به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 دی 00 [ 03:31]
    تاریخ عضویت
    1388-2-21
    نوشته ها
    1,176
    امتیاز
    30,655
    سطح
    100
    Points: 30,655, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    6,023

    تشکرشده 6,300 در 1,292 پست

    Rep Power
    138
    Array

    چرا افراد خوش بين موفق ترند

    چرا افراد خوش بين موفق ترند





    اگر قرار باشد جمله‌ای را انتخاب كنم تا با آن تمامی ‌پند و اندرزم را بيان كرده باشم، فقط خواهم گفت:
    «هرگز نگــذار افكار بد به ذهنت راه يا‌بد!» كنفوسيوس

    آيا شما از جمله افرادی هستيد كه مغلوب احساس‌شان می‌شوند و يا جزو افرادی هستيد كه با فكر و درايت بر احساس‌شان كنترل دارند؟

    نمی‌دانم شما جز افراد خوش‌بين هستيد يا نه، اما اگر در اطرافتان با افراد خوش‌بينی سروكار داشته باشيد و نگاهی به‌خصوصيات و ويژگي‌های اساسی اين افراد بيندازيد، درمی‌يابيد كه رمز موفقيت و بشاش بودن اين افراد در نوع نگاه آنها به زندگی و مسائل پيرامونشان و همچنين كنترل آنها برافكار و احساس‌شان است، زيرا اين افراد به‌خوبی به اين امر واقف‌اند كه سرنوشت زندگی‌شان فقط به‌دست خودشان رقم مي‌خورد و خود حاكم بر سرنوشت‌شان هستند و نه محكوم به سرنوشت‌شان.

    آنها می‌دانند كه در اين دريای پرتلاطم زندگی، خود سكاندار كشتی‌شان هستند و به‌خوبی می‌دانند كه چگونه كشتی زندگيشان را در جز و مد زندگي با ديدی باز به افقی زيبا و دلنشين كه سرشار از انرژی مثبت است به جلو هدايت كنند. اگر شما هم مايليد كه بر سرنوشت و بر امور زندگی خود مسلط باشيد، پس بايد بدانيد كه بايستی ابتدا از خودتان شروع كنيد ( از كوزه همان برون تراود كه در اوست)؛ بدين‌منظور بايستی بيش از پيش بر خود و به‌خصوص بر احساس‌تان كنترل داشته باشيد. زمانی كه اراده می‌كنيد خود حاكم بر زندگيتان باشيد، ديگر مثل توپ در زمين بازی زندگي به اين‌سو و آن‌سو پرتاب نخواهيد شد، و در اين زمان است كه ديگر احساس مستأصل بودن و فنا شدن در وادي زندگی را نخواهيد داشت.

    فرد خوش‌بين آن‌طور كه دوست دارد و احساس می‌كند رفتار می‌كند (البته در چهارچوب رفتاری عاقلانه و انسانی) صرف‌نظر از اينكه ديگران چه می‌گويند، چه می‌كنند و يـــا اوضاع و احوال چگونه است، چرا كه اينگونه افراد به‌خوبی می‌دانند كه عظمت، شكوه و زيبايی زندگی و نوع حيات آنها در نگاه و ديد آنهاست چرا كه زندگی زيباست و خداونــد متعـــال – خالق او – تمامی ‌اين زيبايی‌ها را در اختيار اشرف مخلوقاتش قرار داده كه البته برای درك و لمس اين زيبايی‌ها بايد حس و حال ديگری داشت و داشتن اين حس و حال اكتسابی است و بايد آن را فرا گرفت.

    البته به‌ نظر می‌آيد كه خوش‌بين بودن و رضايتمندی از زندگی با مسائل و مشكلاتی كه در زندگی با آن روبه‌رو هستيم، كمی‌دور از ذهن باشد، اما با صبر و شكيبايی و با علم به اينكه خوشبختی و سعادت انسان در گرو خواست و اراده اوست و بستگی به طرز فكر او دارد، می توان داشتن حس خوب را در خويشتن تقويت كرد و نگذاشت سختی‌هاي زندگی ما را از پا درآورد و بازنده زندگی كند. به‌عنوان مثال بهتر است در هر شرايطی كه قرار می‌گيريد به‌جای اينكه عجولانه و بدبينانه تصميم بگيريد بــــا خودتان كمی‌ خلوت كنيد و جنبه‌هاي مثبت و منفی آ ن را بسنجيد و بعد واقــع‌بينــانــه – نـــــه عجولانه – تصميم بگيريد. به‌جای اينكه در سختی‌ها احساس ياس و درماندگی كنيد مي‌توانيد با كمی‌تامل بر اوضاع و احوال آن‌طور كه مايليد تاثير‌گذار باشيد.

    اگــر موفق به انجام اين كار شديد بدانيد كه قدمی ‌بزرگ برداشته‌ايد. البته برداشتن عينک بدبينی و تبديل آن به عينک خوش‌بينی زمان می‌برد و مسلما فرد تمايل دارد از عينک قبلی كه به آن عادت كرده، استفاده كند، اما سعی كنيد كه خود را به عينک جديد عادت دهيد و بدانيد كه فقط با عينک خوش‌بينی است كه می‌توان كمتــر احساس نگـــرانی، عدم‌اطمينان، ياس و درماندگــی كرد. پس بكوشيم تا عظمت نگــــاه خود را دريابيم و با انرژی مثبتی كه در ما نهفته شده است با انرژی موجود در كائنــــات، هم‌آهنگ و هم‌آواز شويم.


    نویسنده : فاطمه خداکرمی
    عضو هیات علمی دانشگاه


    http://www.aftab.ir/lifestyle/view/134588

  2. 2 کاربر از پست مفید baran.68 تشکرکرده اند .

    baran.68 (شنبه 12 تیر 89)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 17:10 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.