به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو همراه آغازکننده

    آخرین بازدید
    پنجشنبه 23 دی 00 [ 03:31]
    تاریخ عضویت
    1388-2-21
    نوشته ها
    1,176
    امتیاز
    30,655
    سطح
    100
    Points: 30,655, Level: 100
    Level completed: 0%, Points required for next Level: 0
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    VeteranSocial25000 Experience Points
    تشکرها
    6,023

    تشکرشده 6,300 در 1,292 پست

    Rep Power
    138
    Array

    چگونه به همسر خود احترام بگذاریم

    چگونه به همسر خود احترام بگذاریم





    برای آنکه به همسر خود احترام بگذاریم نخست باید روحیات و خواسته های او را در نظر بگیریم . دنیای او را درک کنیم و بفهمیم کدام رفتار ما را نماد احترام می شمرد . در اینجا به انتخاب شیوه های متفاوت برای ابراز احترام همسر ان به یکدیگر اشاره میکنم:


    دنیای مردان استدلالی و دنیای زنان احساسی است . راز صمیمیت میان این دو درک یکدیگر است .بنابراین پذیرش دنیای متفاوت همسران روشی برای احترام به یکدیگر است .

    مردان در هنگام سختی و فشار دوست دارند به درون خود بروند و مشکلات را در عالم ذهن خود حل کنند اما زنان وقتی دچار مشکل می شوند دوست دارند حرف بزنند .آنان در واقع با حرف زدن صمیمی می شوند و بعد زنانه خود را تقویت می کنند پس فرصت به انان برای حرف زدن نمود احترانم به آنان است .


    زنان در هنگام گرفتاری دوست دارند علاوه بر حرف زدن شنونده فعال داشته باشند .مردان نیز دوست دارند کسی خلوت آنها را بهم نزند . گوش کردن به سخن زنان و راحت گذاردن مردان در خلوتگاه ذهنی شان احترام متقابل به شمار می آید .

    زنان بخاطر برخورداری از دنیای احساسی شدید به خود حق می دهند که در مواردی اظهار ناراحتی کنند مردان باید این حالت برخاسته از طبیعت آنان را تحمل کنند .این یکی از رازهای صمیمیت است . هر از گاهی به آنان بگویید :طبیعی است که شما از این موضوع ناراحت باشید .

    وقتی زنان مشکلات خود را مطرح میکنند نه برای این است که مشکل را حل کنند بلکه می خواهند بگویند که گفته باشند مردان در این هنگام نباید مطابق دنیای خود راه حل ارائه دهند باید ده دقیقه سکوت کنند و گوش دهند و با گفتن عبارات کوتاهی او را به حرف زدن تشویق کنند .


    مردان وقتی از سر کار می آیند دوست دارند سردی کار با گرمی عاطفه همسران پایان یابد .زنان باید آنها را تحویل بگیرند و اگر دیدند که مرد به دنیای ذهنی خود فرو رفته مدت کوتاهی به او کاری نداشته باشند . سپس با زمینه سازی او را به صحبت وادارند .بنابراین زمینه سازی برای برای تغییر موقعیت یکی از نمادهای احترام به همسر تلقی می شود .

    مردان نمی توانند در یک زمان هم حرف بزنند هم احساس کنند و هم بیندیشند ولی زنان می توانند .به همبن جهت اگر زنی را به حرف زدن واداری .علاوه بر حرف زدن احساس صمیمیت می کند و همزمان فکر میکند احترام به زنان فرصت سخن گفتن برای تحقق احساس و فکر است ولی مردان چون نیازمند اعتماد _پذیرش قدردانی_تحسین تایید و تشویق هستند چنانچه خانمها به گونه ای رفتار کنند که آنان احساس کنند که همسرانشان به آنها اعتماد دارند آنها را می پذیرند در کارهای کوچک نیز از آنان تشکر می کنند و آنان را مورد تشویق و ترغیب قرار می دهند و احساس می کنند که محترم واقع شده اند .

    مردان به دنبال آزادی و استقلال هستند همسران آنها نباید با حربه هایی که در زندگی زناشویی در اختیار دارند مردان را زیر سلطه خود درآورند و آنان را به مهره ای بی خاصیت در مدیریت و تدبیر منزل تبدیل کنند بنابرای احترام به آنها در دادن حق تصمیم گیری و نظارت به آنان تحقق می یابد .

    مردان و زنان گاهی با فاصله گرفتن موقت از همدیگر به روابط مرده خود شوک وارد می کنند . و آن را حیات تازه می بخشند به جاست که گاهی دوری های یکدیگر را تحمل کنید تا قدر نزدیکی را بدانید .


    زنان گاهی از بیان احساسات خود گریزانند .هنگامی که محرم رازی بیابند احساسات خود را بروز می دهند شما همان محرم راز باشید و اجازه دهید تا همسرتان به هر گونه ای که می پسندد ابراز احساسات کند . او ممکن است گاهی خندان و گاهی گریان باشد درک او احترام به اوست کاری کنید که او احساس کند آنگونه که هست مورد لطف و توجه شماست وشما نمی توانید بدون او زندگی کنید وقتی این احساس در او بوجود اید شما را محرم راز میداند و اینگونه میفهمد که مورد احترام شماست.


    کاریزما مشاور

  2. 6 کاربر از پست مفید baran.68 تشکرکرده اند .

    baran.68 (جمعه 15 مهر 90)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 13:12 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.