شما در خانواده - محیط کار و فضای تالار همدردی – جامعه انسانی وجامعه ایرانی - ارتباط شما با یک دوست صمیمی و....به منزله یک تیم یا گروه هستید . بعضی از تیم هایی که در آن قرار داریم از تعداد افراد کم و محدودی تشکیل شده اما بعضی از تیم ها تعداد افراد در آن بیشتر هستند .

حال توجه کن

بدون بازیکن عالی نمی توان تیم عالی ساخت . این یک واقعیت است .

می گویند : هر قدر هم که بازیکنان خوب باشند ،همیشه بردن محال است . با این حساب از کجا می توان بازیکنان خوبی پیدا کرد ؟

با خودمانیم ، چگونه می توانیم از خودمان بازیکن بهتری بسازیم ؟

برای داشتن بازیکنان خوب در یک تیم ، در واقع غیر از این موارد چاره دیگری نیست :
1- یا آنها را آموزش بدهید و اشخاص آموزش دیده را به خدمت بگیرید
2- یا باید روی بازکنانی که در اختیار دارید ،کار کنید و از آنها قهرمان بسازید یا ازبیرون سازمان خود افرادی با قابلیت قهرمان شدن استخدام کنید



توجه کن

اصلاح تیم همیشه از خود شما شروع می شود .
برای اطلاح تیم باید به اطلاح یکایک اعضای آن بپردازید .

برای اینکه در کار گروهی بهتر بدرخشید . باید اصولی را که در ادامه خواهد آمد رعایت کنید .

توصیه من این است که قدم به قدم جلو بروید
با رعایت کردن اصول پیشنهادی می توانید از خود کسی بسازید که همه خواهان به کارگیری او باشند .

شما با اصلاح خود ، ارزش تیم خود را بالا می برید . اما اگر رهبری تیم را بر عهده دارید این مسئله نقشی حیاتی پیدا می کند . چرا؟


به این دلیل که تنها مطالبی را می توانید به نحو موثری آموزش بدهید که خودتان سرمشق آن باشید . شناختن یک خصلت و نشان دادن و پرورش دادن آن در خود زمان می برد .
اما برای انتخاب هم تیمی باید 17 خصوصیت مورد نظر ما در فرد نمایش داده بشود اگر چنین خصوصیاتی در فرد وجود داشت مناسب تیم و گروه شماست .

توانایی های خداداده از کنترل ما خارج است ،اما توانایی کار در یک تیم چیزی است که می تواند در کنترل ما باشد . همه اگر بخواهند می توانند کارکنان تیمی بهتر باشند . کافیست اصول مربوط به بازی گروهی را یاد بگیرند . خودتان این کار را بکنید ، به سایر افراد تیم هم کمک کنید که این کار را بکنند تا همه در شرایط برتری قرار گیرند .


ادامه دارد