به انجمن خوش آمدید

دسترسی سریع به مطالب و مشاوران همـدردی در کانال ایتا

 

کانال مشاوره همدردی در ایتا

نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 , از مجموع 1
  1. #1
    عضو عادی آغازکننده

    آخرین بازدید
    سه شنبه 20 مرداد 88 [ 15:55]
    تاریخ عضویت
    1386-12-14
    نوشته ها
    60
    امتیاز
    5,495
    سطح
    47
    Points: 5,495, Level: 47
    Level completed: 73%, Points required for next Level: 55
    Overall activity: 0%
    دستاوردها:
    Veteran5000 Experience Points
    تشکرها
    169

    تشکرشده 176 در 51 پست

    Rep Power
    0
    Array

    نوع نگاه به زندگی

    بسم الله الرحمن الرحیم
    قبلا مطلبی رو نوشتم با عنوان " ارامش انسان در نوع نگاه به زندگی " و ضمن اون به دعایی از حضرا رسول (ص) اشاره کردم که حضرت می فرمودند " اللهم ارنا الاشیاء کما هی " . می خوام چند جمله ای در این باب بنویسم .
    بزارید یه مثال بزنم : نمی دونم تا حالا کوه رفتید یا نه ؟ بعنوان نمونه همین کوههای شمال تهران ! آدم از دور که نگاهشون می کنه شاید جز برف و سرما و سنگلاخ چیز دیگه ای از ذهنش گذر نکنه اما وقتی توی دل این ارتفاعات میره و درختان زیبا و چشمه سارها و آبهای روان و هوای لطیف رو میبینه و استنشاق می کنه ، نگاهش عوض میشه و بعکس اگه ادم اهل دقتی باشه نظرش راجع به شهر هم عوض میشه ! افرادی که تو بعضی از این برجهای شهر ساکن هستن - در یک آپارتمان یا در یک ویلا – شاید فکر می کنن که خونشون چقدر وسیعه ! اما آدمی که از فراز یه کوه مرتفع داره منازل اونهارو نظاره می کنه آپارتمان اونهارو که چه عرض کنم کل برج اونهارو کوچیک و ریز می بینه !
    یه مثال دیگه : حتما شنیدید بعضی از این مسافرکشها ( مسافر کش نماها!) عابرین و مسافران کنار خیابون رو به شکل اسکناس ها ی رنگارنگ می بینن ، 100 تومانی ، 200 تومانی و .. تصور کنید آرامش این راننده با راننده ای که قصد رسوندن مسافران رو به مقصدشون داره تا ضمن اینکار معیشت خانواده ی خودش هم تامین بشه . اضطراب اون یکی در چپ و راست رفتنش توی خیابون و این پا اون پا کردنش پشت چراغ قرمز و ترافیک و دعواهاش با مسافرین سر کرایه اضافه گرفتن کجا تا حال این یکی بنده ی خدا که هم خودش آرامش داره و هم مسافرین دعاش میکنند و مزید آرامشش میشن !
    نگاهمون به زندگی ، نگاهمون به موضوع به موضوع و مساله به مساله در زندگی هامون باید درست باشه تا نتیجه و برآیند زندگی درست بشه ! من و شما تا به این مساله از راه وقوف علمی و یا تجربه عینی درک صحیحی پیدا نکنیم ، حسمون از این موضوع کامل نخواهد بود ، قصد ایجاد یاس و نگرانی در کسی رو ندارم چه اینکه همه ی ما ها با کمی و فقط کمی تامل در موضوعات دوروبرمون می بینیم که چه نگاههای جالب و چه شناختهای عمیقی از برخی مسائل داریم که تا به حال بهش دقت و یا توجه لازم رو نداشتیم البته جزییات این بحث اخیر رو به یه وقت دیگه ای موکول می کنم .
    برگردیم سر بحث نگاه به زندگی ! یه سوال : شما رایانه ی داخل منزلتون به همراه میزش و یا قفسه کتابهاتون به همراه کتابهاش رو فقط کتب برای خوندن و رایانه برای منظورهای خاصش می بینید یا یه جنبه دکوری هم برای اونها قایلید ؟ نظر من اینه که اغلب ما ضمن خرید و قرار دادن کتاب و رایانه در منزل برای مطالعه و انجام فعالیتهای مرتبط حواسمون هست که در چیدمان اونها از جنبه دکوریش در منزل هم غافل نشیم . اون راننده تاکسیه هم از معیشت خودش غافل نیست ولی دیگه مسافر رو بشکل اسکناس نمی بینه بلکه خودش و ماشینش رو وسیله ای می دونه برای خدمت رسانی به خلق خدا .
    پدر و مادر و همسر و فرزند و همکار و همکلاسی و اطرافیان ، مسایل مالی و حقوقی و زناشویی و عاطفی و کاری و غیره و همه و همه رو می تونیم در عین حفظ موجودیتشون یه جور دیگه و از یه منظر دیگه هم بهشون نگاه کنیم . خواهشم اینه که بیاییم لیست کنیم این افراد و موضوعات رو از چه منظر و وجوه دیگری می تونیم ببینیم ؟ لیست کنیم که در اثر نگاههای متفاوت و به تبع اون عملکردهای مرتبطش – که مثلا باید یه جاهایی گذشت کنیم ، کوتاه بیاییم ، تواضع کنیم و ... – چه دستاوردهایی در نهایت برامون خواهد داشت که اگه این کار و نمی کردیم نمی داشت ؟ و همچنین عکسش چطور میشه ؟
    چی دارم میگم ؟ بعمد خودم رو داخل مخاطبینم میارم که یه وقت حواسم از مشکلات اخلاقی و فردی خودم پرت نشه و از طرفی دیگران هم با کوچکترین مشکل فکر نکنن در حالیکه بقیه زندگیشون در راحت و سلامت کامله دنیاشون تاریک شده !
    منو ببخشید که سخنم به درازا کشید .
    با آرزوی بهروزی و تبریک سال نو

  2. 4 کاربر از پست مفید آرمانخواه تشکرکرده اند .

    آرمانخواه (پنجشنبه 19 شهریور 88)


 

اطلاعات موضوع

کاربرانی که در حال مشاهده این موضوع هستند

در حال حاضر 1 کاربر در حال مشاهده این موضوع است. (0 کاربران و 1 مهمان ها)

موضوعات مشابه

  1. رابطه نامشروع (موضوع فراگیر، راه حلی هست؟)
    توسط رامتین 777 در انجمن طـــــــــــرح مشکلات ازدواج: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 8
    آخرين نوشته: پنجشنبه 13 اردیبهشت 97, 00:08
  2. عشق ممنوع
    توسط فرشته درون در انجمن طــــــــرح مشکلات خانواده: ارتباط مراجعان-مشاوران
    پاسخ ها: 5
    آخرين نوشته: یکشنبه 23 فروردین 94, 23:59
  3. پاسخ ها: 15
    آخرين نوشته: چهارشنبه 18 تیر 93, 04:32

علاقه مندی ها (Bookmarks)

علاقه مندی ها (Bookmarks)
Powered by vBulletin® Version 4.2.5
Copyright © 1403 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.
طراحی ، تبدبل ، پشتیبانی شده توسط انجمنهای تخصصی و آموزشی ویبولتین فارسی
تاریخ این انجمن توسط مصطفی نکویی شمسی شده است.
Forum Modifications By Marco Mamdouh
اکنون ساعت 01:06 برپایه ساعت جهانی (GMT - گرینویچ) +4 می باشد.