به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 , از مجموع 6
  1. #1
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 10 آبان 00 [ 00:10]
    تاریخ عضویت
    1388-2-15
    نوشته ها
    532
    امتیاز
    15,820
    سطح
    80
    Points: 15,820, Level: 80
    Level completed: 94%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience PointsSocial
    تشکرها
    2,510

    تشکرشده 2,960 در 521 پست

    حالت من
    Khonsard
    Rep Power
    77
    Array

    ارتباط با جنس مخالف( درست، غلط، واقعیت، تخیل!، چالش ها، راه کار ها!)

    سلام به همه دوستان،

    چندی پیش در یکی‌ از تاپیک ها، بحثی‌ مطرح شد در مورد روابط دختر و پسر...

    خلاصه بحث اینه،

    افراد زیادی برای مشاوره، به خصوص در مورد روابط دو جنس، به تالار مراجعه می‌کنن، که نشاندهنده واقعیت و وجود چنین مشکلی‌ در جامعه امروز ما هست...

    حال، ۲ راه وجود داره، پذیرفتن وجود این روابط و بعد ارائه راهکار بر این اساس یا پاک کردن صورت مساله!

    و هرگونه کتمان، مخالفت با این گونه ارتباط ها...

    واقعیتی که هیچکدام از ما نمیتوانیم کتمان کنیم، اینه که این روابط وجود داره،

    به نظر شما، پذیرفتن این روابط و بعد کمک به شکل گرفتن آنها در چهارچوب‌های فرهنگی‌ ما بهتر و مفید تره؟

    یا به طره کلی‌ بلوکه کردن این روابط؟


    برای شروع بحث، قسمتی‌ از حرفهای دوست خوبمون نقاب رو نقل می‌کنم،

    و بعد خوشحال میشم دوستان نظراتشون رو با دلایل منطقی‌، به دور از هر گونه تعصب، بیان کنن!







    در طی سالیان یاد گرفته ایم هریک از ما نقشی داریم هریک از
    ما رابطه ای داریم ولی متاسفانه کسی به ما یاد نداده تو هم "حقی" داری.

    حق من و تو این است که در دنیای امروزی یک رابطه سالم اجتماعی داشته باشیم با هر جنسی با هر تیپ فکری اما در مسیر انسانیت.

    من معتقدم محرم و نامحرم در "چشم" نیست در "چشم انداز" است.

    نتیجه نشان می دهد ما در ارزش ها و اساس فکری به خطا رفته ایم.

    شاید تنها خواسته ایم "حفظ ظاهر" کنیم.

    بجای اینکه در پی راه کارهایی برای مقابله باشیم باید اساس فکری قضیه را هدایت کنیم.

    آیا می شود از روابط اجتماعی عبور کرد؟؟

    برای داشتن رابطه سالم باید زیرساخت ها سالم باشند. نطام آموزشی جهت دار و ناکارآمد عواقب ساختاری ناکارآمد بجا می گذارد.


    اگر ما بگویم به فلان جنس نگاه نکن رابطه نداشته باش چیزی را حل نخواهد کرد همان گونه که تا کنون حل نکرده است.

    دختران و پسران جامعه ما به یکدیگر کشش دارند خب می خواهند 50 درصد از افراد جامعه را کشف کنند. ما بیایم بدون اینکه زیرساخت ها را تغییر دهیم و بجای آموزش صحیح روابط اجتماعی تنها به فکر بلوکه ساختن رابطه باشیم ؟

    در همین تالا با تمام بلوکه ساختن ها و غیره ما شاهد چه روابطی(دوستی بین اعضا) بودیم. تالار تنها نمونه کوچک از جامعه است.

    ببینید درون داد سیستم آموزشی ما یک بچه معصوم هفت ساله است برون دادش چیست؟ عذر می خواهم معلوم هست بعد از دانشگاه ما چی تحویل می گیریم.

    دوستان عزیزان خودفریب نباشیم ما فریب خورده ایم..

    اختلال روانی...اختلال شخصیت.

    چرا فردی بعد از دو روز رابطه دلبسته و عاشق می شود؟

    علاوه بر اینکه چون ما رابطه را بلوکه می کنیم و آموزش نمی دهیم بلکه زمینه رشد و گسترش اختلال های روانی را در جوانان ایجاد کرده ایم. حتی برخی از روان شناسان هم تنها چسبیده اند به اسان ترین راه آنهم جداسازی دو جنس از همدیگر است.
    ........................

    بیایم عزت نفس جوانان خود را افزایش دهیم/..........

    دید جنسیتی را کنار گذاریم.........../

    و خودمان باشیم.......



    اگر ساختارهای اجتماعی ..ساختارهای آموزشی و سایر ساختارها عزت نفس اعتماد به نفس فرزندان ما را بشکنند نتیجه این خواهد شد که فرد از ارتکاب هیچ عملی ترس نخواهد داشت

    هشدار دوباره>>آزادی در رفتار جنسی متاسفانه پیروز شده.... (که در اثر این سخت گیری ها و عدم آموزش که باعث شده است روابط زیرزمینی و بسیار نابهنجار دنبال شوند.)

    آنچه را که نباید فراموش کنیم>>> این خطر وجود دارد که این آزادی تا حد مجاز بودن هر چیز و گستره مطلق تنزل پیدا بکند. مگر اینکه در کنار این آزادی "مسئولیت" احیا شود.
    ما طوری با انسان ها روابط برقرار نکنیم که یک ابزارن.


  2. 2 کاربر از پست مفید kamran2007 تشکرکرده اند .

    XBiNaries (یکشنبه 08 دی 92), رها سعیدی (جمعه 02 فروردین 92)

  3. #2
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 دی 00 [ 03:31]
    تاریخ عضویت
    1388-2-21
    نوشته ها
    1,176
    امتیاز
    30,655
    سطح
    100
    Points: 30,655, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    6,023

    تشکرشده 6,300 در 1,292 پست

    Rep Power
    138
    Array

    RE: ارتباط با جنس مخالف( درست، غلط، واقعیت، تخیل!، چالش ها، راه کار ه

    سلام

    تشکر می کنم از کامران گرامی بابت ایجاد این تاپیک
    واقعا این بحث نیاز به یک تاپیک جدا که هدف آن فقط بحث در قالب منطقی است ، داشت نه در تاپیک های مشاوره ای که مراجع را در تصمیم گیری سرگردان کند .


    بله اینها واقعیات جامعه ما هستند که دو جنس با هم ارتباط دارند و گاهی این ارتباط ها وارد محدوده ای می شود که نباید بشود . نمیدانم این ممانعت و بلوکه کردن که می گویند از کجا آمده این روابط که آزاد است و هیچ کس مانع آن نیست . خود دخترهایی را دیدم که دوست پسر داشتند و میدیدم که خیلی راحت با مادرشان در رابطه با این پسر حرف میزنند و همه چیز برایشان عادی است . نه تنها هیچ منع و بلوکه ای وجود ندارد بلکه دیگر قبحش هم شکسته شده .

    دوره زمانی ای که خانم آنی در رابطه با آن صحبت کرده اند من هم شنیده ام از بزرگان خانواده ام که دختر و پسردر مقطع ابتدایی با هم درس می خواندند باهم بازی می کردند و .....
    اما شنیده ام که برایشان مفهومی نداشت کسی که با آن در ارتباط هستند یک پسر است یا دختر بلکه به دید یک هم بازی و یک هم شاگردی به او نگاه می کردند همین ، نه فراتر از آن... چیزی که من در مسافرت همین امسال عید در یکی از روستاهای بین راه شاهد بودم این بود که دختر و پسرهای 8 ، 9 ساله در کنار هم بازی می کردند بدون این که جنسیت مطرح باشد .
    بله خانم آنی آن موقع دید جنسیتی وجود نداشت و ما از بزرگترها شنیده ایم که تا سن ازدواج سر از بعضی مسائل در نمی آوردیم و حیا و حریمی بود . اما چه می شود کرد که امروز دید جنسیتی وجود دارد و اگر هم هشداری داده می شود به این دلیل است که جامعه تغییر کرده و دید جنسیتی وجود دارد حتی در سنین پایین .


    حال برای این دید جنسیتی چه می شود کرد ؟

    این فقط خاص جامعه ما نیست . اتفاقا تحت روشنفکری های غربگرایانه و رسانه های غربی این وضعیت برای ما پیش آمده .
    کودک امروز کاملا تفاوت های یک دختر و پسر را درک می کند و میداند که جنس مخالف یعنی چه ،متاسفانه این روابط در ابتدایی ها هم مشاهده شده . این فقط مربوط به خانواده ها نیست در کل جامعه این زمینه ها به وجود آمده . یک دختربچه کاملا میداند دوست دختر و دوست پسر یعنی چه و گاه در بیرون از منزل متوجه آن می شود . مورد دیگر رسانه ها هستند در تلویزیون و سینما های ما دائما داستان عشق دو جنس به هم جاری است و این سبب می شود که بچه بداند پس به جنس مخالف باید علاقه مند شد و..... . متاسفانه گاهی صحنه های بسیار زننده ای در سطح جامعه و مکان های عمومی از یک دختر و پسر جوان می بینی که واقعا ذهن بچه را به خود درگیر می کند .
    ماهواره عامل دیگری است . از بالیوود گرفته تا هالیوود پر از برنامه هایی است که بیداری جنسی ایجاد می کند . این مربوط به جامعه ما نیست تمام جوامع درگیر آن هستند . حال این همه عامل برای بیداری جنسی و جنسیتی نگاه کردن وجود دارد و متاسفانه برای بچه ها خطر بلوغ زودرس پدید آورده . چه میشه کرد؟ آیا می شود این همه عامل را از بین برد تا دید جنسیتی نیز ازبین برود ؟ متاسفانه بچه های ما در مقاطع ابتدایی تفاوت ها را کاملا درک می کنند و اطلاعاتی که نباید داشته باشند و مناسب سنشان نیست دارند که این آگاهی پیش از موعد آسیب زا است و زمینه های بلوغ زودرس را فراهم می کند .

    در گذشته رسانه چندان در خانواده ها حضور پررنگ نداشته . کامپیوتر نبوده ، سینما کم بوده و همه خانواده ها تلویزیون نداشتند . از بزرگترانم شنیده ام که خانواده ما اولین خانواده در محل بوده که تلویزیون خریدند و همسایه ها جمع می شدند در خانه ما برای دیدن تلویزیون با این حال خواهرم می گفت که ما که بچه بودیم فقط اجازه داشتیم که برنامه های خودمان را ببینیم یعنی برنامه کودک . خانواده ها در اون موقع صمیمیت بیشتری با هم داشتند و گفت وگو بین افراد خانواده بیشتر بوده اما الان همین رسانه بین اعضای خانواده فاصله انداخته . خواهرزاده های خود من روزی چند سی دی فیلم و کارتون می بینند که اگر یک روز کنارشان باشی خسته می شوی از این همه فیلم . متاسفانه کارتون ها هم دیگر مناسب سن آنها نیست و بیشتر برای بزرگترهاست . امروزه دیگر نمی توانی به یک بچه 10 ساله در خانواده بگویی فلان فیلم را نبین مناسب سنت نیست ......


    متاسفانه تمام این عوامل و آگاهی های پیش از موعد موجب بیداری جنسی شده است بنابراین حذف دید جنسیتی بیشتر یک شعار است . فرزندان ما از کودکی دید جنسیتی دارند و عوامل بسیاری در آن دخیل هستند که نمی شود به یکباره همه آن ها را دگرگون ساخت هم امکان پذیر نیست هم همین نسل جوان فریادش بر می آید که این چه کاری است .

    حال رسالت خانواده چیست ؟

    من عقیده دارم که خانواده نه باید بسته بسته عمل کند نه آزاد آزاد . در خانواده باید فرزندان طوری بزرگ شوند که برای پذیرش چنین جامعه ای آماده شوند . در بچگی وظیفه دارند تا جایی که ممکن است و در توان خانواده است از بیداری جنسی و آگاهی های پیش از موعد بچه اش جلوگیری کند . در نوجوانی باید یک دوست باشد برای فرزندش و صمیمانه به بحث بپردازند و در قالب بحث و تبادل نظر هم به او رشد فکری بدهند هم به او آگاهی دهند هم از نظر عاطفی تأمینش کنند تا آماده شود و آسیب پذیریش در چنین جامعه ای کم تر شود .
    خود من در خانواده ای بزرگ شده ام که بسته نیستند و به فرزندشان آزادی میدهند اما ارزش های خانواده را گوشزد می کنند همچنین اهل بحث و گفت و گو هستند و در غالب بحث آگاهی های ارزشمندی میدهند . چه بسیار پیش آمده که مثلا با خویشان دور هم بودیم و سوالی برای نسل جوان فامیل پیش آمده و بحث شده ، هر کدام نظر خود را داده اند و در آخر به نتیجه مطلوب میرسیدیم که چقدر سازنده بوده و ارزشمند ،خصوصا در رابطه با دغدغه های نسل جوان .چنین چیزی در خانواده هم صمیمیت ایجاد میکند هم ارزش ها نهادینه می شود هم به جوان جرات اظهار نظر و طرح سوال و بیان کردن مشکلاتش را میدهد .
    گاهی با وجود تفاوت دیدگاه بین نسل جوان و بزرگترها در خانواده پیش آمده که بزرگترها فقط پیامدها را با استدلال منطقی بیان کرده اند و تصمیم گیری و مسئولیت تصمیم گیری به خود ما واگذار می شد که در اغلب مواقع بعد از بحث بین نسل جوان خانواده آخر به همان نتیجه بزرگترها می رسیدیم که این سبب افزایش اعتماد و صمیمیت بین دو نسل در خانواده شده .


    باید باور کنیم که برداشتن دید جنسیتی آن هم در شرایط موجود در سطح جامعه با وجود بمباران رسانه ای ممکن نیست و فقط مسئولیت خانوادها سنگین تر است و باید جوان خود را به گونه ای پرورش دهند که در چنین جامعه آسیب نبیند .


  4. کاربر روبرو از پست مفید baran.68 تشکرکرده است .

    رها سعیدی (جمعه 02 فروردین 92)

  5. #3
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 10 آبان 00 [ 00:10]
    تاریخ عضویت
    1388-2-15
    نوشته ها
    532
    امتیاز
    15,820
    سطح
    80
    Points: 15,820, Level: 80
    Level completed: 94%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience PointsSocial
    تشکرها
    2,510

    تشکرشده 2,960 در 521 پست

    حالت من
    Khonsard
    Rep Power
    77
    Array

    RE: ارتباط با جنس مخالف( درست، غلط، واقعیت، تخیل!، چالش ها، راه کار ه

    سلام به همه دوستان،

    ضمن تشکر از شرکتتون و پاسخ‌های خوبتون در این تاپیک،

    باران گرامی‌، به نکته جالبی‌ اشاره کردن...

    باید جوان خود را به گونه ای پرورش دهند که در چنین جامعه آسیب نبیند .
    من سوالی برام پیش اومد، به نظرتون، جوانی، که تا به الان هیچ گونه رابطه‌ای با جنس مخالف نداشته، چگونه میتونه در احساساتش منطق رو به کار بگیره، یا اصلا چطور میتونه، با چند جلسه خواستگاری ساده، اگر فرض کنیم این فرد بخواد ازدواج کنه، به شناخت از جنس مخالف خودش برسه که هیچ گونه شناخت قبلی‌‌ از اون نداره!؟
    به نظر شما، این بی‌ تجربگی، سبب آسیب پذیر بودن بیشتر نمیشه؟
    ------------------

    تشکر ویژه‌ای دارم از خانوم انی‌، که اطلاعات مفیدی به خصوص در مورد نسل گذشته در این زمینه در اختیار ما گذاشتن،

    حتما این جمله را شنیده اید اگر کسی را می خواهید مستعد پذیرش بیماری کنید از بدو تولد کاملا ایزوله شده نگاهش دارید . تا بدنش مستعد پذیرش میکروب و ویروس باشد .
    من شخصاً مخالف بی‌ بندو باری هستم،

    اما، فکر می‌کنم، انقدر افراط و تفریط صورت گرفته، که جای خیلی‌ از چیز‌ها عوض شده...

    محیط دانشگاه هامون به جای محل تحصیل شده، مکان دوست یابی‌ یا ...، نمیگم این بده یا نباید باشه، اما هر ابزاری رو باید برای هدف اصلیش به کار برد...

    دنشجوهای ترم اول که هنوز ۱۸ سالشون هست، با ورود به دانشگاه، یک دل نه صد دل عاشق اولین دختر یا پسر همکلاسی میشن، یا بهتره بگم شیفته میشن، و نتیجش میشه، تعداد زیاد مشروطی‌ها در دانشگاه‌ها در ترم اول تحصیلی‌ و و و...

    و البته نیازی نیست که به فساد کلی‌ هم که در جامعه وجود داره اشاره کنم، که همه ازش خبر داریم...

    اینها، همه نتیجه افراط و تفریط‌هایی‌ هست که صورت گرفته...

    سیستمی‌ که درست یا غلط، نمیخوام قضاوت کنم، جامعه ما رو به اینجا رسونده...

    حالا، امروز، بدون شک، با برداشتن یکباره این موانع، این محدودیت ها، مسلما، وضع افتضاح تر خواهد شد، چرا که، نسل حاضر با توجه به محدودیت‌هایی‌ که دیده، ظرفیت یک باره تجربه این آزادی‌ها رو نداره...پس چه باید کرد؟

    من به عنوان پسری، از همین نسل، که تا به حال، هیچ رابطه‌ای رو، به غیر از حیطه کاری یا درسی‌ با جنس مخالف تجربه نکردم، چگونه باید شناخت پیدا کنم، از جنسی‌ که نمیشناسمش...و به همین ترتیب برای خانوم ها...

    به هر حال، این جامعه حال حاضر ماست،

    بهتر نیست، به جای کتمان این روابط، یا به عبارت دیگه بلوکه کردنشون، وجود این روابط رو در این نسل بپذیریم و تنها تلاش کنیم، این روابط در چهار چوب‌های فرهنگی‌ ما شکل بگیرن؟( حداقل تا جایی‌ که امکان داره!!!)

    حداقل، ممکن هست، با این شرایط، این روابط به صورت زیر زمینی‌ شکل نگیرن و به گذشتن از خط قرمز‌های فرهنگی‌ ما منجر نشن...


    ضمن اینکه، همونطور که هم باران و هم مهتاب گرامی‌، اشاره کردن، همه میدونیم که این بحث دید جنسیتی، با توجه به زیرساختی که این نسل درش پرورش پیدا کرده وجود داره،

    با توجه به این امر، آیا اصلا ممکن هست، که روابطی بر پایه منطق داشته باشیم که حریم‌های فرهنگی‌ ما رو زیر سوال نبرن؟
    شما چی‌ فکر می‌کنین؟


    از طرفی‌ من فکر می‌کنم، تعامل سازنده با جنس مخالف میتونه مفید باشه، اگر بر پایه دید انسانی‌ باشه و نه دید جنسیتی...درست همونطور که همکاری با یک همجنس میتونه مفید باشه...

    متاسفانه، حداقل در ایران من هیچ کار گروهی یا تیمی رو به خصوص در دراز مدت ندیدم، که در پایان، هدفش با توجه به دید جنسیتی که در گروه به وجود میاد، از هدف اصلی‌ فاصله نگیره...

    در حالی‌ که، من هم در ایران، هم اینجا، چنین تعاملاتی رو تجربه کردم، و به واقع باید بگم، حداقل در اینجا، چنین دیدی هیچوقت وجود نداره! و این تعامل، واقعا سازنده بوده!
    بنابرین، به نویی‌ میشه گفت این پتانسیل مفیدی میتونه باشه که ما داریم از دست میدیم، که البته قاعدتاً نیاز به فرهنگ سازی داره و راه کار‌های مقطعی فکر نمیکنم کار ساز باشه در این مورد...

    ممنون میشم دوستان باز هم با نظراتشون این تاپیک رو هر چه پر بار تر کنن،

    کامران







  6. 3 کاربر از پست مفید kamran2007 تشکرکرده اند .

    kamran2007 (چهارشنبه 18 اسفند 89), XBiNaries (یکشنبه 08 دی 92), رها سعیدی (جمعه 02 فروردین 92)

  7. #4
    عضو همراه

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 دی 00 [ 03:31]
    تاریخ عضویت
    1388-2-21
    نوشته ها
    1,176
    امتیاز
    30,655
    سطح
    100
    Points: 30,655, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    6,023

    تشکرشده 6,300 در 1,292 پست

    Rep Power
    138
    Array

    RE: ارتباط با جنس مخالف( درست، غلط، واقعیت، تخیل!، چالش ها، راه کار ه

    نقل قول نوشته اصلی توسط kamran2007

    باران گرامی‌، به نکته جالبی‌ اشاره کردن...

    باید جوان خود را به گونه ای پرورش دهند که در چنین جامعه آسیب نبیند .
    من سوالی برام پیش اومد، به نظرتون، جوانی، که تا به الان هیچ گونه رابطه‌ای با جنس مخالف نداشته، چگونه میتونه در احساساتش منطق رو به کار بگیره، یا اصلا چطور میتونه، با چند جلسه خواستگاری ساده، اگر فرض کنیم این فرد بخواد ازدواج کنه، به شناخت از جنس مخالف خودش برسه که هیچ گونه شناخت قبلی‌‌ از اون نداره!؟
    به نظر شما، این بی‌ تجربگی، سبب آسیب پذیر بودن بیشتر نمیشه؟
    ببینید من همونطور که گفتم خانواده نه باید بسته بسته باشد نه آزادی بی قید و شرط به فرزندش بدهد .
    در همین تالار بسیار داشته ایم . گاهی خانواده به حدی بسته است که از حرف زدن با داماد یا پسرخاله یا پسر عمو اجتناب می کند. خوب این حد بسته بودن خود می تواند آسیب زا باشد . مثلا دختری که این همه محدود باشد و حتی با پدر خود در خانواده ارتباط خوب و صمیمی نداشته باشد و در این زمینه خلا داشته باشد خوب معلوم است که دلبسته و شیفته اولین کسی که به او ابراز علاقه می کند می شود .
    قطعا این روابط هم نمی تواند کمک کننده به شناخت از جنس مخالف باشد چرا که اصولا احساس محور هستند و دو طرف با وجود این احساسات نمی توانند زوایای شخصیت یکدیگر را بشناسند .
    راه شناخت روابط متعدد نیست که بخوایم بگیم که اگر این روابط رو نداشته باشه شناخت از جنس مخالف نداره . به چه قیمت یک فرد چنین راهی رو در پیش می گیره به قیمت ضربه های روحی و احساسی ؟؟؟

    امروزه از همین از طریق اکثر رسانه ها از جمله همین اینترنت و کتاب می توان شناختی از روحیات جنس مخالف بدست آورد .
    و همینطور به بحث گفت و گو پرداختن با جنس مخالف در فامیل نیز می تواند کمک کننده باشد .

    کسی که هیچ گونه ارتباطی با جنس مخالف نداشته و خانواده بسته و محدودی داشته و تصمیم به ازدواج دارد . زمانی باید دست به انتخاب بزند که هم شخصیت و روحیات خود را شناخته و معیارهایش را بشناسد و بعد از آن به شناخت روحیات جنس مخالف از طریق رسانه ها و مطالعه بپردازد و زمانی که شناخت نسبی پیدا کرد دست به انتخاب بزند .



  8. کاربر روبرو از پست مفید baran.68 تشکرکرده است .

    رها سعیدی (جمعه 02 فروردین 92)

  9. #5
    عضو کوشا آغازکننده

    آخرین بازدید
    دوشنبه 10 آبان 00 [ 00:10]
    تاریخ عضویت
    1388-2-15
    نوشته ها
    532
    امتیاز
    15,820
    سطح
    80
    Points: 15,820, Level: 80
    Level completed: 94%, Points required for next Level: 30
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranTagger Second Class10000 Experience PointsSocial
    تشکرها
    2,510

    تشکرشده 2,960 در 521 پست

    حالت من
    Khonsard
    Rep Power
    77
    Array

    RE: ارتباط با جنس مخالف( درست، غلط، واقعیت، تخیل!، چالش ها، راه کار ه

    بسیار خوب،

    یعنی‌ امکان حذف دید جنسیتی در این روابط به طور کلّ وجود نداره و شما بطور کلّ تعامل سازنده دختر و پسر رو غیر ممکن میدونین؟

    یا معتقدین، در شرایط خاص جامعه ما این امکان وجود نداره؟

    تا اینجا، اگر بخواهیم در یک جمله خلاصه کنیم،

    با توجه به صحبت‌هایی‌ که شد، وجود چنین روابطی بدون درگیری احساسی‌ امکان نداره...


    اما همونطور که میبینیم، با وجود مخالفت خانواده ها(حداقل بیشترشون)، اطلاع رسانی از طریقه رسانه‌های جمعی‌ مثل رادیو، تلویزیون و...

    و هشدار‌های متعدد در مورد چنین روابطی، ما هنوز شاهد گسترش این روابط در جامعه هستیم، چیزی که نمیتونیم انکار کنیم...
    و البته این ناشی‌ از گرایش دو جنس به هم هست، که این هم قابل انکار نیست...

    آیا به نظر شما، بهتر نیست، خانواده ها، کمی‌ این جو رو باز تر کنن و نگرششون رو به این مساله عوض کنن؟

    تا اگر هم قرار ارتباطی‌ باشه با نظارت خانواده باشه، تا حریم‌های فرهنگی‌ ما کمتر خدشه دار بشه؟ منظورم اجازه بی‌ بندو باری کامل نیست...

    منظورم اینه که، حداقل، به نحوی باشه که، این روابط به صورت زیر زمینی‌ شکل نگیرن! چون همونطور که شاهد هستیم، روابط زیر زمینی‌ به نا‌ کجا آباد ختم میشن معمولا...

    اما اگر، خانواده ها، تا حدودی در جریان رفت و آمد، نوع بر خورد‌ها و ارتباطات و حتی شناختی‌ سطحی از فرد مقابل فرزندشون داشته باشن، به نظر شما این بهتر نیست تا اینکه ارتباطی‌ شکل بگیر به دور از چشم خانواده؟ به دور از هیچگونه نظارتی؟

    ممنون،

    K

  10. #6
    ((( مشاور خانواده )))

    آخرین بازدید
    دیروز [ 14:46]
    تاریخ عضویت
    1386-6-25
    نوشته ها
    9,408
    امتیاز
    286,176
    سطح
    100
    Points: 286,176, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 99.4%
    دستاوردها:
    VeteranCreated Blog entryTagger First ClassSocial50000 Experience Points
    نوشته های وبلاگ
    7
    تشکرها
    23,537

    تشکرشده 37,033 در 6,989 پست

    حالت من
    Sepasgozar
    Rep Power
    0
    Array

    RE: ارتباط با جنس مخالف( درست، غلط، واقعیت، تخیل!، چالش ها، راه کار ه

    سلام
    واقعا فهم این مشکل و علت های آن بدون حاشیه روی، بسیار می تواند کمک کننده باشه.



    نقل قول نوشته اصلی توسط kamran2007
    همونطور که میبینیم، با وجود مخالفت خانواده ها(حداقل بیشترشون)، اطلاع رسانی از طریقه رسانه‌های جمعی‌ مثل رادیو، تلویزیون و هشدار‌های متعدد در مورد چنین روابطی، ما هنوز شاهد گسترش این روابط در جامعه هستیم، چیزی که نمیتونیم انکار کنیم...و البته این ناشی‌ از گرایش دو جنس به هم هست، که این هم قابل انکار نیست...

    آیا به نظر شما، بهتر نیست، خانواده ها، کمی‌ این جو رو باز تر کنن و نگرششون رو به این مساله عوض کنن؟


    بحث ارتباط های پنهان، احساسی و بدون ضابطه در جامعه فراوان است. همانطور که دروغ، فریب، غیبت، بی مسئولیتی ، ریا و خیلی چیزهای دیگر فراوان است.

    پس:
    فراوانی پدیده ای در جامعه به معنی صحیح بودن آن و اینکه حتما ما باید باهاش کنار بیاییم نیست.

    با این فرض، کثرت این پدیده به تنهایی با شرایط پیش رونده و منفی ارتباطهای دختر و پسر که اکثرا احساسی و آسیب رسان هست، مورد تائید و تاکید نیست.




    اما بحث های نظری وقتی به واقعیت و کاربرد می رسه یه تغییرات محسوسی می کنه. به این مثال توجه کنید:
    مثال:
    اگر خانواده ها روی استعداد فرزنداندانشان خوب سرمایه گذاری کنند و امکانات فراهم کنند و آنها را رشد دهند، آنگاه فرزندانشان می توانند دکتر و مهندس شوند.
    در عمل: خانواده ها در واقعیت در یک سطحی این توانایی ها را دارند و در همان سطح هم فرزندانشان این موفقیت های تحصیلی را کسب می کنند.(در عمل عمومیت ندارد.)

    حالا اینکه بگوییم اگر خانواده ها آموزش های لازم در مورد ارتباطات را بدهند، آنگاه ارتباط دختر و پسر احساسی نمی شود و به خطا نمی رود، در عمل این اگرها کاملا تحقق نمی یابد ، پس این ارتباطات به خطا می رود.



    خلاصه عرایضم تا اینجا:
    کثرت پدیده ها نشان دهنده صحیح بودن آنها نیست.

    شروط و اگرهای نظری و ذهنی، در واقعیت کاملا تحقق نمی یابد، اگرچه در تئوری پردازی های جامعه شناختی باید روی آن سرمایه گذاری شود.



    و البته این 2 مسئله به معنی آن نیست که خانواده ها دست از آموزش فرزندان در مورد جنس مخالف و ارتباطات احتمالی بکشند، بلکه به معنی اینست که این آموزشها شرط لازم هستند ، اما شرط کافی برای تجویز ارتباط بین دختر و پسر نیست.

    آیا فقط دختران و پسران نوجوان که چیزی در مورد کنترل احساسات نمی دانند، کم سن و تحصیل هستند در ارتباط با جنس مخالف اسیر احساسات انفجاری می شوند؟ یا افراد تحصیل کرده، با سنین مختلف و با آگاهی هم دچار این احساسات غیر قابل کنترل و وابستگی می شوند؟
    در این تالار شما توجه کنید، من هم تجارب مشاوره ای و علمی ام را می گویم.

    ازدواج یک نیاز هست؟!
    (البته کاملا بدیهی هست برای پاسخگویی به هر نیاز باید ظرفیت آن هم ایجاد شود. من نیاز به سواد دارم، پس باید ظرفیت آموزشی و مدرسه و معلم هم آماده گردد. اما نمی توانم نیازم را منکر شوم.)

    - بالا رفتن سن، نیاز به ازدواج را کاهش نمی دهد، بلکه می افزاید،
    - ارتباط دختر و پسر هم این نیاز را تحریک می کند نه اینکه تخلیه کند!!!!

    نتیجه :
    آموزش به تنهایی نمی تواند مانع نیاز و تحریک جنس مخالف شود، اما این آموزش ها شرط لازم هستند اگرچه کافی نیستند.

  11. 4 کاربر از پست مفید مدیرهمدردی تشکرکرده اند .

    Hadi99g (چهارشنبه 23 دی 94), Mvaz (شنبه 11 مرداد 99), مدیرهمدردی (چهارشنبه 18 اسفند 89), رها سعیدی (جمعه 02 فروردین 92)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. پاسخ ها: 72
    آخرين نوشته: جمعه 23 خرداد 93, 18:15
  2. پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: دوشنبه 31 تیر 92, 01:01
  3. نامزدم به شدت افسرده است، چکار کنم؟
    توسط hamedhd در انجمن عقد و نامزدی
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: یکشنبه 28 آبان 91, 21:37
  4. چنان موقعیت، چنین رفتار ( پرسش و پاسخ عمومی برای بالا بردن مهارت های ارتباطی)
    توسط آویژه در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 22
    آخرين نوشته: سه شنبه 15 آذر 90, 21:35
  5. +ارتباط با جنس مخالف( درست، غلط، واقعیت، تخیل!، چالش ها، راه کار ها!
    توسط kamran2007 در انجمن سئوالات ارتباط دختر و پسر
    پاسخ ها: 15
    آخرين نوشته: سه شنبه 04 خرداد 89, 07:54

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1402 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 11:40 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.