو کوشا

    آخرین بازدید
    شنبه 20 تیر 94 [ 15:18]
    تاریخ عضویت
    1387-7-07
    نوشته ها
    327
    امتیاز
    7,417
    سطح
    57
    Points: 7,417, Level: 57
    Level completed: 34%, Points required for next Level: 133
    Overall activity: 4.0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    782

    تشکرشده 791 در 202 پست

    Rep Power
    48
    Array

    RE: تحليل رفتار متقابل

    سلام به بي بي عزيز و آني عزيزم ...
    اين بحث واقعا خوبيه ... و پيشنهاد بي بي در لزوم تشكيل يه بخش در تالار با اين موضوع. بسيار عاليه....
    آني عزيز و بي بي عزيز هردو شما ميتونين بصورت كارگاهي در اين باره به بچه ها كمك زيادي بكنين يكي اش من....
    آني اين جمله ات منو به فكر برد...
    """در تحلیل رفتار متقابل یاد می گیری که مکالمه ذهنی نداشته باشی """
    ميشه در موردش توضيح بدي...
    من هميشه با يه نفر در درون خودم درگيرم .... صداش خيلي واضحه هميشه يه نفر هست كه نميدونم چرا احساس ميكنم نفر سومه!!! نه دوم... مكالمه ذهني منظورت همينه؟؟؟؟
    يا اينكه منظورت اينه كه در حل هرمشكلي خودت يه طرفه به قاضي نري و موضوع رو با ذهن خودت حل نكني بلكه با "بيان" اين موضوع و با طرف حقيقي "مقابلت" اين موضوع حل بشه؟
    ممنون از هردونفرتون....
    اگه قراره بهم نكته اي رو يادآور بشين منتظرم... يا اگه اشتباه ميكنم بهم گوشزد كنيد مرسي.

  8. 5 کاربر از پست مفید shirin joon تشکرکرده اند .

    shirin joon (یکشنبه 02 آبان 89)

  9. #5
    عضو پیشرو

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 آذر 91 [ 09:19]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    4,074
    امتیاز
    23,640
    سطح
    94
    Points: 23,640, Level: 94
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 710
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    16,488

    تشکرشده 16,567 در 3,447 پست

    Rep Power
    425
    Array

    RE: تحليل رفتار متقابل

    سلام شیرین جان

    منظور از مکالمه ذهنی چیست ؟

    فرض کن من به تو تلفن تو پاسخ نداده ام و گوشی را بر نداشته ام .( نکته در اینجا نیاز به زمان هست تا تو واکنش مرا در رابطه بعد از طی زمان لازم ببینی و صدایم را بشنوی مثلا اگر زمان طی شود تو از من دلیلی که می شنوی این خواهد بود که من گوشی ام را جا گذاشته بودم و این توضیح کاملا صادقانه است )

    تو با خودت شروع به مکالمه ذهنی می کنی

    می گویی : آنی تلفن را چرا جواب نداد ؟ یعنی میس کال مرا ندید ؟ ! حتما آن روز که به خانه اش رفتم از من دلخور شده ! من که حرفی به او نزدم !شاید وقتی به او گفتم : چاق شده ای او ناراحت شده . شاید از اینکه مرغ را بادست خوردم ناراحت شد . ....اصلا من از اول می دانستم که با این دختر نباید معاشرت کنم . باید همان روز رابطه ام را با او قطع می کردم . .....این دختره نمی فهمد که من کاری نکردم . من که منظوری نداشتم . واقعا این موجود غیر قابل تحمل است . باید زودتر از این ها می فهمیدم و او را از زندگی ام بیرون می کردم . هرگز حاضر نیستم قیافه و شکل و شمایلش را ببینم . من چقدر بدبختم . من که برای تولدش آن میهمانی را راه انداختم و....

    ( می بینی یک مسئله کوچک با مکالمه ذهنی چه بلایی به سرش می آید ؟!)

    نهایتا با مکالمه ذهنی سه نتیجه را تجربه خواهی کرد ( به جای آنی می تواند همسر - فامیل همسر - رئیس - همکار و پدر و مادر یا ....باشد)

    http://www.hamdardi.net/printthread.php?tid=12849
    1-من خوب هستم - او بد است.
    2- من بدهستم _او خوب است .
    3- من بد هستم - او بد است .

    به این کار می گویند مکالمه ی ذهنی . وقتی که از یک مسئله کوچک یک حکایت و دلخوری بزرگ و یا عدم باور و ...( کلا احساسات بد و منفی ) را تجربه می کنیم .

    در ضمن به یاد داشته باشیم که مکالمه ذهنی معمولا حاوی بار منفی از انرژی است که این انرژی منفی هم ما را آزار می دهد و هم بر روی رابطه سالم تاثیر منفی می گذارد . و طرف مقابل ناخود آگاه در مسیر افکار منفی ما قدم بر می دارد و چه بسا در پاره ای از موارد کلید بازی ها در اینجا خورده می شود و ...........

    راه حل چیست ؟

    با طرف مقابل از جایگاه بالغ وارد مکالمه بشویم و هر آنچه که در ذهن داریم با وی به شکل محترمانه و به دور از فضای احساس ( این مکانی - این زمانی ) مطرح کنیم . در بسیاری از موارد اگر بلد باشیم که چگونه و از چه جایگاهی صحبت کنیم ( در میانه ی گفتگو اقدام به شیفت ناخواسته در حالت کودک یا والد نشویم ) مسائل قابل حل و درک است و در نهایت با گفتگو ی سازنده مسائل حل خواهد شد و در صورتی که به نقطه تفاهم نرسیم می توانیم در حالت پذیرش فرد - موضوع -شرایط قرار بگیریم و وارد مرحله ی تصمیم گیری بشویم

    که در این مرحله از جایگاه

    من خوب هستم - تو خوب هستی

    طرف مقابل را رد می کنیم
    طرف مقابل را قبول می کنیم و جایگاهی خاص برای نوع ارتباط و میزان آن قائل می شویم
    طرف مقابل را انتخاب می کنیم .

    توجه :
    این توضیحات بسیار مختصر و کوتاه است . هر جمله ای که از آن به عنوان کد استفاده شده با حالات درونی در اندازه های گسترده تر مرتبط است و .....
    هر گفتگویی از جایگاه بالغ نیست و کاملا تکنیک و مهارت آموزشی می خواهد تا فرد بتواند دست کم برای یک دقیقه در حالت بالغ باقی بماند عوامل بسیاری در شناسایی حالات نفسانی اهمیت دارند و تفکیک آنها از حالات شخصیتی نیز بحثی است جداگانه و هر احساس بد و خوبی هم کار کودک نیست . شناسایی حالات نفسانی کاری بسیار دقیق است که باید همراه با زبان بدن و....شناسایی شود .



    و اما نفر سومی که همراه توست



    لطفا با ذکر مثال مستقیم و کامل از خودت بگو .این نفر سوم چه حرفهایی دارد و چه احساسات - افکار و اعمالی را در زمان حضورش تجربه می کنی تا بتوانم توضیح بدهم .

    در ضمن بضاعت دنیای مجازی برای آموزش این مفاهیم بسیار اندک است . چرا که در این مباحث جنبه های عملی و دیداری و بازی ها و....نقش مهمی دارند .

  10. 6 کاربر از پست مفید ani تشکرکرده اند .

    ani (سه شنبه 17 مرداد 91)

  11. #6
    عضو پیشرو

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 آذر 91 [ 09:19]
    تاریخ عضویت
    1387-10-07
    نوشته ها
    4,074
    امتیاز
    23,640
    سطح
    94
    Points: 23,640, Level: 94
    Level completed: 29%, Points required for next Level: 710
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran10000 Experience Points
    تشکرها
    16,488

    تشکرشده 16,567 در 3,447 پست

    Rep Power
    425
    Array

    RE: تحليل رفتار متقابل

    و اما در باب پیش نویس

    پیش نویس یک کتاب قطور نوشته شده است که نویسنده ی آن کودک است با دیدگاه و برداشتها و زاویه دید و تحلیل و اطلاعات کودک .

    نوشتن پیش نویس زندگی از زمان بار داری مادر نوشتنش آغاز می شود و شامل حال مسائل بزرگ و کوچک است. و نوشتن پیش نویس تا سن 12 سالگی ادامه پیدا می کند و از 12 سالگی تا 16 سالگی مورد بازبینی کودک قرار می گیرد و مابقی عمر ما تحت تاثیر پیش نویس عمل می کنیم و....

    گاهی ما کاملا بر اساس پیش نویس حرکت می کنم و گاه در همین باز بینی تصمیم می گیریم که ضد پیش نویس عمل کنیم .

    مثال دو برادر در محیط یک خانه زندگی می کردند مادرشان وقتی این دو پسر شیطنت می کردند به آنها می گفت : شما بالاخره از دیوانه خانه سر در میاورید

    یکی از این برادرها در بزرگسالی دکتر روانشناس شد و دیگری بیمار روانی

    این مثال کاملا نمودار مشخص از نوشتن پیش نویس و درک دو بچه در یک محیط زندگی است .

    خیلی از بچه ها در دوران تحصیل مدرسه شاگردان خوبی هستند و خوب درس می خوانند اما به بزرگی که می رسند برای کنکور و ...موفق نیستند در اصل این افراد ضد پیش نویس عمل کرده اند

    و همینطور افرادی که در دوران مدرسه شاگرد خوب و فعال نیستند اما در دوره ی دانشگاهی و پس از آن یکباره خوش می درخشند این هم نموداری از ضد پیش نویس عمل کردن است .

    به هر حال کنترل پیش نویس عملیاتی است و با کمی تکنیک و مهارت عملی است .

    اما چه زمانی در پیش نویس سر می خوریم ؟

    زمانی که امنیت های ما دچار آسیب و فشار بشود و هر چه میزان فشار بیشتر باشد فرد با عمق و سرعت بیشتر به درون پیش نویس سر می خورد و تصمیم گیری ها تحت تاثیر پیش نویس ها قرار می گیرد .

  12. 5 کاربر از پست مفید ani تشکرکرده اند .

    ani (شنبه 07 آبان 90)

  13. #7
    عضو عادی

    آخرین بازدید
    سه شنبه 26 آبان 94 [ 22:44]
    تاریخ عضویت
    1389-7-11
    نوشته ها
    153
    امتیاز
    4,871
    سطح
    44
    Points: 4,871, Level: 44
    Level completed: 61%, Points required for next Level: 79
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    1000 Experience PointsVeteran
    تشکرها
    803

    تشکرشده 795 در 162 پست

    Rep Power
    29
    Array

    RE: تحليل رفتار متقابل

    خانوم آنی
    نوشته هاتون هر سطرش یه درسه.... و بسیار ارزشمند.
    ممنون که اطلاعات ارزشمندتون رو در اختیار ما قرار می دید و با تشکر از BABYعزیز به خاطر این پست مفید.

  14. 3 کاربر از پست مفید raha تشکرکرده اند .

    raha (شنبه 07 آبان 90)

  15. #8
    عضو فعال

    آخرین بازدید
    چهارشنبه 16 اردیبهشت 94 [ 09:58]
    تاریخ عضویت
    1389-9-28
    محل سکونت
    ایران_شیراز
    نوشته ها
    3,166
    امتیاز
    21,370
    سطح
    92
    Points: 21,370, Level: 92
    Level completed: 2%, Points required for next Level: 980
    Overall activity: 9.0%
    دستاوردها:
    SocialTagger First ClassOverdrive1000 Experience Points10000 Experience Points
    تشکرها
    14,388

    تشکرشده 15,106 در 3,401 پست

    حالت من
    Shad
    Rep Power
    338
    Array

    RE: تحليل رفتار متقابل

    با سلام

    به روز رسانی این تاپیک و بحث های مفید

    با تشکر

  16. 2 کاربر از پست مفید ویدا@ تشکرکرده اند .

    ویدا@ (شنبه 29 مهر 91)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 06:07 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.