به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو فعال آغازکننده

    آخرین بازدید
    یکشنبه 18 مرداد 94 [ 14:38]
    تاریخ عضویت
    1387-6-12
    محل سکونت
    همدردی
    نوشته ها
    2,295
    امتیاز
    31,060
    سطح
    100
    Points: 31,060, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 10.0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    11,614

    تشکرشده 12,542 در 2,269 پست

    Rep Power
    256
    Array

    بیوریتم BIORYTHM

    همه ما یک ساعت درونی داریم که از آن به عنوان بیوریتم BIORYTHM نام برده می شود . این مطلب درباره بیوریتم یا به فارسی خودمان» زیست آهنگ« است .

    از خواب که بیدار شد حوصله هیچ کاری را نداشت. حتی از دیدن چهره اش در آینه داخل دستشویی هم فرار کرد و صورت اخمالویش را ندید!

    سر میز صبحانه، اعضای خانواده متوجه شدند »با یک من عسل هم خورده نمی شود . «
    از خانه خارج شد، به زمین و زمان بد و بیراه گفت... به محل کارش رسید، چند ثانیه بعد... همه به هم می گفتند: از دنده چپ بلند شده و خودش لحظه شماری می کرد »کسی پا روی دمش بگذارد!! « تا..... چند روز بعد

    از خواب بیدار شد، از بودن خودش راضی بود و صبح با گرمترین لبخندها او را دعوت به فعالیت می کرد. بوی نان تازه ای که خریده بود، اهل خانه را از خواب بیدار کرد.

    سر میز صبحانه اعضای خانواده نفهمیدند چرا؟! اما مطمئن بودند ته دلش قند آب می شه!!
    از خانه خارج شد ، حتی به درخت ها هم سلام کرد، حال تیرهای چراغ برق را پرسید و برای خورشید دست تکان داد!

    وارد محل کار که شد با سلامی گرم، چرت همه را پاره کرد و بعد از چند دقیقه همه یواشکی به هم می گفتند: »با دمش گردو می شکنه!! «

    ماجرایی که خواندید ، داستان او نبود ، داستان من ، تو و ما و ... است. داستان روزهایی که به قول بعضی ها توی MOOD نیستیم، حال خوشی نداریم ، سر فرم نیستیم و خلاصه دماغمان چاق نیست!! و داستان روزهایی که شارژ شارژ هستیم و توی پوستمان نمی گنجیم و به تَرَک دیوار هم می خندیم! خلاصه داستان ، داستان آهنگ زندگی است. موضوعی که طرفداران زیادی دارد.

    بیوریتم چیست؟

    براساس تئوری زیست آهنگ همه انسان ها از زمان تولد تا لحظه مرگ، با آهنگی منظم روزهای زندگی را سپری می کنند و الگوی رفتاری آنها تابع سه چرخه(عاطفی ،جسمانی و عقلانی ) است که با توجه به تاریخ دقیق تولد شروع به فعالیت می کنند.

    تاریخچه شکل گیری

    تئوری ذکر شده از قرن نوزدهم(بین سال های ۱۸۹۷ تا ۱۹۰۲) براساس مشاهدات و تحقیقات مجزای یک روان شناس و یک متخصص حلق و بینی مطرح شد.

    دکتر هرمن متوجه شد که پاسخ بیماران وی نسبت به درد ، تب و سایر نشانه های بیماری حتی آسم، احتمال بروز حملات قلبی و ... در روزهای مختلف متفاوت است.او با بررسی و ثبت این علائم ، صحبت از تغییرات ۲۳ روزه در توان جسمی و افت و خیزهای ۲۸ روزه در عواطف و احساسات بیماران خود کرد!

    دکتر ویلهلم نیز به طور جداگانه و بدون ارتباط با نفر اول متوجه شد بروز تب و سایر علائم بیماری و حتی احتمال مرگ در بیماران او تابع آهنگی خاص است. و نتیجه یادداشت های وی نیز به اعداد ۲۳ و ۲۸ ختم شد.

    آلفرد تلچر استاد مهندسی دانشگاه نیز متوجه شد، دانشجویان او در فراگیری و تجزیه تحلیل مسائل مطرح شده در کلاس درس، در روزهای مختلف، واکنش های متفاوتی دارند. صبر و حوصله او در ثبت و بررسی تغییرات روزانه هر فرد او را با چرخه ای ۳۳ روزه آشنا کرد!

    مفهوم اعداد

    تئوری زیست آهنگ می گوید: «هر کدام از ما توسط سه چرخه حیاتی که از زمان تولد شروع می شود و در تمام دوران زندگی ادامه دارد، رفتار می کنیم. آهنگی که مطابق با ساعات روز تغییر می کند. درست در راستای سایر تغییرات که با تاریکی و روشنی روز اتفاق می افتد ، تغییراتی همچون فشارخون ، میزان ادرار و ...

    محرک هایی مانند نور، حرارت، نیروی جاذبه و... بر روی ساعت درونی ما تأثیر می گذارند و بیوریتم نیز روشی برای محاسبه چرخه های زندگی براساس اعداد ریاضی است.

    همانطور که گفته شد می توان آهنگ زندگی هر فرد را با سه چرخه تنظیم کرد و این اعداد در واقع مختص به همین چرخه ها هستند.

    ابتدا و انتهای چرخه ها

    در زمان تولد ، چرخه از خطی میانی شروع می شود و پس از آن به سمت بالا و سپس پایین حرکت می کند( با سرعت های متفاوت). فرد متولد شده هر سه چرخه( عاطفی ، عقلانی و جسمانی ) را از نقطه صفر شروع می کند و در فازی فعال به نقطه اوج سخن می رسد، پس از آن با افت مجدداً به خط میانی رسیده و با حرکتی نزولی در فازی غیرفعال به انتهایی ترین قسمت این منطقه می رسد و سپس صعودی دیگر و تکرار روزها و...

    به عبارتی هر کدام از چرخه های ذکر شده شامل سه فاز است. بالا رونده، پایین رو و بحران.

    توضیحات بیشتری درباره چرخه ها

    1- چرخه جسمانی : مدت زمان این چرخه ۲۳ روز است و روی فاکتورهایی همچون حرکات چشم ، دست ها، تناسب اندام ها، قدرت و استقامت جسمی، مقاومت به بیماری ها و... اثر می گذارد.

    2- چرخه عواطف: مدت زمان این چرخه ۲۸ روز است و میزان خوش بینی و بدبینی ، سرحالی و افسردگی و رفتارهای جمعی و روابط عاشقانه افراد را تعیین می کند.

    3- چرخه عقلانی: آهنگی ۳۳ روزه دارد و با خوبی و بدی حافظه، هوش و زیرکی و یا میزان یادگیری ما در روزهای مختلف ارتباط دارد.

    معنای فازهای مختلف

    اگر یکی از چرخه های ذکر شده، بالای خط میانی(خط صفر) باشد، به این معناست که در محدوده مورد نظر (جسمانی، عاطفی و عقلانی) وضعیت خوبی دارید. برای فهم بیشتر به موارد زیر توجه کنید:

    1- اوج توانایی جسمانی :قله این منحنی نشان می دهد امروز مقاومت شما به درد زیاد است توان جسمی خوبی دارید و سرشار از حیات و سرزندگی هستید. پس به سراغ دندان پزشکتان بروید و دندانی را که ماههاست خراب شده به دست او بسپارید( اگرچه باید پول های جیبتان را هم به منشی ایشان بسپارید اما چاره ای نیست!) اگر هم قصد عمل جراحی دارید. روز خوبی را انتخاب کرده اید و در مسابقه ورزشی هم سکوی اول!! را برای شما طراحی کرده اند. ( پس حالا متوجه شدید که برد و باخت های ناباورانه تیم ملی فوتبال اصلاً دست این طفلکی ها نیست و ساعتشان مقصر است شاید هم ساعت رقبا که کوک کوک است!!)

    2- اوج چرخه عواطف: امروز خوشبین هستید، اصلاً لیوان نیمه خالی ندارد، واقعاً که باید به تیرهای چراغ برق هم سلام کرد. با محیط سازگار هستید و (اگر به خواستگاری بروید حاضرید به تعداد موهای عروس خانم سکه به عنوان مهریه تعیین کنید و ...)

    3- اوج چرخه عقلانی: امروز بهترین روز برای شرکت در امتحان است، حضور شما در سر کلاس درس فقط برای یادگیری است و خلاصه اینکه فسفر مغزتان فوران کرده!!

    اما همانطور که گفته شد هر کدام از منحنی های ذکر شده علاوه بر فاز فعال و قسمت صعود کننده منحنی ، فاز نزولی و غیرفعال و همچنین فاز بحران هم دارند. با کمی دقت می توان متوجه شد که وضعیت هر چرخه در فاز غیرفعال، درست مخالف فاز فعال و سیر صعودی چرخه هاست و میزان کارآیی ما در محدوده های مذکور در این مرحله چندان مناسب و قابل قبول نیست. پس در صورت امکان سعی کنید در این مدت استراحت مناسب تری داشته باشید و به بدنتان فرصت احیا دهید.

    فاز بحران چیست؟

    سیستم بدن شما در این روزها کمترین بازده و راندمان را در هر سه زمینه (جسمی، عاطفی و فکری) دارد. در این روزها بیش از هر زمان مستعد تصادفات و اتفاقات ناخوشایند هستید. معتقدین به این تئوری ادعا می کنند در این مرحله ۳۰ ـ۶۰ درصد خطر وقایع ناخواسته و حوادث نسبت به سایر روزها، بیشتر است پس مراقب باشید!!

    چرخه با تولد از نقطه صفر شروع می شود، وارد فاز فعال شده، با رسیدن به بالاترین حد با سیر نزولی و گذشتن از خط میانی در (CRITICAL DAY) وارد مرحله غیرفعال می شود. وقتی شما در نیمه فعال چرخه هستید نیرو و توانتان در حد بالایی است و با ورود به مرحله غیرفعال میزان توان و آمادگی شما در زمینه مورد نظر نیز کم می شود. کم ثبات ترین قسمت چرخه مربوط به روز بحران است که از خط صفر عبور می کند و از حالت مثبت به منفی و یا بالعکس تغییر می کند.(توانایی ناپایدار) پس به روز صفر اعتماد نکنید(در این روز ممکن است رکوردی را بشکنید و شاید هم پایتان بشکند؛ تا چه پیش آید!!)

    از بیوریتم چه استفاده ای می توان برد؟

    عده ای از مردم به ویژه طرفداران این نظریه ادعا می کنند با ثبت و بررسی دقیق این چرخه ها می توانند کیفیت کارهایشان را بهتر کنند. مثلاً در زمان بحران بیشتر به رانندگی و اصول آن توجه می کنند یا در شرایط بحران یکی از اعضای خانواده سایرین با صبر و حوصله بیشتری به او کمک می کنند تا آن مقطع را طی کند.

    یکی از موارد جالبی که در ارتباط با تأثیر«بیوریتم» در زندگی مطرح می شود موضوع بارداری و تشکیل جنین است. معتقدین می گویند فاز فعال هر منحنی بهترین زمان برای شروع بارداری است و می توان انتظار تولد بهترین کودک را داشت!!

    تکرار بیوریتم

    درست ۵۸ سال و ۲ ماه و ۷ روز پس از شروع چرخه ها و آغاز زندگی، هر سه چرخه در وضعیت مشابه زمان تولد قرار می گیرند!

    وضعیت حیوانات

    به احتمال زیاد حیوانات هم از ریتمی خاص تبعیت می کنند اما این که در گونه های مختلف این آهنگ یکسان است یا خیر، هنوز بررسی مشخصی وجود ندارد. (پس اگر در جنگل گم شدید زیاد نترسید. از کجا معلوم که درندگان اطراف شما در فاز فعال باشند!! شاید شما در فاز فعال بودید!! )

    و اما فراموش نکنید تمام عوامل بیرونی و مهمتر از همه خواست و اراده شما قادر است بر رفتار و واکنش هایتان تأثیر گذارد، تأثیراتی که می تواند کاملاً بیوریتم شما را باطل کند.
    http://www.karmandnews.ir/shownews.aspx?ID_News=1767

  2. 5 کاربر از پست مفید baby تشکرکرده اند .

    baby (سه شنبه 17 فروردین 89)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. ** حکایتهای بهلولی **
    توسط فرشته مهربان در انجمن داستان و حکایت آموزنده
    پاسخ ها: 15
    آخرين نوشته: سه شنبه 20 مرداد 94, 14:05
  2. خاطرات گذشته اذیتم میکند
    توسط moji111 در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 10
    آخرين نوشته: پنجشنبه 16 بهمن 93, 20:36
  3. همسرم در گذشته برام کم گذاشته و این اذیتم می کنه
    توسط eghlima در انجمن درگیری و اختلاف زن و شوهر
    پاسخ ها: 2
    آخرين نوشته: شنبه 06 اردیبهشت 93, 11:23
  4. میان سنت و مدرنیته گیر کردم
    توسط mr6262 در انجمن روانشناسی عمومی و طرح مشکلات فردی
    پاسخ ها: 21
    آخرين نوشته: دوشنبه 01 خرداد 91, 11:24
  5. شوهرم بیمسئولیته
    توسط همسایه در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 7
    آخرين نوشته: دوشنبه 12 دی 90, 15:27

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 17:35 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.